Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nrd-brabant: SSH/VZH nr. richting GG1 info/hulp gezocht

Moderator: moderatorteam

Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Er ontstaat binnen de hondenwereld een zelfde vergal principe als binnen de jeugd en scholen medio 1990. Vrijheid blijheid werd er bepleit, met zelfontwikkeling/onplooiing en positieve beloning., nu zijn we daardoor zover dat er al geluiden heersen van strafkampen voor jongeren. De ongeleide projectielen de jeugdzorg totaal overboeken en al meer. En het gros dat zich er netjes doorheen slaat omdat het toevallig in het beestje zit, stampt de opleidingen peuten, logen en gogen vol en noemt zich kenniseconomie: gevolg – tekort aan vakmensen.
Scholen beginnen de teugels en regels toch maar weer aan te trekken, daar er 1 ding boven alle peut choog en loog staat; er is geen gaan en staan voor een ongeleid projectiel zonder gezag en al helemaal niet binnen roedels. En al dat geblaat medio 1990 dat men een kind positief moest benaderen en daarbij slecht gedrag moest negeren en goed gedrag moest belonen dat ontaard zich nu in puinhopen. Haleluja !! Eenzelfde gebeurd inmiddels al bij dieren, gevolg: bijtincidenten bij de kleine huishondjes stijgt explosief alsook de worstjes en koekjes grotere hondjes. Neem een joekel, stop hem in een wollen mand, aai hem iedere avond na een dag alléén gezeten en verwen het beestje potitief om nog aardig gevonden te kunnen worden. Men spreekt tegenwoordig al over hondenpsychiaters, psychologen en ga zo nog maar even door – wel humoristisch daar een goed peut/loog zijn bek moet kunnen houden en zijn patiënt moet laten praten en uitspreken – ik zie het beestje dat al doen, humor.

Er is al van oudsher maar 1 principe opvoeding welke werkt – gezag en overwicht en dit al helemaal naar een dier welke van natuur uit andere wetten draagt zoals hond, paard of wat dan ook: Een alfa behoort alfa te zijn en zo niet zal hij/zij binnen de kortste keren zijn of haar, groot of klein, hond niet meer in de hand hebben welke van natuur de rangen altijd zal uitproberen hoeveel aaien en koekjes baasje lief hem ook geeft als hij ‘wel in de pas’ loopt.
En dit kan variëren van ach doet hij anders nooit een ander hondje bijten, tot een fietser van zijn fiets sleuren en het zkh in helpen tot een kind te hardhandig benaderen of bijten en ga nog maar even door. Uiteraard wordt de snoepjes trommel ontzien met het gevolg dat derden de lul worden van zijn natuurlijke drang tot uitproberen en grenzen opzoeken. Getrainde honden met een goede leider alfa, zal eerder een protest geluid afgeven naar zijn alfa met daarin het geluid, jij verzwakt dus ik doe een poging om over te nemen daar ik van nature in me heb om rangen zeer goed in de gaten te houden. Wordt een mede huisgenoot minder actief of ziek door ouderdom, dat gaat hij vanaf nu achter mij de deur door, daar ik sterker ben gaan worden ondanks ik jonger ben.
Zieke geesten heb je overal en die zijn gewoon niet uit te bannen onder de hondenbezitters.

Het zijn tot op heden zelden de getrainde honden die kwaad doen. Sterker nog, ergens las ik zelfs dat het aantal bijt incidenten verhoogd is toegenomen door leuke aardige kleinere halsband huishondjes welke zoveel liefde van hun baasjes ontvangen toch geen alfa hebben.
Gezag over je hond krijg je niet met eenvoudig negeren en koekjes voeren als hij zijn pootje juist licht – dit soort fabeltjes zijn in leven geroepen door geldverspillende opleiding centra’s welke een leuke cent verdienen aan de totaal onnozele hondenbezitters. Een hond heeft enkel rust als hij een goede leider naast zich heeft die hij of zij kan volgen en geen snoejes trommel en of doos welke enkel even gilt ‘braaf’ als het beestje zijn pootje dit keer niet licht bij het eigen tuintje, toch bij dat van de buren. Bij het eigen tuintje negeren we het maar !! Geinig motto !! Niet te min sprekend voor wat zich ook maatschappelijk ruimschoot heeft mogen ontwikkelen – zie begin reactie!

