Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe leer ik een beagle om los te lopen?

Moderator: moderatorteam

Joostie
geregistreerd lid

Hoe leer ik een beagle om los te lopen?

Ongelezen bericht door Joostie »

Ik zou graag mijn beagle leren loslopen want ik ben van mening dat een hond eens vrij moet rondlopen. Alleen ben ik bang dat ze weleens de benen zou durven nemen of haar neus volgen.
Als ik wandel aan de lijn en ik roep haar naam kijkt ze meestal wel eens op en als ik dan nog eens zeer enthousiast "kom" zeg komt ze al naar mij.
Maar dit is wel niet altijd het geval als ze een spoor volgt...
Laten we zeggen dat ze in 1 op 5 niet luistert.
Zoals ik al zei zou ik haar willen laten loslopen in het park (het bos lijkt me nog iets te riskant tenzij jullie vinden van niet) hoe zouden jullie dat aanpakken :denken: ? Er meteen aan beginnen of eerst nog wat oefeningetjes? Tips zijn ook altijd welkom
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe oud is je hond?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Eline* schreef:Hoe oud is je hond?
6 maanden. Eline
Kijk maar op Profiel. :mrgreen:

Joostie, is jouw hond nog nooit los geweest?
Nettie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Eline* schreef:Hoe oud is je hond?
6 maanden. Eline
Kijk maar op Profiel. :mrgreen:

Joostie, is jouw hond nog nooit los geweest?
Nettie
Ik ben een beetje moe, dus geen zin om rond te zoeken! :mrgreen:
6 maanden is wel oud als de hond nog nooit heeft losgelopen, dus ik zou er als de wiedeweerga mee aan de gang, anders wordt het nooit meer wat.
Worst mee, hond aan de lange lijn mee en roepen en belonen als de hond luistert met iets echt heel erg lekkers of een spelletje wat de hond echt helemaal te gek vindt. Als dat goed gaat laat je de hond los met lijn er achteraan. Ook dan oefen je hierkomen en beloon je als de hond komt. Komt de hond niet, laat je niet te snel verleiden tot paniek en achter je hond aanhollen. Voor de hond is het net zo gek als voor jou, dus je kan beter proberen de hond naar je toe te lokken dan dat je er bv achteraan gaat hollen. Weghollen onder luid gejoel doet veel honden vaak wel besluiten om te gaan kijken wat er in vredesnaam mis met je is.
Succes en vlot mee aan de gang gaan hoor!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Joostie
geregistreerd lid

nee mijn hond is alleen los thuis en in de tuin, het is onze eerste hond en we wisten niet goed hoe het precies zat met los te lopen en daarom hebben we het zolang uitgesteld
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Heb je het hierkomen wel in de tuin geoefend? Gaat dat goed?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Joostie schreef:nee mijn hond is alleen los thuis en in de tuin, het is onze eerste hond en we wisten niet goed hoe het precies zat met los te lopen en daarom hebben we het zolang uitgesteld
Dat is echt jammer. Achteraf gelul natuurlijk, maar juist als kleine pup blijven ze bij je en kun je het loslopen dus super goed trainen. Hij (of zij?) is nu 6 maanden en vindt de buitenwereld nu bere interessant.

In ieder geval een plek zoeken waar geen wegen zijn en geen wild rondhuppelt. Iets meenemen wat je hond heeeeeeel lekker vindt en oefenen maar.

Heb je wel hierrrrr geoefend? Waarschijnlijk niet he? Dat kan ook aan de lijn namelijk. Iemand houdt de hond vast. Jij hebt het uiteinde van de lange lijn vast en roept hierrrrr. Komt hij niet, dan trek je hem aan de lange lijn naar je toe. Dan direct als beloning iets heel lekkers geven.
Dit elke dag herhalen zodat hij leert dat hij iets super lekkers krijgt als hij bij je komt op het commando hierrrr.
Uiteraard opbouwen, dus op een steeds grotere afstand en daarna los op steeds grotere afstand met steeds meer prikkels.
Het commando NIET verknallen door te snel te veel te willen. Als je hierrrr gaat roepen terwijl hij middenin spel is met een andere hond, verknal je het commando.

