Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Handen In Mijn Haar ! Snap Het Niet ! Zindelijkheid
Moderator: moderatorteam
- Caspar
- Vaste gebruiker
Handen In Mijn Haar ! Snap Het Niet ! Zindelijkheid
Beste Hondenliefhebbers,
Ik ben zo blij en gelukkig met mijn kleine boxertje Caspar. Maar af en toe kan ik 'm 'wel wat aan doen'. Ik begrijp 'm niet en dat vind ik heel erg. Ik heb een probleempje met 'm die ik even wil voorleggen, hopelijk kunnen jullie helpen?
Zindelijkheid.
Caspar is inmiddels 12 weken oud. Ik heb hem vanaf de zevende week, vandaag precies 5 en een halve week. Caspar wordt 6 keer per dag uitgelaten;
05:00 Klein Rondje (10 min)
11:00 Eten
11:15 Klein Rondje (15 min)
13:45 Een Puppy-botje en Wat Drinken
14:00 Klein Rondje (10 min)
17:00 Eten
17:15 Klein Rondje (15 min)
21:00 Klein Rondje (10 min)
23:00 Groot Rondje (20 min)
Tussen 23:00 en 5:00 is Caspar bijna altijd 'schoon'. Ã
Ik ben zo blij en gelukkig met mijn kleine boxertje Caspar. Maar af en toe kan ik 'm 'wel wat aan doen'. Ik begrijp 'm niet en dat vind ik heel erg. Ik heb een probleempje met 'm die ik even wil voorleggen, hopelijk kunnen jullie helpen?
Zindelijkheid.
Caspar is inmiddels 12 weken oud. Ik heb hem vanaf de zevende week, vandaag precies 5 en een halve week. Caspar wordt 6 keer per dag uitgelaten;
*^* Bitte Ein Boxer *^*
-
tineke
Re: Handen In Mijn Haar ! Snap Het Niet ! Zindelijkheid
[quote="Caspar"]Beste Hondenliefhebbers,
Zindelijkheid.
Zindelijkheid.
- Caspar
- Vaste gebruiker
Schijnbaar iemand die mij verkeerd heeft begrepen. Mijn dierenarts, de fokster én de puppy-club zeiden dat je je hondje best wel mag laten weten dat hij iets doet wat niet mag. Dat laat ik dus weten. Ik sla niet, schreeuw niet, trap niet etcetera. Ik zorg alleen maar dat hij weet dat dát niet mag, dat is iets anders als straffen! Buiten wordt hij bijna extreem beloond.
*^* Bitte Ein Boxer *^*
- stefanie
- Zeer actief
[quote="tineke"][quote="Caspar"]Beste Hondenliefhebbers,
Zindelijkheid.
Zindelijkheid.
-
tineke
Dan zaten de fokster de da en de puppyclub ernaast of je geeft hun niet de informatie die je hier deelt ,er staat duidelijk dat je je hondje straft toch.Caspar schreef:Schijnbaar iemand die mij verkeerd heeft begrepen. Mijn dierenarts, de fokster én de puppy-club zeiden dat je je hondje best wel mag laten weten dat hij iets doet wat niet mag. Dat laat ik dus weten. Ik sla niet, schreeuw niet, trap niet etcetera. Ik zorg alleen maar dat hij weet dat dát niet mag, dat is iets anders als straffen! Buiten wordt hij bijna extreem beloond.
Ik zou de tip van de boeken maar eens oppikken want je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe kun je nou in hemelsnaam zeggen dat hij door jouw straf weet dat plassen binnen niet mag als je probleem is dat ie niet snapt wat je bedoeld?Caspar schreef:Schijnbaar iemand die mij verkeerd heeft begrepen. Mijn dierenarts, de fokster én de puppy-club zeiden dat je je hondje best wel mag laten weten dat hij iets doet wat niet mag. Dat laat ik dus weten. Ik sla niet, schreeuw niet, trap niet etcetera. Ik zorg alleen maar dat hij weet dat dát niet mag, dat is iets anders als straffen! Buiten wordt hij bijna extreem beloond.
Ik schrik erg van je bericht en als de toon van je antwoorden is en blijft dat je niet open staat voor een andere aanpak kun je beter lekker op dezelfde voet verder gaan en je hondje vernaggelen.
Neem van mij 1 ding aan..iedere hond wordt zindelijk!!!
Stoppen met straffen en gewoon voortaan maar eens 10 keer per dag naar buiten. je pup heeft nog helemaal niet zoveel controle over de blaasspier dat hij alles kan ophouden.
