Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets voor jachthondenmensen?

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Iets voor jachthondenmensen?

Ongelezen bericht door Moon »

Deze link vond ik;
http://www.jachttraining.nl/modules.php ... =0&thold=0
Dat lijkt me nou nog eens een goed initiatief :ok: Zeker omdat het gericht is op jachthondenliefhebbers die hun hond in de eerste plaats als gezelschapsdier hebben. Weet iemand meer van deze trainster?
Ik zou daar dolgraag naar toe willen, alleen zal het wel onmogelijk zijn ivm vervoer (ik heb geen rijbewijs). Maar misschien hebben anderen er wat aan!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Lijkt me heel interessant! Zou echt wat zijn voor Indy.
Helaas kan er niet meer ingeschreven worden.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Ik heb toevallig gehoord van deze trainster uit Engeland dat ze nu een boek heeft geschreven voor een jachttraining met de clicker, ik ben van plan dat boek te bestellen.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Sylvia schreef:Ik heb toevallig gehoord van deze trainster uit Engeland dat ze nu een boek heeft geschreven voor een jachttraining met de clicker, ik ben van plan dat boek te bestellen.
Hoi Sylvia, toevallig net vanmorgen zitten zoeken naar dat boek. Nog niet gevonden waar ik het kan bestellen. Weet jij het?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

stefanie schreef:Lijkt me heel interessant! Zou echt wat zijn voor Indy.
Helaas kan er niet meer ingeschreven worden.

Hoi Stefanie! Nou gelukkig maar (voor mij :wink: ) kan ik het uit mijn hoofd zetten! Het vervoer zou al moeilijk zijn, maar 12 November is kort dag en ik zie dat toch niet voor me met mijn manke hond.

Eindelijk eens een cursus waarbij de nadruk niet ligt op de jachttraining (wat overigens ook heel leuk en nuttig is!!) maar het omgaan met het jachtgedrag. Hopelijk wordt het nog eens herhaald!
Gr. Marijke
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Klinkt inderdaad op zich wel leuk
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jammer dat het al vol zit want ik heb over haar gehoord en zou ook best geintreseerd zijn
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moon
Zeer actief

chrico schreef:Jammer dat het al vol zit want ik heb over haar gehoord en zou ook best geintreseerd zijn
Nou, allemaal goed in de gaten houden of er nóg een workshop komt!
Gr. Marijke
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Dan zal ik zeker kijken o fhet mogelijk is om daaraan mee te doen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moon
Zeer actief

chrico schreef:Dan zal ik zeker kijken o fhet mogelijk is om daaraan mee te doen
Met welke van je hondjes (hm hondén :wink:) of is de belangstelling gewoon in het algemeen?
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sylvia schreef:Ik heb toevallig gehoord van deze trainster uit Engeland dat ze nu een boek heeft geschreven voor een jachttraining met de clicker, ik ben van plan dat boek te bestellen.
Boek al gevonden Sylvia?
Ik ben nog zo slecht in zoeken :mrgreen:
Dus....als je het gevonden hebt, geef je me dan een seintje?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chrico
Zeer actief

Moon schreef:
chrico schreef:Dan zal ik zeker kijken o fhet mogelijk is om daaraan mee te doen
Met welke van je hondjes (hm hondén :wink:) of is de belangstelling gewoon in het algemeen?
Met Kito :mrgreen: maar ook zeker algemene belangstelling.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

De online shop die alles rondom clickeren verkoopt in Engeland heeft dit boek niet meer op voorraad. Ik zag hem in Noorwegen online te koop maar dan is ie gelijk GBP 4,50 duurder dus dat scheelt nogal.
Hoeveel zijn er geinteresseerd in het boek?
Ik ken wel iemand die er aan kan komen. Misschien kunnen we daar bestellen en in 1 zending hier heen laten komen? Verzendkosten vanuit Engeland zijn nogal duur weet ik uit ervaring :roll:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Sylvia schreef:De online shop die alles rondom clickeren verkoopt in Engeland heeft dit boek niet meer op voorraad. Ik zag hem in Noorwegen online te koop maar dan is ie gelijk GBP 4,50 duurder dus dat scheelt nogal.
Ik ken wel iemand die er aan kan komen. Misschien kunnen we daar bestellen en in 1 zending hier heen laten komen? Verzendkosten vanuit Engeland zijn nogal duur weet ik uit ervaring :roll:
Ik ben geïnteresseerd :ok: Ik heb meer engelse boeken maar deze lijkt me nogal uniek! Goed idee van die gezamelijke verzendkosten :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ook geïnteresseerd :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

