Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

martin gaus basis cursus

Moderator: moderatorteam

Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

martin gaus basis cursus

Ongelezen bericht door Nynke en Wolly »

Ik ga 1 april starten met de basiscursus van martin gaus. Ik zie het helemaal zitten. Vooral omdat er eerst een gedragstest gedaan wordt. Wolly komt uit het asiel en is niet de makkelijkste. Hij is vooral heel angstig. ik heb al eerder een cursus met hem gedaan. Dat ging goed totdat we voor B moesten. Toen ging alles mis wat mis kon gaan. Heeft iemand ervaring met deze basis cursus met een "probleem"hond? ik ga de cursus in Heerenveen doen.
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb wel de basiscursus (met twee van mijn honden) bij een MG school gedaan, maar ik heb geen probleemhonden. Wel heb ik er verschillende "probleemhonden" gezien. Daar was altijd genoeg aandacht voor en die mensen werden ook extra begeleid. Nu was de instructrice die wij hadden ook gedragstherapeute. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is. Er zat bij mij in de groep iemand met een herplaatser, een berner sennen, die toen ze hem kreeg nauwelijks te hanteren was en ook tegen mensen (in het gezin) agressief gedrag vertoonde. Ik heb de berner pas gezien in de vervolgcursus en toen was het een prima hond. Die vrouw had naast de cursus wel ook persoonlijke begeleiding gehad van de instructrice.
Wat ik ook fijn vond aan de basiscursus is dat je veel theorie kreeg en daardoor meer begreep van hondengedrag. Ook kon je bij de theorielessen altijd met je vragen terecht.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

is er dan niemand die hier al ervaring mee heeft? :19:
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

Ik heb met onze appenzeller de basiscursus bij MG gedaan. Hij is ook een probleemhond. Ik heb er enorm veel aan gehad. Er zat ook een instructrice bij die ook gedragstherapeute is. Als ik daar geen cursus had gevolgd, weet ik niet of Justy er nog zou zijn geweest, want hij was niet meer handteerbaar op een gegeven moment.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ik heb met Zara de pupcursus gedaan en de uw hond gehoorzaam in 10 lessen, bij Gaus dus.
Zara was geen probleemhond :wink:

Maar ik vond het helemaal super bij die Gaus. heel veel geleerd en ontzettend veel verteld en uitgelegd, veel foto's en filmpjes bij de theorie. kortom leuk :wink:

Alleen, Zara heeft in korte tijd heel veel geleerd maar ik vind dat het niet echt blijft hangen.
Met mijn reu heb ik de 'slipketting"cursus gedaan en hij luisterd duizend maal beter.
Ik weet niet of het aan de cursus ligt hoor maar die indruk heb ik soms wel............
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

he bedankt voor jullie reacties. Ik ga die cursus volgen nadat ik vorig jaar met Martin Gaus gesproken heb op de huishoudbeurs. het kostte me wel een jaar om zover te komen, want eigenlijk vind ik het doodeng, juist omdat ik zoveel probleempjes heb met Wolly. Weet iemand of MG er dit jaar weer is? ik wil wel weer even met hem praten ze hadden er toen ook een doggydance presentatie bij echt super! :N:
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”