Niet te veel he, vroeg opstaan morgen :N:Sita schreef: Neem er nog een glas rosé op
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zaterdag examen - geslaagd
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
En jij oordeelt van een flinke afstand even mee door zeker te weten dat het voor die meneer helemaal niet sneu is?Marion. schreef: En als mensen gaan doorslaan door te oordelen over anderen tijdens het examen? Ja, dan reageer ik ook.
Voor sommige mensen zijn bepaalde dingen nou eenmaal belangrijker dan voor andere mensen; ik snap niet dat die verschillen zo moeilijk te accepteren zijn.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Kan ik me in vinden, dat ohhh en ahhh niet jouw ding zijn.Marion. schreef:Omdat ohhhh en ahhhhh gedoe niet mijn straatje is. Ik reageerde op die vreselijk sneue meneer die voor de 2e keer gezakt was.Tamara en Bowie schreef:Waarom dan reageren, met zo'n opmerking, als jullie elkaar toch niet liggen? Je had haar ook kunnen feliciteren of helemaal niets zeggen![]()
Ik snap dat niet![]()
Flikker op zeg! Zo sneu is die meneer niet. Linda mag zelf vinden alsof het het eind van de wereld is, maar toen ze het over die meneer ging hebben vond ik dat ik even moest reageren.
En nogmaals, ik ga niet feliciteren voor een hondenexamen. Ik feliciteer mensen voor dingen die ik belangrijk vind, en ik condoleer mensen voor dingen die ik belangrijk vind. En als mensen gaan doorslaan door te oordelen over anderen tijdens het examen? Ja, dan reageer ik ook.
Maar jouw één na laatste zin komt niet overeen met hetgeen je in het begin zei. Jij oordeelt nu net zo over diezelfde man. Hoe weet jij nou dat die man echt niet zo sneu is, of het echt niet erg vindt? Misschien is dat papiertje, wat hij nu niet heeft, heel belangrijk om verder te kunnen, wat hij wel heel graag wil?
Ik zelf geef geen flikker om een examen... Maar als ik dan een cursus zou doen, zou ik ook dat examen willen doen en dat papiertje willen halen, zo ben ik dan ook wel weer. En dan zou ik ook even goed balen als ik het niet gehaald zou hebben, om het na een half uur weer kwijt te zijn.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
En hier bedoel je mee.......? Wie slaan er door? Als de hond er geen ene moer aan vindt en je toch maar doorgaat omdat jij als baasje het allemaal zo leuk vindt...ja, dan sla je door.Marion. schreef:En als mensen gaan doorslaan door te oordelen over anderen tijdens het examen? Ja, dan reageer ik ook.
Als jij 4 maanden geleerd hebt voor één of ander examen en je zakt...dan ben je toch ook even teleurgesteld?
En ik snap best dat die meneer teleurgesteld is ....in zichzelf en niet in zijn hond welliswaar...
maar als ik met Maxi zou zakken voor het examen behendigheid voor beginners , kan ik dus niet door naar de volgende cursus behendigheid, terwijl die smurf het ontzettend leuk vindt. Dan is het toch niet raar dat ik even teleurgesteld ben?
Tuurlijk...er zijn ergere dingen in de wereld....maar op dat moment ben ik toch even teleurgesteld. Voor Maxi en voor mezelf. Is dat nu zo raar?
-
Sita
- Zeer actief
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
De hond vindt het trainen geweldig, dat is nou juist het probleem. Hij is veeeeel te enthousiastMarie-José schreef:Als de hond er geen ene moer aan vindt en je toch maar doorgaat omdat jij als baasje het allemaal zo leuk vindt...ja, dan sla je door.
De meneer had graag door willen gaan met GG. En misschien kan dat nog door het herexamen.