helaas zijn deze cursussen niet geschikt voor alle soorten jachthonden.
Brakken (lopende jachthonden ) hebben niets aan die clickermethode.
en worden op een heel andere manier getraint.
de cursus is puur gericht op de training van voorstaande honden zoals de Viszla, weimaraner, setters en bracco's.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Moon
Zeer actief

amiwoods schreef:helaas zijn deze cursussen niet geschikt voor alle soorten jachthonden.
de cursus is puur gericht op de training van voorstaande honden zoals de Viszla, weimaraner, setters en bracco's.
Als ik het inleidende stukje lees van bovenstaande cursus lijkt het me ook geschikt voor lopende honden. Waarom niet volgens jou :19: ?
Als ik goed begrijp gaat het niet zozeer om jachttraining maar om het in de hand houden/krijgen van het jachtgedrag van je (in de eerste plaats) huishond.
Laatst gewijzigd door Moon op 02 okt 2006 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

amiwoods schreef:helaas zijn deze cursussen niet geschikt voor alle soorten jachthonden.
Ik neem toch aan dat de methode ook voor Retrievers goed te gebruiken is? :wink:
Voor de lopende jachthonden kan ik me er, wat betreft jachttraining, niet veel bij voorstellen nee :mrgreen:
Maar bij gehoorzaamheidstraining is het ook voor hen goed te gebruiken :ok:
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Nou dat worden er dan maar 3 inclusief mij zelf :19:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

(brakken) meute honden zijn zelfstandig jagende jachthonden , en daarom is de clickermethode niet geschikt om bij dit type honden gehoorzaamheid af te dwingen, (uitzondering daargelaten natuurlijk) puur omdat deze honden van nature geen will to please hebben.
jachthonden zijn in veel groepen ingedeeld, de brakken ,lopende jachthonden dus zijn niet gelieft bij trainers, omdat zij als individu gewoonweg moeilijker te trainen zijn.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
ranetje
Zeer actief

amiwoods schreef:(brakken) meute honden zijn zelfstandig jagende jachthonden , en daarom is de clickermethode niet geschikt om bij dit type honden gehoorzaamheid af te dwingen, (uitzondering daargelaten natuurlijk) puur omdat deze honden van nature geen will to please hebben.
jachthonden zijn in veel groepen ingedeeld, de brakken ,lopende jachthonden dus zijn niet gelieft bij trainers, omdat zij als individu gewoonweg moeilijker te trainen zijn.
Als het om gehoorzaamheidstraining gaat kan je brakken heel goed met de clicker trainen. Dat hoeft echt geen probleem te zijn.
Of ze dan ook nooit meer op een spoor zullen vertrekken is niet te garanderen :mrgreen:
Bij geen enkele hond is trouwens volledige en onvoorwaardelijke gehoorzaamheid te vinden :wink: Alleen went de baas aan de eigenaardigheden van zijn hond en speelt er op in.
Ik zie alleen niet goed hoe je een brak met de clicker kunt trainen voor zijn jachtactiviteiten. Een spoor volgen is ze min of meer aangeboren. Als de hond veel passie heeft is dat er niet of nauwelijks uit te trainen.
Ik vind het geweldig als ik brakken in mijn groep heb :wink:
Spijtig is dat veel bazen de brak op uiterlijk hebben gekocht en zich de consequenties niet hebben gerealiseerd.

Enne.....een Bracco is géén brak maar een staande hond (of bedoelde je dat niet? :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Pendrag schreef:Lijkt mij ook raar dat een clickermethode niet geschikt is voor lopende jachthonden???