Is een cursus op een goede hondenschool niks voor je? Ze kunnen je daar ook tips geven voor het loslopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joostie
geregistreerd lid

Eline* schreef:Heb je het hierkomen wel in de tuin geoefend? Gaat dat goed?
dat gaat redelijk goed maar als ze in de buitenwereld is dan durft ze soms al eens geen aandacht te hebben.
En ik volg al puppycursus in een hondenschool daar begint langzaamaan verbetering in te komen, eerst luisterde ze maar heel weinig maar daar is nu echt verandering in gekomen! :ok: Ik zal anders bij de volgende les eens uitleg vragen aan de instructeur...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hier wonen een paar Beagles die wel los mogen met Buffy (nee dat ligt niet aan mijn en dochters geweldige opvoeding, dat ligt aan het ras wat ik heb). Dat zou ik zelf ook doen als ik een Beagle o.i.d. had. Een heel goed luisterende hond opzoeken waar hij leuk mee kan spelen om samen eens op te lopen en te oefenen.

Anne
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Zoek stok! schreef:
Joostie schreef:nee mijn hond is alleen los thuis en in de tuin, het is onze eerste hond en we wisten niet goed hoe het precies zat met los te lopen en daarom hebben we het zolang uitgesteld
Dat is echt jammer. Achteraf gelul natuurlijk, maar juist als kleine pup blijven ze bij je en kun je het loslopen dus super goed trainen.
---------------------------------------------------------------------------------
Das ook gelul als ik het zo mooi mag uitdrukken,want laat een husky of malamute los als pup en 50 % van die pups dat zen eigen zinneke doet en je niet volgt maar liever achter de blaadjes gaat,of gewoon helemaal de andere richting opgaat,dan mag je staan lullen,roepen,verstoppen of met dikke worsten draaien,helpt niet,spreek uit ondervinding!

Dus dat een pup altijd zijn vrouwke volgt klopt niet.

sonja
starfleet
Erelid

schelsey schreef:

sonja
Ligt misschien soms ook wel een beetje aan het vrouwke :wink:

Anne
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Neen hoor,want dat vrouwke had daarvoor 3 terveurse herders opgevoed en deze liepen zoals de meeste pups altijd achter dat vrouwke,ook als ze ouder werden was het vrouwke altijd heel belangrijk en mocht niet uit zicht verdwijnen.

Laatste exemplaartje deed dit dus niet,die niets van wat de terveurse herders wel deden!

En een beagle is een jachthond,eentje met een eigen willeke die soms doen alsof zen baasje niet bestaat.

Sonja
Baron Axel
Actief

Re: Hoe leer ik een beagle om los te lopen?

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Joostie schreef:Ik zou graag mijn beagle leren loslopen want ik ben van mening dat een hond eens vrij moet rondlopen. Alleen ben ik bang dat ze weleens de benen zou durven nemen of haar neus volgen.
Als ik wandel aan de lijn en ik roep haar naam kijkt ze meestal wel eens op en als ik dan nog eens zeer enthousiast "kom" zeg komt ze al naar mij.
Zoals ik al zei zou ik haar willen laten loslopen in het park (het bos lijkt me nog iets te riskant tenzij jullie vinden van niet) hoe zouden jullie dat aanpakken :denken: ? Er meteen aan beginnen of eerst nog wat oefeningetjes? Tips zijn ook altijd welkom
Vanaf pup geleerd is natuurlijk makkelijker, maar ik kan me voorstellen dat je dan zelf nog niet voldoende vertrouwen draagt om daarmee te starten. Er is vast niets mis met het vrouwtje welke vast bergen zorg draagt voor - de wereld is enkel groot en mooi voor je 6 mnd oude hondje en geef hem is ongelijk ;)
Eén optie (van zeer veel mogelijkheden) zou zijn;
Neem een lange lijn (=/- 10mtr) leg die helemaal uit – geeft niets als hij een keer struikelt over de lijn, hij krijgt zeer snel door hoe hij niet meer struikelt over de lijn, praat ‘niet’ tegen je hond, kijk hem ook niet overmatig na en of aan en begin te lopen. Kijkt jou hond naar links, ga jij rechts af en is de lijn nagenoeg op geef je een klein rukje (niet overhoop rukken dus) en loop gewoon door – sleur maar gerust (met beleid uiteraard, dus de ruimte tot corrigeren geven met langzamer lopen of looppas op plaats doen, toch blijven lopen en niet overmatig aankijken) tot hij met je mee dezelfde richting op gaat lopen als hij niet direct op de correctie wil reageren (vergeet niet te belonen met rustige stem – braaf - als hij jou richting op kijkt en dezelfde richting als jij op komt lopen).
Blijf dit regelmatig bij wandelingen doen, tot je merkt dat hij jou in de gaten begint te houden en als je te ver uit de buurt bent, hij zelf achter je aan komt of dichter in de buurt komt. Hij dus zelfs op begint te letten wanneer de afstand tussen jullie beiden te groot begint te worden. Daarna kun je los eens gaan proberen, gaat dit niet direct goed – niet straffen mopperen of wat dan ook – gewoon weer lijn aanklikken en lopen maar. Hij wil links, jij gaat rechts, hij gaat te ver vooruit en let niet op jou, jij draait om en loopt de tegengestelde richting in…
Maak je hond duidelijk dat je wilt dat hij op jou let, ook al vermaakt hij zich kostelijk tijdens een losloop ronddollen partijtje – wat heerlijk is voor ze!

