Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Instructeurscursus
Moderator: moderatorteam
-
Duukje
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Instructeurscursus
Ik denk er over om 'n opleiding te volgen tot instructeur. Ik weet van de volgende opleidingsinstituten dat ze opleidingen/cursussen op dit gebied aanbieden.
O&O
Cursuscentrum Barneveld
Van Hall Instituut
Kynotrain
Wellant College
Heeft iemand ervaring met deze instituten en zo ja, vertel vertel!
O&O
Cursuscentrum Barneveld
Van Hall Instituut
Kynotrain
Wellant College
Heeft iemand ervaring met deze instituten en zo ja, vertel vertel!
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb bij O&O zowel Algemene Vorming als Omgang Hond en Pupinstructiecursus gedaan. AV heb ik de cursus niet gevolgd maar zelf gestudeerd en examen gedaan. Omgang Hond vond ik erg leuk om te doen maar wel zwaar. Ik heb nog het "oude" programma gevolgd met twee lange weekenden van drie dagen van 9 tot 9. Na die cursus ben je echt kapot maar ik heb er wel heel veel van geleerd. Ik geloof dat ze de cursus nu hebben uitgesmeerd over meer weekenden zodat je niet zulke lange dagen maakt en het examen is nu volgens mij ook apart. Maar dat weet ik niet zeker.
Pupinstructie vond ik een beetje tegenvallen. Maar AV en OH zijn echte aanraders.
Pupinstructie vond ik een beetje tegenvallen. Maar AV en OH zijn echte aanraders.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga hem binnenkort doen. Je hebt een introductiedag, dan een weekend van 4 dagen, dan een paar weken later een weekend van 3 dagen en dan weer een paar weken later examen. Ik hoorde inderdaad al dat het een behoorlijk zware cursus is, maar heb er wel zin in!Sietske* schreef:Ik geloof dat ze de cursus nu hebben uitgesmeerd over meer weekenden zodat je niet zulke lange dagen maakt en het examen is nu volgens mij ook apart. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik ga voor AV ook alleen het examen doen met zelfstudie.
Verder heb ik bij Martin Gaus instructeur I en II gedaan.
Groetjes, Nina en Baloe

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik je 1 tip mag geven, ga onbevangen naar OH toe. Met een instelling dat je er komt om te leren. Ik ben er samen met een vriendin naar toe gegaan en wij zijn de enige twee geweest die niet in 1 van beide weekenden in tranen is uitgebarstenbaloe2004 schreef:Ik ga hem binnenkort doen. Je hebt een introductiedag, dan een weekend van 4 dagen, dan een paar weken later een weekend van 3 dagen en dan weer een paar weken later examen. Ik hoorde inderdaad al dat het een behoorlijk zware cursus is, maar heb er wel zin in!Sietske* schreef:Ik geloof dat ze de cursus nu hebben uitgesmeerd over meer weekenden zodat je niet zulke lange dagen maakt en het examen is nu volgens mij ook apart. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik ga voor AV ook alleen het examen doen met zelfstudie.
Verder heb ik bij Martin Gaus instructeur I en II gedaan.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
OH is nog steeds zo zwaar en ik ga hem dan nu ook nog niet doen.Sietske* schreef:Ik heb bij O&O zowel Algemene Vorming als Omgang Hond en Pupinstructiecursus gedaan. AV heb ik de cursus niet gevolgd maar zelf gestudeerd en examen gedaan. Omgang Hond vond ik erg leuk om te doen maar wel zwaar. Ik heb nog het "oude" programma gevolgd met twee lange weekenden van drie dagen van 9 tot 9. Na die cursus ben je echt kapot maar ik heb er wel heel veel van geleerd. Ik geloof dat ze de cursus nu hebben uitgesmeerd over meer weekenden zodat je niet zulke lange dagen maakt en het examen is nu volgens mij ook apart. Maar dat weet ik niet zeker.
heb net AV achter de rug en doe 6 mei examen. erg leuke cursus!
ga ook nog de workshop hondenopvoeding doen

-
Duukje
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik ga me er zeker verder in verdiepen. Ik was sowieso al van plan er onbevangen naar toe te gaan. Je hebt er helemaal niets aan om te denken dat je het beter weet dan de instructeur, wat doe je anders daar? Ik heb m'n hele leven al honden, ben er mee opgegroeid, maar dat wil nog zeker niet zeggen dat ik er alles vanaf weet. Anderhalf jaar geleden kregen we onze eerste hond die ik zélf heb opgevoed, en ik heb nog nooit zo veel geleerd over honden dan in het afgelopen half jaar. Juist omdat ik het zo leuk vind, wil ik er nóg meer over weten.
Degenen die schrijven dat ze de cursus hebben gevolgd: geven jullie ook daadwerkelijk les, of was het volgen van de cursus gewoon voor de leuk?
Degenen die schrijven dat ze de cursus hebben gevolgd: geven jullie ook daadwerkelijk les, of was het volgen van de cursus gewoon voor de leuk?
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Martin Gaus deed ik het voor de leuk, en dan vooral om meer over clickertraining te leren. Dat is een jaar of 4/5 geleden.Duukje schreef:Degenen die schrijven dat ze de cursus hebben gevolgd: geven jullie ook daadwerkelijk les, of was het volgen van de cursus gewoon voor de leuk?
Inmiddels geef ik wel les en daarom ga ik nu OH doen, om zoveel mogelijk bij te leren.
Groetjes, Nina en Baloe

