Heb je er wat aan als ik zeg dat het wel kan duren tot je hond 6 maanden oud is voor hij zindelijk is? Toen ik Smekkie kreeg voelde ik me na een week zo'n mislukte puppenmoeder. Beest poepte en pieste er vrolijk op los, binnen dus

Ik hoorde alleen maar van mensen dat hun pupje toch echt met een week, een dag of drie, een dag, een uur, een minuut nadat ze hem kregen zindelijk was

Totdat ik hier wat rond ging lezen en doorkreeg dat sommige honden pas met 6 maanden zindelijk zijn, of 8-9 maanden. Daar heb ik heel veel aan gehad. Voelde me een stuk minder gefrustreerd.
En hoewel ik vreselijk laks was met de zindelijkheidstrainig is Smekkie toch echt zindelijk geworden. Toen hij ongeveer 6 maanden was dus, met af en toe een ongelukje tot zijn eerste jaar.
Ik zou zeggen: laat het een beetje los. Het is nog maar een babietje. Op het moment is het belangrijker dat je hondje en jij een band krijgen en de dikste vriendjes worden. Kunt je energie beter daar insteken dan in je heel druk maken over wat plasjes en een paar drolletjes.
Beloof me alleen dat je je pup nooit meer met zijn snuitje in zijn eigen vuil duwt.