Succes !!

ps:
Te vaak 'hier' oefenen en roepen kan juist weerstand tegen 'hier' oproepen. Leer je hond zelf de ruimte tussen jou en hem te bewaken, want 'hier' betekend ook stilstaan en bij je laten komen en niet met ruimte vrij 'met je meelopen'. Hou het woord 'hier' dus zuiver voor je hond
Laatst gewijzigd door Baron Axel op 21 jun 2006 11:35, 5 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Baron Axel schreef:Vanaf pup geleerd is natuurlijk makkelijker, maar ik kan me voorstellen dat je dan zelf nog niet voldoende vertrouwen draagt om daarmee te starten. Er is vast niets mis met het vrouwtje welke vast bergen zorg draagt voor - de wereld is enkel groot en mooi voor je 6 mnd oude hondje en geef hem is ongelijk ;)
Neem een lange lijn (=/- 10mtr) leg die helemaal uit – geeft niets als hij een keer struikelt over de lijn, hij krijgt zeer snel door hoe hij niet meer struikelt over de lijn, praat ‘niet’ tegen je hond, kijk hem ook niet overmatig na en of aan en begin te lopen. Kijkt jou hond naar links, ga jij rechts af en is de lijn nagenoeg op geef je een klein rukje (niet overhoop rukken dus) en loop gewoon door – sleur maar gerust (met beleid uiteraard) tot hij met je mee dezelfde richting op gaat lopen als hij niet direct op de correctie wil reageren (vergeet niet te belonen met rustige stem – braaf - als hij jou richting op kijkt en dezelfde richting als jij op komt lopen).
Blijf dit regelmatig bij wandelingen doen, tot je merkt dat hij jou in de gaten begint te houden en als je te ver uit de buurt bent, hij zelf achter je aan komt of dichter in de buurt komt. Hij dus zelfs op begint te letten wanneer de afstand tussen jullie beiden te groot begint te worden. Daarna kun je los eens gaan proberen, gaat dit niet direct goed – niet straffen mopperen of wat dan ook – gewoon weer lijn aanklikken en lopen maar. Hij wil links, jij gaat rechts, hij gaat te ver vooruit en let niet op jou, jij draait om en loopt de tegengestelde richting in…
Maak je hond duidelijk dat je wilt dat hij op jou let, ook al vermaakt hij zich kostelijk tijdens een losloop ronddollen partijtje – wat heerlijk is voor ze!

Succes !!
Nadeel van deze manier is dat honden dondersgoed doorhebben dat ze los zijn van de lijn en dan dus buiten je invloed zijn. Als je de hond alleen maar leert dat op jou letten belangrijk is omdat er anders een correctie volgt, is dat de motivatie om op je te letten als die correctie niet volgt ( Hij is immers los) al snel verdwenen.
Als je jezelf leuk maakt en werkt met spel en voer om het aantrekkelijk maakt voor de hond om te komen zal de hond er eerder vrij voor kiezen, of er nu een lijn aan zit of niet, om op je te letten en om als je roept naar je toe te komen.
Ikzelf zou de bovenstaande wijze dus nooit kiezen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Baron Axel schreef:
Joostie schreef:Ik zou graag mijn beagle leren loslopen want ik ben van mening dat een hond eens vrij moet rondlopen. Alleen ben ik bang dat ze weleens de benen zou durven nemen of haar neus volgen.
Vanaf pup geleerd is natuurlijk makkelijker, maar ik kan me voorstellen dat je dan zelf nog niet voldoende vertrouwen draagt om daarmee te starten. Er is vast niets mis met het vrouwtje welke vast bergen zorg draagt voor - de wereld is enkel groot en mooi voor je 6 mnd oude hondje en geef hem is ongelijk ;)
Neem een lange lijn (=/- 10mtr) leg die helemaal uit – geeft niets als hij een keer struikelt over de lijn, hij krijgt zeer snel door hoe hij niet meer struikelt over de lijn, praat ‘niet’ tegen je hond, kijk hem ook niet overmatig na en of aan en begin te lopen. Kijkt jou hond naar links, ga jij rechts af en is de lijn nagenoeg op geef je een klein rukje (niet overhoop rukken dus) en loop gewoon door – sleur maar gerust (met beleid uiteraard, dus de ruimte tot corrigeren geven met langzamer lopen of looppas op plaats doen, toch blijven lopen en niet overmatig aankijken) tot hij met je mee dezelfde richting op gaat lopen als hij niet direct op de correctie wil reageren (vergeet niet te belonen met rustige stem – braaf - als hij jou richting op kijkt en dezelfde richting als jij op komt lopen).