-
Duukje
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lesgeven op een gewone hondensportvereniging of KC is vrijwilligerswerk. Ik krijg wel een vrijwilligersvergoeding voor gemaakte onkosten (diesel, kleding, schoenen enz.) en als ik cursussen wil volgen worden die tot een bepaald maximum vergoed. Maar als je er echt geld mee wilt verdienen kun je beter iets anders gaan doen 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Duukje
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- zepenko
- Zeer actief
Een deel van de docenten die bij O&O les gaven, hebben in combinatie met CDB Barneveld een nieuwe cursus opgezet. De samenwerking met een gecerticifeerde onderwijsinstelling is erg van belang voor de certificering van het diploma wat je krijgt. Ze zijn bezig met de certificering van deze diploma's, maar dat kan dus alleen als de opleiding ook verbonden is aan een onderwijsinstelling. M.a.w. als je een diploma haalt bij een instelling die niet is verbonden aan een onderwijsinstelling, is die diploma bij certificering van de opleiding tot kynologisch instructeur, niks meer waard.
Voor zover ik op de hoogte ben, zit de meeste kennis over honden en hondengedrag nu gecombineerd in de opleidingen van het CDB.
Voor zover ik op de hoogte ben, zit de meeste kennis over honden en hondengedrag nu gecombineerd in de opleidingen van het CDB.
- Dylan
- Actief
- Contacteer:
Ik heb vorige maand de cursus AV gedaan in Schiedam, en afgelopen zaterdag examen gehad. Ik vond het een erg leuke en leerzame cursus. Als ik geslaag ben wil ik gelijk verder met OH. Ben reuze benieuwd
Wat betreft het betaald krijgen voor lesgeven. Ik loo nu stage bij een commerciele hondenschool. zodra ik OH heb gehaald krijg ik daar een aantal eigen groepen. Omdat de hondenschool commercieel is krijgen de instructeurs ook gewoon betaald. je krijgt zelfs een contract + vakantiegeld e.d.
Denk dat dat dus bij elke hondenschool verschillend zal zijn.
Succes met je keuze
Wat betreft het betaald krijgen voor lesgeven. Ik loo nu stage bij een commerciele hondenschool. zodra ik OH heb gehaald krijg ik daar een aantal eigen groepen. Omdat de hondenschool commercieel is krijgen de instructeurs ook gewoon betaald. je krijgt zelfs een contract + vakantiegeld e.d.
Denk dat dat dus bij elke hondenschool verschillend zal zijn.
Succes met je keuze

-
Lil
Ben trainer in een Duitse hondensportvereniging. We krijgen alleen gratis een jaarlidmaatschap om zelf te kunnen trainen. Verder krijg je de trainingen voor trainers betaald en ook het officiele diploma krijg je betaald. Ik mag volgend jaar mijn diploma halen, ze de vereninging wilde me al twee jaar geleden sturen, maar je moet 2 jaar lid zijn en daaraan kon ik niet voldoen...
Verder moet je al een stage achter de rug hebben, maar ik heb al twee jaar een eigen groep (junghunden) en ik doe al twee jaar als tweede trainer de beginners bij de behendigheid en ben extra hulp bij de puppies.
Ook moet je met je eigen hond de BH-pruefung hebben en een officiele wedstrijd van een officiele sport (behendigheid, THS, Obedience of IPO) met een U-tje hebben gelopen. Maar goed zit al in de hoogste behendigheidsklasse dus U-tjes genoeg.
Verder moet je al een stage achter de rug hebben, maar ik heb al twee jaar een eigen groep (junghunden) en ik doe al twee jaar als tweede trainer de beginners bij de behendigheid en ben extra hulp bij de puppies.
Ook moet je met je eigen hond de BH-pruefung hebben en een officiele wedstrijd van een officiele sport (behendigheid, THS, Obedience of IPO) met een U-tje hebben gelopen. Maar goed zit al in de hoogste behendigheidsklasse dus U-tjes genoeg.
-
Rotti
- Vaste gebruiker
Vanuit de raad is er een nieuwe opleiding opgelegd, kynologisch instructeur, er zijn echter geen richtlijnen voor en enkele KC's zijn bezig om deze cursus op te starten. Ben benieuwd wat dit in gaat houden, het wordt ook verplicht vanuit het ministerie van Landbouw. Die geven er ook geen richtlijnen voor, allemaal erg warig.
Zelf heb ik AV en OH gedaan bij O&O en ook de cursus van cynophilia GG instructeur. Deze vond ik leerszamer als OH,want daar geldt alleen de manier van O&O en verders deugt er niets, bij cynophilia leer je gewoon meerdere manieren voor alles, wat met les geven wel belangrijker is want niet alle honden leren hetzelfde.
Wat ook leuk is om te doen is de Blackbox methode van Peter Beekman.
Zelf heb ik AV en OH gedaan bij O&O en ook de cursus van cynophilia GG instructeur. Deze vond ik leerszamer als OH,want daar geldt alleen de manier van O&O en verders deugt er niets, bij cynophilia leer je gewoon meerdere manieren voor alles, wat met les geven wel belangrijker is want niet alle honden leren hetzelfde.
Wat ook leuk is om te doen is de Blackbox methode van Peter Beekman.