Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GRATIS ONLINE PUPPY CURSUS
Moderator: moderatorteam
- sample
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
Echt hoor, het enige wat er tegen je gezegd wordt is het volgende:
-Zet op je site dat je geen professional bent
-Misschien moet je je opvoedmethodes eens wat moderniseren
-Dat je geld vraagt voor je adviezen, is nie zo aardig
-Je layout ziet er goed uit
-Je hebt veel tijd in je site gestopt.
Waar zie jij dan het persoonlijke vraag ik me af?
-Zet op je site dat je geen professional bent
-Misschien moet je je opvoedmethodes eens wat moderniseren
-Dat je geld vraagt voor je adviezen, is nie zo aardig
-Je layout ziet er goed uit
-Je hebt veel tijd in je site gestopt.
Waar zie jij dan het persoonlijke vraag ik me af?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kijk even naar je eigen dikgedrukte en hoofdletters.PUCK S. schreef:Dit is wat ik bedoel, alleen de TOON al
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Puck.
Het is even wennen om op een forum te schrijven..je start was wat ongelukkig maar dit forum kennende is iedereen bereid om je te helpen.
Door discussies leer je een hoop en zeker door verschil van manieren van hoe om te gaan met je honden[en] opvoeding,voeding en ga zo maar door te hier te blijven lezen en schrijven hoe men of jij dit doet maakt dit forum gewoon interessant.
De methodes die jij beschreef op je website, zo deed ik het [heel] vroeger ook wel ,ik wist niet beter..want zo leerde ik het, maar mede door dit forum en internet is dat al lang verleden tijd.
Veel succes en blijf gewoon leren en lezen en discuseren.
Het is even wennen om op een forum te schrijven..je start was wat ongelukkig maar dit forum kennende is iedereen bereid om je te helpen.
Door discussies leer je een hoop en zeker door verschil van manieren van hoe om te gaan met je honden[en] opvoeding,voeding en ga zo maar door te hier te blijven lezen en schrijven hoe men of jij dit doet maakt dit forum gewoon interessant.
De methodes die jij beschreef op je website, zo deed ik het [heel] vroeger ook wel ,ik wist niet beter..want zo leerde ik het, maar mede door dit forum en internet is dat al lang verleden tijd.
Veel succes en blijf gewoon leren en lezen en discuseren.

- PUCK S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hallo Ien,
Ik ben het helemaal met je eens dat je op een forum van elkaar kunt leren. De eerste reacties waren ook gewoon als een discussie begonnen en ik heb dan ook het advies opgevolgd om van mijn website om verschillende dingen aan te passen.
Maar daarna werd het niet leuk meer en werd ik op een verschrikkelijke manier aangevallen. Dat had met discussieren niets te maken.
Ik ben toen echt boos geworden en heb toen ook dingen gezegd die anders niet in mij op zouden komen.
Nu ben ik zover dat ik denk, laat maar, zij weten niet beter. Zijn waarschijnlijk zo goed met honden dat zij mensen die het niet met hun eens zijn "honds" gaan behandelen.
Maar bedankt voor je goede raad.
Groetjes
Puck
Ik ben het helemaal met je eens dat je op een forum van elkaar kunt leren. De eerste reacties waren ook gewoon als een discussie begonnen en ik heb dan ook het advies opgevolgd om van mijn website om verschillende dingen aan te passen.
Maar daarna werd het niet leuk meer en werd ik op een verschrikkelijke manier aangevallen. Dat had met discussieren niets te maken.
Ik ben toen echt boos geworden en heb toen ook dingen gezegd die anders niet in mij op zouden komen.
Nu ben ik zover dat ik denk, laat maar, zij weten niet beter. Zijn waarschijnlijk zo goed met honden dat zij mensen die het niet met hun eens zijn "honds" gaan behandelen.
Groetjes
Puck
Wie het weet mag het zeggen.
GROETJES VAN BENSON EN PUCK
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb liever honden dan mensen inderdaad, die zijn eerlijk en niet achterbaks. Maar wat hier gezegd wordt is niet iemand honds behandelen hoor... dit is gewoon meningen geven over...PUCK S. schreef:Nu ben ik zover dat ik denk, laat maar, zij weten niet beter. Zijn waarschijnlijk zo goed met honden dat zij mensen die het niet met hun eens zijn "honds" gaan behandelen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Vind het wel fijn dat je je site hebt aangepast.PUCK S. schreef:Hallo Ien,
Groetjes
Puck
Maar misschien had je beter raad gevraagd en meningen voor je de site had gemaakt.
