Zaterdag heb ik met Lyndie en Kyra examen gedaan. Lyndie heeft met glans haar B gehaald, 94 punten. Helaas 4 punten minder dan had gekund omdat mevrouw tijdens de zit- en blijfoefening halverwege gezellig ging liggen. Maar goed, ze is toch heel goed geslaagd. Kyra heeft haar VEG gehaald met 91 punten. Met het apporteren was ze zo enthousiast dat ze al begon te rennen voor ze het commando kreeg (kostte haar 3 punten) en met het terugsturen naar het vak moest ze gaan liggen en daar had ze niet zoveel zin in omdat het haar te modderig was, dus ze luisterde pas nadat het commando 2x was gegeven, dat kostte haar ook 3 punten. Maar al het andere deed ze perfect.
Ik ga over twee weken behendigheid met Lyndie doen en flyball met Kyra. Vinden ze trouwens ook leuker want ik merkte dat ze allebei de gehoorzaamheid tamelijk saai vonden (tja, collies zijn slim en hebben het na een paar keer al door en dan is het geen uitdaging meer!).
En over twee weken begint ook de puppiecursus van Cody. Ik ga het nog druk krijgen...