Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GRATIS ONLINE PUPPY CURSUS

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wil de hond schreef:
MARC_S schreef:Het hoeft geen seks te zijn, ik verzin wel wat.
Misschien is dit wat voor je Marc, "Tarotkaarten Leggen voor Huisdieren", volgens mij kan dat best wel eens een gat in de markt blijken.
Ja zoiets :ok: Of advies over vissen, kies 1. Advies over vogels, kies 2, advies over etc. Allemaal tijd rekken en je krijgt toch stiekem steeds mij aan de lijn :mrgreen: :smile: Scheelt al minimaal een euro per gesprek dat ik niet hoef te praten :ok:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je kunt misschien maar beter onderwerpen nemen waar je niet veel vanaf weet. Dan hoef je niet zo na te denken en lul je maar lekker een end weg, tot je klant moe van je wordt en ophangt.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dan weet ik een goeie, een afslankcursus voor je te dikke goudvis :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

PUCK S. schreef:OK allemaal, ik hoop dat iedereen nu zijn gal gespuwd heeft, dan is nu de beurt aan de mensen die een POSITIEVE reactie op mijn cursus hebben. :roll: Hoe vinden jullie bv de lay-out????? :smile:

Laat me niet in de steek, ik ben ook maar een mens. :jank:
Weet je, ergens vind ik het inderdaad lullig..je site ziet er mooi uit, je hebt echt een hoop tijd besteed aan die cursus en met veel zorg alles ingedeeld en gemaakt. Alleen de inhoud is echt achterhaald, ouderwets en er zitten dingen bij die de basis leggen voor probleemgedrag, zoals het weghalen van de bak, het dwingen van honden op de rug en ik kan zo nog wel even doorgaan. De methode van opvoeden door bv de zit aan de leren door op de kont van de hond te drukken is echt een manier uit de vorige eeuw.
Als ik hier op het forum weer eens mensen tegenkom met problemen met hun hond..die adviseer je een deskundige en vervolgens zeggen die mensen dat ze daar al geweest zijn en dat diegene adviseerde dat ze de hond op de rug moesten dwingen, dan weet iedereen met een beetje verstand dat ze dus bij type's zoals jij geweest zijn en dat ze ook niet meer gemotiveerd zijn om naaar een kundige therapeut te gaan..die kost ze immers ook weer geld.

Je intentie kan nog zo goed zijn..het prijskaartje wat je eraan hangt bevalt me voor geen meter en maakt dat ik niet zo geloof in je goede intentie. Ik geloof eerder in het feit dat je het wel een leuk en makkelijk gedoetje vind om geld mee te verdienen en het wel en wee van honden zal je aan de reet roesten..anders had je gezorgd voor informatie die up-to-date was geweest en had je geen achterhaalde onzinnigheid verkondigd.
Geld vragen voor echte kennis is niks mis mee, wel geld vragen voor informatie waarmee je mensen en dieren kan schaden en daarbij ook aan het misleiden bent.
Ik kan om dit hele gedoe ook niet lachen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ze vraagt toch alleen geld voor het kaartleggen en niet voor de honden curces of zie ik iets over het hoofd :denken:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:ze vraagt toch alleen geld voor het kaartleggen en niet voor de honden curces of zie ik iets over het hoofd :denken:
Ja en nee. Je mag haar bellen met problemen met je hond...a 80 eurocent per minuut. Je mag haar mailen en ze wil je hond bekijken en beoordelen. Als jij gelooft dat iemand die geld vraagt voor een belletje wel gratis bij je langskomt vind ik dat zeer naief.
Verder staat er een apart kopje voor consulten (40 euro) en emailconsulten (20 euro). Er staat niet bij dat het alleen voor het kaartleggen is, dat beweert ze nu ineens hier.
Het is goed met haar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
twinkeltje
moderator

brengt me wel op een idee

oke mensen ik ga van af nu kaart lezen en foto s van 5 euro per mail :mrgreen:
Afbeelding
PUCK S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door PUCK S. »

Klopt Twinkeltje, ik verdien mijn geld met kaartleggen. Het is makkelijk te zeggen dat ik dat geld ten onrechte verdien. Dat is niet zo, ik ben erg goed in mijn vak. Helaas kan ik het niet voor niets doen, want er moet brood op de plank komen.

