Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat denken jullie van positieve training??

Moderator: moderatorteam

True Laska
Vaste gebruiker

Wat denken jullie van positieve training??

Ongelezen bericht door True Laska »

hallo

ik zit met een vraagje; :denken:
wat denken jullie van positieve gedragstraining??
ik volg dat nu met mijn 11 jaar oude alaskan malamute
en in al die jaren is het het enige waar mijn malamute deugd van heeft, en ik ook!!! :wink:
we hebben nu een prachtige band met elkaar, ik ben de baas, alles perfect!!!
..alleen, als ik er met mensen over spreek zijn de meeste anti-positieve training!! daarom wil ik nu eens weten waarom juist of hoe jullie erover denken!!??
met alle andere trainingen werd hij agressiever en agressiever, hij liep ook jaren met pinketting, verplicht van hondenschool, nu loopt hij met tuigje en bijt hij me nooit meer!!!
ik wil gewoon een perfecte huishond en niet wedstrijd-gericht!!

wat denken jullie??

groetjes Tilly en Laska
Afbeelding

True Laska of Eggy's Dreamfire
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ben eigenlijk benieuwd waarom ze anti zijn
Ik vind het een heel prettige methode waar ik me goed bij thuis voel en waar ik goed resultaat mee boek. Vooral ook omdat mijn hond gaat tressen als ik haar zou corrigeren op de "ouderwetse" manier. :roll:
Nettie
True Laska
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Ben eigenlijk benieuwd waarom ze anti zijn
Ik vind het een heel prettige methode waar ik me goed bij thuis voel en waar ik goed resultaat mee boek. Vooral ook omdat mijn hond gaat tressen als ik haar zou corrigeren op de "ouderwetse" manier. :roll:
Nettie
Ja ik weet het ook niet zo goed, maar de meeste mensen die bv. trainen met duitse herders, zijn er volledig tegen, positief trainen is geen trainen!!! ik denk dat het meer de mensen zijn die echt willen presteren met hun hond en wedstrijdtraining doen!!??

ik boek er ook heel goeie resultaten mee!!! en idd mijn hond is ook niet voor de klassieke manier, die doet meer dan alleen stressen :wink:

groetjes
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

True Laska schreef:
ranetje schreef:Ben eigenlijk benieuwd waarom ze anti zijn
Nettie
Ja ik weet het ook niet zo goed, maar de meeste mensen die bv. trainen met duitse herders, zijn er volledig tegen, positief trainen is geen trainen!!! ik denk dat het meer de mensen zijn die echt willen presteren met hun hond en wedstrijdtraining doen!!??

ik boek er ook heel goeie resultaten mee!!! en idd mijn hond is ook niet voor de klassieke manier, die doet meer dan alleen stressen :wink:

groetjes
Tja, voor de wedstrijd niet positief trainen????
kweenie :denken:
Mag een hond het niet leuk vinden dan? alleen het "plezier" voor de baas?
Als ik de lol zie waar de honden mee werken als ze positief getraind zijn geef ik daar toch de voorkeur aan.
Nettie
True Laska
Vaste gebruiker

:ok: ja ik ook

maar niet iedereen denkt er zo over
en niet iedereen doet het voor welzijn van hond
:boos:

het is een hobby, maar die honden zijn levende wezens en geen dingen!!
Afbeelding

Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Ik vind het een goede methode. Wij trainen zelf ook al jaren positief met mijn honden. Gisteren kreeg ik weer het bewijs dat kwaad worden niet werkt. 1 van mijn honden ging zonder toestemming uit de auto zo het bos in. Gelukkig niet aan een drukke weg. Ik was behoorlijk pissig en riep mijn hond met een kwade stem. Ze kwam niet. Toen even gewacht en mezelf aangesproken en toen weer opnieuw maar nu met een positief geluid en raad eens? toen kwam ze wel.

Weer opnieuw een bevestiging.