Je mag wel boos zijn hoor, maar andere ook hé.
Maar ik ben niet boos hoor, want ik ben een zacht eitje.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Zoie
- Zeer actief
Ja Puck , het is waar , er wordt op dit forum af en toe pittig gediscussieerd , en het gaat mij ook wel eens te ver . Maar je had je van te voren ook even kunnen inlezen , dan weet je hoe het er hier aan toe gaat en dan komt het niet als zo'n koude douche over je heen , en kan je het ook een beetje relativeren .
Wat deze discussie betreft , ik ben het inhoudelijk eens met wat Eline naar voren heeft gebracht . En Eline mag het zeker zeggen , want ze is kundig , helpt veel mensen hier op het forum met haar adviezen en inbreng , gratis en voor niks . Ze kan een tikkie hard overkomen soms , maar ze is wel eerlijk en recht door zee . Doe er je voordeel mee .
En om dan toch nog wat positiefs over je opvoedmethode te zeggen : ik vind je advies om niet achter je pup aan te hollen mega - goed en geheel bij de tijd .
Dat wilde ik nog even zeggen .
Wat deze discussie betreft , ik ben het inhoudelijk eens met wat Eline naar voren heeft gebracht . En Eline mag het zeker zeggen , want ze is kundig , helpt veel mensen hier op het forum met haar adviezen en inbreng , gratis en voor niks . Ze kan een tikkie hard overkomen soms , maar ze is wel eerlijk en recht door zee . Doe er je voordeel mee .
En om dan toch nog wat positiefs over je opvoedmethode te zeggen : ik vind je advies om niet achter je pup aan te hollen mega - goed en geheel bij de tijd .
Dat wilde ik nog even zeggen .

- sample
- Zeer actief
- PUCK S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
-
moderatorteam
- Zeer actief
-
CopyKid
- Vaste gebruiker
Nog even dit m.b.t. 'de achterhaalde methodes'. Puck staat helemaal niet alleen met haar mening (met uitzondering van het staartslingeren dan). Sommige van haar adviezen worden ook nog steeds meegegeven op hondenscholen. En wat vandaag met zoveel vuur wordt verdedigd als was het 'Het Evangelie' en de enige en juiste waarheid, kan morgen alweer achterhaald blijken. Denken we maar aan de slipketting. Ik meen mij te herinneren dat Martin Gaus er vroeger zelf een groot voorstander van was (correct me if i'm wrong). En nu blijkt de methode niet zo zaligmakend meer. Er wordt aan Puck gevraagd dat ze enige zin voor relativering aan de dag moet leggen, maar veel forumgangers blinken hier zelf ook niet echt in uit. Ik vond de kritiek terecht, maar het gebrek aan tact al veel minder.
Ik wil enkel duiden dat methodes altijd zullen bijgestuurd en geperfectioneerd worden. En gelukkig maar. Het is een constante zoektocht. En de ene hond is de andere niet. Alleen moeten we beseffen dat datgene wat we vandaag als de ultieme oplossing naar voor schuiven, misschien in de toekomst ook voor verbetering vatbaar zal blijken.
Dat Puck het een en ander aanpast zonder te weten wie zich schuilhoudt achter al die pseudoniemen, vind ik eveneens weinig vertrouwenwekkend, maar wel getuigen van luisterbereidheid (en misschien zelfs goeie wil...).
Leven en laten leven zou ik zeggen. En oordeel en veroordeel niet te snel.
Groetjes,
CopyKid
Ik wil enkel duiden dat methodes altijd zullen bijgestuurd en geperfectioneerd worden. En gelukkig maar. Het is een constante zoektocht. En de ene hond is de andere niet. Alleen moeten we beseffen dat datgene wat we vandaag als de ultieme oplossing naar voor schuiven, misschien in de toekomst ook voor verbetering vatbaar zal blijken.
Dat Puck het een en ander aanpast zonder te weten wie zich schuilhoudt achter al die pseudoniemen, vind ik eveneens weinig vertrouwenwekkend, maar wel getuigen van luisterbereidheid (en misschien zelfs goeie wil...).
Leven en laten leven zou ik zeggen. En oordeel en veroordeel niet te snel.
Groetjes,
CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
volgens mij is dat testen of je pup onderdanig of dominant is, wat ik in het begin las (heb de site niet bekeken)
een test wat ik een keer in een boekje van Martin Gaus gelezen had.
Een deskundige moet dan met een pup van 12 weken dacht ik wat dingen doen zoals inderdaad op hun rug liggen enzo.
