Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerts puppy cursus of meteen basis gehoorzaamheid...en waar?
Moderator: moderatorteam
- Draakje
- geregistreerd lid
Eerts puppy cursus of meteen basis gehoorzaamheid...en waar?
Zo dat is een lange vraag he.. Reden is onze pup Diezel .. een Bordeaux Dog. Hij is nu 13 weken en heeft gisteren deel 1 van zijn kennelhoestprik(noodzakelijk voor cursus)gehad en krijgt over 2a3 weken zijn tweede deel. Ik wil graag met hem op cursus.. maar bij de meeste puppy cursussen gaat het tot 12 weken.. en vanaf 14 weken krijg je dan de basis gehoorzaamheids cursus. Wat vinden jullie... moet ik dan toch eerst de puppy cursus gaan doen.... of meteen de gehoorzaamheids training??
en heeft iemand van jullie ervaring met een hondenschool in Eindhoven??
en heeft iemand van jullie ervaring met een hondenschool in Eindhoven??
Zeg NOOIT nooit ........
-
Yvonne81
- Vaste gebruiker
Hoi hoi,
Wij trainen bij KC de Kempen. Hun trainingsveld ligt in Geldrop. Daar duurt de puppycursus veel langer. Je mag pas met 13 weken beginnen, omdat dan pas alle entingen binnen zijn, en normaal gesproken loopt de puppycursus door tot je hond een maand of 7 is, denk ik.
Daarna kun je een basisgehoorzaamheidscursus volgen van een paar maanden, die zit bij de prijs van de puppycursus inbegrepen als ik het goed begrepen heb.
Welke club heb jij in gedachten?
Groetjes Yvonne
Wij trainen bij KC de Kempen. Hun trainingsveld ligt in Geldrop. Daar duurt de puppycursus veel langer. Je mag pas met 13 weken beginnen, omdat dan pas alle entingen binnen zijn, en normaal gesproken loopt de puppycursus door tot je hond een maand of 7 is, denk ik.
Daarna kun je een basisgehoorzaamheidscursus volgen van een paar maanden, die zit bij de prijs van de puppycursus inbegrepen als ik het goed begrepen heb.
Welke club heb jij in gedachten?
Groetjes Yvonne
Veel groetjes van Yvonne en Sterre

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zelf train ik in Valkenswaard, waar pups vanaf een week of 8 welkom zijn.
De puppiecursus gaat lekker ongedwongen, op een positieve manier en in een afgesloten puppieren.
De cursus duurt 14 weken, en daarbij vindt er een theorieles plaats.
Bij de Kempen heb ik geen ervaring, doe er wel ringtraining.
In Eindhoven zit ook nog Hondenclub Oud Woensel, waar ook op een goede manier getraind wordt.
De puppiecursus gaat lekker ongedwongen, op een positieve manier en in een afgesloten puppieren.
De cursus duurt 14 weken, en daarbij vindt er een theorieles plaats.
Bij de Kempen heb ik geen ervaring, doe er wel ringtraining.
In Eindhoven zit ook nog Hondenclub Oud Woensel, waar ook op een goede manier getraind wordt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Draakje
- geregistreerd lid
Eerlijk gezegt heb ik geen idee.... Via mijn dierenarts heb ik inderdaad deze namen gekregen. Hij zei dat de hondenclub oud-woensel wat harder is.. Zelf zaten we ook aan KC de kempen te denken omdat die daarnaast(volgens de site) ook allerlei andere dingen doen met de hond(jonge hondendag etc) Ik ga morgen meteen eens bellen want dat spreekt me wel aan.
Tnks voor jullie tips!!
Tnks voor jullie tips!!
Zeg NOOIT nooit ........
-
speurneus carola
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/profil ... file&u=515
Dit is Karin (Tobyke op dit forum).
Stuur haar eens een pb, zij heeft trainingervaring zowel bij Oud Woensel als bij de Kempen, misschien kan zij je een goed advies geven.
Dit is Karin (Tobyke op dit forum).
Stuur haar eens een pb, zij heeft trainingervaring zowel bij Oud Woensel als bij de Kempen, misschien kan zij je een goed advies geven.
Groetjes Inge

- Draakje
- geregistreerd lid
Hai...tnks voor de tips..
We hebben besloten om naar de K.C de Kempen te gaan.Nog een keer zwemles met mijn zoontje en dan ga ik me het weekend erna laten inschrijven(dan heeft Diezel ook zijn tweede kennelhoestprik gehad) en dan ga ik lekker aan de slag met hem. Heb er echt enorme zin in.
Dus wie weet zie ik jullie daar nog wel..
greetzzzzzzzzz Draakje
:
We hebben besloten om naar de K.C de Kempen te gaan.Nog een keer zwemles met mijn zoontje en dan ga ik me het weekend erna laten inschrijven(dan heeft Diezel ook zijn tweede kennelhoestprik gehad) en dan ga ik lekker aan de slag met hem. Heb er echt enorme zin in.