En Eline, over achtehaalde methodes, doe me een plezier en ga eens naar Google en tik in (honden en dominantie) dan krijg je de pedigree website die staat bovenaan en lees dan dat artikel eens.
Wie het weet mag het zeggen.
Afbeelding

GROETJES VAN BENSON EN PUCK
twinkeltje
moderator

PUCK S. schreef:Klopt Twinkeltje, ik verdien mijn geld met kaartleggen. Het is makkelijk te zeggen dat ik dat geld ten onrechte verdien. Dat is niet zo, ik ben erg goed in mijn vak. Helaas kan ik het niet voor niets doen, want er moet brood op de plank komen.

En Eline, over achtehaalde methodes, doe me een plezier en ga eens naar Google en tik in (honden en dominantie) dan krijg je de pedigree website die staat bovenaan en lees dan dat artikel eens.
ik zeg niet dat je het ten onrechte verdiend hoor ik weet niet hoe goed je bend maar heb jij ook wel eens op een beurs gezeten :denken:
Afbeelding
PUCK S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sorry, bij google (honden dominantie) intikken.
Afbeelding

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

PUCK S. schreef:
(honden en dominantie) dan krijg je de pedigree website die staat bovenaan en lees dan dat artikel eens.
Sinds wanneer heeft een bedrijf dat hondenbrokken produceert verstand van hondengedrag? Dit is net zo'n voorbeeld van verkeerd advies wat door veel mensen als betrouwbaar wordt gezien.

Ik vraag me ook af wanneer dit stukje is geschreven en of deze artikelen uberhaupt wel worden aangepast.

Internet heeft twee kanten, aan de ene kant is het een geweldige informatiebron waar je een heleboel kan leren, aan de andere kant is het ook een plek voor mensen om van alles en nog wat te plaatsen.

Ik vraag me trouwens af of je wel eens bij mensen thuis een consult voor hun hond hebt gegeven?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

PUCK S. schreef:En Eline, over achtehaalde methodes, doe me een plezier en ga eens naar Google en tik in (honden en dominantie) dan krijg je de pedigree website die staat bovenaan en lees dan dat artikel eens.
Ik heb niet zoveel zin om artikelen te lezen die blijkbaar dezelfde onzin verkondigen als jij aangezien jij je erop beroept. Ik heb een erkende opleiding gevolgd mbt honden(probleem)gedrag dus ga mij niet vertellen dat je verhaal klopt. Dat doet het namelijk gewoonweg niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Eline, wat voor opleiding heb je precies gedaan?? Ik wil me graag ook verder verdiepen in hondengedrag en ik ben een beetje aan het rondkijken qua opleidingen en cursussen die er zijn. Maar er is zoveel, dat het moeilijk is om het kaf van het koren te scheiden.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Chatterbox schreef:Eline, wat voor opleiding heb je precies gedaan?? Ik wil me graag ook verder verdiepen in hondengedrag en ik ben een beetje aan het rondkijken qua opleidingen en cursussen die er zijn. Maar er is zoveel, dat het moeilijk is om het kaf van het koren te scheiden.
Je hebt twee erkende opleidingen voor gedragstherapie, Bij IPC Dier in Barneveld en bij het Van Hall in Groningen. Afhankelijk van wat je wil kan je ook bij O & O terecht voor bv de basis van gedragsleer zeg maar. Ik heb zelf alweer een aantal jaar geleden de cursussen in Barneveld gevolgd, aanrader! :ok: Sandro (Charlotte) heeft vrij recent de cursus Ethologie daar gedaan dus die kan je ook info vragen. :wink:
Ik zal je even een pb sturen met de internetpage, anders gaan we zo off-topic. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
PUCK S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Eline zou eens een cursus "Hoe ga ik met mensen om"moeten gaan volgen. Of "hoe laat ik mensen in hun waarde".

Mij zie je hier niet meer, ajuus

Wat een vreselijk mens ben je Eline.
Afbeelding

twinkeltje
moderator

er zijn ook aardige mensen hoor :pffff:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

PUCK S. schreef:Eline zou eens een cursus "Hoe ga ik met mensen om"moeten gaan volgen. Of "hoe laat ik mensen in hun waarde".

Leuk dit! Je valt mij aan omdat ik kritiek heb op je handelen..draagt me na dat ik je haat en weet ik het wat meer, waarop ik aangeef je helemaal niet te kennen..en zie hier... :mrgreen:
Jij schijnt mij wel te kennen! :ok:

Dag hoor Jomanda! :zwaai
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Ik wil in het algemeen nog wel wat zeggen.

Er zijn zoveel mensen die zich beroepen op de jarenlange ervaring die ze hebben en soms irriteert me dat een beetje.

