Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spoed oproep... hulp gevraagd!!!
Moderator: moderatorteam
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Spoed oproep... hulp gevraagd!!!
Ben zo boos
Ben al weken bezig dat de DA het bloed van JJ voor de titerbepaling rabies met spoed zou opsturen (was vorige keer te laag) en er werd me verteld dat het 2 hooguit 4 werkdagen zou duren (vorige week donderdag opgestuurd, na precies 120 dagen na de laatste enting). Nu bellen we of ze al iets weten, wordt ijskoud gezegd dat ze zaterdag pas de uitslag kunnen hebben (gaan vrijdag dus op vakantie naar Zweden)
Ik ben echt radeloos nu.. ga echt niet zonder mijn kindje op vakantie vanwege die k*t DA... Ze zijn iig een klant kwijt daaro, door de stront kunnen ze zakken.. Zit hier echt met tranen in mijn ogen want weet het echt niet meer!! 
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, ik heb hetzelfde eens meegemaakt met onze dierenarts... Er was ook haast bij geboden en we zijn tenslotte zelf naar Brussel gereden om het monster weg te brengen en hebben dringend om spoed verzocht bij de receptie. Tenslotte is er iemand van het lab gekomen en heeft het als zijnde spoed in behandeling genomen. Omdat onze dierenarts het nog niet had verstuurd (terwijl dit al had gemoeten) kon dit nog zo.
Toen de uitslag er al na 4 dagen was, konden we die ophalen en dat hebben we ook gedaan.
Misschien kun je het adres achterhalen van het lab in Duitsland en rechtstreeks met hun contact opnemen? De waarde moet iig groter zijn dan 0,5 IE/ml en soms zien ze dit resultaat al na 4 dagen op kweek.
Dan zouden ze de uitslag kunnen faxen als ze willen meewerken
Toen de uitslag er al na 4 dagen was, konden we die ophalen en dat hebben we ook gedaan.
Misschien kun je het adres achterhalen van het lab in Duitsland en rechtstreeks met hun contact opnemen? De waarde moet iig groter zijn dan 0,5 IE/ml en soms zien ze dit resultaat al na 4 dagen op kweek.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Een van deze laboratoria moet het zijn, maar welke
• Institut für Virologie, Frankfurter Straße 107, D-35392 Giessen,
Tel.: 00 49/(0)6 41/993 83 50, Fax: 00 49/(0)6 41/99 3 83 59,
e-mail: diagnostik@vetmed.uni-giessen.de oder heinz-juergen.thiel@vetmed.uni-giessen
• Eurovir Hygiene Institut, Biotechnologiepark, D-14943 Luckenwalde,
Tel./Fax: 00 49/(0)33 71/68 12 69,
e-mail: Eurovir@biogate.com oder thraenhart@biogate.com
• Landesuntersuchungsamt für das Gesundheitswesen Südbayern,
Veterinärstraße 2, D-85764 Oberschleißheim,
Tel.: 00 49/(0)89/315 60-321, Fax: 00 49/(0)89/315 60-459, e-mail: vet24@luas.bayern.de
• Landesveterinär- und Lebensmitteluntersuchungsamt Sachsen-Anhalt
Außenstelle Stendal, Haferbreiter Weg 132–135, D-39576 Stendal,
Tel.: 00 49/(0)39 31/63 10
• Staatliches Veterinäruntersuchungsamt, Zur Taubeneiche 10–12, D-59821 Arnsberg,
Tel.: 00 49/(0)29 31/80 90, email: Tollwut@svua-arnsberg.nrw.de
• Institut für epidemiologische Diagnostik, Friedrich-Loeffler-Institut
(keine Routine-Diagnostik), Seestraße 55, D-16868 Wusterhausen,
Tel.: 00 49/(0)33 97/98 00
