nieuw dit seizoen bij doghotel :
Honden ( f ) luisteraar Saskia Homveld woonachtig in frankrijk.
Sinds zo`n 30 jaar ben ik op zeer intensieve wijze met honden aan het werk , al in mijn vroege jeugd heb ik mij , onbewust destijds, beziggehouden met de “ taal van de hond “.
In Nederland heb ik 10 jaar gewerkt in een groot asiel in het midden van het land, en heb tevens een aantal jaren op de dierenambulance gereden.
De nodige cursussen heb ik destijds gevolgd bij o.a. Martin Gaus.
Daarbij gaf ik trainingen voor mensen die een hond uit het asiel haalden.
De afgelopen 2 jaar heb ik in het zuiden van france , aan de voet van de Pyreneeën , met voornamelijk probleemhonden gewerkt, en heb daar veel ervaring opgedaan met het werken met de Pyreneese Berghond , die daar al van oudsher gefokt, en gebruikt wordt door de herders als drijf en waakhond, deze honden hebben een hard leven, en alleen de allersterkste overleven en kunnen worden ingezet voor het werken met en bij de schapen.
Regelmatig geef ik bij “ Doghotel “ lezingen/workshops over diverse onderwerpen zoals :
-Het nut van de observatie van de hond, dit verkleint het risico van het geven van teveel en vaak overbodige commando`s ,
-Lichaamstaal van hond en mens, hierbij kunt u van uw hond leren…
-Interactie hond –mens
-Fluisteren met uw hond
-Gebruikmaken van kalmerende signalen
-Niet vergeten gewoon ons gezond verstand bij de opvoeding van onze hond gebruiken,
en daarbij horend , lekker samen bezig zijn. .
-Hoe te handelen met een dominante hond.
-Het nut van castratie
etc.etc.
Tevens bestaat er dan de mogelijkheid om eventuele problemen rondom uw hond
ter sprake te brengen, zodat u ter plekke in een ontspannen sfeer met uw hond aan het werk gezet wordt.
Hetzij individueel, hetzij met meerdere honden tegelijk, dit hangt uiteraard van de honden en het probleem af.
Vaak is het begrijpen waarom uw hond een bepaald gedrag vertoond, al een “eye opener “ .
Wit u gebruik maken van deze unieke mogelijkheid om tijdens uw vakantie samen met uw hond aan de slag te gaan, en is dat iets wat u eigenlijk al lang van plan was, maar het is er alleen nooit van gekomen , dan kunt u zich opgeven door bij uw boeking te vermelden aanwezig te willen zijn bij een lezing/workshop.
Gemiddeld zijn we samen ongeveer anderhalf uur bezig ( als de groep groot is, wil het nog wel eens uitlopen ).
De kosten hiervan bedragen € 25,- p/p.
Indien de groep groter is dan 5 personen met honden, wordt het € 22,50 p/p.
groetjes paul en sylvia en de doggies