Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groene leem

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Groene leem

Ongelezen bericht door Caat* »

Met behulp van de zoekfunctie heb ik wel kunnen vinden dat veel HF'ers groene leem aanraden bij bijv. hotspots. Wat ik me echter nog afvraag is in welke vorm ze dit kopen (poeder?, pasta?) en in welke winkels het offline :engel: gekocht kan worden.
Is dit product potentieel gevaarlijk wanneer het opgelikt wordt door de hond?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Groene leem

Ongelezen bericht door sbientje »

Caat* schreef:Met behulp van de zoekfunctie heb ik wel kunnen vinden dat veel HF'ers groene leem aanraden bij bijv. hotspots. Wat ik me echter nog afvraag is in welke vorm ze dit kopen (poeder?, pasta?) en in welke winkels het offline :engel: gekocht kan worden.
het is nite gevaarlijk, je kan het ook door het drinkwater doen. Het is gewoon klei eigenlijk. Niet te veel natuurlijk.

Ik had een zak poeder gekocht bij de tuinen (offline!), en dan zelf gemengd met water, maar dat is een groot gedoe dus ik heb nu toch maar een tube voorgemengde zalf gekocht bij agradi.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caat* schreef:Met behulp van de zoekfunctie heb ik wel kunnen vinden dat veel HF'ers groene leem aanraden bij bijv. hotspots. Wat ik me echter nog afvraag is in welke vorm ze dit kopen (poeder?, pasta?) en in welke winkels het offline :engel: gekocht kan worden.

Droog.

En nee, de ervaring is hier zelfs dat de honden het op willen likken, zolang het probleem er nog is.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Ik smeer het gewoon op de wond.
Op likken is geen probleem dan werkt het ook van binnen uit. Handiger is het natuurlijk wel als het op de wond kan drogen.
Goedkoopst is het om het in een paardenwinkel te kopen. Het product is hetzelfde alleen in een wat grotere verpakking en goedkoper.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind het zelf handiger bij diepere wonden om het van binnen uit te laten genezen en de oppervlakte open te houden. Ik heb pas ontdekt dat bij kleine hotspots (grote heeft Gol niet meer gehad) sterilon erg goed werkt. Ik verschoot een beetje toen mijn vriend het bij Gol erop druppelde (ik zei betadine) maar de hotspot is daarna zo mooi opgedroogd. Sterilon droogt de huid wat uit en dat is dus mooi aangezien hotspots vaak nattig zijn. En je kunt het wondje wat beter in de gaten houden omdat er geen groene klei over zit.
Caat*
Zeer actief

sbientje schreef:het is nite gevaarlijk, je kan het ook door het drinkwater doen. Het is gewoon klei eigenlijk. Niet te veel natuurlijk.

Ik had een zak poeder gekocht bij de tuinen (offline!), en dan zelf gemengd met water, maar dat is een groot gedoe dus ik heb nu toch maar een tube voorgemengde zalf gekocht bij agradi.
Bij de tuinen kun je alleen de poedervorm kopen dus? We hebben wel een de tuinen in de buurt.
dagmar88 schreef:
Droog.

En nee, de ervaring is hier zelfs dat de honden het op willen likken, zolang het probleem er nog is.
Poeder dus?
Het is een plekje bij de lip, dus dan zou ze het er wel redelijk snel afgelikt hebben misschien?
kleine2758 schreef:Ik smeer het gewoon op de wond.
Op likken is geen probleem dan werkt het ook van binnen uit. Handiger is het natuurlijk wel als het op de wond kan drogen.
Goedkoopst is het om het in een paardenwinkel te kopen. Het product is hetzelfde alleen in een wat grotere verpakking en goedkoper.
Ik denk dat de externe werking in deze het belangrijkst zal zijn. Paardenwinkel is ook een goede tip, die hebben we hier ook wel in de buurt. Alleen een grotere verpakking hoeft denk ik niet per se omdat het maar een relatief klein plekje is om te behandelen.
Gollum schreef:Ik vind het zelf handiger bij diepere wonden om het van binnen uit te laten genezen en de oppervlakte open te houden. Ik heb pas ontdekt dat bij kleine hotspots (grote heeft Gol niet meer gehad) sterilon erg goed werkt. Ik verschoot een beetje toen mijn vriend het bij Gol erop druppelde (ik zei betadine) maar de hotspot is daarna zo mooi opgedroogd. Sterilon droogt de huid wat uit en dat is dus mooi aangezien hotspots vaak nattig zijn. En je kunt het wondje wat beter in de gaten houden omdat er geen groene klei over zit.
Hmmm, groene leem werd ons juist aangeraden omdat het de plek droog zou maken? In dit geval gaat het om een plekje bij de lip die gevoelig is voor infectie omdat het soms nattig blijft.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caat* schreef: Hmmm, groene leem werd ons juist aangeraden omdat het de plek droog zou maken? In dit geval gaat het om een plekje bij de lip die gevoelig is voor infectie omdat het soms nattig blijft.

Ja, het trekt. Charlie had een heel diepe snee in haar voet die met leem en biotex mooi schoon bleef.
Maar dit klinkt meer als iets voor betadine scrub?
Om de bek heen is die leem zo weg.
Caat*
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Caat* schreef: Hmmm, groene leem werd ons juist aangeraden omdat het de plek droog zou maken? In dit geval gaat het om een plekje bij de lip die gevoelig is voor infectie omdat het soms nattig blijft.

Ja, het trekt. Charlie had een heel diepe snee in haar voet die met leem en biotex mooi schoon bleef.
Maar dit klinkt meer als iets voor betadine scrub?
Om de bek heen is die leem zo weg.
We hebben al een spray met als werkzaam bestandsdeel chloorhexidine. Heeft denk ik dezelfde soort werking als betadine scrub, maar dan net een andere werkzame stof?
Wat ik begreep zou de groene leem het zwaardere geschut zijn, ook om te voorkomen dat er naar AB gegrepen moet worden.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Groene leem werkt zowel van buiten als van binnen uit.
Werkt inderdaad ook anti ontstekend.
Ik heb de poedervorm. Maak het aan met wat water tot een pasta en smeer het op de wond.
Ik heb er een heel nare wond mee dichtgekregen in een voetzooltje wat dusdanig groot en diep was dat de DA eigenlijk het zooltje wilde verwijderen omdat hij bang was dat her nooit goed zou genezen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Plekjes bij de lip zijn lastig. Dan zou ik inderdaad schoonmaken met betadine, soda of groene biotex.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”