Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kent iemand dit?

Moderator: moderatorteam

M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kent iemand dit?

Ongelezen bericht door M@rco »

Hallo allemaal,

De zus van mijn vriendin vertelde me een paar dagen geleden over een ander soort trainingsmethode. Je gaat dan een aantal dagen naar de Ardennen (combinatie van vakantie en training) en zal 's ochtends dan training krijgen over de opvoeding en allerlei zaken en voor de rest kan je gewoon van je vakantie genieten.

Dit is het in een notendop:

Opvoeden met De Roedelmethode© betekent opvoeden via geur- en lichaamstaal en met uw hond trainen zonder bestraffen, belonen, overbodig stemgebruik of onnatuurlijke dwangmaatregelen. De lijn is daarbij slechts een manier om de hond 'aan u te binden' en wordt niet als correctiemiddel gebruikt. De Roedel heeft hiervoor een speciale riem ontworpen: de HFB® waarbij u uw handen vrij houdt.

Je kan ook even op de site kijken: www.deroedel.com

Ik vroeg me af of dit bekend was bij iemand.

Groetjes,
Marco

Ongelezen bericht door zepenko »

Inderdaad wel eens van gehoord. Maar als ik dan op hun website lees: "ooit een hond een andere hond een brok zien geven?", dan denk ik meteen: "ooit een hond een andere hond een zit- of afcommando zien geven?".

Dus zolang het over opvoeden gaat (plaats in de roedel, omgang met andere honden etc.) kan dat volgens mij prima zonder brokbeloningen, maar als het over kunstjes gaat die jij van je hond wilt, dan vind ik dat je met een brok moet belonen.

Ze zeggen echter te werken zonder correcties, maar tussen de foto's staat toch een Appenzeller oid (bij zit; de afwachtende lichaamshouding) met iets van een Gentle Leader of Halti om. Dus toch niet helemaal zonder correcties. En ook het overstaan en dat soort dingen is voor een hond gewoon een correctie.

Wat ik wel goed vind is dat ze geen tips/adviezen geven zonder dat ze de hond gezien hebben.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”