Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nrd-brabant: SSH/VZH nr. richting GG1 info/hulp gezocht

Moderator: moderatorteam

Betty Akkemaai

Ongelezen bericht door Betty Akkemaai »

malinois schreef:... en die weet ook dat ik doodzielige afgeroste en mishandelde hondjes zonder enige vorm van eigen initiatief heb...
:roll:
Dat is dus je conclusie. Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat dit het effect is van een slipketting op een hond.
Maar mij begint duidelijk te worden hoe je denkt: Als het niet is zoals je hierboven schrijft, dan is het dus goed.
Da's redelijk simpel beredeneerd hoor. Wie zit er naast je om je gehinnik te vertalen en in te tikken?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

zepenko schreef:
malinois schreef:
Betty Akkemaai schreef:
Rob* schreef:kom ik je gelijk met hem laten kennismaken...dan mag jij gaan rukken aan ze kop oke :cheer:
Ik ruk niet aan hondenkoppen hoor.
Moet je bij je Malinois zijn, die heeft daar een mooie ketting voor.
als er iemand kan oordelen is het Rob inderdaad want die kent mij en mijn honden wel persoonlijk :ok: ... en die weet ook dat ik doodzielige afgeroste en mishandelde hondjes zonder enige vorm van eigen initiatief heb...
Ah, dus Rob heeft naast persoonlijk met jou kennisgemaakt te hebben ook een cursusje hondenhoudingen en gedrag gedaan, zodat hij weet waar hij over praat.

ik denk dat ik meer weet dan jij zal beseffen.....ik heb geen cursusje nodig gehad om het simpele en logische verklaarbare gedrag van mijn boxertje of een andere hond te snappen. :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Betty Akkemaai schreef:
malinois schreef:... en die weet ook dat ik doodzielige afgeroste en mishandelde hondjes zonder enige vorm van eigen initiatief heb...
Dat is dus je conclusie. Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat dit het effect is van een slipketting op een hond.
Maar mij begint duidelijk te worden hoe je denkt: Als het niet is zoals je hierboven schrijft, dan is het dus goed.
Da's redelijk simpel beredeneerd hoor. Wie zit er naast je om je gehinnik te vertalen en in te tikken?
heb ik niemand voor nodig, en ja heb je wel gezegd, want het was een vorm van mishandeling zei je in het andere topic.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
zepenko schreef:
malinois schreef:
Betty Akkemaai schreef: Ik ruk niet aan hondenkoppen hoor.
Moet je bij je Malinois zijn, die heeft daar een mooie ketting voor.
als er iemand kan oordelen is het Rob inderdaad want die kent mij en mijn honden wel persoonlijk :ok: ... en die weet ook dat ik doodzielige afgeroste en mishandelde hondjes zonder enige vorm van eigen initiatief heb...
Ah, dus Rob heeft naast persoonlijk met jou kennisgemaakt te hebben ook een cursusje hondenhoudingen en gedrag gedaan, zodat hij weet waar hij over praat.
Rob weet inderdaad waar hij het over heeft ja, ik zou eerder iets van hem aannemen dan van jou als ik eerlijk ben.. gewoon bepaald gevoel wat ik bij bepaalde mensen krijg als ik geposte berichten lees.. en nee, in het verleden waren we ook niet altijd goede vriendjes....ik kan me iets over airdales herinneren... :idea: :mrgreen:

je kunt 101 boekjes lezen wil niet zeggen dat je er iets van gesnapt hebt namelijk....

er is namelijk alleen een verschil tussen hoe ik op het forum over gedrag en honden praat dan in het echt :mrgreen:

en nog steeds blijf ik erbij dat airdales geweldige werkhonden zjn :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
malinois schreef:
zepenko schreef:
malinois schreef: als er iemand kan oordelen is het Rob inderdaad want die kent mij en mijn honden wel persoonlijk :ok: ... en die weet ook dat ik doodzielige afgeroste en mishandelde hondjes zonder enige vorm van eigen initiatief heb...
Rob weet inderdaad waar hij het over heeft ja, ik zou eerder iets van hem aannemen dan van jou als ik eerlijk ben.. gewoon bepaald gevoel wat ik bij bepaalde mensen krijg als ik geposte berichten lees.. en nee, in het verleden waren we ook niet altijd goede vriendjes....ik kan me iets over airdales herinneren... :idea: :mrgreen:

je kunt 101 boekjes lezen wil niet zeggen dat je er iets van gesnapt hebt namelijk....

er is namelijk alleen een verschil tussen hoe ik op het forum over gedrag en honden praat dan in het echt :mrgreen:

(alleen zie je ze niet!) :mrgreen: Juist en dat eerste zien ze hier niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Betty Akkemaai

malinois schreef:heb ik niemand voor nodig, en ja heb je wel gezegd, want het was een vorm van mishandeling zei je in het andere topic.
Sterker nog. Geen vorm van mishandeling, gewoon mishandeling. Het is namelijk een fysieke straf, en op een gegeven moment ook psychisch in de meeste gevallen. Wil niet zeggen dat alle honden er zo bij gaan lopen zoals jij net omschrijft. De meeste angst en stress-signalen missen de meeste hondeneigenaren gewoon hoor.
Maar er zijn er ook een heleboel die er juist op verhogen. Moet jij regelmatig zien op je IPO veld, die honden die een kilometer boven hun eigenaar staan.
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef:
zepenko schreef: Ah, dus Rob heeft naast persoonlijk met jou kennisgemaakt te hebben ook een cursusje hondenhoudingen en gedrag gedaan, zodat hij weet waar hij over praat.