Linda, Izzie en Bram
- Rossi
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
Als de hond het trainen geweldig vindt, zou ik ook teleurgesteld zijn als ik het niet zou halen. Je werkt er hard voor en dan wil je ook resultaat. Tenminste zo zit ik in elkaar.Zoek stok! schreef:De hond vindt het trainen geweldig, dat is nou juist het probleem. Hij is veeeeel te enthousiastMarie-José schreef:Als de hond er geen ene moer aan vindt en je toch maar doorgaat omdat jij als baasje het allemaal zo leuk vindt...ja, dan sla je door.Er zat zo'n opbouwende lijn in, dat hij het wel had moeten halen vind ik. Maar ja, het is een momentopname he. Ik weet niet zeker of hij op volgen gezakt is, maar de rest van de verplichte onderdelen deed hij volgens mij goed, dus dat moet het wel zijn.
De meneer had graag door willen gaan met GG. En misschien kan dat nog door het herexamen.
Het zou fijn zijn als hij dat herexamen zou kunnen doen en door mag met de GG.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- MJ
- Zeer actief
OMG...krijg visioenen van Maxi tijdens examen behendigheid...ook al véél te enthousiast! :N: :N: :N:Zoek stok! schreef:De hond vindt het trainen geweldig, dat is nou juist het probleem. Hij is veeeeel te enthousiastMarie-José schreef:Als de hond er geen ene moer aan vindt en je toch maar doorgaat omdat jij als baasje het allemaal zo leuk vindt...ja, dan sla je door.![]()
-
Sita
- Zeer actief
Of Max aan de valeriaan, wordt hij lekker rustigMarie-José schreef:OMG...krijg visioenen van Maxi tijdens examen behendigheid...ook al véél te enthousiast! :N: :N: :N:Zoek stok! schreef:De hond vindt het trainen geweldig, dat is nou juist het probleem. Hij is veeeeel te enthousiastMarie-José schreef:Als de hond er geen ene moer aan vindt en je toch maar doorgaat omdat jij als baasje het allemaal zo leuk vindt...ja, dan sla je door.![]()
![]()
![]()
Zal nu maar vast aan de valeriaan gaan!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- MJ
- Zeer actief
Sita schreef:Of Max aan de valeriaan, wordt hij lekker rustigMarie-José schreef:OMG...krijg visioenen van Maxi tijdens examen behendigheid...ook al véél te enthousiast! :N: :N: :N:Zoek stok! schreef:De hond vindt het trainen geweldig, dat is nou juist het probleem. Hij is veeeeel te enthousiastMarie-José schreef:Als de hond er geen ene moer aan vindt en je toch maar doorgaat omdat jij als baasje het allemaal zo leuk vindt...ja, dan sla je door.![]()
![]()
![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bij deze hondenschool mag je geen behendigheid doen als je het papiertje voor VEG niet hebt. En ik wilde zo graag met Bram behendigheid doen, dat was wel de hoofdreden voor mijn zenuwenSita schreef:
Het zou fijn zijn als hij dat herexamen zou kunnen doen en door mag met de GG.Gelukkig mag je bij onze kc ook door met behendigheid als je gehoorzaamheid B niet gehaald hebt, maar hebt gevolgd.
Maar ze hebben m'n aanmeldingsformulier al binnen, dus vanaf september op woensdagavond GG beginners en op zaterdag behendigheid

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zou Maxi maar een flinke hoeveelheid geven, zelfs dan springt hij nog over de hindernissen heen denk ikMarie-José schreef:Sita schreef:Of Max aan de valeriaan, wordt hij lekker rustigMarie-José schreef:OMG...krijg visioenen van Maxi tijdens examen behendigheid...ook al véél te enthousiast! :N: :N: :N:Zoek stok! schreef: De hond vindt het trainen geweldig, dat is nou juist het probleem. Hij is veeeeel te enthousiast![]()
![]()
![]()
moet ik hem alleen niet teveel geven...komt ie over geen enkele hindernis meer heen!