Succes !!

ps:
Te vaak 'hier' oefenen en roepen kan juist weerstand tegen 'hier' oproepen. Leer je hond zelf de ruimte tussen jou en hem te bewaken, want 'hier' betekend ook stilstaan en bij je laten komen en niet met ruimte vrij 'met je meelopen'. Hou het woord 'hier' dus zuiver voor je hond
Joostie,

Mogelijk nog een aanvulling:
Mocht je dit gaan proberen dan wil het helpen om te klakken met je tong (of een ander geluidje) voor je van richting gaat veranderen en of de ruimte te groot vindt worden. Toch start daar pas mee als ze het princiepe van de lange lijn doorhebben. Zo maak je het voor je jonge hond wat aangenamer als hij later tijdens het spelen of ravotten even niet oplet, toch een seintje te krijgen dat jij van richting gaat veranderen en of de afstand te groot begint te vinden.

Laat je hondje vrij bij 'vrij' met een spelregel en verstoor dat 'vrij' zo min mogelijk met worstjes en borstjes en of hierkomen spelregels.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Oefen anders dit alles eerst op een omheind terrein, als je dat in de buurt hebt.
Mocht je hond niet luisteren, kan hij/zij geen kant op (tenminste, niet zo heel ver), en is het dus gemakkelijker om de aandacht weer op jou te richten, want op gegeven moment is het gebeid echt niet interessant meer..
Joostie
geregistreerd lid

hartelijk bedankt voor alle tips :cheer:
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik zou dit de eerste keren op het strand proberen. Ik heb al enkele weglopende beagles met succes zien loslopen op het strand. Het is een grote open vlakte, waar weinig geuren zijn om te ruiken en daarna te volgen. Je kan ze ook goed in het oog houden op deze manier.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

schelsey schreef: ---------------------------------------------------------------------------------
Das ook gelul als ik het zo mooi mag uitdrukken,want laat een husky of malamute los als pup en 50 % van die pups dat zen eigen zinneke doet en je niet volgt maar liever achter de blaadjes gaat,of gewoon helemaal de andere richting opgaat,dan mag je staan lullen,roepen,verstoppen of met dikke worsten draaien,helpt niet,spreek uit ondervinding!

sonja
vrouwtje moet natuurlijk wel leuk zijn en niet met iedereen staan beppen en geen aandacht aan puppie geven... hier lopen alle pups los, en dat zijn in de loop der jaren niet alleen herders geweest...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

starfleet schreef:
schelsey schreef:

sonja

Anne
:ok: :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:
starfleet schreef:
schelsey schreef:

sonja

Anne
:ok: :wink:
Zelfs wegloop-Bram bleef als kleine puppy wel bij het vrouwke :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

schelsey schreef:Neen hoor,want dat vrouwke had daarvoor 3 terveurse herders opgevoed en deze liepen zoals de meeste pups altijd achter dat vrouwke,ook als ze ouder werden was het vrouwke altijd heel belangrijk en mocht niet uit zicht verdwijnen.

Laatste exemplaartje deed dit dus niet,die niets van wat de terveurse herders wel deden!
Sonja
Ik kan me herinneren dat je nooit met puppie alleen ging wandelen, maar dat altijd je oudere hond meeging, ik denk (zoals ik destijds ook al zei) dat dat een hele grote rol heeft gespeeld. Je kunt dan niet alle aandacht aan de pup geven.