Kijk je hebt ook verschillende methoden om net rondlopend kind te leren dat het theelichtje op tafel ‘gevaar’ betekend.
- Een tik op de vingers als het handje erna reikt
- Gewoon laten ervaren en een keer die vinger in het hete kaarsvet laten gaan
- Of het kaarsje opruimen
Welke van de drie heeft het kind geleerd dat het onprettig is om je vinger in het kaarsje te duwen zonder ernstige gevolgen?

Afbeelding

En of ik dat doe, dat wilde ik als afsluitertje nog maar even gezegd hebben ;) :cheer:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Baron Axel schreef:Er ontstaat binnen de hondenwereld een zelfde vergal principe als binnen de jeugd en scholen medio 1990. Vrijheid blijheid werd er bepleit, met zelfontwikkeling/onplooiing en positieve beloning., nu zijn we daardoor zover dat er al geluiden heersen van strafkampen voor jongeren. De ongeleide projectielen de jeugdzorg totaal overboeken en al meer. En het gros dat zich er netjes doorheen slaat omdat het toevallig in het beestje zit, stampt de opleidingen peuten, logen en gogen vol en noemt zich kenniseconomie: gevolg – tekort aan vakmensen.
Scholen beginnen de teugels en regels toch maar weer aan te trekken, daar er 1 ding boven alle peut choog en loog staat; er is geen gaan en staan voor een ongeleid projectiel zonder gezag en al helemaal niet binnen roedels. En al dat geblaat medio 1990 dat men een kind positief moest benaderen en daarbij slecht gedrag moest negeren en goed gedrag moest belonen dat ontaard zich nu in puinhopen. Haleluja !! Eenzelfde gebeurd inmiddels al bij dieren, gevolg: bijtincidenten bij de kleine huishondjes stijgt explosief alsook de worstjes en koekjes grotere hondjes. Neem een joekel, stop hem in een wollen mand, aai hem iedere avond na een dag alléén gezeten en verwen het beestje potitief om nog aardig gevonden te kunnen worden. Men spreekt tegenwoordig al over hondenpsychiaters, psychologen en ga zo nog maar even door – wel humoristisch daar een goed peut/loog zijn bek moet kunnen houden en zijn patiënt moet laten praten en uitspreken – ik zie het beestje dat al doen, humor.

Er is al van oudsher maar 1 principe opvoeding welke werkt – gezag en overwicht en dit al helemaal naar een dier welke van natuur uit andere wetten draagt zoals hond, paard of wat dan ook: Een alfa behoort alfa te zijn en zo niet zal hij/zij binnen de kortste keren zijn of haar, groot of klein, hond niet meer in de hand hebben welke van natuur de rangen altijd zal uitproberen hoeveel aaien en koekjes baasje lief hem ook geeft als hij ‘wel in de pas’ loopt.
En dit kan variëren van ach doet hij anders nooit een ander hondje bijten, tot een fietser van zijn fiets sleuren en het zkh in helpen tot een kind te hardhandig benaderen of bijten en ga nog maar even door. Uiteraard wordt de snoepjes trommel ontzien met het gevolg dat derden de lul worden van zijn natuurlijke drang tot uitproberen en grenzen opzoeken. Getrainde honden met een goede leider alfa, zal eerder een protest geluid afgeven naar zijn alfa met daarin het geluid, jij verzwakt dus ik doe een poging om over te nemen daar ik van nature in me heb om rangen zeer goed in de gaten te houden. Wordt een mede huisgenoot minder actief of ziek door ouderdom, dat gaat hij vanaf nu achter mij de deur door, daar ik sterker ben gaan worden ondanks ik jonger ben.
Zieke geesten heb je overal en die zijn gewoon niet uit te bannen onder de hondenbezitters.

Het zijn tot op heden zelden de getrainde honden die kwaad doen. Sterker nog, ergens las ik zelfs dat het aantal bijt incidenten verhoogd is toegenomen door leuke aardige kleinere halsband huishondjes welke zoveel liefde van hun baasjes ontvangen toch geen alfa hebben.
Gezag over je hond krijg je niet met eenvoudig negeren en koekjes voeren als hij zijn pootje juist licht – dit soort fabeltjes zijn in leven geroepen door geldverspillende opleiding centra’s welke een leuke cent verdienen aan de totaal onnozele hondenbezitters. Een hond heeft enkel rust als hij een goede leider naast zich heeft die hij of zij kan volgen en geen snoejes trommel en of doos welke enkel even gilt ‘braaf’ als het beestje zijn pootje dit keer niet licht bij het eigen tuintje, toch bij dat van de buren. Bij het eigen tuintje negeren we het maar !! Geinig motto !! Niet te min sprekend voor wat zich ook maatschappelijk ruimschoot heeft mogen ontwikkelen – zie begin reactie!

Kijk je hebt ook verschillende methoden om net rondlopend kind te leren dat het theelichtje op tafel ‘gevaar’ betekend.
- Een tik op de vingers als het handje erna reikt
- Gewoon laten ervaren en een keer die vinger in het hete kaarsvet laten gaan
- Of het kaarsje opruimen
Welke van de drie heeft het kind geleerd dat het onprettig is om je vinger in het kaarsje te duwen zonder ernstige gevolgen?

Afbeelding

En of ik dat doe, dat wilde ik als afsluitertje nog maar even gezegd hebben ;) :cheer:
maar verder ben je niet verbitterd.......... :roll:
Baron Axel
Actief

Baily schreef: maar verder ben je niet verbitterd.......... :roll:
Zeer waardevolle bijdrage Baily...... 'goedzo, hou vol :ok: '

Ik vergat er nog eentje bij het theelichtje :smile: :

Je kunt ook nog naar een therapeut gaan en het kind onderwerpen aan een zwaar gesprek :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Baily schreef:maar verder ben je niet verbitterd.......... :roll:
:19: ik ben het er een heel eind mee eens hoor... hier wordt er ook niet alleen beloond maar indien nodig ook een correctie op zijn tijd... en hond heeft zelfs recht op duidelijkheid en heeft dit ook nodig. Als een hond niet weet of hij nou wel of niet op de bank mag, de ene keer wel, de andere keer niet, daar wordt hij ook niet vrolijk van.. dan gaat hij het gewoon proberen met alle gevolgen van dien...ligt een beetje aan het karakter van de hond...

Vergeet even niet dat dit niet de makkelijkste hondjes zijn die in de africhting zitten omdat er gefokt wordt op karakter en scherpte.
Heb je zoiets van .. ach ja laat maar met zo'n hond krijg je grote problemen....
Hier is nee, echt nee en niet na 2 of 3 x..... en hier is ook hier en ook niet na 4 keer roepen...
Maar ze weten ook dat het geweldig is om te luisteren op dat moment omdat ze dan hun balletje of voertje krijgen, ja ook thuis gewoon op straat of waar dan ook... heb m'n zakken vol met voertjes en balletjes.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Baily

malinois schreef:
:19: ik ben het er een heel eind mee eens hoor... hier wordt er ook niet alleen beloond maar indien nodig ook een correctie op zijn tijd... en hond heeft zelfs recht op duidelijkheid en heeft dit ook nodig. Als een hond niet weet of hij nou wel of niet op de bank mag, de ene keer wel, de andere keer niet, daar wordt hij ook niet vrolijk van.. dan gaat hij het gewoon proberen met alle gevolgen van dien...ligt een beetje aan het karakter van de hond...

Vergeet even niet dat dit niet de makkelijkste hondjes zijn die in de africhting zitten omdat er gefokt wordt op karakter en scherpte.
Heb je zoiets van .. ach ja laat maar met zo'n hond krijg je grote problemen....

Hier is nee, echt nee en niet na 2 of 3 x..... en hier is ook hier en ook niet na 4 keer roepen...
Maar ze weten ook dat het geweldig is om te luisteren op dat moment omdat ze dan hun balletje of voertje krijgen, ja ook thuis gewoon op straat of waar dan ook... heb m'n zakken vol met voertjes en balletjes.
Het is bij mij ook gelijk "nee"en niet na 2 of drie keer. Als je veel met beloningen werkt wil niet zeggen dat je elk gedrag maar goed vind of negeert.

Ik bepaal ook of ze op de bank mogen of niet, alleen daar heb ik dan geen fysieke correctie voor nodig. "nee"is een heel duidelijk commando hier en "eraf"ook. :wink:

En als je iets negeert, wil het ook niet zeggen dat je dat gedrag maar over het hoofd ziet voor het gemak, negeren heeft als doel dat het de hond geen aandacht oplevert. En terwijl je de hond geen aandacht geeft om bepaald gedrag ben je er wel mee bezig om dat gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.

Ik corrigeer niet fysiek, maar ik geef wel een verbale correctie, ofwel door een woord, ofwel door de toon van mijn stem. En dat is hier afdoende.

Ik respecteer dat mensen er anders over denken, en iedereen moet zelf zijn keuze maken welke methode hij kiest. Maar het verhaal van mevrouw de baron vind ik gewoon in zijn geheel nogal verbitterd overkomen, buiten de opvattingen om.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:
malinois schreef:

Het is bij mij ook gelijk "nee"en niet na 2 of drie keer. Als je veel met beloningen werkt wil niet zeggen dat je elk gedrag maar goed vind of negeert.

Ik bepaal ook of ze op de bank mogen of niet, alleen daar heb ik dan geen fysieke correctie voor nodig. "nee"is een heel duidelijk commando hier en "eraf"ook. :wink:

En als je iets negeert, wil het ook niet zeggen dat je dat gedrag maar over het hoofd ziet voor het gemak, negeren heeft als doel dat het de hond geen aandacht oplevert. En terwijl je de hond geen aandacht geeft om bepaald gedrag ben je er wel mee bezig om dat gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.

Ik corrigeer niet fysiek, maar ik geef wel een verbale correctie, ofwel door een woord, ofwel door de toon van mijn stem. En dat is hier afdoende.

Ik respecteer dat mensen er anders over denken, en iedereen moet zelf zijn keuze maken welke methode hij kiest. Maar het verhaal van mevrouw de baron vind ik gewoon in zijn geheel nogal verbitterd overkomen, buiten de opvattingen om.
oke, duidelijk :ok: ieder z'n eigen mening en methodes
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Baron Axel
Actief

Baily,
Ik heb geen last van uw intrepetatie 'verbitterd'. En ik ben met u eens dat men een ieders opvatting behoort te respecteren t.a.v. welke opleiding of opvoed methode ze voorstaan met hun viervoeter. Zo ook dus hoe een ieder de wijze van opvoeden verkiest vermits dit verre blijft van dierenleed en of mishandeling ! Laatste daar wil men in woordgebruik of speculatie nog wel eens misbruik van maken om het een of het ander gepromoot te krijgen.
Zaak is dat er zoveel mogelijk hondenbezitters bewuster omgaan met hun huisdier en de moeite nemen om deel te nemen aan een cursus.
Daarmee zal al heel wat gewonnen zijn
Baily

Baron Axel schreef:Baily,
Ik heb geen last van uw intrepetatie 'verbitterd'. En ik ben met u eens dat men een ieders opvatting behoort te respecteren t.a.v. welke opleiding of opvoed methode ze voorstaan met hun viervoeter. Zo ook dus hoe een ieder de wijze van opvoeden verkiest vermits dit verre blijft van dierenleed en of mishandeling ! Laatste daar wil men in woordgebruik of speculatie nog wel eens misbruik van maken om het een of het ander gepromoot te krijgen.
Zaak is dat er zoveel mogelijk hondenbezitters bewuster omgaan met hun huisdier en de moeite nemen om deel te nemen aan een cursus.
Daarmee zal al heel wat gewonnen zijn
Een cursus is ook niet zaligmakend hoor. Je zal de honden kost moeten geven die op het trainingsveld goed luisteren en als ze loslopen watten in de oren hebben.

