Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meneer Zepenko?

Moderator: moderatorteam

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Meneer Zepenko?

Ongelezen bericht door janinca2002 »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

Inge en Ik wachten U antwoord nog af

Jan
Jan
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Toch is het flauw. Ik heb het topic waar je aan linkt gelezen en de dingen die Zepenco aanhaalt zijn ook dingen die een wenkbrauw doen optrekken.
Als je jezelf verkoopt omdat je hondvriendelijk zonder straf traint en er staat een pup met een slip op je site dan vraag je toch om commentaar?

Verder zal Zepenco zijn honden waarschijnlijk niet snel blootstellen aan het fanatisme en de agressie die omhoog gehaald wordt met sommige sporten, dus dan heb je ook niet zo snel hele harde middelen nodig om je hond mee te corrigeren. Ik vind dit soort grapjes dus nergens op slaan.
Een uitnodiging om hem eens te komen laten kijken is misschien meer op de plek.
Als je doel niet is om hem voor schut wil zetten kun je hem namelijk ook een pb sturen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Je krijgt zo in ieder geval wel een hoop kijkers in het andere topic.

En sorry, mijn sympathie heb je ook niet met pups met slipkettingen en honden met prikbanden. Doorgeschoten fanatisme wat mij betreft. Misschien kun je een keer bij zepenko komen kijken, dat lijkt me zinvoller.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik heb ook eens even gekeken op de site van de bouvier meneer en eerlijk gezegd schrik ik er gewoon van dat een hondje van 16 weken al op zo veel meter af en blijft, keurig netjes met een apporteerblok naast blijft zitten e.d. :jank:

Laat zo'n beestje toch eerst lekker pup zijn.... :roll: :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zoek stok! schreef:
En sorry, mijn sympathie heb je ook niet met pups met slipkettingen en honden met prikbanden. Doorgeschoten fanatisme wat mij betreft.
Op jouw sympathie zit ook niemand te wachten.
Er wordt door de TS van die topic gevraagd naar een trainingsmogelijkheid waar serieus getraind wordt, vrij getraind kan worden en meerdere keren per week. TS maakt duidelijk dat de "gewone" hondenschool niet is wat hij zoekt.
Wat ik doe is hem een optie aan de hand doen waar hij zijn VZH kan halen (niet IPO...daar vraagt de TS namelijk niet om), een vereniging die bij hem in de buurt is.
En dan vind ik het danig onbeschoft om zowel de TS als de vereniging waar ik zelf train af te laten kraken door iemand met een hoop blabla, alleen omdat ie wat foto's ziet die in zijn ogen niet kunnen.
Hij kent de hond in kwestie niet eens en hij heeft geen idee waarom er voor bepaalde hulpmiddelen gekozen wordt.
Praktijkervaring en kennis van bepaalde typen hond is heel wat meer waard in mijn ogen dan theoretisch gezwets.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
En sorry, mijn sympathie heb je ook niet met pups met slipkettingen en honden met prikbanden. Doorgeschoten fanatisme wat mij betreft.
Er wordt door de TS van die topic gevraagd naar een trainingsmogelijkheid waar serieus getraind wordt, vrij getraind kan worden en meerdere keren per week. TS maakt duidelijk dat de "gewone" hondenschool niet is wat hij zoekt.
Wat ik doe is hem een optie aan de hand doen waar hij zijn VZH kan halen (niet IPO...daar vraagt de TS namelijk niet om), een vereniging die bij hem in de buurt is.
En dan vind ik het danig onbeschoft om zowel de TS als de vereniging waar ik zelf train af te laten kraken door iemand met een hoop blabla, alleen omdat ie wat foto's ziet die in zijn ogen niet kunnen.
Hij kent de hond in kwestie niet eens en hij heeft geen idee waarom er voor bepaalde hulpmiddelen gekozen wordt.
Praktijkervaring en kennis van bepaalde typen hond is heel wat meer waard in mijn ogen dan theoretisch gezwets.
En dan ga je een ander topic openen om nog even een ruzie te zoeken? Wat is het nut daar anders van?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
En dan ga je een ander topic openen om nog even een ruzie te zoeken? Wat is het nut daar anders van?
Open ik een ander topic?
Wellicht moet je eerst even beter lezen :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Open ik een ander topic?
Ik reageerde in dit topic niet op jou, maar op de topic starter. Daar refereer ik nu ook weer aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge schreef: Op jouw sympathie zit ook niemand te wachten.
Open ik een ander topic?
Ik reageerde in dit topic niet op jou, maar op de topic starter. Daar refereer ik nu ook weer aan.
Nee, je reageert hier rechtstreeks op mij :roll: :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

