Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maakt iemand jasjes op maat?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Maakt iemand jasjes op maat?

Ongelezen bericht door MirjamV »

Is hier iemand die hondenjasjes op maat maakt, of misschien een goede site weet waar je betaalbare jasjes kunt bestellen?
Heb al een gevoerde hurtta winterjas, maar die is voor op wedstrijden momenteel wel een beetje te warm. Zoek dus een wat dunners, een 'zomerjas' :wink: Bijv. iets van fleece.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Maakt iemand jasjes op maat?

Ongelezen bericht door veertje »

Wat bedoel je met zomerjas? Nu zou ik niet zo snel een jas aan doen. Misschien straks in de herfst als de avonden weer fris worden, om even aan te doen na het trainen zodat de spieren minder snel afkoelen. Ik zou dan graag een Back on Track jas (waarschijnlijk de maasdeken) willen. Beetje prijzig zijn ze wel.

Afbeelding
MirjamV
Zeer actief

Niet een jas met een dikke voering, maar wel iets waardoor zijn spieren niet zo snel afkoelen. Hij krijgt daar snel last van. Het weekend wedstrijd gehad en toen was het 's morgens nog best fris en vochtig, dan heeft hij het koud. Na het lopen koelt hij ook snel af. Maar de winterjas is dan toch weer even te warm. Wilde een back on track maasdeken kopen voor hem en gepast op de wedstrijd, maar dat viel niet echt mooi ondanks dat de maat goed was.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Er zijn verschillende mensen volgens mij op forum die het doen. Marion? Volgens mij is er wel een topic over in de verkoophoek enzo? Maar er zijn ook genoeg fleecejasjes te koop. Ik heb er 1 van de jumper, maar bijvoorbeeld ook op zooplus. Op internet ook wel verschillende naaisters die het aanbieden. Ik heb er zelf ook gewoon 1 gemaakt (op zicht en voorbeeld van mijn jasje van de jumper en aangepast waar ik het net iets anders wilde. Het was eigenlijk niet eens moeilijk :D (en het was de eerste keer voor mij op de naaimachine :D )
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief

gyanty schreef:Er zijn verschillende mensen volgens mij op forum die het doen. Marion? Volgens mij is er wel een topic over in de verkoophoek enzo? Maar er zijn ook genoeg fleecejasjes te koop. Ik heb er 1 van de jumper, maar bijvoorbeeld ook op zooplus. Op internet ook wel verschillende naaisters die het aanbieden. Ik heb er zelf ook gewoon 1 gemaakt (op zicht en voorbeeld van mijn jasje van de jumper en aangepast waar ik het net iets anders wilde. Het was eigenlijk niet eens moeilijk :D (en het was de eerste keer voor mij op de naaimachine :D )
Zelf ben ik helaas niet zo handig ;)
Kruimel53 schreef:Ik maak wel eens maatpakken voor honden met een niet-standaard model, zeg maar. Die nooit in de jasjes van de winkel passen.
Ik vind het ook vaak lastig met de maten, qua lengte is het dan goed maar dan is het weer te wijd of valt het niet over zijn achterhand heen. Dus een goed passende jas vinden valt nog niet mee. De Hurtta summit parka die ik voor hem heb past perfect, maar is voor deze tijd weer even te warm. Dus zoiets maar dan in fleece, maak je dat ook?
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb voor Tommy een fleece deken van Equi theme, die past prima en valt ook mooi over zn achterwerk.

https://www.horseshopinternational.nl/f ... 71-cm.html
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief

welshwitch schreef:Ik heb voor Tommy een fleece deken van Equi theme, die past prima en valt ook mooi over zn achterwerk.

https://www.horseshopinternational.nl/f ... 71-cm.html
Zitten hier ook elastieken bij de achterpoten om de deken op zijn plaats te houden?
En is de band om de buik ook verstelbaar?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”