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
Die scheurt zijn rondje wel alleen af......vrouwtje? Wie?Wat? Lekker belangrijk! Scheuruhhhhhhhhhhhhh!Zoek stok! schreef:Ik zou Maxi maar een flinke hoeveelheid geven, zelfs dan springt hij nog over de hindernissen heen denk ikMarie-José schreef:Sita schreef:Of Max aan de valeriaan, wordt hij lekker rustigMarie-José schreef: OMG...krijg visioenen van Maxi tijdens examen behendigheid...ook al véél te enthousiast! :N: :N: :N:![]()
![]()
moet ik hem alleen niet teveel geven...komt ie over geen enkele hindernis meer heen!
En mevrouwtje...dat wordt dus geen papiertje.
Toedeloe voor behendigheid of ik blijf voor ééuwig bij de beginners....ik zie het zó gebeuren.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Linda en Bram, van harte gefeliciteerd met het behalen van het examen (hé leuk, dat rijmt
Ik vind het vooral knap dat de terugplaats oefening steeds zo moeilijk ging en dat jullie voor die oefening nu met vlag en wimpel zijn geslaagd, een kroon op al het harde werk
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Sassie
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Sassie
- Zeer actief
Ja dat was ik! Tja, het gaat nu wisselend. Ik moest op de training het hier komen leuker maken. Dus ik als een gek springen en gek doen en dat werkte....maar niet voor lang. Nu is dat alweer gewoon voor hem en vertikt ie het. Ik splits nu de oefening steeds en dat gaat redelijk.Zoek stok! schreef:Jij was toch degene die met hierrr zat? Toch? Hoe gaat dat nu?Sassie schreef:Van harte gefeliciteerd![]()
(Nou ik nog!)
Het kan dus wel he, want tot drie weken geleden deed Bram geen goede terug plaats en nu kreeg ik de volle bak aan punten daarvoor!
Elke dag even oefenen want over 3 weken is het examen. En lukt het niet dan hebben we er alles aan gedaan.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Drie weken is nog best lang. Maar niet overtrainen he, dat heb ik volgens mij gedaan met de blijf oefeningen waardoor ze steeds slechter gingen!Sassie schreef:Ja dat was ik! Tja, het gaat nu wisselend. Ik moest op de training het hier komen leuker maken. Dus ik als een gek springen en gek doen en dat werkte....maar niet voor lang. Nu is dat alweer gewoon voor hem en vertikt ie het. Ik splits nu de oefening steeds en dat gaat redelijk.Zoek stok! schreef:Jij was toch degene die met hierrr zat? Toch? Hoe gaat dat nu?Sassie schreef:Van harte gefeliciteerd![]()
(Nou ik nog!)
Het kan dus wel he, want tot drie weken geleden deed Bram geen goede terug plaats en nu kreeg ik de volle bak aan punten daarvoor!
Elke dag even oefenen want over 3 weken is het examen. En lukt het niet dan hebben we er alles aan gedaan.
Alvast succes!

Linda, Izzie en Bram
-
Sassie
- Zeer actief
Nee ik probeer (bijna) elke dag heel even te oefenen maar niet meer dan 5 minuutjes.Zoek stok! schreef:Drie weken is nog best lang. Maar niet overtrainen he, dat heb ik volgens mij gedaan met de blijf oefeningen waardoor ze steeds slechter gingen!Sassie schreef:Ja dat was ik! Tja, het gaat nu wisselend. Ik moest op de training het hier komen leuker maken. Dus ik als een gek springen en gek doen en dat werkte....maar niet voor lang. Nu is dat alweer gewoon voor hem en vertikt ie het. Ik splits nu de oefening steeds en dat gaat redelijk.Zoek stok! schreef:Jij was toch degene die met hierrr zat? Toch? Hoe gaat dat nu?Sassie schreef:Van harte gefeliciteerd![]()
(Nou ik nog!)
Alvast succes!
Dank je wel!

- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
- Rossi
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Gefeliciteerd
En juist het onderdeel waar je hem voor kneep ging zo goed...leuk hoor!
Ik hoop dat je het reuze naar je zin zult hebben na de zomer...
Hier alleen een puppydiploma
basis1 zakte ie als een baksteen op 1 onderdeel (je mocht op geen enkel onderdeel 0 punten halen...) de rest had ie echt hele goede punten...op apporteren zelfs een 9
Raad welk onderdeel? AF en PLAATS...en dan vanaf 30 meter KOM VOOR roepen...gatver wat hadden we de shit in...HIj vloog het hele parkeerterrein over..tot twee keer toe.
Loslopen en terugkomen is dus ook nooit wat geworden helaas...
Ach...ik heb een functionerende hond die af en toe mijn arm uit mijn kom trekt...maar verder is het een scheet
En juist het onderdeel waar je hem voor kneep ging zo goed...leuk hoor!
Ik hoop dat je het reuze naar je zin zult hebben na de zomer...
Hier alleen een puppydiploma
Raad welk onderdeel? AF en PLAATS...en dan vanaf 30 meter KOM VOOR roepen...gatver wat hadden we de shit in...HIj vloog het hele parkeerterrein over..tot twee keer toe.
Loslopen en terugkomen is dus ook nooit wat geworden helaas...
Ach...ik heb een functionerende hond die af en toe mijn arm uit mijn kom trekt...maar verder is het een scheet
-
Reini
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief