Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

commando's vast en los aanleren

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

commando's vast en los aanleren

Ongelezen bericht door chuckie »

wil chuckie graag het commando vast aan te leren.iedere keer tijdens het wandelen lopen wij met ballen enzo te zeulen,dus straks mag hij het zelf tillen.ik doe dit met een speeltje,dan lok ik hem uit door er mee te gaan spelen en als hij het in zn bek pak zeg ik vast en dan klik ik,en krijgt hij wat lekkers.
als hij dit straks goed kan wil ik uiteraard ook het commando los gaan leren,dus als hij het dan in zn bek heeft,het omruilen voor wat lekkers,en op het moment dat hij los laat los zeggen toch?zo heb ik het tenminste begrepen uit mn klickertraining boek,als hij het dan doet uiteraard klikken en belonen.
dus eerst goed leren om vast te houden,en als hij ook echt vast blijft houden dan het commando los pas aanleren toch?

ben nu dus begonnen met het commando vast,kan ik het trainen van vast en los afwisselen of is dat te verwarrend en moet hij eerst het commando vast helemaal begrijpen?
dan bedoel ik niet om en om los en vast roepen,maar bijv sochtends het vast even oefenen en smiddags het los laten.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja dat kan volgens mij. En zelfs in één oefening.
Nettie
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”