Merk zelf wel dat het een groot verschil maakt of je een hond met jachtinstinct hebt of zonder. Heb hier nu een labrador (niet helemaal raszuiver) en twee bracco's lopen. Hiervoor nog een golden gehad. Slechts 1 bracco heeft echt jachtinstinct. De rest in een dusdanige mate dat het erg goed te hanteren valt. Maar Andor heeft zoveel jachtinstinct dat hij er zelf last van heeft. Loslopen zit er b.v. niet meer in. Gelukkig kan hij zich in de tuin lekker uitleven maar in het bos loopt hij aan de lange lijn. Ik hou daar zelf niet van maar het alternatief is dat hij er vandoor gaat en na een uurtje of zo weer eens terugkomt. Als hij tenminste niet is aangereden ofzo. Geen optie dus. Wat dat betreft hou ik me van harte aanbevolen voor een leuke training. Aan de andere kant is het zoals mijn huidige trainster ook zegt: zorg dat jij aandacht hebt en het allerinteressantst bent. Ze heeft groot gelijk maar ik kan op dit moment echt niet concurreren met een vliegende vogel!
Is dat boek en /of workshop dan niets voor jou? Heb je een trainer die bekend is met staande jachthonden? Mijn Dante is er ook een met enorm jachtinstinct. Bloed, zweet en tranen hebben me dat gekost! Enorm frustrerend! Ik zag het bij andere staande jachthond-eigenaren wel goed gaan :boos:. Had er toen geen erg in dat onze Bracco's toch wel een scheut brakkenbloed (Bloedhond) in zich hebben en daar ligt vlgs mij wel het verschil. Het loslopen was (en is; o, ironie :roll: ) dermate belangrijk voor mij, essentieel zou ik zelfs zeggen, dat ik toendertijd serieus overwogen heb om (via de vereniging) met een teletac te trainen. Want bij Dante kwam daar ook nog eens een behoorlijke sexuele drift bij..
Ik heb echter verbeten getraind :N:; verstopspelletjes, veel 'jachttrainings-oefeningetjes, veel appèl oefeningen. Terugkijkend kwam er eigenlijk pas na zijn derde jaar ( :N: dan zou jij nog even te gaan hebben) een kentering. Zo'n workshop als in bovenstaande link lijkt me daarom echt :cheer:. Want alle trainers zeggen dat jij het middelpunt van de aarde moet worden voor je hond, maar hoe je dat in hemelsnaam wordt met een hond met zo'n jachtpassie :denken: :roll:
En nóg (ik praat nu even over de tijd vóór de blessure) ging hij er weleens vandoor. Maar nu bleef hij in de buurt (kon hem zien/horen). Het blijft dan bij het opstoten van een fazant of zo en dan komt hij terug; werk gedaan :mrgreen: Konijnen worden minder interessant (kan ze toch niet te pakken krijgen). Dus trainen, trainen, trainen :mrgreen: :roll:. Want een Bracco zijn leven lang aan de lijn :N: , toch?
Maar dat je hem nu niet los laat, kan ik me heel goed voorstellen hoor!
Gr. Marijke
Afbeelding
trimstyle
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door trimstyle »

Sylvia schreef:De online shop die alles rondom clickeren verkoopt in Engeland heeft dit boek niet meer op voorraad. Ik zag hem in Noorwegen online te koop maar dan is ie gelijk GBP 4,50 duurder dus dat scheelt nogal.
kan je deze link eens doorgeven aub
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Sylvia schreef:Nou dat worden er dan maar 3 inclusief mij zelf :19:
Ik zit me wel te realiseren dat het boek dan ook nog naar mij toe moet komen :19: Ik rij geen auto en dan is het voor jou veel te veel gedoe om het op te sturen + dat daar natuurlijk ook weer kosten bij gemoeid zijn :wink:
Ik heb ooit via Mediaboek.nl een engels boek besteld, was wat goedkoper dan rechtstreeks uit Engeland bestellen. Ik zal daar eens informeren hoe duur dat zou worden; dat is dan ook een mogelijkheid misschien :wink:

Gr. en alvast bedankt voor de moeite :ok:

Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Pengedrag zei:
Aan de andere kant is het zoals mijn huidige trainster ook zegt: zorg dat jij aandacht hebt en het allerinteressantst bent. Ze heeft groot gelijk maar ik kan op dit moment echt niet concurreren met een vliegende vogel!
Nee, dat kan ik ook niet, en vooral niet met konijnen! :wink:
Lijkt me hartstikke goed, die workshop, alleen, zou je echt iets kunnen bereiken in 1 dag?
Die jachtpassie zit er zo diep in, het zou heerlijk zijn als je dat inderdaad onder controle zou kunnen houden.....
Dazzle is nu 13 maanden, en hij blijft eigenlijk heel goed bij me in de buurt, alleen niet bij een veld hier in de omgeving, daar zitten zo vreselijk veel konijnen, je ziet ze gewoon lopen over het pad. Daar moet hij echt aan de lange lijn, anders gaat hij er vandoor, en blijft dan veel te lang weg. Alleen aan de lijn is het eigenlijk ook niks, hij doet niets anders dan "voorstaan" en in de verte kijken. :roll:
Wat ik dan ook doe, aandacht krijg ik echt niet van hem....
Natuurlijk is het probleem veel groter als de honden los zijn.
Ik zou me wel inschrijven voor de workshop, als hij nog een keer gegeven zou worden.
ranetje
Zeer actief

Dazzlie schreef:Pengedrag zei:
Aan de andere kant is het zoals mijn huidige trainster ook zegt: zorg dat jij aandacht hebt en het allerinteressantst bent. Ze heeft groot gelijk maar ik kan op dit moment echt niet concurreren met een vliegende vogel!
Nee, dat kan ik ook niet, en vooral niet met konijnen! :wink:
Lijkt me hartstikke goed, die workshop, alleen, zou je echt iets kunnen bereiken in 1 dag?Die jachtpassie zit er zo diep in, het zou heerlijk zijn als je dat inderdaad onder controle zou kunnen houden.....
Dazzle is nu 13 maanden, en hij blijft eigenlijk heel goed bij me in de buurt, alleen niet bij een veld hier in de omgeving, daar zitten zo vreselijk veel konijnen, je ziet ze gewoon lopen over het pad. Daar moet hij echt aan de lange lijn, anders gaat hij er vandoor, en blijft dan veel te lang weg. Alleen aan de lijn is het eigenlijk ook niks, hij doet niets anders dan "voorstaan" en in de verte kijken. :roll:
Wat ik dan ook doe, aandacht krijg ik echt niet van hem....
Natuurlijk is het probleem veel groter als de honden los zijn.
Ik zou me wel inschrijven voor de workshop, als hij nog een keer gegeven zou worden.
In één dag kan je je hond niet gehoorzaam krijgen (net zo min als in een cursus "uw hond gehoorzaam in 10 lessen" :wink: )
Op een workshop krijg je als baas aangereikt hoe je moet trainen. Waar je op moet letten enz.
Na die dag ben je zelf nog een tijd bezig :mrgreen:
Afbeelding
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

In één dag kan je je hond niet gehoorzaam krijgen (net zo min als in een cursus "uw hond gehoorzaam in 10 lessen" )
Op een workshop krijg je als baas aangereikt hoe je moet trainen. Waar je op moet letten enz.
Na die dag ben je zelf nog een tijd bezig
Ja, precies, maar ik vraag me af of je zoveel informatie in 1 dag in je op kunt nemen, vooral omdat het in het Engels wordt gedaan.
Het zou wel mooi zijn als er een cursus zou zijn (van bv 10 lessen) in plaats van een workshop.
Het boek zou dan wel een goede ondersteuning voor de workshop denk ik.
Moon
Zeer actief

Dazzlie schreef:
In één dag kan je je hond niet gehoorzaam krijgen (net zo min als in een cursus "uw hond gehoorzaam in 10 lessen" )
Na die dag ben je zelf nog een tijd bezig
Ja, precies, maar ik vraag me af of je zoveel informatie in 1 dag in je op kunt nemen, vooral omdat het in het Engels wordt gedaan.
Het zou wel mooi zijn als er een cursus zou zijn (van bv 10 lessen) in plaats van een workshop.
Het boek zou dan wel een goede ondersteuning voor de workshop denk ik.
Ik word steeds meer benieuwd naar dat boek :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Hier kun je trouwens de inhoudsopgave van het boek lezen;
http://www.learningaboutdogs.com/acatal ... ining.html
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Martijn schreef:
ranetje schreef: In één dag kan je je hond niet gehoorzaam krijgen (net zo min als in een cursus "uw hond gehoorzaam in 10 lessen" :wink: )
Als die lessen elke week zijn en je gebruikt de weken daartussen om te trainen kom je ver hoor. 10 weken trainen is genoeg om een heel eind te komen.
Nou, met een herder misschien :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”