Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand enkele tips ivm met rustig aan de leiband wandelen
Moderator: moderatorteam
-
sweet me
- Vaste gebruiker
iemand enkele tips ivm met rustig aan de leiband wandelen
hoi iedereen
ik heb een 2 hondjes; een pup van 5maanden(kruising shit tsu) daar gaat alles redelijk goed mee, is nog in de leer he hahaha.
En ik heb nog een hondje( kruising maltezer-boomer)en is nu 1j 4maanden een heel lief hondje, luisterd goed mr als ik ga wandelen zit ze de ganse tijd te trekken.
Ik geef dan een klein trekje aan de leiband zodat ze de hint krijgt dat ze niet mag trekken en ik zeg dan mag niet.
Dan gaat het een secondje goed en dan gaat ze weer als een beer trekken.
Is mijn methode goed of doe ik het op een verkeerde manier
ik heb een 2 hondjes; een pup van 5maanden(kruising shit tsu) daar gaat alles redelijk goed mee, is nog in de leer he hahaha.
En ik heb nog een hondje( kruising maltezer-boomer)en is nu 1j 4maanden een heel lief hondje, luisterd goed mr als ik ga wandelen zit ze de ganse tijd te trekken.
Ik geef dan een klein trekje aan de leiband zodat ze de hint krijgt dat ze niet mag trekken en ik zeg dan mag niet.
Dan gaat het een secondje goed en dan gaat ze weer als een beer trekken.
Is mijn methode goed of doe ik het op een verkeerde manier
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, is een beetje een verkeerde manier.
Probeer es het volgende : als je hond trekt, sta dan stil of ga de andere kant op. Voor de hond betekent dit dat hij niet zijn zin krijgt, trekken heeft als gevolg dan juist het tegenovergestelde van wat hij wil.
Loopt hij in het begin 1 seconde met je mee met slappe lijn, geef heb een dikke beloning! Bouw dat langzaam op, leg de lat steeds iets verder voordat je hem beloont.
Zo laat je de hond op een zachte manier zien wat je niet wilt maar vooral ook wat je wel wilt.
Trekken is voor de hond zelfbelonend gedrag, ook al straf je hem er af en toe voor, want de volgende keer of een paar seconden later krijgt hij toch wel z'n zin.
Probeer es het volgende : als je hond trekt, sta dan stil of ga de andere kant op. Voor de hond betekent dit dat hij niet zijn zin krijgt, trekken heeft als gevolg dan juist het tegenovergestelde van wat hij wil.
Loopt hij in het begin 1 seconde met je mee met slappe lijn, geef heb een dikke beloning! Bouw dat langzaam op, leg de lat steeds iets verder voordat je hem beloont.
Zo laat je de hond op een zachte manier zien wat je niet wilt maar vooral ook wat je wel wilt.
Trekken is voor de hond zelfbelonend gedrag, ook al straf je hem er af en toe voor, want de volgende keer of een paar seconden later krijgt hij toch wel z'n zin.

-
boonbeest
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wij hebben het geleerd met een draaibeweging
in het begin is dat zo van wat dit doe je toch niet op straat
maar het helpt
dus stel je wandeld met je hond
hij begint te trekken
dan moet je kort keren
dus je draaid langs de kant van de hond en gaat de andere richting op.
als je dit kort paar keer achter elkaar doet weet ze niet wat jij wil
en houd ze je korter in het oog en dit kan hij niet door voor je te lopen dus begint hij achter je te lopen
ik moet dit steeds doen om aandacht te eisen voor ik vertrek
1ste keer heb ik 1uur weggeweest en heb ik mss 300 meter gewandeld
maar dan 50 keer over en weer.
je kan je hond intussen links en rechts leren.
dus draai je kort links
zeg je ook links
andersom dan rechts hé
en natuurlijk loopt ze perfect naast je belonen hé
vooral met de stem
GRTZ
in het begin is dat zo van wat dit doe je toch niet op straat
maar het helpt
dus stel je wandeld met je hond
hij begint te trekken
dan moet je kort keren
dus je draaid langs de kant van de hond en gaat de andere richting op.
als je dit kort paar keer achter elkaar doet weet ze niet wat jij wil
en houd ze je korter in het oog en dit kan hij niet door voor je te lopen dus begint hij achter je te lopen
ik moet dit steeds doen om aandacht te eisen voor ik vertrek
1ste keer heb ik 1uur weggeweest en heb ik mss 300 meter gewandeld
maar dan 50 keer over en weer.
je kan je hond intussen links en rechts leren.
dus draai je kort links
zeg je ook links
andersom dan rechts hé
en natuurlijk loopt ze perfect naast je belonen hé
vooral met de stem
GRTZ
-
Melanie 74
-
sweet me
- Vaste gebruiker
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Je moet niet verwachten dat het direct resultaat zal hebben hoor! Ik denk dat het bij ons een 2-tal maanden geduurd heeft.sweet me schreef:ok morgenochtend ga ik dat proberen ik ben juist nog een half uurtje gaan wandelen en het gaat met momenten goed mr meeste van de tijd trekken he![]()
mr ik hoop dat als ik deze ga toepassen dat het zijn vruchten zal afwerpen laat zeker iets weten in de volgende dagen
bednakt voor de tip
-
sweet me
- Vaste gebruiker
-
boonbeest
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wat ik bedoel is stel je hond trekt
draai je je kort om
dan moet hij volgen
maar je moet telkens naar je hond draaien
zodanig dat hij moeite moet doen
anders trek je
en als je kort links of rechts afdraait
gewoon links of rechts zeggen met den tijd weet hem ook het verschil
dat draaien moet je wel wat tijd voor pakken
lukt ook niet vanop 1 dag
bij mij schiet ze er soms nog door
dus terug herbeginnen
GRTZ
draai je je kort om
dan moet hij volgen
maar je moet telkens naar je hond draaien
zodanig dat hij moeite moet doen
anders trek je
en als je kort links of rechts afdraait
gewoon links of rechts zeggen met den tijd weet hem ook het verschil
dat draaien moet je wel wat tijd voor pakken
lukt ook niet vanop 1 dag
bij mij schiet ze er soms nog door
dus terug herbeginnen
GRTZ
- naikel
- Vaste gebruiker
Hoi hoi,
met Die methode van Natas ben ik nu ook bezig, dus steeds blijven stilstaan zodra chiko trekt. In het begin keek ze zo ;waarom blijft ze nu weer staan, maar na een paar keer belonen als ze bij me komt heeft ze het min of meer door.
Als ze nu trekt zeg ik NEE en blijf staan en dan komt ze als een gek terug rennen (heb een flexlijn) dan beloon ik haar en zeg; ga maar.
na een paar correcties loopt ze wel met de lange lijn maar ze trekt er niet aan. Slim toch . Alleen de volgende keer moet ik weer eerst een paar keer corrigeren voordat ze niet meer trekt. Maar het word steeds beter.
Als er een andere hond komt aan lopen kan ik haar jammer genoeg niet corrigeren ze reageert dan helemaal niet meer op mij. Ze blijft in de riem hangen en als de andere hond kortbij is gaat ze blaffen. Dit krijg ik haar dus helemaal niet afgeleerd heeft iemand daar nog tips voor???
groetjessssss.
met Die methode van Natas ben ik nu ook bezig, dus steeds blijven stilstaan zodra chiko trekt. In het begin keek ze zo ;waarom blijft ze nu weer staan, maar na een paar keer belonen als ze bij me komt heeft ze het min of meer door.
Als ze nu trekt zeg ik NEE en blijf staan en dan komt ze als een gek terug rennen (heb een flexlijn) dan beloon ik haar en zeg; ga maar.
na een paar correcties loopt ze wel met de lange lijn maar ze trekt er niet aan. Slim toch . Alleen de volgende keer moet ik weer eerst een paar keer corrigeren voordat ze niet meer trekt. Maar het word steeds beter.
Als er een andere hond komt aan lopen kan ik haar jammer genoeg niet corrigeren ze reageert dan helemaal niet meer op mij. Ze blijft in de riem hangen en als de andere hond kortbij is gaat ze blaffen. Dit krijg ik haar dus helemaal niet afgeleerd heeft iemand daar nog tips voor???
groetjessssss.