Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Marc!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator: moderatorteam
-
Rob*
- Zeer actief
Marc!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ga je gang dan maar????

....rara wat zit erin?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hollandse Smoushond x Kromfohrlander?/
Laatst gewijzigd door Scooby op 04 jan 2005 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Oké danM@ri@nne schreef:Wat een vooroordelen weer.Mama Sanneke schreef:IS hééééél liefAngel-eyes schreef:Issie lief of issie nie lief?????????????Lysette schreef:![]()
![]()
:I::I::I::I::I:
Voor hetzelfde geld is het een vals k*tkreng.
IE ZIET ER OP HET EERSTE ZICHT Hééééél LIEF UIT
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Essy
-
Rob*
- Zeer actief
Essy schreef:Een wat? van die tweede heb ik nog nooit gehoord of is dat een typefout?Scooby schreef:Hollandse Smoushond x Kromfohlander?/![]()
Powderfuff chinese naakthond x bearded collie?
Groetjes Esther, Joep en Isis
Bearded was ook het eerste wat ik zei, maar wat nog meer want volgens is het een poel van alles en nog wat, maar Marc is volgens mij nu aan het brainstormen hahahaha
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
kromfohrländer
Kromfohrländer
Dit ras, nog steeds zeer zeldzaam, is in feite zuiver een jachthonderas en werd in zijn geboorteland, Duitsland, pas enige tientallen jaren geleden erkend. Naar verluidt wordt het tegenwoordig in sommige delen van Europa zelfs als jachtterrier gebruikt. Het ras is op het landgoed Kromfohrland in Nassau-Siegen ontstaan uit kruisingen tussen draadharige Fox- Terriers en een Griffon uit Bretagne. Van enige éénheid in type is nog steeds weinig te bespeuren. De Kromfohrländer heeft een wigvormig hoofd, platte schedel, geringe stop en een krachtige, tamelijk brede snuit. De oren zijn hoog aangezet en V -vormig. De rug is recht en breed, de borst diep. De staart is hoog aangezet en wordt gekruld over de linkerkant van de rug gedragen. De beharing is wit met bruine vlekken. De schofthoogte bedraagt 38-46 cm.
Meer informatie bij de rasvereniging of informatieve ras-websites

Kromfohrländer
Dit ras, nog steeds zeer zeldzaam, is in feite zuiver een jachthonderas en werd in zijn geboorteland, Duitsland, pas enige tientallen jaren geleden erkend. Naar verluidt wordt het tegenwoordig in sommige delen van Europa zelfs als jachtterrier gebruikt. Het ras is op het landgoed Kromfohrland in Nassau-Siegen ontstaan uit kruisingen tussen draadharige Fox- Terriers en een Griffon uit Bretagne. Van enige éénheid in type is nog steeds weinig te bespeuren. De Kromfohrländer heeft een wigvormig hoofd, platte schedel, geringe stop en een krachtige, tamelijk brede snuit. De oren zijn hoog aangezet en V -vormig. De rug is recht en breed, de borst diep. De staart is hoog aangezet en wordt gekruld over de linkerkant van de rug gedragen. De beharing is wit met bruine vlekken. De schofthoogte bedraagt 38-46 cm.
Meer informatie bij de rasvereniging of informatieve ras-websites

