Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Clickeren ( filmpje)
Moderator: moderatorteam
-
Leane
Clickeren ( filmpje)
Ik heb een paar weken terug een workshop clickeren gevolgd. Heel erg leuk om te doen en ben er thuis ook mee aan de slag gegaan.
Hier onder een erg leuk filmpje van een hond die heel erg bekend is met de clicker. Kijk zelf maar de beelden spreken voor zich
Filmpje clickeren klik hier !!
Hier onder een erg leuk filmpje van een hond die heel erg bekend is met de clicker. Kijk zelf maar de beelden spreken voor zich
Filmpje clickeren klik hier !!
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mooi zeg! Vind het echt geweldig om te zien hoe honden zelf gaan nadenken wat ze eigenlijk moeten doen 
Krijg nu zin om mijn honden te leren de deuren dicht te doen (aangezien ik die vaak open laat staan
)
Vind dat die hond het snel door heeft! Bij mijn honden zal ik waarschijnlijk de training een aantal keren herhalen (dus niet helemaal tot het einddoel doorgaan, maar doelen daartussen stellen) maar vind het superknap van die hond!
Krijg nu zin om mijn honden te leren de deuren dicht te doen (aangezien ik die vaak open laat staan
Vind dat die hond het snel door heeft! Bij mijn honden zal ik waarschijnlijk de training een aantal keren herhalen (dus niet helemaal tot het einddoel doorgaan, maar doelen daartussen stellen) maar vind het superknap van die hond!

- Pasqualino
- Actief
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Malleboe
- Actief
en ze hebben het snel door joh!
Chica had gisteren binnen no time door dat ze rechts moest kijken om een klik te krijgen.
(dit is een oefening om de baasjes te laten zien hoe snel met de clicker iets aangeleerd is.)
Chica had gisteren binnen no time door dat ze rechts moest kijken om een klik te krijgen.
(dit is een oefening om de baasjes te laten zien hoe snel met de clicker iets aangeleerd is.)
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

-
Bernadette
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
Bernadette schreef:Geweldig *hier ook klikkerfan*
Heeft er iemand ook wel eens informatie gevonden over klikkeren met katten? Één van onze katten reageerd namenlijk ook erg heftig op de klikker!
Geen informatie gevonden maar wel gedaan met mijn rode kater
Ik had hem geleerd om het licht aan en uit te doen. Ik zat met de hond te klikkeren en de kat zat naast me kopjes te geven. Op een gegeven moment gaf hij een kopje tegen het licht knopje. Ik heb toen geklikt en zo verder uitgebouwd
- puk
- Zeer actief
-
Linda--
- nieuw lid
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
-
Reini
- Zeer actief
- toxic
- Actief
- Contacteer:
-
Leane
- toxic
- Actief
- Contacteer:
wel ik denk dat ik er veel zou met Kian aan beleven want het is een heel nieuwsgierige hond en heel leergierig dus ik ga toch eens denken om zoiets aan te schaffenP@CO schreef:Waarom niet. Ik denk het wel hoor. Ik doe het ook met Spyro een kruising. En we zijn met Paco een Rottweiler ook begonnen op de lfd van 8 jaar.toxic schreef:zou dit met alle rassen te doen zijn??
groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
-
Sylvie
- Vaste gebruiker
-
boxersien
Geef hem gewoon zijn maaltijd zo! maar je kunt er natuurlijk een eigen draai aan geven. Ik doe het met zijn maaltijd (vind hij heerlijk) of met hele kleine snoepjes (van de kleine botjes die ook nog eens door de helft kunnen)Sylvie schreef:Ik vind het ook erg leuk, maar ik vraag me eigenlijk af of het wel goed is om een hond zoveel snoepjes te geven en moet je die snoepjes dan altijd blijven geven?
Mijn hond wordt beloond met de stem en door hem te aaien.
-
boxersien
Hier nog ee clicker, maar alleen met boris. Omdat ik niet met alle vier kan werken bij de clicker. Dan heb ik opeens vier kwijlende koekjes vragende honden (misschien wel een idee om het te leren tijdens apart lopen en dan met zijn tweeen enz.????) Of zijn er verschillende clickers met verschillende klik?
Geweldig filmpje trouwens. Boris was al 5,5 jaar toen ik begon (nu 6,3 jaar) en hij heeft daardoor al de twist geleerd. Dit doet hij nu heel goed
Geweldig filmpje trouwens. Boris was al 5,5 jaar toen ik begon (nu 6,3 jaar) en hij heeft daardoor al de twist geleerd. Dit doet hij nu heel goed
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn hond heeft liever wat lekkers als beloning. Je kan hem ook zijn gewone voeding zo laten verdienen.Sylvie schreef:Ik vind het ook erg leuk, maar ik vraag me eigenlijk af of het wel goed is om een hond zoveel snoepjes te geven en moet je die snoepjes dan altijd blijven geven?

