Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteerblok

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Apporteerblok

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... ts_id/1571

Ik dacht, ik zit nu nog zo in het trainingsritme dat ik direct doorstoom met apporteren wat in GG beginners zit.

In de link staan apporteerblokken. Ik neem aan dat Bram een kleiner blok krijgt dan bijv. een Duitse Herder? Of moeten ze allemaal met zo'n halve boomstom gaan zeulen? Is dat niet zo, welke maat zou ik dan moeten nemen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

ik heb even niet gevolgd onder welek regelementen jou GG-B valt maar bij Cynophilia mag je ook een dummy of iets dergelijk gebruiken. Ik zou voor Bram beginnen met een kuntstof blok, die ligt voor hem makkleijker in de bek en hij kan het makkelijker oppakken
Jan
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

janinca2002 schreef:ik heb even niet gevolgd onder welek regelementen jou GG-B valt maar bij Cynophilia mag je ook een dummy of iets dergelijk gebruiken. Ik zou voor Bram beginnen met een kuntstof blok, die ligt voor hem makkleijker in de bek en hij kan het makkelijker oppakken
Ik had gelijk met GGb les en daar zag ik ze allemaal met een houten apporteerblok, vandaar dat ik dacht dat het hout moest zijn.

Maar kunststof is dus makkelijker om mee te beginnen? En dan een wat kleiner blok?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Zoek stok! schreef:
janinca2002 schreef:ik heb even niet gevolgd onder welek regelementen jou GG-B valt maar bij Cynophilia mag je ook een dummy of iets dergelijk gebruiken. Ik zou voor Bram beginnen met een kuntstof blok, die ligt voor hem makkleijker in de bek en hij kan het makkelijker oppakken
Ik had gelijk met GGb les en daar zag ik ze allemaal met een houten apporteerblok, vandaar dat ik dacht dat het hout moest zijn.

Maar kunststof is dus makkelijker om mee te beginnen? En dan een wat kleiner blok?
ja uiteraad, ik dacht dat minlmumgewicht 125 gram moet zijn
Jan
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

janinca2002 schreef:
Zoek stok! schreef:

ja uiteraad, ik dacht dat minlmumgewicht 125 gram moet zijn
Okay, ga ik die zoeken, dank!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Apporteerblok

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Zoek stok! schreef:Is dat niet zo, welke maat zou ik dan moeten nemen?
Hoi,
de maat die je moet nemen staat in het reglement van de hondensport die je gaat (wilt gaan) doen. Beetje flauw antwoord he :-)
Die reglementen zijn online wel te vinden.
Bijv. de apporteersportreglementen van de FHN:
Voor honden met een schofthoogte tot 45 cm moet het gewicht van het apport tenminste 175 gram zijn. Voor honden met een schofthoogte van 45 cm of meer moet dit tenminste 450 gram zijn.
Bijv. de GG 1 reglementen van de FHN: blok voor kleine honden moet minimaal 175 gram zijn, blok voor grote honden minimaal 500 gram. (Groot is vanaf 45 cm., klein is tot 45 cm. schofthoogte).

Groetjes,
Meta
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Die houten zijn juist zo leuk vindt Bowie! :cheer: :cheer:

Om er heel hard mee weg te rennen om vervolgens in de bosjes het blok kapot te knagen :jank:
Zoek stok!
Zeer actief

meta.meulenbelt schreef:
Zoek stok! schreef:Is dat niet zo, welke maat zou ik dan moeten nemen?
Hoi,
de maat die je moet nemen staat in het reglement van de hondensport die je gaat (wilt gaan) doen. Beetje flauw antwoord he :-)
Die reglementen zijn online wel te vinden.
Bijv. de apporteersportreglementen van de FHN:
Voor honden met een schofthoogte tot 45 cm moet het gewicht van het apport tenminste 175 gram zijn. Voor honden met een schofthoogte van 45 cm of meer moet dit tenminste 450 gram zijn.
Bijv. de GG 1 reglementen van de FHN: blok voor kleine honden moet minimaal 175 gram zijn, blok voor grote honden minimaal 500 gram. (Groot is vanaf 45 cm., klein is tot 45 cm. schofthoogte).