Dus wie weet zie ik jullie daar nog wel..
greetzzzzzzzzz Draakje
Zeg NOOIT nooit ........
- mirella*
- Actief
HOi hoi,
Wij hebben bij KC de Kempen getraind en vonden het helemaal niks. De trainers stonden niet open voor vernieuwingen en het gebruik van de clicker was absoluut niet toegestaan. Verder vond ik dat er weinig aandacht aan het baas-hond contact werd besteed en dat de oefeningen zeker in het begin veelte snel gingen, om deze reden is ook onze buurvrouw gestopt bij de kc.
Tenslotte mocht ik geen halti/gentle leader gebruiken op de les omdat de hond zonder moest leren niet te trekken aan de lijn. Opzich waar al verbaaste het me hoeveel honden trekkend naar het veld kwamen en op het veld niet meer trokken. Echter voor mij door reuma in mijn polsen moeilijk vol te houden tot het moment dat het niet trekken is aangeleerd, maar ondanks die handicap mocht ik geen halti/gentle leader gebruiken. Hierdoor zijn we al na twee lessen gestopt bij de KC maar het geld van de cursus hebben we nooit (gedeeltelijk) terug gekregen ondanks een brief naar het bestuur. Sterker nog er is nooit gereageerd op onze brief.
We trainen nu bij de Martin Gaus hondenschool in Son en dat bevalt perfect. A.s. woensdagmiddag starten we met onze tweede hond ook in Son op de puppycursus, speciaal op de woensdagmiddag zodat kinderen mee kunnen en ook wat leren. De puppen kunnen daar starten met 8 weken (wat al 5 weken voorsprong oplevert tov de kempen). Met 12 weken kun je dan aan de basiscursus beginnen.
Bij Martin Gaus trainen ze mbv de clicker en dat bevalt ons erg goed, ook krijg je naast de praktijktraining tijdens de basiscursus nog 12 maal een uur theorie en dat is ontzettend leerzaam. Het is misschien wat duurder maar zeker het geld waard.
Ik zou dus zeggen denk nog even goed na voor je besluit naar de KC te gaan.
Wij hebben bij KC de Kempen getraind en vonden het helemaal niks. De trainers stonden niet open voor vernieuwingen en het gebruik van de clicker was absoluut niet toegestaan. Verder vond ik dat er weinig aandacht aan het baas-hond contact werd besteed en dat de oefeningen zeker in het begin veelte snel gingen, om deze reden is ook onze buurvrouw gestopt bij de kc.
Tenslotte mocht ik geen halti/gentle leader gebruiken op de les omdat de hond zonder moest leren niet te trekken aan de lijn. Opzich waar al verbaaste het me hoeveel honden trekkend naar het veld kwamen en op het veld niet meer trokken. Echter voor mij door reuma in mijn polsen moeilijk vol te houden tot het moment dat het niet trekken is aangeleerd, maar ondanks die handicap mocht ik geen halti/gentle leader gebruiken. Hierdoor zijn we al na twee lessen gestopt bij de KC maar het geld van de cursus hebben we nooit (gedeeltelijk) terug gekregen ondanks een brief naar het bestuur. Sterker nog er is nooit gereageerd op onze brief.
We trainen nu bij de Martin Gaus hondenschool in Son en dat bevalt perfect. A.s. woensdagmiddag starten we met onze tweede hond ook in Son op de puppycursus, speciaal op de woensdagmiddag zodat kinderen mee kunnen en ook wat leren. De puppen kunnen daar starten met 8 weken (wat al 5 weken voorsprong oplevert tov de kempen). Met 12 weken kun je dan aan de basiscursus beginnen.
Bij Martin Gaus trainen ze mbv de clicker en dat bevalt ons erg goed, ook krijg je naast de praktijktraining tijdens de basiscursus nog 12 maal een uur theorie en dat is ontzettend leerzaam. Het is misschien wat duurder maar zeker het geld waard.
Ik zou dus zeggen denk nog even goed na voor je besluit naar de KC te gaan.
-
xlaurax
Ik train nu 2 jaar bij Oud Woensel en ben zeeeer tevreden, ze trainen daar op een leuke manier en helemaal niet 'harder'.
Anders zou ik er nl niet trainen met 1 kruising chihuahua en 2 cane corso's.
Ze doen leuke activiteiten en je kunt er met al je vragen terrecht!
Ook betaal je geen drol voor de qualiteit van lesgeven!
Anders zou ik er nl niet trainen met 1 kruising chihuahua en 2 cane corso's.
Ze doen leuke activiteiten en je kunt er met al je vragen terrecht!
Ook betaal je geen drol voor de qualiteit van lesgeven!