Hoi allemaal,
sinds gisteren zijn Loyd en ik gestart met de EG 1 cursus bij kclimburg. Voor zover ik kon zien was hij de enige heidewachtel, tevens is hij ook 1 van de jongste hij is ruim 5 maanden en zit tussen een groep van honden die al iets ouder zijn en al een puppycursus hebben gehad.
Het valt daarom niet mee om de hele les de volle aandacht vast te houden van de hond. Dus ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die dit een beetje herkennen en hoe het jullie is vergaan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We zijn begonnen!
Moderator: moderatorteam
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het is zeker niet gemakkelijk om de eerste tijd de aandacht van je hond zo lang vast te houden. Ook honden die wel op puppycursus zijn geweest hebben daar in het begin van een nieuwe groep met nieuwe onbekende honden vaak moeite mee
Een Heidewachtel is een staande hond hij ziet en ruikt van alles!
Door aandachtoefeningen veel te herhalen, ook door de week (steeds even max. 5 minuutjes) wordt dat wel beter
Denk er aan dat je na zo'n oefening je hond ook weer even "vrij"geeft.
Dat wil niet zeggen dat hij mag gaan racen of spelen, maar dat hij even om zich heen mag kijken. Of na het "vrij" even een spelen (niet te wild) helpt ook om voor jezelf en je hond plezier te houden in de training
Als je een hond een uur geconcentreerd wil houden lukt je dat op deze leeftijd echt niet en jij en de hond zouden daar beiden gewoon gefrustreerd van raken
Daar wordt de les niet leuker van
Dus, oefeningetje doen, belonen als hij het goed doet en daarna even vrij geven of "klaar"zeggen. Dat werkt vaak het beste
Ik heb ook een staande hond en ik weet hoe moeilijk ze het had als jonge hond. Rustig blijven zat er bij haar ook nog niet in toen
Een Heidewachtel is een staande hond hij ziet en ruikt van alles!
Door aandachtoefeningen veel te herhalen, ook door de week (steeds even max. 5 minuutjes) wordt dat wel beter
Denk er aan dat je na zo'n oefening je hond ook weer even "vrij"geeft.
Dat wil niet zeggen dat hij mag gaan racen of spelen, maar dat hij even om zich heen mag kijken. Of na het "vrij" even een spelen (niet te wild) helpt ook om voor jezelf en je hond plezier te houden in de training
Als je een hond een uur geconcentreerd wil houden lukt je dat op deze leeftijd echt niet en jij en de hond zouden daar beiden gewoon gefrustreerd van raken
Daar wordt de les niet leuker van
Dus, oefeningetje doen, belonen als hij het goed doet en daarna even vrij geven of "klaar"zeggen. Dat werkt vaak het beste
Ik heb ook een staande hond en ik weet hoe moeilijk ze het had als jonge hond. Rustig blijven zat er bij haar ook nog niet in toen
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Om nog even op het antwoord van Nettie door te gaan
; de cursussen die ik gevolgd heb met mijn staande hond waren geregeld frustrerend voor mij (onvervaren als ik was) doordat er geen rekening gehouden werd met de diverse rassen. Mijn hond liep op die leeftijd zowat constant met zijn neus op de grond (bleken konijnen te zitten op het cursusveld). Alle herders, labradors, enz.,liepen dus braaf volgend, naar de baas opkijkend mee. De mijne had andere dingen aan zijn hoofd
. Ik wil je dus aanraden om niet teveel naar anderen te kijken en voor zover mogelijk je eigen weg te gaan. Dus doe zoals Nettie al aanraadde en laat je niet zenuwachtig maken door de andere koppels. Als (áls
) je eenmaal de aandacht van je staande hondje kunt vasthouden dan leren ze als een trein!
Succes en vooral veel plezier!
Gr. Marijke
Succes en vooral veel plezier!
Gr. Marijke
Gr. Marijke