• Landesuntersuchungsamt für das Gesundheits- und Veterinärwesen Sachsen,
Zschopauer Straße 186, D-09126 Chemnitz, Tel.: 00 49/(0)3 71/600 95 32
• Vet Med Labor GmbH, Mörikestraße 28/3, D-71636 Ludwigsburg,
Tel.: 00 49/(0)18 02/83 86 33, Fax: 00 49/(0)71 41/64 8 35 55,
email: rabies@vetmedlabor.de
e-mail: diagnostik@vetmed.uni-giessen.de oder heinz-juergen.thiel@vetmed.uni-giessen
Tel.: 00 49/(0)89/315 60-321, Fax: 00 49/(0)89/315 60-459, e-mail: vet24@luas.bayern.de
• Staatliches Veterinäruntersuchungsamt, Zur Taubeneiche 10–12, D-59821 Arnsberg,
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien zien ze al resultaat na 2 dagen, als het iig minimaal 0,5 is dan is het al goed. Nu moet je aan de DA vragen welk lab in Duitsland het is en vragen of de DA wil bellen, anders moet je het zelf proberenmellanie schreef:Nee duitsland..Want dat was het snelst met 2 tot 4 dagen (zeiden ze tot nu toe steeds)
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Volgens mijn DA zit het in Stuttgart...bulletjebe schreef:Een van deze laboratoria moet het zijn, maar welke
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Faxen was ook volgens mijn DA niet voldoende... Echt meewerken doen ze niet he... dan was het niet rechtsgeldigbulletjebe schreef:Oh, ik heb hetzelfde eens meegemaakt met onze dierenarts... Er was ook haast bij geboden en we zijn tenslotte zelf naar Brussel gereden om het monster weg te brengen en hebben dringend om spoed verzocht bij de receptie. Tenslotte is er iemand van het lab gekomen en heeft het als zijnde spoed in behandeling genomen. Omdat onze dierenarts het nog niet had verstuurd (terwijl dit al had gemoeten) kon dit nog zo.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
heb 2 honden naar engeland gestuurd met een gefaxte titerbepaling
en geen enkel commentaar op gehad.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is die in Ludwigsburg!mellanie schreef:Volgens mijn DA zit het in Stuttgart...bulletjebe schreef:
VetMed Labor Ludwigsburg
Das Labor für Tierärzte
D-71636 Ludwigsburg / Mörikestraße 28/3
Freies Auftragslabor / Schwerpunkte: Veterinär; Medizin; Diagnostik
Ansprechpartner: Hotline, 6483000 (07141)
Herr Dr. Brandenburg Laborleiter, 6483500 (07141)
-
myriam1
- Actief
Hoi,
Vandaag heeft i.v,m,de komende wk wedstrijd alles plat gelegen ik hoop van harte dat je de uitslag binnen krijgt.Kan je het niet op de mail laten zetten en dan voordat je het land verlaat uitprinten.Bij twijfel kan je da toch alles beaamen.Wel Heel vervelend.Wij gaan morgen weg voor het eerst met hond.Ben hel benieuwd hoe het bevalt.
Veel succes
Groetjes Myriam
Vandaag heeft i.v,m,de komende wk wedstrijd alles plat gelegen ik hoop van harte dat je de uitslag binnen krijgt.Kan je het niet op de mail laten zetten en dan voordat je het land verlaat uitprinten.Bij twijfel kan je da toch alles beaamen.Wel Heel vervelend.Wij gaan morgen weg voor het eerst met hond.Ben hel benieuwd hoe het bevalt.
Veel succes
Groetjes Myriam
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik hoop dat je het nog op tijd krijgt.