Groetjes,
Meta
Zijn er ook reglementen voor GG beginners?

Ik ga de hondenschool wel even een mailtje sturen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Die houten zijn juist zo leuk vindt Bowie! :cheer: :cheer:

Om er heel hard mee weg te rennen om vervolgens in de bosjes het blok kapot te knagen :jank:
Euh ja, dat vindt Bram dus ook. Dat is nou juist het probleem :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Zoek stok! schreef: Zijn er ook reglementen voor GG beginners?

Als dat een officieel examen is (Cynophilia of FHN bijv.) wel. Bij de FHN is het eerste officiele examen het Sociale Huis Hond examen, daarin wordt nog geen apporteeroefening gedaan. In de GG-B (Beginners) wel, die volgt daarop.
Ik zag in de reglementen voor GG-B geen gewichtseisen staan, maar die zullen wel hetzelfde zijn als voor GG-1, het examen wat weer op GG-B volgt.

Mijn Cairn Terrier had ook een kunststoffen apport, maar daar wilde hij zijn bekje niet omheen zetten. Een houten blok wel. Daar kan dus nog verschil in zitten. Hout nodigt wel weer meer uit tot knagen.

Succes!

Groetjes,
Meta
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

op een kunststof blok kauwen honden zo goed als niet . wij gebruiken ze om de honden te leren het blok goed vast te houden en stil, want het kost punten als de hond op het blok knaagt ik weet niet of dit in de gg ook punten kost. mylo moest in het begin ook wennen aan het kunstof maar het gaat nu goed. maar of je een kunstof blok mag gebruiken op een gg examen weet ik niet.
Zoek stok!
Zeer actief

meta.meulenbelt schreef:
Zoek stok! schreef: Zijn er ook reglementen voor GG beginners?

Als dat een officieel examen is (Cynophilia of FHN bijv.) wel. Bij de FHN is het eerste officiele examen het Sociale Huis Hond examen, daarin wordt nog geen apporteeroefening gedaan. In de GG-B (Beginners) wel, die volgt daarop.
Ik zag in de reglementen voor GG-B geen gewichtseisen staan, maar die zullen wel hetzelfde zijn als voor GG-1, het examen wat weer op GG-B volgt.

Mijn Cairn Terrier had ook een kunststoffen apport, maar daar wilde hij zijn bekje niet omheen zetten. Een houten blok wel. Daar kan dus nog verschil in zitten. Hout nodigt wel weer meer uit tot knagen.

Succes!

Groetjes,
Meta
Cynophilia heb ik ergens zien staan, dus dat moet het wel zijn. Ik ga het voor de zekerheid toch even navragen. De trainer zal wel denken, mens is :piew: . Net examen gehaald en dan begint ze al over apporteerblokken :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Wij mohten voor de GG1 alleen maar houten apporteerblokken gebruiken, met inderdaad een minimaal gewicht van 175 gram voor honden in Bram's grootte.

De honden werd geleerd om niet op het hout te knagen door eerst geruime tijd ze het blok aan te bieden, vervolgens als ze het vastpakken in het midden, het blok weer afpakken en verruilen voor een koekje.
Als het goed is leren ze op die manier dat het blok vastpakken betekent dat er iets lekkers tegenover staat.

Verder uiteraard niet laten spelen met een apporteerblok, want dan is de kans inderdaad groot dat Bram het heel leuk gaat vinden om lekker erop te gaan knagen.
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door schumax »

Als de hond knaagt aan het apporteerblok mag je ook een ijzeren nemen, dan moet je er in het begin tape omheen draaien om te wennen, in de loop van de tijd moet het tape verdwenen zijn, voor de honden die blijven knagen is dit een uitkomst.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Op de hondenschool waar wij trainden werd het blok aangepast op de hond. Bij het ijzeren blok werd sowieso begonnen met een kleintje, ook bij de grotere rassen.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”