Mijn honden kennen de voor hun benodigde commando's, maar of ze af en op hun plaats kunnen op grote afstand, zal mij een worst wezen eerlijk gezegd. :wink:

Ik ben niet met ze naar cursus geweest maar de commando's die ik belangrijk voor ze vind, die kennen ze. Opvoeden doe je niet op een cursus denk ik, het is meer commando's aanleren.

Ik denk dat trainen bij een club ook vooral voor de baasjes is, die het leuk vinden om dit als hobby te doen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Baily schreef:
Ik denk dat trainen bij een club ook vooral voor de baasjes is, die het leuk vinden om dit als hobby te doen.
Beide....zowel de hond als de baas moet het leuk vinden.
Als de hond het niet leuk vindt heeft trainen geen zin. :wink: Als de baas het niet leuk vindt zal ie zijn hond nooit goed kunnen motiveren.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Opvoeden doe je niet op een cursus denk ik, het is meer commando's aanleren.
Op een goede kursus léér je opvoeden, waarbij natuurlijk kommando´s noodzakelijk zijn.

Je krijgt zo een versneld opvoedingsproces wat voor veel mensen met een "lastige hond" het verschil kan maken tussen wel of niet verder kunnen met hun hond. Niet iedereen is nl. in de omstandigheden om een jaar of langer met eindeloos geduld en begrip bezig te zijn met het rechttrekken van dat wat scheef zit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Baily schreef:
Beide....zowel de hond als de baas moet het leuk vinden.
Als de hond het niet leuk vindt heeft trainen geen zin. :wink: Als de baas het niet leuk vindt zal ie zijn hond nooit goed kunnen motiveren.
precies... :ok: en dan nog moet de combinatie baas-hond goed zijn anders wordt het ook niks....

en ik train echt niet voor de anderen, ik train omdat ik zie hoeveel plezier mijn honden er in hebben...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Baron Axel schreef: Het zijn tot op heden zelden de getrainde honden die kwaad doen. Sterker nog, ergens las ik zelfs dat het aantal bijt incidenten verhoogd is toegenomen door leuke aardige kleinere halsband huishondjes welke zoveel liefde van hun baasjes ontvangen toch geen alfa hebben.
Ik heb even niet zoveel fut om in te gaan op allerlei achterhaalde principe's, maar dit soort opmerkingen maken me altijd wel geirriteerd.
Hoe hoog is het percentage afvallers bij de door jou geroemde "getrainde" honden? ..Ik ga er tenminste van uit dat je de IPO en KNPVertjes bedoeld? Zijn dat diezelfde fijne angstbijtende herders niet in het asiel? Als ze de mazzel hebben daar te komen?
Als jij wil beweren dat de enige betrouwbare honden de honden zijn die hebben leren bijten en waar we met geweld het commando los ingerost hebben zit er een steekje bij je los.
Ik ben een poosje terug bij een hondenevenement geweest en de enige opgefokte idioten die dag waren die zogenaamde getrainde honden met prikbandjes om. Prima hoor, maar ga me niet vertellen dat dat DE manier is om met je hond om te gaan.
De gemiddelde fifi verander je in een angstbijter met al je machtsvertoon.

Verder doet het me altijd weer deugd te lezen dat mensen die overtuigt zijn van het niet werken van een positieve opvoedingsmethode er tevens geen hol van snappen. Dat scheelt weer een hele discussie.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Wil de hond schreef:
Opvoeden doe je niet op een cursus denk ik, het is meer commando's aanleren.
Op een goede kursus léér je opvoeden, waarbij natuurlijk kommando´s noodzakelijk zijn.

