Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help een vlo! En nu?
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Help een vlo! En nu?
Roxy heeft nog nooit vlooien gehad, dus ik weet ook niet hoe en wat als het wel zo is.
Ik ontdekte er vanavond 1.
Ik vind het vreselijk, ze word morgen gelijk gewassen met vlooien shampoo, haar kleedjes gaan op een 90 graden wasje en ze krijgt vlooien bestrijding wat kan ik daarin het beste doen? Gewoon een pipet of een bandje?
Verder nog iets?
Ik ontdekte er vanavond 1.
Ik vind het vreselijk, ze word morgen gelijk gewassen met vlooien shampoo, haar kleedjes gaan op een 90 graden wasje en ze krijgt vlooien bestrijding wat kan ik daarin het beste doen? Gewoon een pipet of een bandje?
Verder nog iets?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Help een vlo! En nu?
Bij 1 vlo doe ik flink inzepen met antiroos shampoo, even laten inwerken en weer uitspoelen. Die tip kreeg ik van iemand. Heb het 2 keer gedaan en nooit vlooienmiddelen gebruikt verder.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Gewoon die ene vlo vangen.
Ik vind het een fabel dat als je 1 vlo ziet er meer zouden zijn
Ik heb er wel eens 1 gevangen en verder geen last gehad.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wel veel paniek om 1 vlo
Ik zie hier regelmatig vlooien. En dan behandel ik de honden en dat was dat. Ik heb nog nooit een plaag gehad. Ik ben wel regelmatig te gast geweest bij mensen die vlooienplagen hadden (vanwege veel te veel katten die niet behandeld werden). Als ik thuis kwam, zaten er ook vlooien op mn honden. Die kamde ik er zoveel mogelijk af in de tuin en die ene verdwaalde vlo die ik moet zijn vergeten zou vanzelf wel t lootje leggen door de vlooienband die ze destijds droegen.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb helemaal geen zin in regelmatig vlooien, dus hier ook paniek bij 1 vloPaisley schreef:Wel veel paniek om 1 vloIk zie hier regelmatig vlooien.
Toen ik vorig jaar bij Finn een vlo ontdekte was hij die avond nog onder de douche gegaan met vlooienshampoo en heb ik omgevingsspray gekocht en alle hoekjes en kiertjes behandeld.
Voordat Sophie kwam heb ik het hele huis uit voorzorg behandeld met omgevingsspray en kreeg Sophie bij aankomst een pipetje. Niet voor niets bleek, want ze heeft die vieze dingen wel meegenomen. Nu nergens last meer van gelukkig, maar ik houd het voorlopig met haviksogen in de gaten.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Waar je 1 vlo ziet zijn er meer. Verreweg de meeste vlooien zitten jn je huis ipv op je hond, en van de vlooien die wel op je hond zitten eet je hond het grootste gedeelte op. Ga maar na dus.
Comfortis er in, goed stofzuigen, plinten, mand, achter meubels, tapijt en alle plekken waar de hond vaak ligt etc inspuiten met spray, wasbare dingen wassen. Ik ontvlooi niet prefentief, maar heb al 2x een langdurige, lastig uitroeibare vlooienplaag gehad terwijl ik daarvoor nooit vlooien had, dus als ik er nu 1 zie lopen neem ik geen risico. Dat wil je echt niet meemaken namelijk. Dit actieplan werkt tot nu toe goed.
Comfortis er in, goed stofzuigen, plinten, mand, achter meubels, tapijt en alle plekken waar de hond vaak ligt etc inspuiten met spray, wasbare dingen wassen. Ik ontvlooi niet prefentief, maar heb al 2x een langdurige, lastig uitroeibare vlooienplaag gehad terwijl ik daarvoor nooit vlooien had, dus als ik er nu 1 zie lopen neem ik geen risico. Dat wil je echt niet meemaken namelijk. Dit actieplan werkt tot nu toe goed.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zou iig niks IN de hond gooien. Geen Bravecto of andere zooi die je in een hond moet gooien. Ik denk dat ik voor een band zou gaan (net als bij teken) als er een reactie komt kan die band tenminste af. Pillen krijg je ee nooit meer uit en pipetjes zitten me ook teveel op/in een hond. Verder zou ik.dan eerst maar eens afwachten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Echte vlooienshampoo en een pipetje of band mogen niet samen.
Ik zou dan wassen met een gewone shampoo,dit doodt de vlooien ook zodat je verder ook nog wat kunt gebruiken.
Ik zou dan wassen met een gewone shampoo,dit doodt de vlooien ook zodat je verder ook nog wat kunt gebruiken.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Je zou eventueel een anticonceptie voor de vlo kunnen gebruiken, dan vermeerderen ze niet zo gauw.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Ik heb nu al 3 jaar elke zomer één of twee keer een vlo van Dexter afgeplukt. Dit jaar waren het er drie (met tussenpozen van enkele weken), toen ging ik me zorgen maken maar na die 3e is er niets meer gebeurd. Dus het is echt niet waar dat er altijd meer zijn. Of ik heb vlooien die dól zijn op verstoppertje en al 3 jaar achter de plinten verscholen zitten.mijke schreef:Waar je 1 vlo ziet zijn er meer. Verreweg de meeste vlooien zitten jn je huis ipv op je hond, en van de vlooien die wel op je hond zitten eet je hond het grootste gedeelte op. Ga maar na dus.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dit jaar had Nikkie ineens voor het eerst een stuk of 7 vlooien.
