Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gehoorzaamheid

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Gehoorzaamheid

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik volg nu met Tommie dus de cursus gehoorzaamheid 1. (is vast wel 1 of andere afkorting voor, maar die weet ik niet) en ik steek er nog best wat van op. Het meeste komt wel heel bekend voor, en wist ik eigenlijk al wel; maar qua toepassen op onze situatie deed ik het eigenlijk helemaal niet.

Een stukje bewustwording dus, en dat is wel fijn. Zo hebben we het gisteren gehad over hele simpele dingen. Zoals de plek waar je hond het liefste ligt. Tommie ligt hier het liefst hoog, en op plekken waar hij alles kan overzien. En dat zegt dan toch wel weer iets over hem. Ook dat continu geurvlaggen uitzetten tijdens een wandeling, ook als hij aan de riem is. Dingetjes die erin geslopen waren en waar ik eigenlijk geen betekenis meer aan hechtte, maar die toch niet onbelangrijk zijn.

Grappig, leuk en leerzaam dus. Had ik niet verwacht!

Zo, dat wou ik even met jullie delen. :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nou dat had je denk ik toch weer niet verwacht dat je er ook weer wat van op zou kunnen steken?
Leuk om te horen dat het je wel bevalt daar!
miekmiek

Nee, ik ging er wat wantrouwig heen omdat de vorige hondenschool zo'n fiasco was. Maar dat is nu dus wel anders, en ik voel me er prima op mijn plek. Nu nog leren om wat subtieler te wezen tegenover medecursisten en dan komt het vast goed. :oeps: :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

miekmiek schreef:Nee, ik ging er wat wantrouwig heen omdat de vorige hondenschool zo'n fiasco was. Maar dat is nu dus wel anders, en ik voel me er prima op mijn plek. Nu nog leren om wat subtieler te wezen tegenover medecursisten en dan komt het vast goed. :oeps: :mrgreen:
Wat goed dat je een goede school hebt gevonden :ok: En wat betreft die medecursisten, ze wennen er wel aan :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
miekmiek

Het zijn die kleine dingetjes Martijn, die mij zo nu en dan dwars zitten. Over het algemeen is Tommie gewoon een blije eikel ( :mrgreen: ) in zijn doen en laten, en gelukkig maar. Ik heb ook niet echt problemen met hem.

Maar sommige dingen gaan niet goed. Zo heeft hij vaak schijt aan me tijdens het hierkomen, gromt tegen me als ik hem corrigeer en dat soort kleine akkefietjes. Dingentjes die gewoon niet zouden moeten. En nu is hij een terriër, en nu is hij niet gecastreerd en dus heeft hij nog een ego van hier tot tokio.....maar het moet wel te doen blijven natuurlijk.

Verder is die cursus vooral om even weer wat tijd aan mijn honden te besteden. Die schieten er nogal eens bij in nu kleine Martijn er is, en ook ik heb zo nu en dan een adempauze nodig. :wink:
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Leuk is dat he!
Ik train nu al zo'n 5 jaar met mijn honden bij de kynologenclub, maar leer nog steeds bij. Train nou ook wel vaak met honden die niet van mij zijn, leer je ook heel veel van.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

miekmiek schreef:Nee, ik ging er wat wantrouwig heen omdat de vorige hondenschool zo'n fiasco was. Maar dat is nu dus wel anders, en ik voel me er prima op mijn plek. Nu nog leren om wat subtieler te wezen tegenover medecursisten en dan komt het vast goed. :oeps: :mrgreen:
hiiihihii Vorig jaar ben ik met Chello weer op cursus gegaan en ohh wat heb ik me in moeten houden zeg.
Was een waardeloze hondenschool hoor maar toch.
Mensen die hun honden aan de lijn aan elkar lieten snuffelen,
pups met slipkettingen om en dan ook nog 3 meter te lang, pups die ondergemoffeld werden door grotere honden onder het mom 'zelf uit laten zoeken en vooral niet in bescherming nemen.' :jank:

na 12 lessen en diploma voor gezien gehouden.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Leuk dat het zo goed bevalt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”