Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tot welke temperatuur in de garage slapen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Tot welke temperatuur in de garage slapen

Ongelezen bericht door Peter27 »

Sinds we ons nieuwe huis hebben slaapt Bumper in de garage (aangebouwd en binnendoor bereikbaar). Maar het is een ongeisoleerd en enkelsteens ding waardoor het snachts behoorlijk afkoelt. Nu is het er snachts al 15 graden. Laat staan als het straks echt winter is. De mand ligt wel vol met dikke dekens en Bumper is een gezonde lab met een goede vacht. Maar ze wordt binnenkort ook 9 dus niet meer piepjong. Overigens ligt ze er graag en geeft savonds aan "naar bed" te willen.

Tot welke temp is het ok je hond daar te laten snurken?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Tot welke temperatuur in de garage slapen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Kan je er geen verwarming neer zetten?
Wij hebben een kennel in de garage vergelijkbaar met die van jou en als het echt koud wordt dan zet ik zo'n elektrische verwarming aan snachts net voor de kennel waardoor ze in de stralingswarmte kunnen liggen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als de hond niet binnen mag komen zou ik de garage isoleren. Als het een plat dak is, is het samen met de wanden een royale dag werk. En natuurlijk een verwarming plaatsen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Kan je hem niet gewoon binnen laten slapen?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Als ze van de kou af ligt (dus van de grond en niet tegen de koudste muur, zou ik me niet zon zorgen maken. Tenzij ze in de ochtend stijver gaat worden
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Tis bij mij in huis al af en toe rond de 12 graden.
Dat is in principe echt geen probleem mits gezond.

Ik zou zeker wel proberen om het boven 0 te houden, en eigenlijk liefst boven de 5a8.

Tocht/trekvrij en goed van de vloer is wel van belang.

Maar in huis laten slapen is misschien wel eenvoudiger? Of luik tussen garage en woning, zodat de hond zelf kan kiezen tussen de koelte van de garage of warm binnen.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Overdag is ze gewoon binnen. Maar als ze alleen is kruipt ze op de bank en dat wil ik niet hebben. Vanaf jongs af aan is ze niet 100% waterdicht zeg maar. En in de garage heeft ze genoeg ruimte, water en daglicht. De mand staat een paar cm van de vloer en ligt vol met dikke dekens.

Overigens is er een radiator maar die is dicht gedraaid. Als het echt vriest kan die uiteraard wel wat open.

blablabla :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zet er een bak met stro neer. Lekker warm en droog
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Onze Franse Bulldog ging vroeger uit zichzelf in de schuur slapen. Met een goede warme mand is dat prima.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

een lab kan wel een stootje hebben. let er inderdaad op of ze 's ochtends erg stijf is. mijn honden slapen in huis, alleen mijn slaapvertrek is nu al zo'n 12 graden en in de winter rond de 5. zelfs windhond Lizzy heeft daar nooit problemen mee gehad, al doe ik haar bij zo'n 10 graden een pyjama aan (voor mijn eigen gemoedsrust) en heeft ze een bed van de vloer met schapenvacht.
Een jas kun je dus ook overwegen mocht je het idee hebben dat ze het te koud heeft.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

malinois schreef:Zet er een bak met stro neer. Lekker warm en droog
Dit werkt erg goed. Zeker omdat ze niet "waterdicht" is zoals je zegt. Stro weegt niks en is makkelijk te vervangen en heerlijk warm en neemt vocht op. En als het echt te koud wordt draai je de radiator open. Dan kom je al een heel eind. Als het echt barre winter wordt zou ik haar in huis halen.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Peter27 schreef: Overigens is er een radiator maar die is dicht gedraaid. Als het echt vriest kan die uiteraard wel wat open.

de oplossing kan soms zo simpel zijn he!
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Sas schreef:
Peter27 schreef: Overigens is er een radiator maar die is dicht gedraaid. Als het echt vriest kan die uiteraard wel wat open.

de oplossing kan soms zo simpel zijn he!
:LOL:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ze kunnen best tegen kou, inderdaad een grote bak stro en zorgen dat het niet tocht en/of vochtig is
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Sira ging tot vorig jaar mee kamperen tussen kerst en oud&nieuw... in de Ardennen. Van volledig huiskamerhondje zo cold turkey slapen in een onverwarmde auto (rond het vriespunt, denk ik). Dikke deken op de achterbank, jasje aan en wie sliep het beste van allemaal... Sira natuurlijk!

Ter info: ze is nu 13 :) Als ze volgend jaar nog leeft gaat ze gewoon weer mee.

Mijn advies: over het algemeen kunnen honden prima tegen de kou. Kijk naar je eigen hond: als 'ie loopt te rillen 's ochtends, of niet meer naar de garage wil om te slapen, of moeite heeft met opstaan, is het tijd om wat te veranderen. Zo niet, dan maken we ons meestal zorgen omdat we onze eigen comfort-waarden op de hond projecteren. Een berg hooi vind ik een prima oplossing overigens!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik zou een thermostaatkraan op de verwarming zetten dan stopt hij gewoon met verwarmen als het bijvoorbeeld 10 graden is in de garage
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik zou overwegen om haar naast de mand ook een (gedeeltelijk) dichte ligplek aan te bieden die ze met haar lichaamswarmte makkelijker op temperatuur kan houden. Bijvoorbeeld een bench op een verhoging met isolerende dekens erover. Of een hondenhok in de garage zetten? Lijkt mij voor ouder wordende botjes wel zo prettig.

En daarnaast de radiator gebruiken om het niet té koud en klam te laten worden in de garage.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die van mijn ouders slaapt met zn 9 jaar gewoon buiten
Mn vader heeft een houten hok gemaakt wat op de veranda staat , lekker dik dekbed erin voor de ingang van dat hok hangen in de winter van die plastic flappen.

Hij mag met zn zwaar hd en artrose ook binnen hoor , maar dat wil hij dus echt niet .
Overdag zit hij wel graag binnen , maar zodra ze naar bed gaan staat hij bij de achterdeur te net zo lang te zeuren , miepen en dralen tot hij naar buiten mag

De honden hier zitten hun hele leven buiten , maar zodra ze 8 jaar zijn gaan ze lekker naar binnen. Vind ik toch wat fijner voor die gewrichten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

De honden van mijn tante slapen altijd buiten. Ze hebben een kennel en daarin staat een houten hokje met dekens. Als het echt koud wordt gaan ze in de paardenstal in het stro. Zo ken ik overigens zat honden op boerderijen die zo leven. Zolang je hond het zelf prima vind en er tegen kan.
Ik hoef er bij Xavi niet aan te beginnen. Die ligt al te rillen op de bank bij 15 graden. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”