Moest ik opeens aan denken
een test wat ik een keer in een boekje van Martin Gaus gelezen had.
Een deskundige moet dan met een pup van 12 weken dacht ik wat dingen doen zoals inderdaad op hun rug liggen enzo.
Moest ik opeens aan denken
-
EvavT
Ik val er nu in
en lees ( op de naar ik hier lees inmiddels aangepaste versie):
Hoera we krijgen een pup:
Als hij begint te piepen of janken (ik hoop dat u het hoort) legt u uw hand op zijn kopje. TIL HEM NIET OP!
Sommige pups worden bang/vinden het bijzonder onprettig als je je hand op hun koppie legt, zeker oosterse rassen.
Kinderen op de cursus werd geleerd altijd honden onder hun koppie te aaien om schrikken (en evt reacties die je niet wenst) te voorkomen.
Waarom niet optillen?
Ik heb Bob veel vertrouwen gegeven in het begin, hij sliep naast mijn bed en als ie piepte pakte ik hem op en nam hem mee (trap af dus moest ook wel) naar beneden en buiten
Het is heel goed gegaan hij was erg snel zindelijk (weekje) en ik kon langzaamaan de afstand tussen mij en hem 's nachts vergroten
Zonder problemen zonder gepiep is ie later beneden gaan slapen, die plek kende hij immers inmiddels van overdag.
en lees ( op de naar ik hier lees inmiddels aangepaste versie):
Hoera we krijgen een pup:
Als hij begint te piepen of janken (ik hoop dat u het hoort) legt u uw hand op zijn kopje. TIL HEM NIET OP!
Sommige pups worden bang/vinden het bijzonder onprettig als je je hand op hun koppie legt, zeker oosterse rassen.
Kinderen op de cursus werd geleerd altijd honden onder hun koppie te aaien om schrikken (en evt reacties die je niet wenst) te voorkomen.
Waarom niet optillen?
Ik heb Bob veel vertrouwen gegeven in het begin, hij sliep naast mijn bed en als ie piepte pakte ik hem op en nam hem mee (trap af dus moest ook wel) naar beneden en buiten
Het is heel goed gegaan hij was erg snel zindelijk (weekje) en ik kon langzaamaan de afstand tussen mij en hem 's nachts vergroten
Zonder problemen zonder gepiep is ie later beneden gaan slapen, die plek kende hij immers inmiddels van overdag.
-
jidde
En wat zie ik op marktplaats staan
Gratis
Beschrijving: Gratis online puppy cursus voor pup van ca. 8 - 12 weken.
Vele tips en leuke lessen.
Bezoek de website!
Website: http://www.klankbordonline.net
Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 03-11-2004, 15:42
Gezien: 953 keer bekeken.
Vooral GRATIS neerzetten en dan 0,80 eurocent per minuut vragen...
Gratis
Bezoek de website!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjemig Wendy, wat ben jij een ongelovelijke stooktrol aan het worden zeg!
Hahahahaahah, wat erg! Je was ooit zo lief!! 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pffffff ....zucht.....ik lees dit voor het eerst en ben t/m blz 6 gekomen.
ik ben net zo woedend als Eline en ben blij dat zij haar woede goed heeft verwoord.
Dit soort praktijken zou verboden moeten worden.
Sorry Puck, mocht je dit nog lezen.
Je zit goed fout met je achterhaalde opvoedingspraktijken!
Ik ben 10 jaar jonger dan jij en heb altijd balletles gegeven, maar ik weet donders goed dat mijn methodes, die toen goed waren, nu niet meer werken.
Mensen veranderen, methodieken veranderen, er zijn nieuwe en andere inzichten in alles.
Ook al zou ik nog zo graag willen, die lessen geef ik nooit meer, tenzij ik me zou laten bijscholen.
Laat dit soort dingen over aan jongere, geschoolde mensen en probeer niet krampachtig vast te houden aan wat eens goed was. Bovendien ben je slechts een ervaringsdeskundige en dat is niet voldoende om op een professionele manier uit te dragen.
Wil je toch graag iets doen, ga dan eerst een opleiding volgen, zodat je te werk kunt gaan volgens de maatstaven van nu.
En nu ga ik eerst op zoek naar zo'n 0900 nummer, want rijk worden van het geven van adviezen lijkt mij ook wel wat en ik heb heel veel ervaring, dat kan ik je wel zeggen!!!!!!!
ik ben net zo woedend als Eline en ben blij dat zij haar woede goed heeft verwoord.
Dit soort praktijken zou verboden moeten worden.