Groetjes van Esther
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Hoi Hoi,
Je kunt ook positief trainen en toch goed presteren op wedstrijden, hoor :wink:
Ik heb zelf een hondenschool waar positief getraind wordt.
Diverse cursisten nemen deel aan wedstrijden, o.a. behendigheid en doggy-dance, met veelal goede resultaten. :cheer:

Ik ben het wel met je eens dat positief trainen beter werkt dan dat getrek en gepluk aan een hond :evil:

Groetjes,
Corina
www.doggyfun.mysites.nl
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Dinah
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

Ik doe met onze cavaliers ook mee aan wedstrijden obedience. En daar regelmatig in de prijzen gevallen en gewonnen van border collies.

En doe ook mee aan behendigheidswedstrijden. Daar nog geen prijzen mee gewonnen maar wel goede rondjes gelopen.

Groetjes van Esther
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Positief trainen is prima, maar in mijn ogen niet werkbaar voor iedere hond. Soms is een correctie ook gewoon nodig, zeker in de opvoeding!
Marouck draait door in haar drukte wanneer ze niet af en toe een greep in haar nekvel krijgt.
En Biène had als klein pupje al praatjes, die vloog je gericht aan in bepaalde omstandigheden. En daar pas ik dus voor, heb dat dus uiteindelijk met een paar fikse correcties de kop ingedrukt. En eenmaal stoppen met dat gedrag was natuurlijk heel braaffffffff! :wink: Zal best zielig zijn, maar ik heb liever een hond die weet waar de grenzen liggen dan een hond die meent dat alles maar kan en mag omdat er toch geen correctie volgt, zeker bij zelfbelonend gedrag :wink: En zeker bij een hond als Biène die groot is en een enge hedder :wink:
Nika is wel vrijwel alleen positief getraind en opgevoed maar dat is een hond die de grenzen dan ook nauwelijks gaat zoeken, een hele makkelijke hond wat dat betreft.

Mijn basis is zo positief mogelijk maar met duidelijke grenzen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik ga met Martijn en INge mee.
Postief trainen is leuk voor honden die verder geen intenties hebben maar bij een hond als mijn Hera of de mechel van mijn buurvrouw kom je er daar niet mee.
Dit soort honden hebben gewoon afentoe nodig dat ze weer even weten wie de baas is.
Overigens betekend dat dus niet dat ik mn honden in elkaar beuk of schop, maar ik pak Hera wel bij dr nekvel of dr bek of geef haar een tik op de kont.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Voordat Noa kwam heb ik me eerst eens uitgebreid ingelezen over de hedendaagse opvoeding van honden en heb daar uitgepikt waar ik me het lekkerst bij voelde.

Een strikt positieve opvoeding sprak me enorm aan, maar ik realiseerde me heel goed dat dat zeker niet altijd en bij iedere hond een positieve uitwerking zou hebben in de baas-hond relatie.
Ik ben dus heel positief begonnen met pup Noa en haar opvoeding verliep dan ook positief, tot voor kort toen ik merkte dat ze me even niet meer serieus nam en ik haar eens flink vocaal heb aangepakt en dat was zeker niet positief te noemen... :mrgreen: Ze viel bijna letterlijk om van de schrik en wist zich even geen houding; leuk vond ze het zeker niet en direct daarna heb ik 'de weg naar mij terug weer opengegooid' en haar weer positief benaderd; dat werkte wonderbaarlijk goed en ze weet nu weer prima waar ze staat... :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
ranetje
Zeer actief