Toen ik mijn volwassen onzindelijke hond kreeg ging ik al 8 keer per dag naar buiten.
Je verwachtingen bijstellen en blij zijn als je over een maand of 6 een volkomen zindelijke hond hebt en NOOIT meer op welke wijze dan ook onzindelijkheid straffen. Je maakt je hondje bang..dat is namelijk wat je ziet. Geen hondje dat snapt dat hij iets fout deed, maar een pup die bang voor je weg holt.
Geduld en veel je pup buiten zetten. Als je nu met het straffen niets kapot hebt gemaakt komt het vanzelf goed.
Verder is het ook nog een mogelijkheid dat je pup deemoedsplassen doet vanuit angst/onderdanigheid en dat betekent dus inderdaad dat hij lekt. Als je dat straft kun je inpakken want dan verpruts je een complete vertrouwensband waarvan het de vraag if of je dat nog goed krijgt als je op dezelfde voet doorgaat.
Laatst gewijzigd door Eline* op 21 feb 2006 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Caspar
- Vaste gebruiker
Mensen jullie lezen niet! Dat vind ik echt vervelend. Dacht dat we hier waren om van elkaar te leren. Ik zeg inderdaad dat ie mij snapt, ik snap HEM niet! Kwestie van goed lezen! Dit is echt frustrerend. Ik laat hem zien wat niet mag maar straf hem niet!!!!! Ik heb blinde-geleide-honden opgevoed, dus het is niet waar dat ik er geen kaas van heb gegeten! Gezellig plekje hier. Ik wil graag advies maar hoef niet te worden afgezeken. jammer dit, meen ik serieus. ik wil het net als iedereen gewoon goed doen en heb niet de behoefte om te worden afgezeken. iemand aanwezig die mij op een normaletoon advies te geven?
*^* Bitte Ein Boxer *^*
-
Willy
- Actief
[quote="Caspar"]Beste Hondenliefhebbers,
Zindelijkheid.
Zindelijkheid.
Willy en de meiden

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een aardig stukje getikt en lees maar wat door mijn verontwaardiging heen. Ik tik om je hond te helpen, dat is mijn intentie.Caspar schreef:Mensen jullie lezen niet! Dat vind ik echt vervelend. Dacht dat we hier waren om van elkaar te leren. Ik zeg inderdaad dat ie mij snapt, ik snap HEM niet! Kwestie van goed lezen! Dit is echt frustrerend. Ik laat hem zien wat niet mag maar straf hem niet!!!!! Ik heb blinde-geleide-honden opgevoed, dus het is niet waar dat ik er geen kaas van heb gegeten! Gezellig plekje hier. Ik wil graag advies maar hoef niet te worden afgezeken. jammer dit, meen ik serieus. ik wil het net als iedereen gewoon goed doen en heb niet de behoefte om te worden afgezeken. iemand aanwezig die mij op een normaletoon advies te geven?
Je straft wel..een hond aan de nek oppakken en hem door de pis heen halen is straf. Zo is het toch ook bedoeld? Of is het liefkozende uitleg over wat wel en niet mag? Het is straf en zo ervaart je hondje het ook gezien het feit dat hij wegholt voor je.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caspar
- Vaste gebruiker
Caspar is ook niet bang voor me! We spelen heel veel en ik ben liever tegen m'n hond dan vele mensen. Ik zit hier nu letterlijk te huilen... waarom moeten mensen elkaar zo afzeiken? Daar vraag ik toch niet om? Buiten dat is het zo dat de tijden die ik aangeef de vaste tijden zijn en daartussen wordt hij ook nog uitgelaten, en ook dát heb ik vermeld! Ik vind het echt jammer dat mensen zo slecht lezen, ik vraag alleen maar advies! Ik neem het advies ook wel mee en zeg niet dat ik hetzelfde door zal gaan als dat ik deed. Als mensen zeggen dat ik het beter anders kan doen is dat prima, en neem ik dat graag aan, maar kan het aub op een andere manier? Het maakt me echt vedrdrietig dat mensen elkaar zó benaderen!