Anne
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

onze beagle was pleiten als die los ging en kwam bijna altijd met iets terug :jank: ( trauma's heb ik ervan, was toen nog een klein kind... altijd legde ze muizen, ratten, vogels e.d. voor onze voeten ) maarrrr ze beet nooit iets dood, ving het en kwam het brengen en ging dan alleen naar huis :S

Op puppycursus werden we weggestuurd onder het motto "die hond leert nooit wat"
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ella46 schreef: Op puppycursus werden we weggestuurd onder het motto "die hond leert nooit wat"
Dan was dat een slechte school want elke hond valt wat te leren alleen kost het bij de een meer moeite dan bij de ander :mrgreen:
Ik heb eigenwijze teckels en die hebben bij sommigen ook de naam niks te kunnen leren. Ik zal zeker niet ontkennen dat ze eigenwijs zijn :neenee: maar slim zijn ze ook dus als jij ook slim bent krijg je toch echt zat van ze gedaan.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Dan was dat een slechte school want elke hond valt wat te leren alleen kost het bij de een meer moeite dan bij de ander :mrgreen:
Ik heb eigenwijze teckels en die hebben bij sommigen ook de naam niks te kunnen leren. Ik zal zeker niet ontkennen dat ze eigenwijs zijn :neenee: maar slim zijn ze ook dus als jij ook slim bent krijg je toch echt zat van ze gedaan.
ik zal dan maar niet zeggen dat ze ons bij maar 2 scholen aannamen en de rest ons op voorhand al wegstuurde.... zeer triest.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik heb dan wel geen brak maar een staande jachthond en heb heel veel moeite gehad om hem te laten luisteren bij het loslopen ( in gebieden met wild dan vooral). Ik heb mijn hond van pup af aan los laten lopen, heel veel geoefend met hier komen, veel beloningen, enz. Maar toen 'ontwaakte' zijn jachtinstinct :N:, toen hij een maand of 7 was. Daarnaast zijn sexuele drift en toen was het hek van de dam. Ik heb er spijt van dat ik toen niet meer heb gedaan met de lange lijn. Bij een volgende hond zou ik dat zeker doen. Kon het echter niet over mijn hart verkrijgen om hem zijn vrijheid te ontnemen. Maar het is eigenlijk het allerbelangrijkste dat hij niet de ervaring krijgt dat hij kan doen wat hij wil! Dus naast het trainen, trainen en nog eens trainen moet hij niet de voldoening ervaren van het najagen van een prooi; geen enkele leuke beloning kan daar tegenop..
Beagles kunnen los leren lopen maar realiseer je wel dat je het jezelf niet gemakkelijk hebt gemaakt door voor een brak te kiezen! Dus je zult harder moeten werken dan bijv. de eigenaars van andere hondjes uit de straat (heb ik zelf ervaring mee :mrgreen: ). Het lijkt me het beste om met hem op een goede cursus te gaan waar ze ook verstand hebben van het ras. Dus dat je hond niet over een kam wordt geschoren met bijv. herders. Ik weet uit ervaring dat dat erg frustrerend kan werken.
Mijn hond begon pas echt te luisteren (nogmaals in de omgeving waar ook wild liep, in een gewoon park luisterde hij als een trein) toen hij over de drie jaar was. Ik denk dat ik dat eerder voor elkaar had gekregen als hij minder vrijheid had gehad om te doen wat hij wilde :wink:
Dus aan het werk; succes :ok: :ok:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:denken: Een heel eenvoudig antwoord,met geduld.Misschien flauw,nee.Het duurt gewoon wat langer bij zo'n eigenwijs ras.Hier lopen genoeg Beagle gewoon los,die in het begin nogal wat problmen hebben gegeven.Maar na een tijd lukt het heus wel
Groetjes Myriam
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

eigenwijs zou ik het niet willen noemen, zelfstandig is een betere omschrijving.
als je een Beagle hebt met een goede jachtdrift zoals het ras hoort te hebben, dan zal je die zonder de daarvoor bestemde training nooit goed los kunnen laten, in gebieden waar wild voor komt.
jammer is dat het een modehond is geworden en veel honden niet meer dat specifieke karakter bezitten.