Positieve training is in mijn ogen géén "zijesokken" training. Een correctie op zijn tijd vind ik helemaal niet slecht. Maar de manier waarop ik het heb geleerd is niet alleen het belonen van het goede en negeren van ongewenst gedrag (voor zover mogelijk :roll: ). Het is óók leren d.m.v. lichaamshouding (het grootste deel van de taal van de hond) tonen dat je de baas bent. Daarvoor hoef ik niet op mijn hond te gaan liggen of haar een knal voor haar kop te geven.
Bij sommige honden functioneert het erge positieve niet. Dat kan liggen aan de houding van de baas of aan de hond of beide. Dan moet je zoeken naar een andere manier om duidelijkheid aan je hond te verschaffen.
Elke hond die ik met plezier zie trainen, heeft de, voor hem, beste aanpak gekregen volgens mij.
Nettie
True Laska
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Positieve training is in mijn ogen géén "zijesokken" training. Een correctie op zijn tijd vind ik helemaal niet slecht. Maar de manier waarop ik het heb geleerd is niet alleen het belonen van het goede en negeren van ongewenst gedrag (voor zover mogelijk :roll: ). Het is óók leren d.m.v. lichaamshouding (het grootste deel van de taal van de hond) tonen dat je de baas bent. Daarvoor hoef ik niet op mijn hond te gaan liggen of haar een knal voor haar kop te geven.
Bij sommige honden functioneert het erge positieve niet. Dat kan liggen aan de houding van de baas of aan de hond of beide. Dan moet je zoeken naar een andere manier om duidelijkheid aan je hond te verschaffen.
Elke hond die ik met plezier zie trainen, heeft de, voor hem, beste aanpak gekregen volgens mij.
Nettie
VOLLEDIG akkoord!!! Je moet zien wat voor uw hond het beste is!!! En ik train graag positief maar op tijd en stond laat ik laska toch wel eens alle hoeken van de kamer zien!!! Manier van spreken he!!!! :smile:
Neen op sommige momenten moet je echt wel een handelen, maar om nu constant te rukken en brullen....
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

True Laska schreef:
ranetje schreef:Positieve training is in mijn ogen géén "zijesokken" training. Een correctie op zijn tijd vind ik helemaal niet slecht. Maar de manier waarop ik het heb geleerd is niet alleen het belonen van het goede en negeren van ongewenst gedrag (voor zover mogelijk :roll: ). Het is óók leren d.m.v. lichaamshouding (het grootste deel van de taal van de hond) tonen dat je de baas bent. Daarvoor hoef ik niet op mijn hond te gaan liggen of haar een knal voor haar kop te geven.
Nettie
VOLLEDIG akkoord!!! Je moet zien wat voor uw hond het beste is!!! En ik train graag positief maar op tijd en stond laat ik laska toch wel eens alle hoeken van de kamer zien!!! Manier van spreken he!!!! :smile:
Neen op sommige momenten moet je echt wel een handelen, maar om nu constant te rukken en brullen....
:ok:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik ga uit van positieve training, zeker om het moment dat een hond nog nieuwe dingen moet aanleren werkt dat het best. Maar hier schiet ook wel eens een hand uit om gedrag direct te corrigeren, bijvoorbeeld als mijn pup om het punt staat mijn brood van mijn bord te pikken. Met een flinke 'Nee!' erbij weet hij meteen wat ik bedoel en is de keer erop een 'Nee!' al voldoende.
Mijn Collie is nogal een blafferd en op de hondenschool zeggen ze dat ik het moet negeren, maar dat werkt gewoon niet bij hem.
Honden onderling corrigeren vaak ook op een stevige manier en vervelend gedrag wordt zeker niet genegeerd.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
True Laska
Vaste gebruiker

Hondenschool Shanna schreef:Hoi,

Ik vind het een goede methode. Wij trainen zelf ook al jaren positief met mijn honden. Gisteren kreeg ik weer het bewijs dat kwaad worden niet werkt. 1 van mijn honden ging zonder toestemming uit de auto zo het bos in. Gelukkig niet aan een drukke weg. Ik was behoorlijk pissig en riep mijn hond met een kwade stem. Ze kwam niet. Toen even gewacht en mezelf aangesproken en toen weer opnieuw maar nu met een positief geluid en raad eens? toen kwam ze wel.

Groetjes van Esther
:ok: SUPER!!!!! dat heb ik nu ook met de mijne!!!!
je begint te brullen, soms uit gewoonte vanuit hondenschool, en hij loopt weg, je doet het terug maar vriendelijk en daar is hij!!!!
Afbeelding

True Laska
Vaste gebruiker

doggyfun schreef:Hoi Hoi,
Je kunt ook positief trainen en toch goed presteren op wedstrijden, hoor :wink:
Ik heb zelf een hondenschool waar positief getraind wordt.
Diverse cursisten nemen deel aan wedstrijden, o.a. behendigheid en doggy-dance, met veelal goede resultaten. :cheer:

Ik ben het wel met je eens dat positief trainen beter werkt dan dat getrek en gepluk aan een hond :evil:

Groetjes,
Corina
www.doggyfun.mysites.nl
Blij te horen dat dit toch kan!!!
Ikzelf volg positieve training, allee mijn hond he :smile: en daarvoor rij ik een uur ver!!! veel mensen verklaren me gek, maar heb het ervoor over!! Er zijn zoveel scholen in de buurt maar allemaal trek en sleur!!
En als ik dan zeg dat ik de positieve training verkies dan hoor ik constant; "het zijn juist die scholen, die het wedstrijdgebeuren kapot maken!!" :denken: :denken: :denken: :denken: :denken:
Afbeelding

True Laska
Vaste gebruiker

Ik sla mijn honden extreem zelden hoor...Cleo heeft miusschien twee keer in haar leven een klein tikje op haar kont gehad en dapper in zijn leven een keer of 10 een wat hardere lel (is ook een veel hardere hond)
Het gaat er niet om dat ik graag corrigeer maar in mijn stijl van opvoeden (die trouwens voor verbetering vatbaar is) hoort een bepaalde noot van fysieke overheersing.

Zielig he? :N:[/quote]

Niet zielig hoor!!! Begrijp je helemaal!!!
af en toe moeten ze toch weten waar ze staan
zeker zo'n beer als de onze, van 40kg
Afbeelding

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:deze van annelies vind ik een héle goeie, en is bij mij eigenlijk de absolute basis van de opvoeding :
annelies schreef: leuk vond ze het zeker niet en direct daarna heb ik 'de weg naar mij terug weer opengegooid' en haar weer positief benaderd; dat werkte wonderbaarlijk goed en ze weet nu weer prima waar ze staat...
Die tip van jou toentertijd, daar ben ik je nog dankbaar voor :mrgreen:

Dit heeft bij mij ook héél erg goed geholpen toen ik op een moment ook een beetje vast liep met Bowie en het helpt nog steeds hartstikke goed!
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Gisteren kreeg ik weer het bewijs dat kwaad worden niet werkt. 1 van mijn honden ging zonder toestemming uit de auto zo het bos in. Gelukkig niet aan een drukke weg. Ik was behoorlijk pissig en riep mijn hond met een kwade stem. Ze kwam niet. Toen even gewacht en mezelf aangesproken en toen weer opnieuw maar nu met een positief geluid en raad eens? toen kwam ze wel.

Groetjes van Esther
en toch maak ik vaak het omgekeerde mee. Kwaad worden helpt vaak prima. Om een gevecht of geklier te doen stoppen of te voorkomen bijvoorbeeld. En dat een hond dan niet meer bij je komt is ook onzin. Dat kan, maar dan doe je iets niet goed naar mijn mening.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Zoie schreef:

Gisteren kreeg ik weer het bewijs dat kwaad worden niet werkt. 1 van mijn honden ging zonder toestemming uit de auto zo het bos in. Gelukkig niet aan een drukke weg. Ik was behoorlijk pissig en riep mijn hond met een kwade stem. Ze kwam niet. Toen even gewacht en mezelf aangesproken en toen weer opnieuw maar nu met een positief geluid en raad eens? toen kwam ze wel.

Groetjes van Esther
en toch maak ik vaak het omgekeerde mee. Kwaad worden helpt vaak prima. Om een gevecht of geklier te doen stoppen of te voorkomen bijvoorbeeld. En dat een hond dan niet meer bij je komt is ook onzin. Dat kan, maar dan doe je iets niet goed naar mijn mening.
Hier ben ik het zeker mee eens. Ben een voorstander van positief trainen, maar het positieve houdt op een gegeven moment echt wel een keer op. Bowie moet weten dat er naast al dat positieve, ook iets negatiefs tegenover staat als ze niet luisterd.
Als Bowie na 2x roepen niet komt, dan word ik echt wel (nu wel) boos op haar. Ik kom haar boos tegemoet lopen, sta stil, roep heel boos, EN NOU KOM JE HIER!! :boos: Nou, ze weet niet hoe snel ze zich moet omdraaien... Dan komt ze heel schuldig naar me toelopen, met d'r kop naar beneden, alsof ik haar altijd mishandel :roll:
En als ik zie dat ze er aan komt, is mijn boosheid over en reageer ik met goedzo, kom maar hier. Nou, dan wordt ze nog blijer en gaat ze nog harder lopen, want nu is het vrouwtje weer blij en dat is leuk :cheer: Maar dan beloon ik haar alleen met m'n stem verder, dan staat er niet nog eens iets lekkers tegenover :wink: Als ze wel naar me toekomt zonder te aarzelen, dan is het helemaal feest en krijgt ze en een aai en een koekje :cheer:
Tamara.
Zeer actief

