Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet aaien-sleeve

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Niet aaien-sleeve

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben al een tijdje voor Rani op zoek naar een opvallend hesje of sleeve waarop 'Niet aaien' staat. Overal zijn ze uitverkocht of ik zoek niet goed.
Hopelijk word het met zo'n ding wat duidelijker dat mensen haar niet zomaar aan moeten raken. Soms moet ik zo luid NEE NIET AAIEN en JA ZE BIJT zeggen dat Rani er zelf ook van schrikt. Ik heb verdorie drie honden maar ze willen altijd degene bepotelen die daar geen zin in heeft. Ik haat mensen. Zo.

Dus, iemand nog tips waar ik zoiets kan kopen?
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Niet aaien-sleeve

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik had destijds een k9 tuig met van die labels erop. Die labels kun je overal laten maken.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Ja die doen het niet meer denk ik, daar zijn ze al weken uitverkocht.
Barnsley schreef:Ik had destijds een k9 tuig met van die labels erop. Die labels kun je overal laten maken.
Misschien moet ik dan maar voor weer een ander tuig gaan kijken :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tibbe draagt inmiddels een muilkorf. Klaar met het gezeik.

Nou ja, niet helemaal; hij gooide zich dramatisch achter mijn 2 km per uur rijdende scoot op de grond uit protest en toen was ik een dierenbeul :LOL:
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:Tibbe draagt inmiddels een muilkorf. Klaar met het gezeik.

Nou ja, niet helemaal; hij gooide zich dramatisch achter mijn 2 km per uur rijdende scoot op de grond uit protest en toen was ik een dierenbeul :LOL:
Een muilkorf is ook wel duidelijk ja, het is dan alleen lastig dat ze geen bal of speeltje kan dragen en dat is weer een mooie afleidingsmaneuvre om Gol niet steeds lastig te vallen met haar gebeuk. Maar het is iets om over na te denken, het is vooral voor onderweg naar het park wanneer ze aan de lijn zit en geen kant op kan.
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef:het is vooral voor onderweg naar het park wanneer ze aan de lijn zit en geen kant op kan.

Bij tibbe gaat ie op de plaats van bestemming ook af.
je kunt op je kop gaan staan, maar mensen laten overal hondjes vandaan schieten en kinderen vragen niets meer.
T is een stuk relaxter dat ze er gewoon met een boogje omheen gaan, ipv er constant bovenop moeten zitten.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:het is vooral voor onderweg naar het park wanneer ze aan de lijn zit en geen kant op kan.

je kunt op je kop gaan staan, maar mensen laten overal hondjes vandaan schieten en kinderen vragen niets meer.
T is een stuk relaxter dat ze er gewoon met een boogje omheen gaan, ipv er constant bovenop moeten zitten.
Oh man ik ben me zo rotgeschrokken toen er een jochie kirrend op Rani af kwam rennen, ik riep nog net op tijd NEE, jochie viel van schrik achterover en Rani viel vreselijk uit. Als ze me nou rustig zouden benaderen kunnen ze de andere twee aaien, zolang Rani minimaal een meter ruimte heeft is er niks aan de hand. Maar nee, Rani is natuurlijk de leukste :lol1:
Gollum
Zeer actief

Oh! Top! :cheer:
Die kan ik alvast bestellen in ieder geval!
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik heb een K9 tuig met Niet-aaien dingen er op, maar dat hielp voor geen meter. Mensen lezen hier niet.

Misschien dat zo'n felgeel ding wel helpt ;) Ik hoop het voor je!
Gollum
Zeer actief

Ayronna schreef:Ik heb een K9 tuig met Niet-aaien dingen er op, maar dat hielp voor geen meter. Mensen lezen hier niet.

Je moet toch vrij blind zijn om zo'n geel hesje te missen :mrgreen:
Maar ik sta ook nergens meer van te kijken hoor, mensen zijn raar. Zelfs als je rustig hebt uitgelegd dat Rani niet geaaid wil worden door vreemden en je het idee hebt dat ze het snappen, toch even die hand uitsteken om te proberen :roll:
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door StephanieR »

Hier ook een Julius tuig met niet aaien erop, werkt top. Sindsdien nooit meer geaaid zelfs! Mensen vragen wel vaak of ze een hulphond is. Alleen deze draagt ze niet altijd aangezien ik op vreemde plekken haar liever de veilige Ruffwear omdoe. Hiervoor ook een tijd met een muilkorf omgelopen, dit werkte juist als een magneet, want alle stoere mannen moesten nu opeens gaan aaien :ugh:
Dussss heb ik bij Etsy een leash sleeve besteld. Je kunt ze ook custom bestellen, dus hier 1 met niet aaien en voor de afgelopen vakantie ook 1 laten maken in het Duits en Engels. Ik heb ze in het zwart, maar achteraf zou ik toch voor een neonkleur gegaan zijn. Ze zijn echt mooi en goed gemaakt. Ze maakt ook hesjes maar let op met invoerrechten. Link: https://www.etsy.com/nl/shop/PatienceandLove143

En foto'tje van de sleeve met duitse tekst
Afbeelding
Als je goed kijkt, zie je ook nog een stukje van de Engelse tekst sleeve om haar halsband. Ze zijn multifunctioneel :mrgreen:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Gollum schreef:
dagmar88 schreef:

Oh man ik ben me zo rotgeschrokken toen er een jochie kirrend op Rani af kwam rennen, ik riep nog net op tijd NEE, jochie viel van schrik achterover en Rani viel vreselijk uit.
Volwassenen lezen al niet eens. Een "niet aaien-sleeve" , waarschuwingsbord om de nek of wat dan ook zal dan ook niet helpen :19: Die gaan écht niet zien, laat staan lezen dat de hond niet geaaid mag/kan worden :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef:
Ayronna schreef:Ik heb een K9 tuig met Niet-aaien dingen er op, maar dat hielp voor geen meter. Mensen lezen hier niet.

Maar ik sta ook nergens meer van te kijken hoor, mensen zijn raar. Zelfs als je rustig hebt uitgelegd dat Rani niet geaaid wil worden door vreemden en je het idee hebt dat ze het snappen, toch even die hand uitsteken om te proberen :roll:

Ben er wat harder in. Afblijven, hij bijt.
Maar ogen in je rug moeten hebben en constant lopen bitsen, is niet zo lollig bij een angstig/zenuwachtig hondje.
Gollum
Zeer actief

smoekie schreef:
Gollum schreef:
dagmar88 schreef:

Oh man ik ben me zo rotgeschrokken toen er een jochie kirrend op Rani af kwam rennen, ik riep nog net op tijd NEE, jochie viel van schrik achterover en Rani viel vreselijk uit.
Volwassenen lezen al niet eens. Een "niet aaien-sleeve" , waarschuwingsbord om de nek of wat dan ook zal dan ook niet helpen :19: Die gaan écht niet zien, laat staan lezen dat de hond niet geaaid mag/kan worden :schrik:
Wat zou je dan aanraden? Toch een muilkorf erbij?
dagmar88 schreef:
Gollum schreef:

Ben er wat harder in. Afblijven, hij bijt.
Maar ogen in je rug moeten hebben en constant lopen bitsen, is niet zo lollig bij een angstig/zenuwachtig hondje.
Ik normaal ook hoor, maar als ik een normaal gesprek met iemand voer wil ik het nog wel eens uitleggen.
Zo angstig of zenuwachtig vind ik Rani niet, ze heeft gewoon een persoonlijke zone. Die is niet eens zo heel groot, we kunnen prima mensen passeren. Ze moeten haar alleen niet zomaar aanraken. Maar lastig is het soms wel ja.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hesje werkt volgens mij wel. Zelfs met een hesje zonder tekst liet men Boomer met rust, want hij zag eruit als een hulphond ofzo met dat hesje. Labels zijn inderdaad minder effectief
Gollum
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Hesje werkt volgens mij wel. Zelfs met een hesje zonder tekst liet men Boomer met rust, want hij zag eruit als een hulphond ofzo met dat hesje. Labels zijn inderdaad minder effectief
Dat hesje ga ik sowieso bestellen, een muilkorf zou ik eerst willen passen en Rani ermee trainen.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Je kunt het ook nog hier proberen:

http://de-vagebond.nl/menu_ww.html
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
smoekie
Zeer actief

Gollum schreef:
smoekie schreef:Volwassenen lezen al niet eens. Een "niet aaien-sleeve" , waarschuwingsbord om de nek of wat dan ook zal dan ook niet helpen :19: Die gaan écht niet zien, laat staan lezen dat de hond niet geaaid mag/kan worden :schrik:
Als de kans echt "groot" is dat er wat gebeurt zou ik persoonlijk denk ik voor een snuitje gaan.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock bijt niet gelukkig, maar ik heb er een hekel aan als kinderen hem zomaar gaan aaien. Zul je zien dat hij uit enthousiasme een kind bezeerd. En dan is het een valse rothond natuurlijk...Nou mooi niet.

Dus ik zeg ook gewoon 'Niet doen, hij bijt.' Erg effectief tot nu toe.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
dagmar88 schreef: Ben er wat harder in. Afblijven, hij bijt.
Zowel met Eva als Dapper was het nodig om mensen te laten luisteren. Ik zocht ze niet op maar soms kan het niet anders en zoeken mensen jou op.
Je moet inderdaad heel duidelijk zijn. "Nee. Oprotten." Ook en zelfs vooral tegen kinderen.

Heel ongezellig maar dat wordt het ook als je niets zegt.

:mrgreen: Geen moeite mee. Helaas is tibbe er dus wel zwaar van onder de indruk, die betrekt alles op zichzelf.
Kun je weer op nieuw beginnen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

smoekie schreef:
Gollum schreef:
smoekie schreef:Volwassenen lezen al niet eens. Een "niet aaien-sleeve" , waarschuwingsbord om de nek of wat dan ook zal dan ook niet helpen :19: Die gaan écht niet zien, laat staan lezen dat de hond niet geaaid mag/kan worden :schrik:
Als de kans echt "groot" is dat er wat gebeurt zou ik persoonlijk denk ik voor een snuitje gaan.
Dan zou ik eerder voor een muilkorf gaan , meer ruimte om te ademen en om te snuffelen.

En inderdaad duidelijk zijn en wel zo'n wijze dat het echt aankomt.
Met Orson was dat ook belangrijk al was die niet zo aantrekkelijk om te aaien en kwam het weinig voor.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
smoekie
Zeer actief

Tineke schreef:
smoekie schreef:
Gollum schreef:
Dan zou ik eerder voor een muilkorf gaan , meer ruimte om te ademen en om te snuffelen.

Te weinig ervaring met beide. Heb alleen het verschil gezien tussen Nell (en Bell) met een muilkorfje om en een snuitje en beide werden met een muilkorfje(bij de DA :F: ) helemaal gek en een snuitje vonden ze beiden geen probleem.
Gollum
Zeer actief

smoekie schreef:
Gollum schreef:
We hebben haar nu bijna een jaar en ze heeft (buiten de tuin) nog nooit raak gehapt. Ze klappert met haar kaken en blaft woest wanneer ze onverwacht benaderd/ aangeraakt word aan de lijn. Het is vooral waarschuwen vind ik. Is de kans dan groot? Ik weet het niet, ik heb eerder nog nooit zoiets aan de hand gehad. Die andere twee van ons zijn echt mutsen en zullen hoogstens weglopen als ze er geen zin in hebben.

Gol heeft laatst een snuitje omgehad en dat zit nog best strak. Ik denk dat een goede muilkorf dan lekkerder zit, dan kan ze tenminste hijgen enzo. Maar ik wil eerst maar eens kijken hoe het gaat met een hesje.

Los is Rani echt geweldig, helemaal als ik haar favoriete speeltje mee heb. Dan bestaat er gewoon niks anders meer dan ik en het speeltje. Het is puur dat stukje aangelijnd lopen met alledrie.
smoekie
Zeer actief

Gollum schreef:Los is Rani echt geweldig, helemaal als ik haar favoriete speeltje mee heb. Dan bestaat er gewoon niks anders meer dan ik en het speeltje. Het is puur dat stukje aangelijnd lopen met alledrie.
Heel eerlijk? Aangelijnd? Dan lekker zo laten en "aanstormende" kinderen gewoon wegbrullen!
Gollum
Zeer actief

smoekie schreef:
Gollum schreef:Los is Rani echt geweldig, helemaal als ik haar favoriete speeltje mee heb. Dan bestaat er gewoon niks anders meer dan ik en het speeltje. Het is puur dat stukje aangelijnd lopen met alledrie.
Heel eerlijk? Aangelijnd? Dan lekker zo laten en "aanstormende" kinderen gewoon wegbrullen!
:ok:

Het is verder echt een lieverd hoor, ze kan wel met kinderen als ze wat meer eigen zijn. Ons oppaskindje van bijna twee loopt hier gewoon heerlijk rond te banjeren zonder probleem. Rani gaat ook keurig voor hem zitten als hij stukjes mandarijn uitdeelt en pakt het heel zachtjes aan :love:

Vreemden die wat van haar willen vertrouwt ze gewoon niet zo. Mensen die gewoon rustig doen en niet teveel aandacht aan haar besteden zijn het leukst. Daar wil ze ook wel door geaaid worden. Maar mensen die zomaar op haar aflopen, aanraken en/ of gaan lopen lokken, koetsjiekoetsjie hallo lief hondje, je bent toch niet bang he? kunnen rekenen op een blafconcert en geklepper :schrik:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien is een gentle leader ook al afdoende? Dat heb ik eens bij Biry gebruikt toen we met de trein moesten. Dat in combinatie met haar k9-tuig met 'security' erop liet mensen wel 2x nadenken om aan haar te komen. 'Nee niet aaien Timmetje, die hond is aan het werk'... uhuh zeker! Hard aan het werk :pffff: Nu heeft Gol haar uiterlijk ook niet echt mee en zullen mensen bij haar misschien eerder geneigd zijn te aaien dan bij zo'n eng zwart herdermonster :wink:
Gollum
Zeer actief

veertje schreef:Misschien is een gentle leader ook al afdoende? Dat heb ik eens bij Biry gebruikt toen we met de trein moesten. Dat in combinatie met haar k9-tuig met 'security' erop liet mensen wel 2x nadenken om aan haar te komen. 'Nee niet aaien Timmetje, die hond is aan het werk'... uhuh zeker! Hard aan het werk :pffff: Nu heeft Gol haar uiterlijk ook niet echt mee en zullen mensen bij haar misschien eerder geneigd zijn te aaien dan bij zo'n eng zwart herdermonster :wink:
Het gaat om Rani, Gol maak je de pis niet lauw (behalve de dierenarts dan). En Rani vind ik er toch 'enger' uitzien vergeleken bij die andere twee. Een Labrador en een zwart mormeltje, je zou denken dat mensen die liever eruit vinden zien dan Rani die een stuk groter is. Maar blijkbaar vinden mensen juist Rani interessant :19:

Als kinderen het rustig vragen schuif ik altijd Gol en Mika naar voren, die kunnen ze prima aaien terwijl Rani lekker naast me zit. En soms hoor ik ze dan zeggen 'maar pappa, ik wil die andere aaien' :oeps:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Gollum schreef:
veertje schreef:Misschien is een gentle leader ook al afdoende? Dat heb ik eens bij Biry gebruikt toen we met de trein moesten. Dat in combinatie met haar k9-tuig met 'security' erop liet mensen wel 2x nadenken om aan haar te komen. 'Nee niet aaien Timmetje, die hond is aan het werk'... uhuh zeker! Hard aan het werk :pffff: Nu heeft Gol haar uiterlijk ook niet echt mee en zullen mensen bij haar misschien eerder geneigd zijn te aaien dan bij zo'n eng zwart herdermonster :wink:
Het gaat om Rani, Gol maak je de pis niet lauw (behalve de dierenarts dan). En Rani vind ik er toch 'enger' uitzien vergeleken bij die andere twee. Een Labrador en een zwart mormeltje, je zou denken dat mensen die liever eruit vinden zien dan Rani die een stuk groter is. Maar blijkbaar vinden mensen juist Rani interessant :19:

Als kinderen het rustig vragen schuif ik altijd Gol en Mika naar voren, die kunnen ze prima aaien terwijl Rani lekker naast me zit. En soms hoor ik ze dan zeggen 'maar pappa, ik wil die andere aaien' :oeps:
uhh ja dat bedoel ik :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”