nance schreef:Een slipketting gebruik ik ook bij mijn honden en ev bij opvangers. Ik krijg de moeilijke honden en geen betere manier om grenzen aan te leren als met slipketting. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een hond gehad die over jouw grens heenging, dus heb je het meer volgzamere type en nee daar gebruik je geen slipketting bij. Maar ga hier niet vertellen dat geen 1 hond er 1 nodig heeft, want je moet zelf nog heel wat leren over hondengedrag....
Betty Akkemaai schreef:Eén ervan is een herplaatser die zowat iedere hond aanvloog die hij tegenkwam (Mechelaar, geen Malthezer). Is inmiddels een super sociale hond.
Is het weleens in je opgekomen dat het misschien andersom is?
Dat als je al heel wat geleerd hebt over hondengedrag je dan pas in staat bent om het zonder te kunnen.
En dan nog iets: iedere hond die jou niet in je sodemieter bijt of boven je gaat staan als je hem een ruk aan z'n nek geeft is een
volgzaam type.
Ik heb er in de jaren genoeg gezien die dwars door hun eigenaar heen gegaan zijn omdat ze niet in die categorie zaten.
Maarom denk je dat je in het IPO en KNPV voornamelijk herders ziet en dat het ook altijd herders zijn die de punten halen?
(En zelfs die leven in veel gevallen niet in het gezin om die reden)
P.s. Malinois, voordat je gaat reageren:
Ik weet dat er ook dobers, rottweilers, boxers enz. lopen.
Ik weet dat er ook wel eens een enkele keer iets anders scoort als een herder
Ik weet dat er ook honden zijn die in de sport gebruikt worden en wel in huis leven.