brakken worden op een speciale manier getraint, je moet er engelen geduld mee hebben, een brak is een zelfstandig werkende jachthond, die boven zijn intelligentie geen will to please heeft zoals de meeste mensen dat zouden willen.
kijk maar eens naar al die brakken die met veel succes worden ingezet voor speurwerk, drugshond, cleanboot, enz...
met de juiste training kan je een brak heel veel leren en dan doel ik op jacht gerichte training, dat is een betere manier om brakken te leren gehoorzamen en onder appél te stellen. daar zijn ze immers eeuwen lang voor gefokt.
gehoorzaamheidstrainingen zijn niet geschikt om brakken te trainen, ze leren er omgaan met honden maar oefeningen als volg, sta,zit af en hier is aan de meeste brakken niet besteed, je maakt ze er eerder schuw mee.
een brak die eenmaal een keer de kans heeft gehad om zijn neus te oefenen zonder toestemming, weglopen dus, zal het veel moeilijker afleren. in belgie heb je de belgian houndclub en belgian beagleclub daar kan je info opvragen over trainingen bij jou in de omgeving.
je mag ook op onze site kijken daar staat ook veel info over het trainen van brakken www.perreraiberica.nl
succes met het trainen van je Beagle :ok:

nog even een aanvulling, wij laten onze brakken buiten het eigen terrein niet los voor het 1ste jaar, het duurt een aantal maanden voor ze de basistraing goed onder de knie hebben voordat ze onder appél staan. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

amiwoods schreef:eigenwijs zou ik het niet willen noemen, zelfstandig is een betere omschrijving.
als je een Beagle hebt met een goede jachtdrift zoals het ras hoort te hebben, dan zal je die zonder de daarvoor bestemde training nooit goed los kunnen laten, in gebieden waar wild voor komt.
jammer is dat het een modehond is geworden en veel honden niet meer dat specifieke karakter bezitten.

brakken worden op een speciale manier getraint, je moet er engelen geduld mee hebben, een brak is een zelfstandig werkende jachthond, die boven zijn intelligentie geen will to please heeft zoals de meeste mensen dat zouden willen.
kijk maar eens naar al die brakken die met veel succes worden ingezet voor speurwerk, drugshond, cleanboot, enz...
met de juiste training kan je een brak heel veel leren en dan doel ik op jacht gerichte training, dat is een betere manier om brakken te leren gehoorzamen en onder appél te stellen. daar zijn ze immers eeuwen lang voor gefokt.
gehoorzaamheidstrainingen zijn niet geschikt om brakken te trainen, ze leren er omgaan met honden maar oefeningen als volg, sta,zit af en hier is aan de meeste brakken niet besteed, je maakt ze er eerder schuw mee.
een brak die eenmaal een keer de kans heeft gehad om zijn neus te oefenen zonder toestemming, weglopen dus, zal het veel moeilijker afleren. in belgie heb je de belgian houndclub en belgian beagleclub daar kan je info opvragen over trainingen bij jou in de omgeving.
je mag ook op onze site kijken daar staat ook veel info over het trainen van brakken www.perreraiberica.nl

nog even een aanvulling, wij laten onze brakken buiten het eigen terrein niet los voor het 1ste jaar, het duurt een aantal maanden voor ze de basistraing goed onder de knie hebben voordat ze onder appél staan. :wink:
Nou dat is ongeveer wat ik ook trachtte te vertellen; wist het alleen niet zo goed te verwoorden als jij :ok: Zoals ik al schreef, ik heb zo mijn bedenkingen bij het te vroeg loslaten van jachthonden (door schade en schande wijs geworden) Jij denkt er dus ook zo over. In tegenstelling tot de algemene werkwijze bij het leren hierkomen van honden...
Wat voor brakken heb jij?
Gr. Marijke
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Moon schreef:
amiwoods schreef:eigenwijs zou ik het niet willen noemen, zelfstandig is een betere omschrijving.

Nou dat is ongeveer wat ik ook trachtte te vertellen; wist het alleen niet zo goed te verwoorden als jij :ok: Zoals ik al schreef, ik heb zo mijn bedenkingen bij het te vroeg loslaten van jachthonden (door schade en schande wijs geworden) Jij denkt er dus ook zo over. In tegenstelling tot de algemene werkwijze bij het leren hierkomen van honden...
Wat voor brakken heb jij?

ik heb spaanse brakken Sabueso Espanol :ok:
je kan ze zien op de website www.perreraiberica.nl

worden vaak verward met de Bracco italiano :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”