-
Bernadette
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
Waarschijnlijk niet. Daarom begin je een volgende trainings sessie ook altijd met een paar stapjes terug. Een soort geheugen opfrissertekkel schreef:Leuk filmpje!
Ik zou alleen wel willen zien of hij een dag later bij dezelfde oefening meteen snapt dat hij die la moet dichtdoen.
Uiteindelijk koppel je er een commando aan en als je hond dat goed onder de knie heeft heb je geen bakken met voer meer nodig. Dan is het beter om af en toe te belonen met voer.
- starfleet
- Erelid
Op den duur ga je over op interval belonen en belonen doe je met iets wat je hond de moeite waard vindt om wat voor te doen. Voor de een is dat voer, voor de ander een knuffel en voor weer een ander een sjorspelletje en je kan ook alles afwisselend gebruiken. Mijn hond is erg van het eten, dus als ik die een aai over haar bol geef kijkt ze heel teleurgesteld waar het lekkers blijft . Voor eten doet ze wel alles, maar dat kan ook een stukje banaan of appel of een brokje zijn.Sylvie schreef:Ik vind het ook erg leuk, maar ik vraag me eigenlijk af of het wel goed is om een hond zoveel snoepjes te geven en moet je die snoepjes dan altijd blijven geven?
Anne
-
Nynke en Wolly
- Actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh wat gaaf! En wat blijft die hond rustig!
Da's dus het punt met Jack: hij snapt prima de theorie, maar raakt zo enorm opgefokt dat ik bang ben dat hij erin blijft. :N:
Ik heb laatst nog een poging gedaan om VOLG aan te leren met de clicker. Nou, zolang ik die clicker in mijn hand heb volgt hij me ademloos overal.
Leg ik de clicker weg dan volgt hij niks, maar blijft hijgend zitten wachten voor de la waar de clicker in ligt.
Met Lilo lukt het ook niet erg, die vindt het een eng geluid.
Ik heb laatst nog een poging gedaan om VOLG aan te leren met de clicker. Nou, zolang ik die clicker in mijn hand heb volgt hij me ademloos overal.
Met Lilo lukt het ook niet erg, die vindt het een eng geluid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- zepenko
- Zeer actief
Dat is zoals het echte clickeren ooit bedoeld is. En niet zoals bij Gaus geclickerd wordt.
Maar ik moet er wel bij aantekenen dat het voor redelijk wat (in dit geval: gezonde) stress zorgt bij deze hond. Het hijgen, rondjes draaien, pootje heffen en weglopen duidt voor mij allemaal op stress. Nu kan deze hond er redelijk mee omgaan, maar niet elke hond kan dat.
En natuurlijk heeft de eigenaar een supertiming en kan ze daardoor precies het gedrag markeren wat ze wil gaan shapen. Maar ook dat heeft niet iedere eigenaar.
En nog een negatief effect is dat de hond eerst een hele hoop ongewenst gedrag gaat bedenken, voor hij het goede gedrag laat zien. Zo denkt hij halverwege het filmpje dat hij een rondje moet draaien, een stapje naar rechts moet doen en het la'tje aan moet tikken om zijn beloning te krijgen. Hij probeert zelfs of hij op het la'tje moet springen of aan de kastjes moet krabben.
Als ik mijn hond zou willen leren met zijn neus een la dicht te doen, zou ik hem gewoon met een brokje voor zijn neus tegen het la'tje aansturen en hem dan belonen met dat brokje. De beweging ga je afbouwen en een commando eraan koppelen en dan heb ik geen 7 minuten om mijn hond dat te leren. En in het aanleerproces bestaat veel minder kans op fout gedrag dan bij het clickeren.
Maar ik moet er wel bij aantekenen dat het voor redelijk wat (in dit geval: gezonde) stress zorgt bij deze hond. Het hijgen, rondjes draaien, pootje heffen en weglopen duidt voor mij allemaal op stress. Nu kan deze hond er redelijk mee omgaan, maar niet elke hond kan dat.
En natuurlijk heeft de eigenaar een supertiming en kan ze daardoor precies het gedrag markeren wat ze wil gaan shapen. Maar ook dat heeft niet iedere eigenaar.
En nog een negatief effect is dat de hond eerst een hele hoop ongewenst gedrag gaat bedenken, voor hij het goede gedrag laat zien. Zo denkt hij halverwege het filmpje dat hij een rondje moet draaien, een stapje naar rechts moet doen en het la'tje aan moet tikken om zijn beloning te krijgen. Hij probeert zelfs of hij op het la'tje moet springen of aan de kastjes moet krabben.
Als ik mijn hond zou willen leren met zijn neus een la dicht te doen, zou ik hem gewoon met een brokje voor zijn neus tegen het la'tje aansturen en hem dan belonen met dat brokje. De beweging ga je afbouwen en een commando eraan koppelen en dan heb ik geen 7 minuten om mijn hond dat te leren. En in het aanleerproces bestaat veel minder kans op fout gedrag dan bij het clickeren.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1