komt omdat de spoeling wat dunner is van de werkairdales he :pffff:
en ja het is gewoo ook hee simel, wil je een echte goeie werkhond dan neem je een mechel of duitser, daar kun je zat in kiezen....en nu weer ontopic :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef: Rob weet inderdaad waar hij het over heeft ja, ik zou eerder iets van hem aannemen dan van jou als ik eerlijk ben.. gewoon bepaald gevoel wat ik bij bepaalde mensen krijg als ik geposte berichten lees.. en nee, in het verleden waren we ook niet altijd goede vriendjes....ik kan me iets over airdales herinneren... :idea: :mrgreen:

komt omdat de spoeling wat dunner is van de werkairdales he :pffff:
en ja het is gewoo ook hee simel, wil je een echte goeie werkhond dan neem je een mechel of duitser, daar kun je zat in kiezen....en nu weer ontopic :mrgreen:
moet dat? :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Betty Akkemaai schreef:
malinois schreef:heb ik niemand voor nodig, en ja heb je wel gezegd, want het was een vorm van mishandeling zei je in het andere topic.
Sterker nog. Geen vorm van mishandeling, gewoon mishandeling. Het is namelijk een fysieke straf, en op een gegeven moment ook psychisch in de meeste gevallen. Wil niet zeggen dat alle honden er zo bij gaan lopen zoals jij net omschrijft. De meeste angst en stress-signalen missen de meeste hondeneigenaren gewoon hoor.
Maar er zijn er ook een heleboel die er juist op verhogen. Moet jij regelmatig zien op je IPO veld, die honden die een kilometer boven hun eigenaar staan.
hoe weet je dat je komt er toch nooit? hoe kun jij dat zien dan?

en fysieke straf is dus altijd mishandeling, ben ik vroeger toch altijd mishandeld door m'n ouders zeg.. en weet je ik ben er nog blij mee ook dat ik op z'n tijd de nodige correcties gekregen heb...
Afbeelding
Betty Akkemaai

malinois schreef:en fysieke straf is dus altijd mishandeling, ben ik vroeger toch altijd mishandeld door m'n ouders zeg.. en weet je ik ben er nog blij mee ook dat ik op z'n tijd de nodige correcties gekregen heb...
Ja, we zien wat er van je geworden is.
Je bent zo opgevoed dus het is voor jou normaal. Verklaart een hoop.
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Dag Betty Akkemaai,

Ik lees zo al even je reacties in dit lijntje en een aantal kleine opmerkingen maken me wel nieuwsgierig;
Zoals aandacht is aandacht, ook negatieve aandacht; ‘een straf is geen negatieve bekrachtiger toch ook een beloning’. Dan schrijf je: een fysieke straf is mishandeling – ik deel de mening dat fysiek ‘straffen’ not done is (is ook iets anders dan corrigeren). Ik meld hierbij direct dat ik een correctie met slip bij wat de hond al goed beheerst, niet ervaar als fysieke mishandeling en merk dus vast wel of ik hier een foute inschatting maak t.a.v. uw reacties.
Hierbij geef je verderop duidelijk aan dat je ‘negeren ook weer niet als het zaligmakende ziet’. Dus jij hanteert andere methoden dan voorgaande om je hond te sturen.
Je schrijft gebruik te maken van slipketting / pikbanden, waaruit ik mogelijk voorbarig opmaak dat je toch gedreven bent met honden trainen?
Verder schrijf je:
Een IPO trainer kan zich niet voorstellen dat het ook op andere wijze zou kunnen; ‘een beter opbouw en niet door de mate van straf te verzwaren’
Met name laatste spreekt me aan.
Mag ik uit laatste opmaken dat je stelt dat jij op andere wijze, een voor de hond vriendelijkere methode eenzelfde resultaat bereikt als de doorsnee IPO trainer? Want dan ben ik namelijk erg geïnteresseerd in uw training- en denkwijze.

gegroet,
Jan (en Monique uiteraard)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Betty Akkemaai schreef:
malinois schreef:en fysieke straf is dus altijd mishandeling, ben ik vroeger toch altijd mishandeld door m'n ouders zeg.. en weet je ik ben er nog blij mee ook dat ik op z'n tijd de nodige correcties gekregen heb...
Ja, we zien wat er van je geworden is.
Je bent zo opgevoed dus het is voor jou normaal. Verklaart een hoop.
ja je kent me goed he.. :cheer: 't is frisjes hoor moet je niet weer onder je steen straks vries je dood
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef:
Rob* schreef:
ik wil wel jouw kop eraf rukken hoor, gratis en voor niks en dan laat ik me hondje de resten van je opvreten? :ok:
ik hoor wel als je het wil, stuur maar pb met je gegevens kom ik je gelijk met hem laten kennismaken...dan mag jij gaan rukken aan ze kop oke :cheer:
durft het bijna niet te vragen... maarre.... mag ik... :N:

wat??de restjes opvreten???.........hey ga gerust je gang hoor :mrgreen:
helpen rukken natuurlijk... (nou dat staat er ook niet zo voordelig als ik het zo eens nalees... :smile: )
:smile: :smile: :smile:

@Rob: mag mijn bloeddorstige vechtteckel ook meedoen dan?
:wink: :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:
malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef: durft het bijna niet te vragen... maarre.... mag ik... :N:

helpen rukken natuurlijk... (nou dat staat er ook niet zo voordelig als ik het zo eens nalees... :smile: )

met rukken????? :N:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

malinois schreef:
Teckelgek schreef:
malinois schreef:
Rob* schreef:

met rukken????? :N:
O jee, o jee, waar gaat dit heen :roll: :roll:
Ik bedoel met restjes opvreten hoor :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”