het gewenste gedrag aan te leren. En ik zou dit ook graag op onze hond willen toepassen.
Het probleem is namelijk dat onze hond over het algemeen goed luisterd (zit, af, blijf, ook op afstand, etc) en goed aan de lijn meeloopt (kan bijv. los volgen) allen mochten wij een andere hond tegen komen dan wordt zij wild en trekt als een gek aan de lijn omdat ze wilt spelen. Nu mag ze
wel spelen als ze los loopt alleen ze moet ook leren dat ze niet als een gek gaat trekken als er een andere hond komt. Nu dacht ik dit probleem is misschien op te lossen met de clickertraining.
Maar waar ik persoonlijk moet beginnen vindt ik dus lastig.
Moet ik bij nul beginnen...dus clikken als ze (zonder honden in de buurt) netjes aan de lijn loopt (wat ze al doet) en het zo stapje voor stapje opbouwen? Of mag ik al het commande "naast" (dat ze al beheerst) gebruiken?
Tevens vroeg ik me af of je twee verschillende oefeningen naast elkaar mag doen. Dus bijv. netjes aan de lijn lopen oefenen en (op een ander tijdstip natuurlijk) het hier komen bij loslopen oefenen ~ of moet je eerst één oefening "voltooid" hebben voordat je aan een nieuwe begint?
Alle tips mbt de clickertraining zijn welkom!! Ook hoor ik het graag als je de trainingsmethode niks vind en waarom..!!