Je krijgt zo een versneld opvoedingsproces wat voor veel mensen met een "lastige hond" het verschil kan maken tussen wel of niet verder kunnen met hun hond. Niet iedereen is nl. in de omstandigheden om een jaar of langer met eindeloos geduld en begrip bezig te zijn met het rechttrekken van dat wat scheef zit.
Ik ben het met je eens dat als je problemen hebt met je hond dat het fijn is om ergens op terug te kunnen vallen. Ik heb ook gebruik gemaakt van de kennis van een gedragstherapeut met Buck.

Maar met een lastige hond hoef je echt niet aan te komen op een cursus in een groep denk ik.

En met de gewone gemiddelde huishond, kun je ook wel zonder cursus volgens mij. :wink:
Baron Axel
Actief

Baron Axel schreef:Dan het IPO :
Vandaag na speuren kennis mogen maken met....
IPO !
Ik ben er werkelijk ziek van !!!!
En totaal van slag thuis gekomen.... ik schreef vandaag al eens;
ik heb altijd geschreven en gesproken; respect te dragen voor een ieders eigen keuze.
Deze uitspraak is er bij mij vandaag 'uit' geslagen - ik ben werkelijk lang niet meer zo uit mijn doen geweest als na wat ik vandaag heb mogen bijwonen.

Ziek ben ik ervan !
Eline* schreef: .....
Hoe hoog is het percentage afvallers bij de door jou geroemde "getrainde" honden? ..Ik ga er tenminste van uit dat je de IPO en KNPVertjes bedoeld? Zijn dat diezelfde fijne angstbijtende herders niet in het asiel? Als ze de mazzel hebben daar te komen?....

Zucht, zelfs lezen valt niet mee is het wel !! Ik ga verder niet op je geneuzel in welk dus totaal niet op mij van toepassing !!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik ga er tenminste van uit dat je de IPO en KNPVertjes bedoeld? Zijn dat diezelfde fijne angstbijtende herders niet in het asiel? Als ze de mazzel hebben daar te komen?
ik denk... maar weet er te weinig van om het zeker te weten, dat meerendeel van die honden afgekeurde knpv honden zijn. Ik ken echt maar weinig mensen in de IPO die hun honden bij bosjes wegdoen omdat ze niet voldoen. De enkele die ik (persoonlijk) ken zijn over het algemeen ook grote sukkels :N:
Die nemen 100 honden om er 1 wedstrijdhond van te hebben...
Ik ben een poosje terug bij een hondenevenement geweest en de enige opgefokte idioten die dag waren die zogenaamde getrainde honden met prikbandjes om.
vertel wie wat waar? :mrgreen:
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Baron Axel schreef: Ik ga verder niet op je geneuzel in welk dus totaal niet op mij van toepassing !!
hier spreekt de forumtaalgebruik-correctrice linlin. ik geloof dat u mij nog niet kent. maar nu wel.

het is heel aangenaam als een forummer formeel of zelfs archaïsch taalgebruik wenst te bezigen, maar dan moet het wel grammaticaal en semantisch van een ouderwetse vlekkeloosheid zijn.

anders staat het zo raar. zeker als de portée van uw berichten menig wenkbrauw doet optrekken.
Baron Axel
Actief

linlin schreef:
Baron Axel schreef: Ik ga verder niet op je geneuzel in welk dus totaal niet op mij van toepassing !!
hier spreekt de forumtaalgebruik-correctrice linlin. ik geloof dat u mij nog niet kent. maar nu wel.

het is heel aangenaam als een forummer formeel of zelfs archaïsch taalgebruik wenst te bezigen, maar dan moet het wel grammaticaal en semantisch van een ouderwetse vlekkeloosheid zijn.

anders staat het zo raar. zeker als de portée van uw berichten menig wenkbrauw doet optrekken.
En wat wilt u hiermee inhoudelijk toevoegen aan Topic onderwerp?