Ik ben begin dit jaar met 2 honden naar noorwegen gegaan, een hond zou eigenlijk niet meegaan maar op het laatste moment toch besloten van wel,( oppas kon niet door prive omst. ) de ander was al weken ervoor getest omdat ik wist dat het lang kon duren en omdat het bloed niet persé gelijk goed hoeft te zijn, afijn de titertest van de eerste hond was na een dag of 10 binnen maar die kwam uit lelystad, de tweede test was dus haast mee maar de da zei dat lukt wel binnen een week maar ze hadden die naar belgie gestuurd en daar werken ze wat trager en op het laatste moment dus 10 dagen later aan het einde van de middag ( ik had inmiddels al oppas geregeld en de volgende dag ging ik naar noorwegen ) kwam de fax binnen, godzijdank
de dierenarts heeft er wel elke dag achteraan gebeld voor me en het verhaal uitgelegd en ze hebben er wel naar geluisterd want het kwam toch op tijd,
FAX met uitslag is voldoende
en nu gewoon erachteraan bellen en vriendelijk het verhaal uitleggen
als de dierenarts niet mee wil werken bel dan gelijk het lab op. wel vervelend dat ze niet mee willen werken en dat ze zeggen dat een fax niet voldoende is, want dat is het wel/
en ze hebben er in noorwegen en zweden helemaal niet naar gevraagd
maar goed als ze het wel doen en je hebt het niet ben je wel de klos
succes en zoizo een fijne vakantie gewenst, ik duim dat je de uitslag alsnog op tijd binnen hebt, ik ken helaas de stress di ejij nu ook voelt
Ik ben begin dit jaar met 2 honden naar noorwegen gegaan, een hond zou eigenlijk niet meegaan maar op het laatste moment toch besloten van wel,( oppas kon niet door prive omst. ) de ander was al weken ervoor getest omdat ik wist dat het lang kon duren en omdat het bloed niet persé gelijk goed hoeft te zijn, afijn de titertest van de eerste hond was na een dag of 10 binnen maar die kwam uit lelystad, de tweede test was dus haast mee maar de da zei dat lukt wel binnen een week maar ze hadden die naar belgie gestuurd en daar werken ze wat trager en op het laatste moment dus 10 dagen later aan het einde van de middag ( ik had inmiddels al oppas geregeld en de volgende dag ging ik naar noorwegen ) kwam de fax binnen, godzijdank
de dierenarts heeft er wel elke dag achteraan gebeld voor me en het verhaal uitgelegd en ze hebben er wel naar geluisterd want het kwam toch op tijd,
FAX met uitslag is voldoende
en ze hebben er in noorwegen en zweden helemaal niet naar gevraagd
succes en zoizo een fijne vakantie gewenst, ik duim dat je de uitslag alsnog op tijd binnen hebt, ik ken helaas de stress di ejij nu ook voelt
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik snap zoizo niet dat ze zaterdag zeggen, naar mijn weten zijn alle laboratoria in het weekend gesloten
afijn vorige week donderdag dus opgestuurd, dan zou het zeker deze donderdag binnen moeten komen maar nogmaals: >> erachteraan bellen, dat werkte bij mij ook ( oke ander lab en andere da maar toch ) en nogmaals fax is voldoende
afijn vorige week donderdag dus opgestuurd, dan zou het zeker deze donderdag binnen moeten komen maar nogmaals: >> erachteraan bellen, dat werkte bij mij ook ( oke ander lab en andere da maar toch ) en nogmaals fax is voldoende
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
sioux
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Onze dierenarts heeft het 3 juni (zaterdag voor Pinksteren) opgestuurd naar lelystad en donderdag 8 juni hadden we de uitslag al per fax. Dat vond ik erg snel zeker omdat het maandag natuurlijk pinksteren was. Wij hebben ook alleen een gefaxte uitslag en volgens mij is dat voldoende hoor. Als de dierenarts de verklaring in het paspoort maar goed invult.
Misschien kun je zelf bellen/faxen/mailen naar het Lab in Stuttgart om te vragen of ze er alsjeblieft spoed achter willen zetten omdat jullie vrijdag op vakantie gaan?
Ik ben blij dat onze test meteen de 1e keer goed was anders waren we ook in de knel gekomen met de vakantie.
Misschien kun je zelf bellen/faxen/mailen naar het Lab in Stuttgart om te vragen of ze er alsjeblieft spoed achter willen zetten omdat jullie vrijdag op vakantie gaan?
Ik ben blij dat onze test meteen de 1e keer goed was anders waren we ook in de knel gekomen met de vakantie.
Groeten van Sioux
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
Melanie 74
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Het is het lab in stuttgart... heb van de DA een nederlands contactpersoon in Amsterdam gekregen die ik al de hele dag probeer te bereiken tevergeefs
Morgen ochtend vroeg is dit het eerste wat ik weer ga doen en anders ga ik toch maar een poging wagen naar duitsland. Heb net bij de Ark een stempel gekocht waar je zelf de tekst in kan maken. Als ik echt niemand voor vrijdag kan bereiken wordt het een fictieve dierenarts met handtekening...
