KLIK
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Natuurlijke behoeftes ?!
Moderator: moderatorteam
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Natuurlijke behoeftes ?!
Hoe verzinnen ze het
Nee ik vind het onzin.
Het is ook nogal discriminerend.
Waarom wel voor reuen en niet iets voor teefjes?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als alternatief voor castreren misschien? Ik lees nog steeds dat mensen hun reu laten castreren omdat ze de overtuiging hebben (aangepraat of niet) dat van niet mogen dekken hun reu doodongelukkig wordt.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Het is geen mens....
Mijn schoonzus heeft een oudere hond, reu, die nu problemen heeft met z´n prostaat .....
Ik vroeg haar of hij gecastreert was, euh... nee, want dat vond haar zoon zielig
-
teckeltoos
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Nou het zal wel heel gek zijn, maar mijn reuen castreren zonder een duidelijke medische reden (prostaat bijv.) heb ik nooit gedaan.mosquito1980 schreef: ↑29 mei 2022 17:13![]()
Het is geen mens....![]()
Mijn schoonzus heeft een oudere hond, reu, die nu problemen heeft met z´n prostaat .....
Ik vroeg haar of hij gecastreert was, euh... nee, want dat vond haar zoon zielig![]()
Dat kon ik niet.
Geen van mijn reuen heeft trouwens prostaatproblemen gehad.
Ze hadden overigens ook geen "hulpmiddel"
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Het is geen mens....
Ik vroeg haar of hij gecastreert was, euh... nee, want dat vond haar zoon zielig
[/quote]
Nou het zal wel heel gek zijn, maar mijn reuen castreren zonder een duidelijke medische reden (prostaat bijv.) heb ik nooit gedaan.
Dat kon ik niet.
Ze hadden overigens ook geen "hulpmiddel"
[/quote]
Ik heb geen mening of iemand z´n hond wel of niet laat castreren ..... maar ik vond de reden van m´n schoonzus hilarisch
- ranetje
- Zeer actief
Ik vind het ook grappig, ook van mijzelf.mosquito1980 schreef: ↑13 jun 2022 13:46Ik heb geen mening of iemand z´n hond wel of niet laat castreren ..... maar ik vond de reden van m´n schoonzus hilarischranetje schreef:Nou het zal wel heel gek zijn, maar mijn reuen castreren zonder een duidelijke medische reden (prostaat bijv.) heb ik nooit gedaan.mosquito1980 schreef:![]()
Het is geen mens....![]()
Ik vroeg haar of hij gecastreert was, euh... nee, want dat vond haar zoon zielig![]()
Dat kon ik niet.
Ze hadden overigens ook geen "hulpmiddel"![]()
![]()
![]()
Er zal vast wel een psychologische verklaring voor zijn, maar castreren van een teef vind ik lang niet zo moeilijk (even afgezien van mogelijke vachtproblemen) als een reu van zijn ballen beroven
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
teckeltoos
- Zeer actief
Ik heb moeten beloven Peer nooit te laten castreren. Ik doe dat dus ook niet tenzij het medisch noodzakelijk is.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).
Wat Peer betreft is het druk maken over eventuele loopse teefjes in de buurt alleen maar vermoeiend.
Bij Sarah is destijds het kippenhok en stokjes eruit gehaald vanwege een bmo.
Daar heeft ze toen ook ook een plofvacht van gekregen.
- ranetje
- Zeer actief
Zo heeft ieder daar zijn eigen ideeën bij.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Ik vind een reu zonder ballen niet zo mooi.
a. omdat die ballen er nou eenmaal horen te zitten in mijn ogen
b. omdat de bespiering bij gecastreerde reuen in de loop van de tijd anders (minder) wordt.
c. omdat ik fysiek onwel wordt bij de gedachte dat de ballen er af gaan.
Neemt niet weg dat bij een medische noodzaak die ballen er heus wel af gaan, maar dat is bij mijn reuen niet nodig geweest gelukkig.
- Crescent
- Zeer actief
Dit kun je, op de zichtbare ballen na, ook op teven doortrekken.ranetje schreef: ↑13 jun 2022 21:33Zo heeft ieder daar zijn eigen ideeën bij.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).![]()
a. omdat die ballen er nou eenmaal horen te zitten in mijn ogen![]()
b. omdat de bespiering bij gecastreerde reuen in de loop van de tijd anders (minder) wordt.
Neemt niet weg dat bij een medische noodzaak die ballen er heus wel af gaan, maar dat is bij mijn reuen niet nodig geweest gelukkig.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- ranetje
- Zeer actief
Ja dat kan voor een deel, alleen heb ik daar minder problemen mee gek hé?Crescent schreef: ↑13 jun 2022 22:30Dit kun je, op de zichtbare ballen na, ook op teven doortrekken.ranetje schreef: ↑13 jun 2022 21:33Zo heeft ieder daar zijn eigen ideeën bij.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).![]()
a. omdat die ballen er nou eenmaal horen te zitten in mijn ogen![]()
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Stiekem ben jij dus een man. Want die hebben daar meestal de grootste problemen mee
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- ranetje
- Zeer actief
Wie weet
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou je moet Saartje zien met haar knuffels tijdens haar loopsheid. Dex die weet dan ook niet waar die het zoeken moet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.