estelle schreef:ik heb ook eens even gekeken op de site van de bouvier meneer en eerlijk gezegd schrik ik er gewoon van dat een hondje van 16 weken al op zo veel meter af en blijft, keurig netjes met een apporteerblok naast blijft zitten e.d. :jank:

misschien een vreemde vraag;maar is beiden niet mogelijk?trainen met je hond en verder lekker pup zijn?
het is natuurlijk een verschil of je pup de hele dag moet volgen,en oefeningen moet doen,maar als je dat dagelijks een half uurtje oefend ofzo dan is daar toch niks mis mee?(mits het op een goede manier gebeurt en dus niet met slipkettingen enzo)
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

chuckie schreef:
estelle schreef:ik heb ook eens even gekeken op de site van de bouvier meneer en eerlijk gezegd schrik ik er gewoon van dat een hondje van 16 weken al op zo veel meter af en blijft, keurig netjes met een apporteerblok naast blijft zitten e.d. :jank:

misschien een vreemde vraag;maar is beiden niet mogelijk?trainen met je hond en verder lekker pup zijn?
het is natuurlijk een verschil of je pup de hele dag moet volgen,en oefeningen moet doen,maar als je dat dagelijks een half uurtje oefend ofzo dan is daar toch niks mis mee?(mits het op een goede manier gebeurt en dus niet met slipkettingen enzo)
hmm kom even terug op mijn reactie,heb net de site en foto's bekeken en vind het er toch erg serieus aan toegaan allemaal.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Inge
Zeer actief
Contacteer:

chuckie schreef:

Het kan wel, maar er zijn maar weinig geleiders die dat kunnen. Want onbewust ga je toch eisen stellen. De pup zit net niet recht genoeg, of net niet snel genoeg, of...... vul maar in.
Ik heb Biène pup gelaten. Ze heeft maar 1 commando geleerd en dat is hierkomen. En haar naam natuurlijk. Verder niks.
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef: En dan ga je een ander topic openen om nog even een ruzie te zoeken? Wat is het nut daar anders van?
Open ik een ander topic?
Nee, je reageert hier rechtstreeks op mij :roll: :roll:
Euh...okay even overnieuw :wink: Ik zeg wel 'je' maar ik bedoel dat in het algemeen. Dus niet naar jou gericht. Er had dus moeten staan: En dan gaat TS een ander topic openen... etc.

Het lijkt mij niet raar dat mensen die veel van africhting weten daarover discussieren. Maar nu komt het zo flauw over. En zeg niet dat het alleen voor zepenko bedoeld was, want dan had TS wel ge-pb't.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat het wel degelijk voor zepenko bedoeld was, dat was namelijk de enige die in die betreffende topic had gereageerd.
Dat het ook via pb gekund had ben ik met je eens, maar daar heeft Jan niet voor gekozen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:
Het kan wel, maar er zijn maar weinig geleiders die dat kunnen. Want onbewust ga je toch eisen stellen. De pup zit net niet recht genoeg, of net niet snel genoeg, of...... vul maar in.
Ik heb Biène pup gelaten. Ze heeft maar 1 commando geleerd en dat is hierkomen. En haar naam natuurlijk. Verder niks.
Ik heb altijd begrepen van de politie hondentrainers dat je zoeken wel direct van pup af aan moet leren. Dus spelenderwijs met sleutels enzo. Maar voor de rest doet een hond (zoals Biene) die pup gelaten wordt het toch niet slechter dan een pup die direct in training gaat als ze beide 2 jaar zijn?

Of vergis ik me daarin?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Ik heb altijd begrepen van de politie hondentrainers dat je zoeken wel direct van pup af aan moet leren. Dus spelenderwijs met sleutels enzo. Maar voor de rest doet een hond (zoals Biene) die pup gelaten wordt het toch niet slechter dan een pup die direct in training gaat als ze beide 2 jaar zijn?