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
kopie van titertest van een van mijn honden kopen?mellanie schreef:Het is het lab in stuttgart... heb van de DA een nederlands contactpersoon in Amsterdam gekregen die ik al de hele dag probeer te bereiken tevergeefsMorgen ochtend vroeg is dit het eerste wat ik weer ga doen en anders ga ik toch maar een poging wagen naar duitsland. Heb net bij de Ark een stempel gekocht waar je zelf de tekst in kan maken. Als ik echt niemand voor vrijdag kan bereiken wordt het een fictieve dierenarts met handtekening...
maar ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Kan ik net zo goed mijn uitslag van de negatieve titer veranderen, hoef dan alleen maar 'lower than' te veranderen in 'higher then'Podenji schreef:kopie van titertest van een van mijn honden kopen?mellanie schreef:Het is het lab in stuttgart... heb van de DA een nederlands contactpersoon in Amsterdam gekregen die ik al de hele dag probeer te bereiken tevergeefsMorgen ochtend vroeg is dit het eerste wat ik weer ga doen en anders ga ik toch maar een poging wagen naar duitsland. Heb net bij de Ark een stempel gekocht waar je zelf de tekst in kan maken. Als ik echt niemand voor vrijdag kan bereiken wordt het een fictieve dierenarts met handtekening...
hoef je alleen maar jouw gegevens en de gegevens van de hond te veranderen
![]()
maar ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
sjips niet aan gedachtmellanie schreef:Kan ik net zo goed mijn uitslag van de negatieve titer veranderen, hoef dan alleen maar 'lower than' te veranderen in 'higher then'Maar
"
op de titertesten van mijn honden staat niet "higher"of "lower"maar gewoon de uitslag bij solar 2.7 en bij Jenson 1.5 IE ofzo
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Zal misschien per lab verschillen. Deze was van Brussel...Podenji schreef:sjips niet aan gedachtmellanie schreef:Kan ik net zo goed mijn uitslag van de negatieve titer veranderen, hoef dan alleen maar 'lower than' te veranderen in 'higher then'Maar
![]()
![]()
"
op de titertesten van mijn honden staat niet "higher"of "lower"maar gewoon de uitslag bij solar 2.7 en bij Jenson 1.5 IE ofzo
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
-
sioux
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dan heb je het nog op tijd toch?mellanie schreef:Heb net de nederlandse contactpersoon gesproken en vrijdag gaan ze het faxen naar de DA. Zal de antwoorden van hier ook even printen van de mensen die zeggen dat een fax voldoende is...
Nu nog hopen dat het deze keer wel hoger is dan 0,5
in dat geval:
ik ga ervanuit dat de titer nu goed is
volgens mij komt het niet zo heel vaak voor dat hij niet voldoende is en helemaal niet na een herhalingsenting, maar ik heb er niet veel ervaring mee heb het alleen bij 2 honden laten doen en die uitslagen waren meteen goed
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Dit was nu al zijn 4e prikPodenji schreef:dan heb je het nog op tijd toch?mellanie schreef:Heb net de nederlandse contactpersoon gesproken en vrijdag gaan ze het faxen naar de DA. Zal de antwoorden van hier ook even printen van de mensen die zeggen dat een fax voldoende is...
Nu nog hopen dat het deze keer wel hoger is dan 0,5
in dat geval:![]()
ik ga ervanuit dat de titer nu goed is![]()
volgens mij komt het niet zo heel vaak voor dat hij niet voldoende is en helemaal niet na een herhalingsenting, maar ik heb er niet veel ervaring mee heb het alleen bij 2 honden laten doen en die uitslagen waren meteen goed
Nu nog hopen dat mijn DA wilt stempelen met een fax.. .anders trek ik haar echt achter haar balie vandaan
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
pvdmellanie schreef:Dit was nu al zijn 4e prikDus je zult begrijpen dat we nu ook weer huiverig zijn dat het niet goed is. Heb al veel erover gelezen en het schijnt bij honden waarvan het uit de test te laag is dat deze werken met 'geheugencellen' en 'overdrachtscellen'. Dus wanneer hij in aanraking komt met rabies dat dan in een keer zijn antilichamen in actie komen en normaal zijn ze dus 'in rust' zeg maar.
Nu nog hopen dat mijn DA wilt stempelen met een fax.. .anders trek ik haar echt achter haar balie vandaan