Fenneke en Baloe

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
pfffff, ontzettend moeilijk miksje zeg
Beharing doet me denken aan een smous of een westie miks. Laatste onwaarschijnlijk door de lange poten. Tenminste niet direct 1 van de ouders, misschien dat een ouder al een miks was.
Smousjes zijn vrij groot maar meestal lichtbruin. Verder zijn er niet denderend veel dus erg veel bastaardjes worden er niet uit gefokt.
Ik kan niet duidelijk zien wat het is, kan een westie-miks keer middenslag poedel zijn, maar ook een smous keer een westie-kruising, een smous keer een parson JR etc.
Beharing doet me denken aan een smous of een westie miks. Laatste onwaarschijnlijk door de lange poten. Tenminste niet direct 1 van de ouders, misschien dat een ouder al een miks was.
Smousjes zijn vrij groot maar meestal lichtbruin. Verder zijn er niet denderend veel dus erg veel bastaardjes worden er niet uit gefokt.
Ik kan niet duidelijk zien wat het is, kan een westie-miks keer middenslag poedel zijn, maar ook een smous keer een westie-kruising, een smous keer een parson JR etc.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hee, ik was het al helemaal vergeten!
Ben ook benieuwd wat Marc zegt.
Edele Rob, sta mij toe om nog wat extra info te geven
Het is een flinke hond (± 60 cm) maar héél iel. Zijn staart en benen zijn echt heel dun.
Zijn haar is heel zacht en heel dicht op zijn huid, zijn huid voel je niet eens. Alleen soort donshaar. Het ziet er uit als alleen ondervacht.
Mee eens Rob ?
Groetjes Sonja
ik dacht zelf heel in de verte iets met een Barsoi vanwege het haar en het iele. Verder is de Barsoi er niet in te ontdekken hoor.
Iets met een Chinese naakthond Powderpuff kan ook, maar dan met iets groots. Een jachthond ofzo.
Het is een flinke hond (± 60 cm) maar héél iel. Zijn staart en benen zijn echt heel dun.
Zijn haar is heel zacht en heel dicht op zijn huid, zijn huid voel je niet eens. Alleen soort donshaar. Het ziet er uit als alleen ondervacht.
Mee eens Rob ?
Groetjes Sonja
ik dacht zelf heel in de verte iets met een Barsoi vanwege het haar en het iele. Verder is de Barsoi er niet in te ontdekken hoor.
Iets met een Chinese naakthond Powderpuff kan ook, maar dan met iets groots. Een jachthond ofzo.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ok, hij is dus grootsirene schreef:Hee, ik was het al helemaal vergeten!
Mee eens Rob ?
Groetjes Sonja
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Esther,Essy schreef:Een wat? van die tweede heb ik nog nooit gehoord of is dat een typefout?Scooby schreef:Hollandse Smoushond x Kromfohlander?/![]()
Een klein typefoutje, er moest nog een r tussen staan: Kromfohrlander.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Sonja,sirene schreef:Hee, ik was het al helemaal vergeten!
Mee eens Rob ?
Groetjes Sonja
O, hij is dus groot... Kan het dan niet een kruising met een behaarde Peruaanse of Mexicaanse Naakthond zijn? Of een kruising met een Ierse Wolfshond of een Deerhound x Smoushondje? Maar ook die Kromfohrlander blijf ik er in terug zien... Misschien dat die gekruist is met een Ierse Wolfshond?!...
Groetjes, Karen
-
Marion.
Jezus, ik voel me groeien. Zomaar alle rassen die ik in gedachten had, zegt Marc ook (Smous, Westie, Poedel)MARC_S schreef:Beharing doet me denken aan een smous of een westie miks. Laatste onwaarschijnlijk door de lange poten. Tenminste niet direct 1 van de ouders, misschien dat een ouder al een miks was.
Behalve de Parson, die zie ik niet
-
Marion.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Essy
Ook zonder typefoutje had ik er nog nooit van gehoord.Scooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef:Een wat? van die tweede heb ik nog nooit gehoord of is dat een typefout?Scooby schreef:Hollandse Smoushond x Kromfohlander?/![]()
Een klein typefoutje, er moest nog een r tussen staan: Kromfohrlander.
Groetjes esther, Joep en Isis

-
Marion.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- FoN
- Actief
Komt ie uit Nederland of buitenland?
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Sonja,sirene schreef:Het haar is echt superzacht hè jongens. Donsachtig, niet ruw. Zacht als van een Chinese Powderpuff.
Is het haar van de behaarde Peruaanse en Mexicaanse Naakthonden niet ook zo zacht?
Groetjes, Karen
-
jidde
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dit is gewoon normaal haar. Dat noemt men ook geen Powder Puff (tenminste dat zou niet moeten)Scooby schreef:Hoi Sonja,sirene schreef:Het haar is echt superzacht hè jongens. Donsachtig, niet ruw. Zacht als van een Chinese Powderpuff.
Is het haar van de behaarde Peruaanse en Mexicaanse Naakthonden niet ook zo zacht?