Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgen

Moderator: moderatorteam

Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Volgen

Ongelezen bericht door Drossie »

Ik volg nu al een maand of 2 clickertraining met mijn Border Collie. Het gaat eigenlijk allemaal zeer goed. Ook het volgen, tot eind vorige week...

Sinds eind vorige week volgt hij nog wel, heeft hij nog genoeg aandacht, MAAR heeft hij de neiging te ver voor mij te volgen (ong zijn schouders thv mijn been) EN van bijna diagonaal te lopen. Zijn schouders zijn dus nog dicht tegen mijn been, maar zijn achterpoten keren zich wat naar buiten toe...

Iemand enig idee hoe ik dit kan corrigeren? De lesgever gisteren kon er niet echt een antwoord op geven en vond het niet echt een probleem. Ik wel, aangezien hij nu bijna constant met zijn voorpoten voor mijn voeten loopt...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

het voorlopen bij mij hond heb ik afgeleerd door zelf achteruit te lopen :19: en het moment dat ze dan dus ook achteruit gaat, beloonde ik haar. ook kent ze het commando 'achteruit' wat in zo een situatie natuurlijk wel erg handig is :wink:
dat diagonaal lopen kun je afleren door een hoek naar links (als je hond links van je loopt) te maken en van zodra je die hoek hebt gemaakt, zal je hond normaal gezien recht staan, zodat je daarop kunt belonen :ok: [/url]
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”