Ik ben zelf nog maar net een jaar echt bezig met honden en er is meer dat ik niet weet, dan dat ik wel weet. :wink: Dat is ook zo leuk aan dit forum, je kan een heleboel leren. En ik zie de dingen al heel anders dan een jaar geleden...

Ervaring is dus voor mij ook dat je niet meer dezelfde methodes gebruikt als 20 jaar geleden, simpelweg omdat je bijgeleerd hebt en je hopelijk nu meer weet dan 20 jaar geleden. Van die mensen die zeggen dat het 20 jaar geleden werkte en dus nu nog steeds wel zal werken neem ik niet zo heel veel aan. Ik heb meer vertrouwen in mensen die bereid zijn om elke dag nog bij te leren en te accepteren dat, dat wat ze 20 jaar geleden wisten misschien wel helemaal niet klopt.
Lupo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lupo »

Stoer dat je nog wel een link naar het Hondenforum hebt staan. :ok:
Joyce
Zeer actief

Ze heeft allang opdracht gegeven aan haar webmaster om die te verwijderne. :pffff:
Lupo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lupo »

Chatterbox schreef:Ze heeft allang opdracht gegeven aan haar webmaster om die te verwijderne. :pffff:
:mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nou ik ben een beetje laat met mijn reactie dus alles is al gezegd zo'n beetje wat ik er over wou zeggen.

Vreemd dat je niet kon voorspellen dat er dit soort reacties zouden komen op het attenderen van jou site die inderdaad met dit soort adviezen erg achterhaald is.

Alleen het rondslingeren aan de staart al ,ik heb een reu van 70 kilo als je die rondslingert kan ik jou vertellen,gratis en voor niks,dat je door je rug gaat.

Hou je bij het kaartleggen en ingestraald water en volg je eigen advies op van je onderschrift,wie het WEET mag het zeggen,jij niet dus.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Eline* schreef:
PUCK S. schreef:OK allemaal, ik hoop dat iedereen nu zijn gal gespuwd heeft, dan is nu de beurt aan de mensen die een POSITIEVE reactie op mijn cursus hebben. :roll: Hoe vinden jullie bv de lay-out????? :smile:

Laat me niet in de steek, ik ben ook maar een mens. :jank:
Weet je, ergens vind ik het inderdaad lullig..je site ziet er mooi uit, je hebt echt een hoop tijd besteed aan die cursus en met veel zorg alles ingedeeld en gemaakt. Alleen de inhoud is echt achterhaald, ouderwets en er zitten dingen bij die de basis leggen voor probleemgedrag, zoals het weghalen van de bak, het dwingen van honden op de rug en ik kan zo nog wel even doorgaan. De methode van opvoeden door bv de zit aan de leren door op de kont van de hond te drukken is echt een manier uit de vorige eeuw.
Als ik hier op het forum weer eens mensen tegenkom met problemen met hun hond..die adviseer je een deskundige en vervolgens zeggen die mensen dat ze daar al geweest zijn en dat diegene adviseerde dat ze de hond op de rug moesten dwingen, dan weet iedereen met een beetje verstand dat ze dus bij type's zoals jij geweest zijn en dat ze ook niet meer gemotiveerd zijn om naaar een kundige therapeut te gaan..die kost ze immers ook weer geld.

Je intentie kan nog zo goed zijn..het prijskaartje wat je eraan hangt bevalt me voor geen meter en maakt dat ik niet zo geloof in je goede intentie. Ik geloof eerder in het feit dat je het wel een leuk en makkelijk gedoetje vind om geld mee te verdienen en het wel en wee van honden zal je aan de reet roesten..anders had je gezorgd voor informatie die up-to-date was geweest en had je geen achterhaalde onzinnigheid verkondigd.
Geld vragen voor echte kennis is niks mis mee, wel geld vragen voor informatie waarmee je mensen en dieren kan schaden en daarbij ook aan het misleiden bent.
Ik kan om dit hele gedoe ook niet lachen.
Ik vind dit echt goed doordacht, zeg. Over de rug van nietswetende hondenbezitters je poen verdienen. Dan mogen er wel asiels bijkomen, want die krijgen het errrrug druk de komende tijd. :eek:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

PUCK S. schreef:Eline zou eens een cursus "Hoe ga ik met mensen om"moeten gaan volgen. Of "hoe laat ik mensen in hun waarde".

Voor een doorgewinterde heropvoeder van honden heb je weinig eelt op je ziel t.a.v. mensen zeg. Bij het eerste de beste beetje kritiek ben je helemaal van streek.

En wel grappig dat alleen Eline de schuld krijgt, want meerdere mensen, o.a. ik hebben gezegd dat je informatie niet klopt en dat het schadelijk is.
Maar dat is niet zo belangrijk he? Als je egootje maar niet een tikje krijgt. :boos:
Maar goed, mensen zoals jij zijn inderdaad snel passé hier, want iemand die echt staat voor wat ie doet (conservatief, modern, wat dan ook) doorstaat die kritiek wel en durft inhoudelijk in te gaan op de kritieken die gegeven worden.
Maar nee, dat doe je niet he? Want dan moet je je in andere informatie gaan verdiepen en dat is lastig.
Maar in plaats van naar de pedigree pall site te gaan kan je wel naar martin gaus, die is ook allang van de door jou geroemde methodes afgestapt. Misschien geloof je hem wel.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
cybert2

Ongelezen bericht door cybert2 »

Chatterbox schreef:Ze heeft allang opdracht gegeven aan haar webmaster om die te verwijderne. :pffff:
Ik ben de webmaster en heb geen opdracht gekregen om de link te verwijderen :blah: :blah:
Ik begrijp de agressieve toon niet helemaal van Eline maar ja, laat maar...
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

cybert2 schreef:
Ik ben de webmaster en heb geen opdracht gekregen om de link te verwijderen :blah: :blah:
Eline is niet de enige die vrij snel (i.m.o. terechte) kritiek heeft geuit. Daaruit kan ik geen agressieve ondertoon ontdekken. Lees het laatste bericht van Roelfien nog eens of, beter, lees het hele topic.
Ik zou bijna denken dat 'jullie' bij voorbaat al iets tegen Eline hadden :denken:
Laatst gewijzigd door Asterix op 25 sep 2004 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Cleo schreef:
cybert2 schreef:
Eline is niet de enige die vrij snel (i.m.o. terechte) kritiek heeft geuit. Laat staan met een agressieve toon! Lees het laatste bericht van Roelfien nog eens of, beter, lees het hele topic.
Ik zou bijna denken dat 'jullie' bij voorbaat al iets tegen Eline hadden :denken:
nou idd, eline kan erg eerlijk en soms wat hard overkomen, maar in dit geval is ze volkomen juist en terrecht geweest.... leer er iets van ipv op haar te hakken!
Joyce
Zeer actief

cybert2 schreef:
Misschien dat je de cynische smiley gemist hebt??

Ik vind Eline helemaal niet agressief, maar gewoon erg duidelijk. Ze onderbouwt haar mening en dat is leerzaam.

Als Puck zo gelooft in haar methodes dan kan ze toch ook met onderbouwde argumenten komen? Tot nu toe heb ik alleen maar gezien dat ze onmiddelijk in de verdediging schiet, zich opstelt als een slachtoffer en dan maar besluit om helemaal weg te gaan. Dat is jammer, want disccusies kunnen heel leerzaam zijn.
cybert2

Ongelezen bericht door cybert2 »

Ik kan inderdaad lezen dat er meerdere kritiek hebben en dat is ook helemaal niet erg!! Daar heb ik niets op tegen, maar de toon die Eline aanslaat vindt ik keihard. Het kan toch ook op een normale manier, zoals de anderen het doen?

Misschien is het verstandig als een moderator ingrijpt en dit topic met het zinloze gewauwel sluit... want het gaat echt nergens meer over. Ieders mening is nu wel bekend :mrgreen:

Ik heb in opdracht van Puck allerlei dingen aangepast, dus ze neemt de kritiek echt wel ter harte hoor. We zijn allemaal mensen en kunnen toch op een beschaafde manier met elkaar omgaan??

Maar dat is mijn bescheiden mening.... :smile:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, ik vind deze topic wel zeer zeker ergens over gaan.
Dat jij het zinloos gewauwel vindt, is jouw probleem. Er worden gelukkig niet zomaar topics gesloten omdat het je niet meer aan staat.
En deze topic is heeeeel erg nuttig.
Het toont namelijk aan dat elke jan doedel zichzelf een hondenspecialist kan noemen en mensen op die manier geld afhandig kan maken, terwijl er de meest vreselijke gewauwel als advies komt.
Dus hebben we met deze topic hopelijk toch mensen duidelijk kunnen maken om niet zo maar klakkeloos allerlei onzin die op het internet staat aan te nemen, maar goed zelf te blijven denken over de informatie die je wordt aangeboden. En dat is het leuke van het forum, daar kun je dan gewoon gratis over discussieren en informatie over uitwisselen. :pffff:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”