speciaal voor u dan:

neu·ze·len (onov.ww.)
1 zeuren, zaniken
2 onzin uitkramen => kletsen
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Eline* schreef:Ik ga er tenminste van uit dat je de IPO en KNPVertjes bedoeld? Zijn dat diezelfde fijne angstbijtende herders niet in het asiel? Als ze de mazzel hebben daar te komen?
ik denk... maar weet er te weinig van om het zeker te weten, dat meerendeel van die honden afgekeurde knpv honden zijn. Ik ken echt maar weinig mensen in de IPO die hun honden bij bosjes wegdoen omdat ze niet voldoen. De enkele die ik (persoonlijk) ken zijn over het algemeen ook grote sukkels :N:
En ik denk dat heel veel van die honden absoluut niet bij africhters vandaan komen, niet van IPO-mensen en niet van KNPV-mensen.
Waarom?
Omdat de honden die daar vandaan komen over het algemeen naar het buitenland verkocht worden. Niet alleen de gecertificeerde honden, maar ook die honden die het programma niet aankunnen om wat voor reden dan ook. Dat geldt althans zeker zo hier in het zuiden. :wink:

Wat ik denk is dat het merendeel van de "geflipte" herders in het asiel afkomstig zijn uit werklijnen (dus wel de zogenaamde KNPV-lijnen) die domweg bij een eigenaar terecht zijn gekomen die absoluut niet wist wat ie in huis haalde. Dat is dus ook een punt van kritiek aan een aantal "fokkers" van deze honden. :devil:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Baron Axel schreef:En wat wilt u hiermee inhoudelijk toevoegen aan Topic onderwerp?
dit, dit bovenstaande, beste medeforummer, bedoel ik.

even voor de goede orde, ik neuzel niet, ik, in contemporaine spelling, mierenneuk oftewel muggenzift.

uw taalgebruik noopt mij daartoe. u poneert discutabele stellingen met een syntactisch volledig misplaatste zekerheid. daar wijs ik u maar al te liefst gaarne op.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Ik ben een poosje terug bij een hondenevenement geweest en de enige opgefokte idioten die dag waren die zogenaamde getrainde honden met prikbandjes om.
Mwah ik ken genoeg africhters die zonder pardon de ene hond na de andere hond weg doen omdat ze niet goed genoeg zijn of omdat ze te oud zijn en plaats moeten maken voor de nieuwe 'kampioen'...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
malinois schreef:
En ik denk dat heel veel van die honden absoluut niet bij africhters vandaan komen, niet van IPO-mensen en niet van KNPV-mensen.
Waarom?
Omdat de honden die daar vandaan komen over het algemeen naar het buitenland verkocht worden. Niet alleen de gecertificeerde honden, maar ook die honden die het programma niet aankunnen om wat voor reden dan ook. Dat geldt althans zeker zo hier in het zuiden. :wink:

Wat ik denk is dat het merendeel van de "geflipte" herders in het asiel afkomstig zijn uit werklijnen (dus wel de zogenaamde KNPV-lijnen) die domweg bij een eigenaar terecht zijn gekomen die absoluut niet wist wat ie in huis haalde. Dat is dus ook een punt van kritiek aan een aantal "fokkers" van deze honden. :devil:
juist, ik weet ook waar ik mensen heen moet sturen als hun hond het net niet heeft.... die honden komen echt niet in het asiel... al zou het alleen al zijn omdat het geld kost.
Over het algemeen zijn dat idd. werklijnenhonden die naar elke idioot worden verkocht, en tegenwoordig zie je maar weinig mechelaars die niet uit werklijnen komen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
Mwah ik ken genoeg africhters die zonder pardon de ene hond na de andere hond weg doen omdat ze niet goed genoeg zijn of omdat ze te oud zijn en plaats moeten maken voor de nieuwe 'kampioen'...
ja en die ken ik dus niet.. ja enkele die ik (persoonlijk) ken en dat zijn dus niet de snuggerste figuren op deze aardbol....

nog ff edit op de opmerking van Inge hieronder... ook deze zijn dus zeker niet naar het asiel gegaan maar naar het buitenland.
Maar noem eens een paar bekende namen op dan, ben wel benieuwd eigelijk of ik soms ineens heel veel dingen mis ofzo in de hondensportwereld....mag natuurlijk ook via pb.
Laatst gewijzigd door malinois op 19 jun 2006 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Naar het asiel????

Ik ken ook mensen die nogal "makkelijk" afstand doen van hun hond als ie niet geschikt genoeg is in hun ogen, of als ze de klik met die hond missen, maar die gaan dus echt niet naar het asiel. :wink:
Dat zijn overigens absoluut niet mijn type mensen :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
estelle schreef:
Naar het asiel????

Ik ken ook mensen die nogal "makkelijk" afstand doen van hun hond als ie niet geschikt genoeg is in hun ogen, of als ze de klik met die hond missen, maar die gaan dus echt niet naar het asiel. :wink:
Dat zijn overigens absoluut niet mijn type mensen :19:
precies, andersom gebeurt het gelukkig ook, ik ken ook een hondje die naar het asiel zou gaan en nu helemaal happy op z'n plek in de IPO zit... gelukkig dat die mensen die dag langs het trainingsveld zijn gewandeld met de hond, de dag erna zou hij naar het asiel gaan....
Afbeelding
estelle

malinois schreef: Ik ken echt maar weinig mensen in de IPO die hun honden bij bosjes wegdoen omdat ze niet voldoen.
ik reageerde ff op die zin.

Namen ga ik niet noemen maar ze zijn er echt genoeg.
Overigens komen ze niet in het asyl terecht nee.

Alhoewel...onze Kimba is dus wel in het asyl belandt.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ja, en daar snap ik dus echt niks van, het is een geweldige hond :eek:
Maar gelukkig voor jullie zat ze in het asiel. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef: Ik ken echt maar weinig mensen in de IPO die hun honden bij bosjes wegdoen omdat ze niet voldoen.

oke is je goed recht :ok:
Afbeelding
estelle

Inge schreef:Ja, en daar snap ik dus echt niks van, het is een geweldige hond :eek:
Maar gelukkig voor jullie zat ze in het asiel. :wink:
Ja dat snappen we dus zelf ook nog steeds voor geen meter.
Zo'n lieve mega sociale hond, die ook nog zo graag wil werken, apporteren e.d. en ook nog met zo'n ontzettend goeie stamboom!!!
Nee dat begrijp je niet, gewoon een nestje erbij en ophoepelen.
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:

Het zijn ook geen bekende grote namen hoor. Maar mensen die ik dus ken van mijn eigen club, mijn vorige club , gasttrainers , mensen die je ontmoet op wedstrijden/examens e.d.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:

Het zijn ook geen bekende grote namen hoor. Maar mensen die ik dus ken van mijn eigen club, mijn vorige club , gasttrainers , mensen die je ontmoet op wedstrijden/examens e.d.
maar juist van die grote namen zou je het toch verwachten lijkt me? Als je een keer het geluk hebt gehad een goede hond te hebben en dan de volgende.... dat wordt dan best lastig om weer hetzelfde te halen, maar daar hoor je altijd erg weinig over dat die honden bij bosjes halen en wegdoen...Meestal zijn het dan juist geleiders waar je bijna nooit iets van hoort qua resultaten.

Wat ik al zei ik ken ze gelukkig niet veel, ligt er ook aan hoe een vereniging daar mee omgaat denk ik.. niet alle verenigingen zullen het accepteren zich voor de zoveelste keer in te spannen voor een hond die na een aantal maanden toch weer weg zal gaan waarschijnlijk....

Ik kan best begrijpen als de klik er niet is met de hond dat je hem wegdoet omdat honden vaak juist voor de sport gehaald zijn... maar doe hem dan wel ergens heen waar hij wel tot z'n recht komt, dat is beter voor zowel hond als baas. (ik zou het nooit kunnen overigens hoor...!)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”