Sorry Puck, mocht je dit nog lezen.
Je zit goed fout met je achterhaalde opvoedingspraktijken!
Ik ben 10 jaar jonger dan jij en heb altijd balletles gegeven, maar ik weet donders goed dat mijn methodes, die toen goed waren, nu niet meer werken.
Mensen veranderen, methodieken veranderen, er zijn nieuwe en andere inzichten in alles.
Ook al zou ik nog zo graag willen, die lessen geef ik nooit meer, tenzij ik me zou laten bijscholen.
Laat dit soort dingen over aan jongere, geschoolde mensen en probeer niet krampachtig vast te houden aan wat eens goed was. Bovendien ben je slechts een ervaringsdeskundige en dat is niet voldoende om op een professionele manier uit te dragen.
Wil je toch graag iets doen, ga dan eerst een opleiding volgen, zodat je te werk kunt gaan volgens de maatstaven van nu.
En nu ga ik eerst op zoek naar zo'n 0900 nummer, want rijk worden van het geven van adviezen lijkt mij ook wel wat en ik heb heel veel ervaring, dat kan ik je wel zeggen!!!!!!!

- PUCK S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik kan dan volgens jullie geen hond opvoeden maar jullie kunnen niet lezen. Nogmaals DE PUPPY CURSUS IS GRATIS!!!!!!!!jidde schreef:En wat zie ik op marktplaats staan![]()
Gratis
Bezoek de website!
Ga je schoolgeld terughalen voordat je een ander veroordeelt!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
PUCK S. schreef:Ga je schoolgeld terughalen voordat je een ander veroordeelt!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je Puck,PUCK S. schreef:Ik kan dan volgens jullie geen hond opvoeden maar jullie kunnen niet lezen. Nogmaals DE PUPPY CURSUS IS GRATIS!!!!!!!!jidde schreef:En wat zie ik op marktplaats staan![]()
Gratis
Bezoek de website!
Lezen is inderdaad niet de sterkste kant van velen hier, anderen veroordelen daarentegen juist weer wel.
- PUCK S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Het zal best dat mijn opvoed methode voor puppy's van 8 -12 weken een verouderde methode is. Maar wat telt is dat het werkt en zelfs heel effectief is.
De lessen zijn gemaakt met veel liefde en respect voor de hond.
En dat kan nooit verouderd zijn.
Ik zie 3x per dag het resultaat van een opvoeding volgens de nieuwe maatstaven voorbij gaan en mijn hart bloedt.
Van een vrolijke enthousiaste pup, die dag in dag uit alleen maar getraind werd, veranderen in een brok nerveuze energie, die niet in de hand gehouden kan worden. Nooit los mag lopen omdat hij niet luistert.
Nooit met andere honden kan spelen omdat hij aan een 20 meter lange lijn vastzit. Van die opvoed methoden word ik niet vrolijk!
Mijn hond, opgevoed volgens mijn verouderde methode, heeft nooit aan de lijn hoeven lopen, hij hoefde niet speciaal op mij gericht te zijn, hij hield me toch wel in de gaten. Luisteren deed hij naar iedereen, niet alleen naar mij. Mijn hond kon ik overal onder brengen, want men zei, hij luistert zo goed.
Zelfs mijn Bassets luisterden en gehoorzaamden goed en dat wil wat zeggen met dat ras.
Mijn zoon had een 7 jaar oude hond uit het asyl gehaald. Had niets geleerd en luisterde ook niet en blafte als een gek.
Ik heb haar 2 weken in huis genomen en getraind. Ze hebben nu al 5 jaar veel plezier van deze hond, luistert goed en blaft practisch niet meer.
Alleen het achter katten aangaan heb ik haar niet af kunnen leren, maar ze komt wel terug als ze geroepen wordt.
Dus wat jullie ook beweren over mijn opvoed methoden, voor mij heeft het altijd goed gewerkt en werkt het nog. Een hond was 20 jaar geleden een hond en is het nu nog.
En waarom er beweerd wordt dat zulke praktijken verboden moeten worden, begrijp ik niet goed. Ik doe niets ten nadele van honden.
Misschien wel ten nadele van hondenscholen die door deze cursus misschien klanten mislopen.
Het zal best dat mijn opvoed methode voor puppy's van 8 -12 weken een verouderde methode is. Maar wat telt is dat het werkt en zelfs heel effectief is.
De lessen zijn gemaakt met veel liefde en respect voor de hond.
En dat kan nooit verouderd zijn.
Ik zie 3x per dag het resultaat van een opvoeding volgens de nieuwe maatstaven voorbij gaan en mijn hart bloedt.
Van een vrolijke enthousiaste pup, die dag in dag uit alleen maar getraind werd, veranderen in een brok nerveuze energie, die niet in de hand gehouden kan worden. Nooit los mag lopen omdat hij niet luistert.
Nooit met andere honden kan spelen omdat hij aan een 20 meter lange lijn vastzit. Van die opvoed methoden word ik niet vrolijk!
Mijn hond, opgevoed volgens mijn verouderde methode, heeft nooit aan de lijn hoeven lopen, hij hoefde niet speciaal op mij gericht te zijn, hij hield me toch wel in de gaten. Luisteren deed hij naar iedereen, niet alleen naar mij. Mijn hond kon ik overal onder brengen, want men zei, hij luistert zo goed.
Zelfs mijn Bassets luisterden en gehoorzaamden goed en dat wil wat zeggen met dat ras.
Mijn zoon had een 7 jaar oude hond uit het asyl gehaald. Had niets geleerd en luisterde ook niet en blafte als een gek.
Ik heb haar 2 weken in huis genomen en getraind. Ze hebben nu al 5 jaar veel plezier van deze hond, luistert goed en blaft practisch niet meer.
Alleen het achter katten aangaan heb ik haar niet af kunnen leren, maar ze komt wel terug als ze geroepen wordt.
Dus wat jullie ook beweren over mijn opvoed methoden, voor mij heeft het altijd goed gewerkt en werkt het nog. Een hond was 20 jaar geleden een hond en is het nu nog.
En waarom er beweerd wordt dat zulke praktijken verboden moeten worden, begrijp ik niet goed. Ik doe niets ten nadele van honden.
Misschien wel ten nadele van hondenscholen die door deze cursus misschien klanten mislopen.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Wil de hond schreef:Weet je Puck,PUCK S. schreef:Ik kan dan volgens jullie geen hond opvoeden maar jullie kunnen niet lezen. Nogmaals DE PUPPY CURSUS IS GRATIS!!!!!!!!jidde schreef:En wat zie ik op marktplaats staan![]()
Gratis
Bezoek de website!
Lezen is inderdaad niet de sterkste kant van velen hier, anderen veroordelen daarentegen juist weer wel.
Groet, Janine
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik verdien zelf geen geld met honden ook al heb ik er wel een opleiding voor gedaan, dus dat geld zal me echt aan mijn hol roesten. Honden..die niet!!PUCK S. schreef:En waarom er beweerd wordt dat zulke praktijken verboden moeten worden, begrijp ik niet goed. Ik doe niets ten nadele van honden.
Met alle respect, blijkbaar kan je niet beoordelen of je iets ten nadele van honden doet ja of nee. Zoalng jij dit soort shit : Heftig tegen spartelen betekent voor u: ACTIE!
U gaat op uw knieën boven de hond hangen, legt hem op zijn rug, klemt het lijfje tussen uw knieën, pakt met
elke hand een flinke hand vel aan de zijkant van zijn hals en drukt hem ferm tegen de grond.
(Niet te hard in zijn vel knijpen, gewoon stevig vasthouden zodat hij niet wegkan.) Hij zal gillen alsof hij vermoord wordt en spartelen alsof zijn leven ervan af hangt.
Ondertussen praat u rustig tegen hem, maakt niet uit wat u zegt. Voor alles, blijf zelf kalm.
Probeer dit te doen terwijl u alleen met hem bent, want de kinderen zullen zijn gegil waarschijnlijk niet leuk
vinden en hem afleiden. Hij moet geheel op u focussen.
in je gratis puppycursus schrijft moet je met mij niet beginnen over je kennis en kunde.
Vroeger werden pups gemept omdat ze in huis piste en ze werden met hun neus door de stront gehaald..en ze werden allemaal zindelijk.
Meer wil ik er even niet over zeggen..ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
jidde
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel stoken!jidde schreef:Niets stoken, ik zag deze op marktplaats en dacht, hmmmm waarvan ken ik ditEline* schreef:Tjemig Wendy, wat ben jij een ongelovelijke stooktrol aan het worden zeg!Hahahahaahah, wat erg! Je was ooit zo lief!!
![]()
En Puck, er staat degelijk GRATIS, maar een consult enzo kost WEL geld en emailtjes ook
Is die puppy-kursus nou gratis of niet?
Een puppy-kursus is toch geen konsult of e-mail?
Lezen Wendy, LEZEN, voor je iemand in een kwaad daglicht stelt!
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde