Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

info goed gedrag aanleren, waar?

Moderator: moderatorteam

Blanco
Vaste gebruiker

info goed gedrag aanleren, waar?

Ongelezen bericht door Blanco »

waar kan ik info vinden betreffende het aanleren van goed gedrag aan je hond? wij hebben sinds kort een kruising bordercollie/boerenfox, en vertoont nogal wat ongewenst gedrag. zie ook het onderwerp gehoorzaamheid, topic wie kan mij helpen?

aangezien ik wel met hem op cursus wil, maar dit nog ruim een maand duurt voordat deze start, wil ik toch alvast gaan beginnen met 'trainen'. in ieder geval dat hij redelijk leert luisteren, en een aantal commando's weet. het is een erg leergierig beestje, binnen 2 dagen had hij het commando LAAG en BLIJF al door.

wie kan mij vertellen waar ik deze info kan vinden? en dan gaat het vooral over de basis commando's, zoals hier e.d. ik wil graag weten hoe ik dit het beste aan kan pakken.

alvast bednakt voor jullie informatie!!!

groetjes, wendy
Blanco
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Blanco »

niemand???!!
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou eens langs de bibliotheek gaan en wat boeken over hondengedrag lezen. Ze spreken elkaar waarschijnlijk tegen, maar je kan er vaak wel de dingen uitpikken die je aanspreken.

En hecht niet teveel waarde aan een cursus. Er zijn goeie en slechte hondenscholen, en het is vaak niet meteen duidelijk als je op een slechte terecht bent gekomen, totdat je je af gaat vragen waarom ze zulke achterlijke adviezen geven en waarom je hond het er helemaal niet leuk vindt. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Hanneke2 schreef:Ik zou eens langs de bibliotheek gaan en wat boeken over hondengedrag lezen. Ze spreken elkaar waarschijnlijk tegen, maar je kan er vaak wel de dingen uitpikken die je aanspreken.

En hecht niet teveel waarde aan een cursus. Er zijn goeie en slechte hondenscholen, en het is vaak niet meteen duidelijk als je op een slechte terecht bent gekomen, totdat je je af gaat vragen waarom ze zulke achterlijke adviezen geven en waarom je hond het er helemaal niet leuk vindt. :roll:
Als het een maand duurt voor je mag komen met je hond is het bij voorbaat al een slechte hondenschool. Juist voor je hond 12 weken is zijn er genoeg belangrijke dingen te doen die erg belangrijk zijn.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

sorry maar je keuze van school is dan ook niet zo goed als ze je nu al in de kou laten staan.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nynke en Wolly »

Je zou misschien wat info kunnen vinden op www.martingaus.nl. Het voornaamste is dat je goed gedrag beloont. Zo kun je hem misschien alvast leren zitten enzo dan kun je ongewenst gedreag omzetten in zitten bijvoorbeeld en dan belonen. dan benader je hem in ieder geval positief en ben je niet steeds boos omdat hij niet doet watjij wilt. ik hoop dat je hier alvast wat mee kunt. wat voor gedrag vertoont hij trouwens?
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
Ladydog

Ongelezen bericht door Ladydog »

Martin Gaus is één van de slechtste hondenscholen!!!!!!
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ladydog schreef:Martin Gaus is één van de slechtste hondenscholen!!!!!!
Kun je ook aangeven waarom? Ik heb heel goede ervaringen bij een MG hondenschool. Bovendien denk ik dat je niet alle MG hondenscholen over een kam kunt scheren.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:denken:

hoe kom je daar nu weer bij?
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Een goed boek over de opvoeding is Toepoels puppywijzer. Deze is te bestellen bij bol.com
Veel geluk met je pup!
Willy en de meiden

Afbeelding
Ladydog

Ongelezen bericht door Ladydog »

corason del perro schreef:
:denken:

hoe kom je daar nu weer bij?
Van diverse mensen gehoord en zelf gezien.Er wordt daar niet zachthandig met je hond omgegaan,zoals mensen denken!!En maar betalen.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

over welke school hgeb je t dan precies???

of is dit een mening gebaseert op 10 jaar geleden? Ik heb mijn opleiding dara gevolgd ben zelf kynologisch instructeur en wij mochten helemaal nisk doen wat ook maar een beetje hardhandig was niet eens nee zeggen bij het aan leren van gedrag......

dus ik vraag me af...

maar als je me de naam vd hondeschool geeft kan ik misschien wel een klacht doorgeven want ik denk niet dat als die dingen gebeuren ze daar bij MG erg blij mee zullen zijn!
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Nee, wij hebben bij een MG hondenschool ook alleen maar alles op een positieve wijze moeten aanleren.
Niks hardhandig of corrigeren, mocht inderdaad niet eens stem verheffen en nee zeggen!!
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Bij MG-hondenscholen wordt nog veelvuldig gebruik gemaakt van halti's en/of Gentle Leaders. Het gebruik hiervan is (vanuit de hond bekeken) corrigerend, door de constante druk op de neus of de druk op de neus bij het aanrijgen van de band.

Ik leid hieruit af dat me bij MG toch nog niet begrepen heeft hoe men een hond zonder correcties dingen aan kan leren, zoals wandelen zonder trekken.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Bij MG-hondenscholen wordt nog veelvuldig gebruik gemaakt van halti's en/of Gentle Leaders. Het gebruik hiervan is (vanuit de hond bekeken) corrigerend, door de constante druk op de neus of de druk op de neus bij het aanrijgen van de band.
Dat had ik nooit zo bekeken!!
Dat klopt dan wel ja, dat doen ze wel bij MG.

Bij de gedragstest bij MG raden de gedragstherapeut (niet de instructeur)mij ook een Gentle Leader aan ... dat was maar momentopname en mijn pup was toen net 4 maanden!!!
Heb ik ook meteen geweigerd. Een shih tzu van 4 maanden meteen zonder training aan de Gentle Leader vond ik zo belachelijk :pffff:

Maar veel anderen in mijn groep moesten inderdaad aan de Gentle Leader.
Ik dacht dat het een verkooptruc was omdat ze ze daar ook verkopen. Nooit bij stil gestaan dat dat ook een vorm van corrigeren is :denken:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Suuz schreef:
Dat had ik nooit zo bekeken!!
Dat klopt dan wel ja, dat doen ze wel bij MG.

Bij de gedragstest bij MG raden de gedragstherapeut (niet de instructeur)mij ook een Gentle Leader aan ... dat was maar momentopname en mijn pup was toen net 4 maanden!!!
Heb ik ook meteen geweigerd. Een shih tzu van 4 maanden meteen zonder training aan de Gentle Leader vond ik zo belachelijk :pffff:

Maar veel anderen in mijn groep moesten inderdaad aan de Gentle Leader.
Ik dacht dat het een verkooptruc was omdat ze ze daar ook verkopen. Nooit bij stil gestaan dat dat ook een vorm van corrigeren is :denken:
Bij onze MG school liep ook meer dan de helft van de honden aan de Gentle Leader. Ze wilden dat ik er ook een voor Catootje (toen 8 maanden) ging gebruiken, maar ik heb dat niet gedaan. Mijn ervaring daar is ook dat het niet gebruikt wordt als hulpmiddel bij de training, maar dat de honden er jaren mee blijven lopen, in de gevorderden cursussen liepen ze er nog steeds mee. Jammer.
Voor de rest was ik wel tevreden over de school, ik heb er veel geleerd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:Bij MG-hondenscholen wordt nog veelvuldig gebruik gemaakt van halti's en/of Gentle Leaders. Het gebruik hiervan is (vanuit de hond bekeken) corrigerend, door de constante druk op de neus of de druk op de neus bij het aanrijgen van de band.

Ik leid hieruit af dat me bij MG toch nog niet begrepen heeft hoe men een hond zonder correcties dingen aan kan leren, zoals wandelen zonder trekken.
Hier moet ik je idd gelijk in geven. Bij ons kwam het bijna niet tepas en ook niet aangeboden maar ik zat daar dan ook voor iets anders. Ik het zelf nik stegen een halti maar het is idd helemaal niet nodig laat staan dat je het een pup aanbied :denken: nee twijfels trekken is een goede zaak daar leren anderen ook weer van.

Maar om nu meteen te gaan zeggen dat alle MG scholen slecht zijn :19: das weer een 2e ik vind dat ze ook heel veel dingen wel goed doen. Bij mij liepen dan ook alle honden gewoon los tijdens de trainingen ( en alleen aand8t voor de baas) maar goed dan heb je wel alleen cursisten die er al 100% achter staan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

gedrag van de hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat ik leuke boeken vind om wat hulp uit te halen zijn:
Spelenderwijs opvoeden van uw pup (schrijver Peter Beekman) en kijk ook even op de website www.kynotrain.nl bij Black Box.
Het boek van Godfried Dols "Hondentaal van binnenuit"
Ben benieuwd wat de anderen daar van vinden :mrgreen:
Flinn

Ongelezen bericht door Flinn »

Ik heb net het boek "een hond om van te houden" van Martin Gaus aangeschaft en mij viel juist op dat hij inderdaad in tegenstelling tot voorheen (ik ken hem enkel van meer dan 10 jaar terug) dat in dit boek echt van de positieve manier uitgegaan wordt, ook het punt trekken aan de riem wordt uitvoerig besproken. Echt een leuk, prettig lezend boek.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Wat volgens mij een heel goed boek is:
De puppyfluisteraar van Klaas Wijnberg
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

de hondenfluisteraar lezen
kalmerende signalen lezen! AANRADER

een goede hondenschool zoeken, MOEILIJK!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”