Gabrielle
Gabrielle
*^* Bitte Ein Boxer *^*
-
Willy
- Actief
-
tineke
Caspar schreef:Mensen jullie lezen niet! Dat vind ik echt vervelend. Dacht dat we hier waren om van elkaar te leren. Ik zeg inderdaad dat ie mij snapt, ik snap HEM niet! Kwestie van goed lezen! Dit is echt frustrerend. Ik laat hem zien wat niet mag maar straf hem niet!!!!! Ik heb blinde-geleide-honden opgevoed, dus het is niet waar dat ik er geen kaas van heb gegeten! Gezellig plekje hier. Ik wil graag advies maar hoef niet te worden afgezeken. jammer dit, meen ik serieus. ik wil het net als iedereen gewoon goed doen en heb niet de behoefte om te worden afgezeken. iemand aanwezig die mij op een normaletoon advies te geven?
Sorry hoor maar je krijgt goede adviezen en je hebt het in twee topics tegelijk over straffen tenminste dat lees ik wel.
Tevens deel je mij net mede per pb dat je de twee blindegeleidenhonden hebt op gevoed waarbij flinke straffen zijn uitgedeeld,je eigen woorden, en dat een hond hond is in jou ogen.
Jou hond is nog een baby en natuurlijk mag je wel foei zeggen maar dan moet de hond wel weten wat hij verkeerd doet en onzindelijk ziet een hond niet zo op deze leeftijd nu eenmaal.
Lees wat leuke puppenboeken en probeer je te verdiepen in je hondenkind want die ben je nu aan het verknallen.
- Caspar
- Vaste gebruiker
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je hond kan die vaste tijden nog niet aan
Zodra je ziet dat ie wat wil gaan doen pak je hem op en zet je hem buiten waar je hem de hemel in prijst als ie dan zijn behoefte doet.
Het zelfde doe je als ie wakker wordt,als ie gegeten heeft,als ie gespeeld heeft.....hij heeft er nu geen flauwe notie van waarom je boos op hem bent en op de manier waarop je hem dat nu probeert duidelijk te maken lukt dat ook niet.
Stap eens van die vaste tijden af en probeer het eens zoals ik het schreef.
Zodra je ziet dat ie wat wil gaan doen pak je hem op en zet je hem buiten waar je hem de hemel in prijst als ie dan zijn behoefte doet.
Het zelfde doe je als ie wakker wordt,als ie gegeten heeft,als ie gespeeld heeft.....hij heeft er nu geen flauwe notie van waarom je boos op hem bent en op de manier waarop je hem dat nu probeert duidelijk te maken lukt dat ook niet.
Stap eens van die vaste tijden af en probeer het eens zoals ik het schreef.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Caspar
- Vaste gebruiker
- stefanie
- Zeer actief
Misschien moet je zelf je eigen bericht nog eens lezen?
Iedereen hier bedoelt het goed voor je pup. Je vraagt hier om raad maar als je die krijgt, ben je beledigd.
Caspar wordt 6 keer per dag uitgelaten
Je verwacht veel te veel van je pup. Je straft hem dus wel want je pakt hem bijv. in zijn nekvel.Ik wordt dan wel boos, pak hem in z'n nekvel, ondersteund onder de kont, til hem (want hij weet dat hij stout is dus hij rent altijd meteen naar z'n mand) naar de plek (alleen als ie net wegrent van het plekje) druk hem met zijn neusje bij het plasje
Iedereen hier bedoelt het goed voor je pup. Je vraagt hier om raad maar als je die krijgt, ben je beledigd.
-
Willy
- Actief
Ik heb niet het gevoel dat jij niet serieus genomen wordt en dat er dus ook serieus ook gereageerd wordt. Nu moet jij alleen hetgeen wij melden ook serieus nemen. Dit zijn goed bedoelde adviesen maar je moet wel beseffen dat de pup PAS 12 WEKEN IS EN DUS NOG NIET ZINDELIJK IS EN KAN ZIJN. Als een pup van 12 weken niet meer in huis plast is het mazzel hebben en betekent het meestal dat de baas heel goed zindelijk is en precies weet wanneer de pup naar buiten moet en dus de hele dag oplet.Caspar schreef:Caspar is ook niet bang voor me! We spelen heel veel en ik ben liever tegen m'n hond dan vele mensen. Ik zit hier nu letterlijk te huilen... waarom moeten mensen elkaar zo afzeiken? Daar vraag ik toch niet om? Buiten dat is het zo dat de tijden die ik aangeef de vaste tijden zijn en daartussen wordt hij ook nog uitgelaten, en ook dát heb ik vermeld! Ik vind het echt jammer dat mensen zo slecht lezen, ik vraag alleen maar advies! Ik neem het advies ook wel mee en zeg niet dat ik hetzelfde door zal gaan als dat ik deed. Als mensen zeggen dat ik het beter anders kan doen is dat prima, en neem ik dat graag aan, maar kan het aub op een andere manier? Het maakt me echt vedrdrietig dat mensen elkaar zó benaderen!
Gabrielle
GEEF HEM DE TIJD!!
Willy en de meiden

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien druk je je heel onhandig uit, misschien kan je niet tegen kritiek, misschien pak je dingen uit de antwoorden die je raken en lees je door de intentie van de antwoorden heen.Caspar schreef:Caspar is ook niet bang voor me! We spelen heel veel en ik ben liever tegen m'n hond dan vele mensen. Ik zit hier nu letterlijk te huilen... waarom moeten mensen elkaar zo afzeiken? Daar vraag ik toch niet om? Buiten dat is het zo dat de tijden die ik aangeef de vaste tijden zijn en daartussen wordt hij ook nog uitgelaten, en ook dát heb ik vermeld! Ik vind het echt jammer dat mensen zo slecht lezen, ik vraag alleen maar advies! Ik neem het advies ook wel mee en zeg niet dat ik hetzelfde door zal gaan als dat ik deed. Als mensen zeggen dat ik het beter anders kan doen is dat prima, en neem ik dat graag aan, maar kan het aub op een andere manier? Het maakt me echt vedrdrietig dat mensen elkaar zó benaderen!
Gabrielle
Je vertelt hoe je omgaat met een hele jonge pup en dat wekt een hoop verontwaardiging op. Ik vind dat je daar maar eens over moet nadenken. Blijkbaar werkt je aanpak niet, dus probeer je open te stellen voor wat anderen je adviseren.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Caspar schreef:Caspar is ook niet bang voor me!
Weten dat ie stout is en weghollen betekent gewoon bang zijn voor je baas en bescherming zoeken..daar waar een pup bescherming hoort te zoeken bij de baas is ie nu bang. Je luistert niet naar zijn vluchtgedrag en pakt hem in de nek om hem te straffen. Dat is in de ogen van de hond zeer onbetrouwbaar gedrag en daarmee verstoor je echt een verstandhouding. Je krijgt daar honden van met angstagressie, die je als ze volwassen zijn en wegvluchten maar gewoon gaan bijten bij insluiten..je moet toch wat.(want hij weet dat hij stout is dus hij rent altijd meteen naar z'n mand) naar de plek (alleen als ie net wegrent van het plekje) druk hem met zijn neusje bij het plasje (niet hardhandig, zachtjes en ik haal hem er uiteraard NIET doorheen) en zeg streng 'foei' . Dan gaat hij naar z'n mand en dat is prima.
Het is dus niet prima. Het is ook niet prima dat hij daarna naar zijn mand vlucht. Wat je doet is niet prima, even los van het feit dat het niet werkt..het is gewoon niet okee.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caspar
- Vaste gebruiker
- stefanie
- Zeer actief
Ik kan het niet vinden.Caspar schreef:Stefanie; zoals in mijn topic geschreven laat ik 'm 6 keer per dag uit én als hij een 'foutje' heeft gehad, behalve als ik nét binnenkom.
Als je het kunt vinden in mijn topic, hoor ik het graag van je!
Gabrielle
Maar ik denk dat je hem gewoon standaard vaker uit moet gaan laten. Alleen zo kan je foutjes voorkomen. Hoe minder vaak ie de 'fout' in kan gaan, hoe beter.
- Caspar
- Vaste gebruiker
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hoi Stefanie,
je geeft aa ndat je 6x op een dag met je pupje naar buiten gaat. Als ik even kijk naar mijn situatie toentertijd, dan was 6x veel te weinig. Je kan misschien 6x als standaard aanhouden, en DAARNAAST nog elke keer na het eten, spelen, slapen en noem maar op. Maak van die hele zindelijkheid alsjeblieft niet zo'n punt! Hoe meer je er zelf mee bezig bent, hoe erger het wordt. Doe lekker relaxt met je hondje, dan geniet je er veel meer van en dan loopt het allemaal een stuk ontspannender dan dat verkrampte moeten en binnen zoveel weken zindelijk.
