Heel herkenbaar verhaal

heb ongeveer hetzelfde gehad.
Ik zou bij de volgende les van te voren direct aangeven dat je hulp hierbij nodig hebt, kan hij er niks mee of wil hij dit gewoon niet doen. weggaan je schiet er zelf geen draad mee op je raakt toch gefrustreerd dat het bij een ander wel goed gaat en bij jou niet dit breng je over op je hond met als resultaat dat alleen maar slechter gaat en je zwaar deprimeerd naar huis gaat. (gaat het niet voel je dan ook niet verplicht om tot het einde te blijven)
ik heb het met mister ook mee gemaakt die wou ook alleen maar spelen en gek doen thuis ging alles goed op cursus een ramp. Ben weggelopen toen de instructeur zei dat vrouwen alleen goed waren voor schoothondjes
Heb toen een andere cursus gevonden en dit was super. Haar insteek was je hebt gewoon een super sociale hond die nog een baby is. doe het rustig aan en hij zal alles in zijn eigen tempo leren. wij oefenden altijd aan de zijkant een beetje los van de groep en met sommige oefeningen als groep. soms kom je echt op de cursus en zie je aan de hond dit wordt hem niet zei ze gewoon naar 20 min. ga lekker met hem het bos in en dan kom je er gewoon bij, in de groep van morgen.
Na twee maanden kende ik mijn eigen hond niet terug. Dit kwam grotendeels door dat ik niet meer liep te stressen en hierdoor ging het allemaal zoveel makkelijker.
Mister heeft alles in zijn eigen tempo mogen leren moet je wel heel geduldig voor zijn 2 weken voor "zit" 6 mnd. voor "af" en 15 mnd voor hij eindelijk los aan de "voet" kon lopen hij is nu beina 2 jr kent nu 15 comando's die hij vlekkeloos opvolgt hij probeert het nooit uit wat het hem oplevert als hij het toch niet doet.
Mijn advies ga lekker opzoek naar een andere hondenschool dan waar je nu bent zal voor een aantal honden heel goed werken maar voor jou gewoon niet.