Of vergis ik me daarin?
Een hond die langer pup wordt gelaten is over het algemeen wat zelfstandiger en doet het daarom vaak juist beter dan een pup waar al heel jong mee begonnen wordt. Zeker in de KNPV, maar ook in de IPO.
Hij is wat volwassener in zijn kop wanneer er met trainen begonnen wordt.
Het enige wat je met de pup doet die je pup laat zijn is opvoeden en spelenderwijs wat apporteren en bijten. Gek maken op een balletje of bijtrol, apporteergek maken. En wanneer je in de IPO verder wil beginnen de meesten ook al jong met speuren. Biène apporteerde als pup ijzer, nu wil ze het niet meer doen. Maar dat komt wel weer, daar ga ik nu totaal geen druk opleggen. Speuren had ze destijds zo door, daar doe ik nu verder niks mee omdat het zoeken in de KNPV op een andere manier gaat dan in de IPO. Ik weet wel dat haar neus werkt. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Er is een topic start ter herinnering aan iets, eventueel had dit ook via pB gekunt. Maar er komt nog geen reactie van de persoon aan wie de oproep gericht is
Jan
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik moet zeggen dat ik het ook wat flauw vind. Als de betreffende honden met slip de allermoeilijkste van de club zijn waarom staan ze dan op de site? Daar zou ik dan toch even op letten. Marouck heeft ook een prikband en die lijkt me nu niet dramatisch moeilijk. :19: Waarom mag iemand daar geen vraagtekens bij hebben? Ik vind dat Zepenko zeker niet meer gedaan heeft dan dat aangeven. Hij kraakt helemaal geen club af en zegt puur en alleen dat HIJ dat niet verenigbaar vindt met positief en kalm trainen. Kan toch?

In mijn beleving is het ook niet gepast om een geestelijk niet volwassen hond correcties te geven omdat je vraagt dat hij zich op een volwassen niveau moet gedragen. Daarom kunnen die banden op pups dus ook niet in mijn ogen. Waarom iets van een hond vragen waar hij schijnbaar zulke moeite mee heeft dat hij eerst moet leren dat indien hij niet goed en direct doet wat je zegt hij straf en een pijnprikkel krijgt?

Omdat Wuilus dood is zijn wij aan het kijken naar een bouvier uit sportlijnen of evt weer een herder. Ik zal nooit een prikband of ander strafmiddel inzetten indien de hond niet zwaar probleemgedrag vertoont. Dan doel ik echt op jagen op kleine honden of ander niet toelaatbaar gedrag. Pas dan zou ik overwegen de hond een correctie te geven op een manier die zal zorgen dat het gedrag voor eens en voor altijd weg is. Nooit om een kunstje te verfijnen oid. :neenee: Ik snap dus ook goed dat niet iedereen dat graag ziet of zelfs vind dat dat eerlijk is naar het wezen hond. Over het algemeen genomen durf ik zelfs te stellen dat gebruik van harde correctiemiddelen nodig is om je eigen tekortkomingen in de opvoeding recht te trekken. Echt goede trainers hebben die middelen niet nodig en de echt getrainde dieren als afgerichte dolfijnen en ook goed afgerichte honden krijgen NOOIT correcties om hun kunstjes goed te krijgen :wink:

Als de hond echt niet wil en vaak ook niet kan hoor je dat te respecteren. Je hoeft de hond niet perse alles geleerd te krijgen en als je dan naar strafmiddelen gaat grijpen maak je een stap die niet eerlijk en niet nodig is naar de hond toe. Je kiest daar bewust voor en dat is dus in mijn ogen niet correct. :pffff: Die keuze hoef je niet te maken als je graag respectvol met je hond omgaat. De baas wil het perse dus de hond krijgt die band om, zo is het en niet anders. :neenee:

Ik heb dus geen enkel probleem met een correctie waar de hond bij gebaat is. Hij kan niet los omdat hij honden bijt. Nou dan kan je proberen de hond het bijten af te leren met enkele goede correcties met als doel een vrolijke hond die weer los kan. Prima, alles ten bate van de hond, maar niet om de doelen van de baas te halen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge schreef:

Of vergis ik me daarin?
Een hond die langer pup wordt gelaten is over het algemeen wat zelfstandiger en doet het daarom vaak juist beter dan een pup waar al heel jong mee begonnen wordt. Zeker in de KNPV, maar ook in de IPO.
Hij is wat volwassener in zijn kop wanneer er met trainen begonnen wordt.
Het enige wat je met de pup doet die je pup laat zijn is opvoeden en spelenderwijs wat apporteren en bijten. Gek maken op een balletje of bijtrol, apporteergek maken. En wanneer je in de IPO verder wil beginnen de meesten ook al jong met speuren. Biène apporteerde als pup ijzer, nu wil ze het niet meer doen. Maar dat komt wel weer, daar ga ik nu totaal geen druk opleggen. Speuren had ze destijds zo door, daar doe ik nu verder niks mee omdat het zoeken in de KNPV op een andere manier gaat dan in de IPO. Ik weet wel dat haar neus werkt. :wink:
O ja, apporteren was ik vergeten. Dat zeiden de trainers ook. Maar toen was Bram al een jaar, dus ik had er niks meer aan :roll: :wink:

Dan kom ik toch tot de conclusie dat een pup met slipketting niet nodig is, toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Dan kom ik toch tot de conclusie dat een pup met slipketting niet nodig is, toch?
Ik kan alleen voor mezelf spreken en nee, geen enkele pup heeft hier een slipketting omgehad, zeker niet met het doel te corrigeren. Dan waren ze minimaal een half jaar oud en dan nog alleen voor gedrag ik erg gevaarlijk vond, bv. het autojagen van Marouck.
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Marouck heeft ook een prikband en die lijkt me nu niet dramatisch moeilijk. :19: Waarom mag iemand daar geen vraagtekens bij hebben? Ik vind dat Zepenko zeker niet meer gedaan heeft dan dat aangeven. Hij kraakt helemaal geen club af en zegt puur en alleen dat HIJ dat niet verenigbaar vindt met positief en kalm trainen. Kan toch?
Marouck heeft inderdaad een prikker gedragen en zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik sindsdien nauwelijks nog hoeven corrigeren en wanneer ik wel moest corrigeren dan was die correctie heel wat milder dan met slip nodig was. Je kunt namelijk veel verfijnder corrigeren.
Marouck is in jouw ogen misschien niet moeilijk omdat ze zeer sociaal en vriendelijk is, maar ik kan je verzekeren dat een hyperactieve hond zeker niet makkelijk is in de training. Overigens draagt Marouck hem niet meer, op het moment doet ze alle oefeningen los, zonder lijn eraan, enkel een slipketting om (omdat dat verplicht is, ook bij examens).
In mijn beleving is het ook niet gepast om een geestelijk niet volwassen hond correcties te geven omdat je vraagt dat hij zich op een volwassen niveau moet gedragen. Daarom kunnen die banden op pups dus ook niet in mijn ogen. Waarom iets van een hond vragen waar hij schijnbaar zulke moeite mee heeft dat hij eerst moet leren dat indien hij niet goed en direct doet wat je zegt hij straf en een pijnprikkel krijgt?
Iedereen neemt hier aan dat een hond met een slipketting ook gecorrigeerd wordt. Ik ken de TS niet, maar ik ken wel mensen die een slipketting bij hun hond omdoen omdat die makkelijk om en af te doen is. Bij de foto's van de training op die bouviersite zie ik alleen maar foto's waarbij de hond los is (of ik moet niet goed kijken).
Echt goede trainers hebben die middelen niet nodig en de echt getrainde dieren als afgerichte dolfijnen en ook goed afgerichte honden krijgen NOOIT correcties om hun kunstjes goed te krijgen :wink:
Van dolfijnen heb ik geen verstand maar ik ken geen enkele hond in de africhting die NIET gecorrigeerd wordt. Ik heb het dan wel over correcties van commando's die genegeerd worden, terwijl de hond het commando wel kent.
Groetjes Inge
Afbeelding

Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

UIteraard gebruiken wij een slipketting !!
wij kelen ze regelmatig, hangen ze ook aan de schutting te luchten en zoals bewuste gangmaker in questie al schreef, was op alle foto's waar te nemen dat deze gangbare gewichten ad. 45 tot 50 kilo niet meer kunnen lopen voor ze uitgegroeit zijn.

Groetjes met snoepjes en worstjes & klikkertje

Monique
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Baron Axel schreef:UIteraard gebruiken wij een slipketting !!
wij kelen ze regelmatig, hangen ze ook aan de schutting te luchten en zoals bewuste gangmaker in questie al schreef, was op alle foto's waar te nemen dat deze gangbare gewichten ad. 45 tot 50 kilo niet meer kunnen lopen voor ze uitgegroeit zijn.

Groetjes met snoepjes en worstjes & klikkertje

Monique
Je zit een discussie dood te slaan. Je kan toch ook normaal antwoorden wat de reden is dat je pups een slip aandoet? Het was een tijd geleden heel gebruikelijk om met een slip te trainen bij pups. Nu niet meer. Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom jij op stem en knuffel wil trainen en zo min mogelijk op voer en waarom je een slip gebruikt om te corrigeren bij pups.

Anne
Baron Axel
Actief

U leest niet goed, wij trainen niet op stem en knuffel - wij trainen stemgericht daar we 2 pups hebben - is wat anders - beter lezen dus.
Verder heb ik zoeven in mijn eigen lijntje waar discussie slipketting ontstond speciaal aangevuld 'dat zee en ko beter hadden moeten kijken of even beleefd had kunnen vragen, daar bij de nog jonge pups een rem ring aan de slipketting hangt. Dit houd in zoals voorganger al aangeeft: makkelijk aan en af te doen, groeit meer met de pup en SLIPT NIET...

Verder vind ik als persoon, ieder zo zijn voorkeuren, de slipketting een onzinnige discussie. Voor verder trainingen zijn wij voorstander van slipketting en zullen dit toekomstig ook zo houden of men het daar nu wel of niet mee eens is doet mij vrij weinig en voel geen behoefte om hier met wie dan ook de zoveelste discussie over te gaan voeren.

Slaap lekker
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Baron Axel schreef:
Verder vind ik als persoon, ieder zo zijn voorkeuren, de slipketting een onzinnige discussie. Voor verder trainingen zijn wij voorstander van slipketting en zullen dit toekomstig ook zo houden of men het daar nu wel of niet mee eens is doet mij vrij weinig en voel geen behoefte om hier met wie dan ook de zoveelste discussie over te gaan voeren.
Dan ga niet zo zitten vissen en zeuren zou ik zeggen. Het is me verder zo wel duidelijk. Gewoon een partijtje opnaaien, ben ik verder klaar mee en neem ik ook niet meer serieus.

Dag verder.

Anne
Baron Axel
Actief

Allereerst beter nadenken wie opnaait en reageerd met aanhalen van foto's en of het dragen van welke halsband van mijn honden !!
Twee, het aanhalen van een topic door mij gestart
Drie het zeiken over een slipketting en dan vervolgens als een frustie reageren omdat men niet ingaat op uw mening welke niet andermans mening behoeft te zijn.
U staat wel mee voorop om wat loze zinnen te kramen, toch de Topic is niet 'slipketting' !!
Leer lezen!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Je kan toch ook normaal antwoorden wat de reden is dat je pups een slip aandoet?
Blijkbaar wringt toch ergens de schoen denk ik dan, als je zo hysterisch een topic komt binnenvallen met je kommentaar. Als je je zo ontzettend voelt aangevallen omdat iemand gewoon iets vraagt verbaast me dat. Zo bijzonder was de vraag van Zepenco namelijk niet en zeker niet zo naar dat het nu nodig is een poging te wagen hem belachelijk te maken. Maar goed, het geeft wel weer een aardig beeld over mensen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Goed kijken lijkt me beter voor je mensen gaan zitten bekritiseren met een boel blabla over een slipketting bij pups:

Zie je een wit labeltje op de foto? Dat is een rem ring !!!
Inmiddels is het labeltje al versleten
Verder reageer ik wel degelijk op een boel geblaat dat gericht is aan mijn adres, bouviers, pups, lijntje en het zien van een kettingkje op een foto's

Have a nice day to :P

Afbeelding

Afbeelding

en socialiseren doen we er ook nog bij ;)

Afbeelding

Kijk als men dan kritiek wil spuien op een foto zien, moet men dit wel doen na goed kijken !!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb heel die foto's niet bekeken, maar het was misschien aardig geweest gewoon een vriendelijk antwoord naar Zepenco te tikken in het desbetreffende topic waarin je uitleg geeft?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baron Axel
Actief

zepenko schreef: Maar als ik dan de foto's zit te kijken, hebben beide honden een slipketting om hangen (zelfs om de puppennekjes op 27-04, pups 11 weken oud!)?
....
En verantwoord slipketting gebruik is alleen als je die gebruikt om je fiets aan vast te leggen.
......

Ik zou dus eerder aanraden om een stapje terug te doen.........en meer aan de opvoeding te gaan doen....
Bovenstaande zelfingenomen en vooroordelende opmerkingen naar aanleiding van slecht foto kijkwerk en dus slecht waarnemingsvermogen (zeer schadelijke eigenschap overigens als je met dieren omgaat, alsook vermeent denken dat je al in huis hebt - toch daar zij de lamp gegunt)
om vervolgens anderen de les te lezen op een pedant toontje zonder enige kennis van ; getuigen mijn inziens van hoogmoed en in de bol geslagen alwetendheid t.a.v. honden trainingen en opvoedingen.
En dan ook nog een topic verstoren met zaken die totaal of topic zijn - idem al een gave die zeer veel verteld.
Meer bescheidenheid zou hier beslist meerwaarde brengen aan persoon in kwestie.

Ik ben zelf nog zeer beleefd gebleven op dergelijk pedant zelfingenomen schrijfwerk. Vanwaar de verwaandheid dat men het betere alwetende honden opvoedstertje zou zijn ? Deze persoon moet nog veel leren, heel veel !
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”