Ik heb haar overigens nog nooit met een vinger aan hoeven raken. Mijn stem is bij haar meer dan voldoende. Maar dit dan wel soms met veel bombarie :mrgreen:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

ranetje schreef:
True Laska schreef:
Nettie
:ok:
Nou niks aan toe te voegen,
Minyo reageert heel erg op stem dus meestal is een brul wel voldoende..
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

ik vind een combinatie van beide methodes het beste werken.
goed gedrag zoveel mogelijk belonen,en ik straf zo min mogelijk,maar de hond moet ook weten wat nee betekend,en dat als hij daar niet naar luisterd,dat hij dan wel eens een correctie zou kunnen krijgen.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
True Laska
Vaste gebruiker

chuckie schreef:ik vind een combinatie van beide methodes het beste werken.
goed gedrag zoveel mogelijk belonen,en ik straf zo min mogelijk,maar de hond moet ook weten wat nee betekend,en dat als hij daar niet naar luisterd,dat hij dan wel eens een correctie zou kunnen krijgen.
DAAR BEN IK MEE AKKOORD!!!! :ok:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef:

Groetjes van Esther
een hond die niet luistert bij (normaal) streng toegesproken worden heeft óf lak aan je (dus helemaal geen respect), óf heeft al teveel een boze stem gehoord waar hij verder geen aandacht hoefde aan te besteden (inconsequent baasje dus). beide problemen komen zeker veel voor, dus best mogelijk dat er in die richting iets fout zit.
Dat kan zeker.
Soms is er nog een extra probleempje buiten wat jij noemt, maar dat komt niet zo vaak voor.
Daar kom ik nog wel op terug als ik voor mijzelf op een rijtje heb hoe ik het precies moet uitleggen. (schrijven is soms moeilijker dan je denkt)
Nettie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara en Bowie schreef:
Zoie schreef:

Groetjes van Esther
Hier ben ik het zeker mee eens. Ben een voorstander van positief trainen, maar het positieve houdt op een gegeven moment echt wel een keer op. Bowie moet weten dat er naast al dat positieve, ook iets negatiefs tegenover staat als ze niet luisterd.
Als Bowie na 2x roepen niet komt, dan word ik echt wel (nu wel) boos op haar. Ik kom haar boos tegemoet lopen, sta stil, roep heel boos, EN NOU KOM JE HIER!! :boos: Nou, ze weet niet hoe snel ze zich moet omdraaien... Dan komt ze heel schuldig naar me toelopen, met d'r kop naar beneden, alsof ik haar altijd mishandel :roll:
En als ik zie dat ze er aan komt, is mijn boosheid over en reageer ik met goedzo, kom maar hier. Nou, dan wordt ze nog blijer en gaat ze nog harder lopen, want nu is het vrouwtje weer blij en dat is leuk :cheer: Maar dan beloon ik haar alleen met m'n stem verder, dan staat er niet nog eens iets lekkers tegenover :wink: Als ze wel naar me toekomt zonder te aarzelen, dan is het helemaal feest en krijgt ze en een aai en een koekje :cheer:
Hier doe ik het meestal ook zo. Bij Saar is een keer wat pissiger roepen meestal wel voldoende (zeker nu we door de fase dat Saar toch wel wat stoerder werd maar de baas haar nog behandelde als een bang vogeltje heen zijn :mrgreen: ), dan komt ze toch maar wel snel aangerend. En dan is ze inderdaad meteen braaf.
Naar Moos moet ik soms kwaad toelopen en dan met een hele boze stem "en nu komen!!!!!!!!" of zoiets roepen, dan komt hij ook. Dit gebeurt trouwens vrij weinig, maar soms is het wel weer even nodig. Het ligt dan trouwens een beetje aan hoe hij de laatste tijd geweest is of hij dan meteen heeeel braaaaaaaaaf is, of dat ik alleen maar zeg "ja, goed zo". Soms moet ik hem al stampend bijna ophalen, en dan sta ik niet te juichen als hij die paar meters die nog tussen ons zijn aflegd mijn kant op. Moos is bijna 4, en weet prrrrrrrima wat "Moos kom" betekent.
Bram loopt nooit ver bij me vandaag en de zeldzame keren dat ik moet roepen staat hij meteen naast me. Maar dat deed Saar ook tot een maand of 10 :mrgreen:

Moos komt trouwens juist naar me toe als ik echt boos ben. Dan komt hij in een hele lage houding al likkend het heeeel graag weer goedmaken.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:
Zoie schreef:

Groetjes van Esther
een hond die niet luistert bij (normaal) streng toegesproken worden heeft óf lak aan je (dus helemaal geen respect), óf heeft al teveel een boze stem gehoord waar hij verder geen aandacht hoefde aan te besteden (inconsequent baasje dus). beide problemen komen zeker veel voor, dus best mogelijk dat er in die richting iets fout zit.
doorstraffen is ook een fout die veel gemaakt wordt. Heb me er onlangs nog aan bezondigd. Sien stapte altijd zonder probelemen de auto in, maar op een gegeven moment ontdekte ze dat ze de boel kon ophouden door ergens op een afstand te gaan liggen. Spok wilde er ook niet in, dus daar stond ik dan. Ik was al pissig vanwege wat gedoe. en tot overmaat van ramp stopte er een auto waaruit een hond kwam waarmee sien weer ruzie mee ging maken. Dus ik bonjour ze de auto in, alwaar ze van mij nog even een preek te horen kregen.

Wat je dan ziet is dat spok de volgende dag zonder problemen meteen de auto in stapt, maar met sien ben ik dan weer weken bezig haar ervan te overtuigen dat ze gewoon de auto in kan springen.

Zo komt boontje om zijn loontje.
Afbeelding
Dinah
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Allemaal,

Ik wil nog even reageren. De vraag was hoe denken jullie over positieve training. Mijn trainingen zijn positief, zonder geschreeuw of getrek maar natuurlijk moet ik ook wel eens optreden.

Ik heb wel gemerkt dat voor mijn honden het postitieve roepen boven het negatieve roepen werkt. En dit zal niet voor iedere hond gelden.

De trainingen die ik geef en die ik krijg zijn daarom ook individueel te noemen. Per hond is dit anders. Ik doe ook domintante handelingen bij mijn honden. Wees gerust hoor. bv op de trimtafel en doe ze niet zoals ik wil treed ik op.

Het postieve trainen en postief hierkomen staan bij bij voorop. En voor de rest er zijn veel methodes die tot een gehoorzame hond komen. Je moet de methode kiezen die voor jou en je hond passen.

Groetjes van Esther
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk dat je onderscheid erin aan moet brengen:
a) Je hebt het trainen, dus iets aanleren.
b) Dan heb je het getrainde in de praktijk brengen.
c) En dan, los daarvan, de opvoeding.

Iets aanleren doe ik bijna altijd positief zodat de hond er plezier in heeft en leert dat het leuk is om iets te leren.
Als ze het eenmaal kennen en ze luisteren niet, dus het getrainde in de praktijk, dan heb je hier weleens de poppen aan het dansen en wordt er dus niet poeslief 'hier' geroepen, maar komt er een hele strenge 'hierrrrr nuuuuu' en dan wordt er zeker wel geluisterd :wink: Bij gewoon goed luisteren, wordt overigens meestal nog wel beloond ook al kennen ze het commando.
Opvoeding is weer iets totaal anders, niet aan de tafelpoten kluiven, niet de schoenen gebruiken als botten ( :mrgreen: ), niet bietsen, enz. enz. Heel vaak zie je daar een negatieve faktor is omdat het afleren van bepaald ongewenst gedrag is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”