Als die het binnen doet, LEKKER BELANGRIJK, je tilt je hondje zonder iets te zeggen op, loopt alsnog naar buiten waar hij misschien de laatste druppels laat vallen en dan alsnog belonen. Je gaat naar binnen, zet hem even weg, ruimt z'n ontlasting op zonder dat hij het ziet en klaar is Caspar!
je geeft aa ndat je 6x op een dag met je pupje naar buiten gaat. Als ik even kijk naar mijn situatie toentertijd, dan was 6x veel te weinig. Je kan misschien 6x als standaard aanhouden, en DAARNAAST nog elke keer na het eten, spelen, slapen en noem maar op. Maak van die hele zindelijkheid alsjeblieft niet zo'n punt! Hoe meer je er zelf mee bezig bent, hoe erger het wordt. Doe lekker relaxt met je hondje, dan geniet je er veel meer van en dan loopt het allemaal een stuk ontspannender dan dat verkrampte moeten en binnen zoveel weken zindelijk.
Als die het binnen doet, LEKKER BELANGRIJK, je tilt je hondje zonder iets te zeggen op, loopt alsnog naar buiten waar hij misschien de laatste druppels laat vallen en dan alsnog belonen. Je gaat naar binnen, zet hem even weg, ruimt z'n ontlasting op zonder dat hij het ziet en klaar is Caspar!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou echt vaker naar buiten en dan ook niet gaan wandelen. 6 keer per dag een ommetje door de buurt is leuk, maar plassen het liefst gewoon op een vaste plek en voor je gaat lopen ga je daar eerst heen. En zeker bij een jonge pup betekent dat dus na iedere keer slapen, eten ,spelen..en langzaamaan verleg je dan de tijden.Caspar schreef:Stefanie;
Dan gaat hij naar z'n mand en dat is prima. Vervolgens laat ik 'm dan meestal uit, behalve als ik echt nét binnenkom.
Dat is dus BUITEN de standaard tijden om. Ik loop me rot!![]()
Gabrielle
Bij momenten van opwinding e.d. zal je pup gewoon voorlopig blijven plassen en daar kan hij ook niets aan doen. De controle van de sluitspier is gewoon nog niet zo goed.
Verder dus geen toestand meer maken als de pup binnen plast. Opruimen en klaar. Onzekerheid werkt plassen in de hand en straf maakt dat de hond straks zich misschien niet meer durft te ontlasten waar de baas bij is. Dan heb je dus een stiekeme binnenplasser gemaakt omdat buiten aan de lijn plasen met de baas zo vlakbij geen optie meer is.
Echt, er kan met zindelijkheidstraining erg veel mis gaan en het is voor 99,9 procent toe te schrijven aan ingrijpen met straf.
Iedere hond wordt zindelijk..dat is hun instinkt. Als we ingrijpen met straf brengen we de hele hond in de war en pas dan ontstaan er vaak problemen..en dan ook echte problemen.
Het komt echt wel goed!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Toch wil ik hierbij nog een kleine kanttekening maken.Caspar schreef:05:00 Klein Rondje (10 min)
Ik wil je nergens op aanvallen, mensen willen je alleen maar helpen. Ze hebben ten alle tijden het beste met je hond voor, misschien niet met jou, maar met je hond, en daar het gaat om
Ik zie dat je je hondje van 12 weken 2x op een dag eten geeft. Als ik jou was zou ik dat naar 4x per dag doen. Persoonlijk vind ik 2x op een dag een pup eten geven véél te weinig. Als je hondje om 5 uur eruit is geweest, gaat 'ie als je geluk hebt nog even slapen, laat hem daarna weer uit, ik vind de tijd die tussen 05.00 uur en 11.00 uur zit best lang. Als je hondje voor de 2e keer is uitgeweest geef he mdaarna z'n eten en na 5 minuten weer naar buiten. NIET laten rennen en spelen. Vaak gaan ze daarna weer slapen, als die wakker is, meteen weer naar buiten, etc. etc. Rond 20.00 uur gaf ik Bowie met 12 weken nog haar laatste maaltijd.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Je rot lopen past precies bij het hebben van een pup
daar hoort ook nog slecht slapen, korte nachten bij 
Dat hij als hij binnenkomt van het wandelen, kan zijn omdat hij het buiten heel spannend vind allemaal, vreemde geluiden, lekkere ruiksels, misschien nog mensen en auto's die voorbij komen. Allemaal heel spannend voor een hond op die leeftijd. Geeft niets het hoort erbij, zet hem vaak op een plek die niet zo spannend is voor hem, prikkelarm en wacht tot hij zijn behoefte daar doet en maak er een feest van: baas is blij, doe een rondedans. En neem hem daarna mee naar binnen. Doet hij een plas binnen of iets bruins
negeer hem, ruim het op als hij uit zicht is (andere kamer of even in de tuin) nooit maar dan ook nooit met zijn neus ook maar in de buurt van zijn ontlasting houden. De mensen die dit advies aan je geven mogen wat mij betreft in een museum
Een hondenneus is zeeeeer gevoelig, ruikt duizenden keren beter dan je eigen neus, koester zijn neus aub en geloof me je hoeft het hem echt niet te laten zien. Hij kan het op 30 meter wel herkennen.
De eerste tijd met je jonge hond staat alleen maar in het teken van het positieve en opbouwen van een hechte band met jou dat is velen malen belangrijker dan zindelijk worden.
Succes!
Dat hij als hij binnenkomt van het wandelen, kan zijn omdat hij het buiten heel spannend vind allemaal, vreemde geluiden, lekkere ruiksels, misschien nog mensen en auto's die voorbij komen. Allemaal heel spannend voor een hond op die leeftijd. Geeft niets het hoort erbij, zet hem vaak op een plek die niet zo spannend is voor hem, prikkelarm en wacht tot hij zijn behoefte daar doet en maak er een feest van: baas is blij, doe een rondedans. En neem hem daarna mee naar binnen. Doet hij een plas binnen of iets bruins
De eerste tijd met je jonge hond staat alleen maar in het teken van het positieve en opbouwen van een hechte band met jou dat is velen malen belangrijker dan zindelijk worden.
Succes!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Caspar
- Vaste gebruiker
- Moos
- Zeer actief
De truc is dus om hem uit te laten voordat hij dat 'foutjeCaspar schreef:Stefanie; zoals in mijn topic geschreven laat ik 'm 6 keer per dag uit én als hij een 'foutje' heeft gehad, behalve als ik nét binnenkom.
Als je het kunt vinden in mijn topic, hoor ik het graag van je!
Gabrielle
Heb hebben van een pup is een pokkenwerk. Met een pupje van 12 weken hoor je elk uur op zijn minst buiten te staan. Je schema zou dan dus meer moeten zijn:
5:00 eten en klein rondje
6:00 buiten zetten om te plassen/poepen
7:00 buiten zetten om te plassen/poepen
Ik gok dat hij dan wel even slaapt tussen laten we zeggen 7:00 en 9:00
9:00 buiten zetten om te plassen/poepen
10:00 buiten zetten om te plassen/poepen
11:00 lekker even naar buiten, een uurtje wat rondhangen, beetje lopen, beetje snuffelen, beetje op een bankje zitten, beetje graven.
12:00 eten en daarna buiten zetten om te plassen/poepen
Ik gok dat hij dan wel weer slaapt van laten we zeggen 12:00 tot 14:00
14:00 buiten zetten om te plassen/poepen
15:00 buiten zetten om te plassen/poepen
16:00 klein rondje
17:00 eten en daarna buiten zetten om te plassen/poepen
Ik gok dat hij dan wel weer slaapt van 17:00 tot laten we zeggen 19:00
19:00 buiten zetten om te plassen/poepen
20:00 eten en buiten zetten om te plassen/poepen
21:00 misschien nog een klein rondje om ook aan het donker te wennen
En dan de laatste keer laten plassen/poepen voordat je naar bed gaat.
En de hele dag drinken laten staan; ik zie in jouw schema namelijk dat je pup om 13:45 wat drinken krijgt. Staat de bak er ook de rest van de dag?
En nogmaals, het hebben van een pup is dus heel veel werk, en dat red je never nooit niet met 6 keer op een dag uit. En straffen als hij het in huis doet is dus ook not-done, maar dat hebben anderen ook al gezegd.

- Caspar
- Vaste gebruiker
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik denk dat je voorlopig helemaal niet zo druk moet maken om de zindelijkheid. Wel proberen ongelukjes te voorkomen natuurlijk, maar niet nu al verwachten dat je hond binnen korte tijd zindelijk is. Als je verwachtingen niet zo hoog zijn, scheelt dat een hoop stress, niet alleen voor je hond, maar ook voor jezelf. Leg je er gewoon bij neer dat je de komende tijd veel naar buiten moet en veel moet dweilen. Ik heb honden gehad die binnen een paar weken zindelijk waren, maar bij de laatste twee heeft het gewoon maanden geduurd. Maakt niet uit, ze zijn het nu ook.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012