Ik had weleens een vlo op me, dat was nadat ik de honden op de hondenuitlaatstrook had gelaten.
Maar heb nooit een vlooienplaag in mijn huis gehad.
Heb Nikkie deze keer een pipetje gegeven. Na een uurtje lagen een stuk of vijf dode vlooien in Gerard zijn bed.
Wij hebben al Gerard zijn beddengoed gewassen, de kleedjes uit de manden ook. De kleden in huis ingespoten, maar ga toch echt niet alle spleten en kieren af.
Ik kam haar nou vaak met een vlooienkammetje en zie geen enkele vlo meer.
Ik had weleens een vlo op me, dat was nadat ik de honden op de hondenuitlaatstrook had gelaten.
Maar heb nooit een vlooienplaag in mijn huis gehad.
Heb Nikkie deze keer een pipetje gegeven. Na een uurtje lagen een stuk of vijf dode vlooien in Gerard zijn bed.
Wij hebben al Gerard zijn beddengoed gewassen, de kleedjes uit de manden ook. De kleden in huis ingespoten, maar ga toch echt niet alle spleten en kieren af.
Ik kam haar nou vaak met een vlooienkammetje en zie geen enkele vlo meer.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Echt een vlooien plaag hebben we ook nooit gehad.
Wel heb ik vaak als Toots er eentje heeft gehad dat er toch ook 1 op de kat of katten zit.
En hier dus ook zeker paniek.
Maar niet zo dat ik gelijk allemaal middeltjes ga uitproberen.
Ik vang de vlo en kam de katten ook en bekijk ze.
Als ze er ook 1 hebben dan gaan de mandjes in de was.
Wij hebben een etherisch goedje wat ik gebruik op de dieren als er meer dan 1 vlo is omdat mijn kat allergisch is voor al het andere maar ook voor vlooien.
Hier loopt regelmatig een kat van de buuf. Die ligt bij ons op de stoep en beest zit onder de vlooien dus ik controleer ze wel regelmatig.
Wel heb ik vaak als Toots er eentje heeft gehad dat er toch ook 1 op de kat of katten zit.
En hier dus ook zeker paniek.
Maar niet zo dat ik gelijk allemaal middeltjes ga uitproberen.
Ik vang de vlo en kam de katten ook en bekijk ze.
Als ze er ook 1 hebben dan gaan de mandjes in de was.
Wij hebben een etherisch goedje wat ik gebruik op de dieren als er meer dan 1 vlo is omdat mijn kat allergisch is voor al het andere maar ook voor vlooien.
Hier loopt regelmatig een kat van de buuf. Die ligt bij ons op de stoep en beest zit onder de vlooien dus ik controleer ze wel regelmatig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ja, ik was ook zo relaxed bij het zien van een vlo toen ik nog nooit een vlooienplaag had gehad. Als je een half jaar lang elke dag heb moeten stofzuigen, elke 5 weken je hele huis met gif moet sprayen en 3 verschillende soorten antivlooienmiddel heb moeten proberen voordat je hond en katten van de hotspots en enorme jeuk af zijn piepen jullie ook wel anders gok ik zo 
-
Neeltje
De laatste keer dat ik hier vlooien heb gezien is toen ik mijn laatste kat uit het asiel heb gehaald en dat was in 1995. Heb meteen wel de katten behandeld (had toen nog geen hond) en aangezien ze op bed lag toen ik het zal, bed afgehaald en uitgewassen. That's it. Daarna nooit meer een vlooi gezien, ook niet bij mijn honden.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dit dus. Pasgeleden voor het eerst bij Bell (door het krabben) een vlo ontdekt en die hebben we uiteindelijk "gewoon" gevangen daarna was het klaar.Pemba schreef:Gewoon die ene vlo vangen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- dre
- Zeer actief
Hier krijgen ze comfortis, gaan onder de douche met gewone shampoo, alles wat kan wassen op 90 graden en spray door het huis heen (manden, hoekjes, krabpalen, bank, gordijnen, etc.).
Ja ik ben panisch bij 1 vlo en nee nog nooit een plaag gehad, maar zit daar dan ook totaal niet op te wachten
Ja ik ben panisch bij 1 vlo en nee nog nooit een plaag gehad, maar zit daar dan ook totaal niet op te wachten

- dagmar88
- Zeer actief
Seresto. En bolfo fleegard.
Ik heb wel een plaag gehad en dat is niet lollig.
Ik heb wel een plaag gehad en dat is niet lollig.