Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De ene hond vlooien, de ander jeuk?
Moderator: moderatorteam
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
De ene hond vlooien, de ander jeuk?
We hebben hier al een tijd last van vlooien. Ik ben al weken bezig met zuigen, wassen, sprayen ed. Maar omdat Youri heel erg ziek was durfde ik hem niet te behandelen. Maar wat raar is, is dat alleen Youri jeuk heeft. Krabben, soms bijten bij zijn flanken etc. Maar bij hem zie ik nooit een vlo of poepjes.
Ayko is behandeld (Frontline), maar bij hem haal ik er nog gewoon levende vlooien vanaf en ook kam ik er heel veel poepjes uit. Hij krabt echter nooit. Iemand een verklaring?
Toevoeging: Youri is weer beter dus hij wordt binnenkort ook behandeld. Hopelijk zijn we dan weer vlovrij..
Ayko is behandeld (Frontline), maar bij hem haal ik er nog gewoon levende vlooien vanaf en ook kam ik er heel veel poepjes uit. Hij krabt echter nooit. Iemand een verklaring?
Toevoeging: Youri is weer beter dus hij wordt binnenkort ook behandeld. Hopelijk zijn we dan weer vlovrij..
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: De ene hond vlooien, de ander jeuk?
Begin met behandelen met iets anders dan frontline. Danwel met advantix/advantage, danwel met seresto of bravecto.
Youri heeft misschien veel minder vlooien, maar dat betekent niet dat hij nooit gebeten wordt door een vlo en dan kan hij toch daar last van hebben. Sommige honden zijn nu eenmaal meer gevoelig dan anderen voor vlo-allergenen.
Youri heeft misschien veel minder vlooien, maar dat betekent niet dat hij nooit gebeten wordt door een vlo en dan kan hij toch daar last van hebben. Sommige honden zijn nu eenmaal meer gevoelig dan anderen voor vlo-allergenen.
- Anke
- Zeer actief
Ja, ze krijgen binnenkort allebei een Seresto om. Bravecto durf ik niet te geven aan oudere hondjes die toch wel het één en ander mankeren. Ik heb zelfs nog nooit een vlooienband gebruik en vind het maar niks. Maar goed, we moeten er nu echt vanaf.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat voor vacht heeft Youri? Bij de meeste vachten is het niet makkelijk om 100% uit te sluiten dat er vlooien op het lichaam zitten.
Bij mij is Mayke de stabij een vlooienbak, maar ze heeft nooit jeuk. Op Kiwi (kortharig) vind ik nooit vlooien, maar als ze een vlo heeft, krabt ze zichzelf t leplazerus. Dan behandel ik haar ook, wat meestal eigenlijk niet nodig is.
De jeuk kan natuurlijk van iets anders komen maar als je zegt dat Youri onbehandeld is en jeuk heeft, en je hebt vlooien in huis, dan is het te verwachten dat het toch vlooien zijn, ook al vind je ze niet op zn lichaam.
Bij mij is Mayke de stabij een vlooienbak, maar ze heeft nooit jeuk. Op Kiwi (kortharig) vind ik nooit vlooien, maar als ze een vlo heeft, krabt ze zichzelf t leplazerus. Dan behandel ik haar ook, wat meestal eigenlijk niet nodig is.
De jeuk kan natuurlijk van iets anders komen maar als je zegt dat Youri onbehandeld is en jeuk heeft, en je hebt vlooien in huis, dan is het te verwachten dat het toch vlooien zijn, ook al vind je ze niet op zn lichaam.

- Anke
- Zeer actief
Het zijn beide cavaliers en ze hebben een min of meer vergelijkbare vacht. Youri zal best wel een vlo hebben, maar ik vind ook geen poepjes terug met kammen met de vlooienkam. Bij Ayko daarentegenPaisley schreef:Wat voor vacht heeft Youri? Bij de meeste vachten is het niet makkelijk om 100% uit te sluiten dat er vlooien op het lichaam zitten.
Youri heeft ook echt die typische 'vlooienjeuk', opeens bijten bij zijn billen enzo. Huid is verder rustig dus ik denk echt dat het van de vlooien is. Maakt ook niet uit verder, ik was gewoon nieuwsgierig. Normaal had ik ze al eerder behandeld maar omdat Youri zo ziek was heb ik dat uitgesteld.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Als je ene hond vlooien heeft, heeft de ander het gegarandeerd ook. Misschien vinden de vlooien de ene hond lekkerder, maar ze zullen ook echt wel een uitstapje maken naar je andere hond.
Van sommige beestjes vraag je je af waarom ze bestaan
( teken, vlooie, muggen, wespen, naaktslakken. . .
).
Van sommige beestjes vraag je je af waarom ze bestaan
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
De ene hond is volgens mij ook veel gevoeliger voor vlooienbeten dan de ander. Je krijgt van vlooienbeten toch een soortvan lichte allergische reactie (net als wij van muggenbeten), en de mate waarin het lichaam daar op reageert verschilt. Ook zijn sommige honden zo goed in het vangen van vlooien dat ze ruim 80% van de op henzelf aanwezige vlooien opeten, die vind je dus nooit terug. Wellicht zijn dat de verschillen? Hoe dan ook, ik hoop dat je snel van de ellende af bent!