Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie met pup van 3 maanden naar Ameland?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Yvonne_s&k
Vaste gebruiker

Vakantie met pup van 3 maanden naar Ameland?

Ongelezen bericht door Yvonne_s&k »

Wij hebben onverwachts de zorg gekregen over een leuke lieve pup. Maar ook hadden wij begin dit jaar al een vakantie besproken naar ameland.

Is het verstandig/leuk onze pup mee te nemen of raden jullie dat af?

Groetjes Yvon
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

gewoon lekker meenemen. Is goed voor hem om in een onbekende omgeving te komen.

Verleden jaar is onze Lance mee geweest naar zuid-frankrijk, hij was net 4 maanden oud en dit jaar is Chad met 4 maanden ook mee geweest naar Duitsland op vakantie. En bij beide heren ging dat kei goed :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
BRENNEKE Marion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door BRENNEKE Marion »

Waarom zou dat nu niet kunnen ? Die pup blijft toch met jullie samen en het gaat ook niet over een kat, toch ?!
Voor hem is belangrijk, dat die bij jullie is en tijdens zo een vakantie heb je dan vaak veel meer tijd om er mee bezig te zijn.
Dus, prettige vakantie gewenst (en misschien een tiental graadjes minder :wink: ).

Marion
A dog is for life, not just for christmas !
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sypke »

Lekker meenemen. In Ameland mag je ook in de zomer met je hond op het strand. Hij is nog erg jong, dus laat hem niet te veel op zand lopen (dat belast de gewrichten te veel). Neem water en eten voor hem mee als je er een dag op uittrekt en zorg dat hij ook genoeg rust krijgt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram is ook als jonge pup met ons mee geweest naar een Waddeneiland (Vlieland). Hij was nog zo klein dat hij in een mandje voorop de fiets paste. Het was geweldig, dus gewoon doen! :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Lekker doen ,hoor.
Zolang je maar geen lange wandelingen gaat maken in al je enthousiasme. Ondanks dat het strand fantastisch is, en dat het heerlijk is om met je hond erop uit te trekken, blijft het nog maar een hummeltje. :wink:
Maar je kan daar vast wel een bolderkar huren zodat je de hond lekker na een tijdje wandelen in de kar kan zetten (tip: neem een tuigje mee, zodat je de hond goed aan de kar kan bevestigen).
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Yvonne_s&k
Vaste gebruiker

bedankt voor jullie reactie's.

In een fietsmandje gaat denk ik niks worden. Hij is nu al 7 kg. En nog maar 9 weekjes. over 3 weken gaan we met vakantie. Waarschijnlijk nemen we hem 1 weekje mee, de andere week logeert hij bij mijn ouders, waar wij nu ook vaak zijn.

Ik heb wel ervaring met pups dus weet dat ze niet ver kunnen/mogen wandelen etc.

Waar ik een beetje mee zit is dat zij nog niet helemaal zindelijk is (duurt langer bij deze hond als bij onze anderen) en we huren toch een appartement van andere mensen..
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Yvonne_s&k schreef:bedankt voor jullie reactie's.

In een fietsmandje gaat denk ik niks worden. Hij is nu al 7 kg. En nog maar 9 weekjes. over 3 weken gaan we met vakantie. Waarschijnlijk nemen we hem 1 weekje mee, de andere week logeert hij bij mijn ouders, waar wij nu ook vaak zijn.
Dat lukt waarschijnlijk nog net. Je hoeft er ook geen te kopen, je kan ze huren bij een fietsverhuurbedrijf, dan kan je gelijk kijken of het nog past. Ik heb een fietsmand waar in principe een Border nog in past, hij gaat tot 20-25 kilo geloof ik

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Yvonne_s&k schreef:bedankt voor jullie reactie's.

Dat lukt waarschijnlijk nog net. Je hoeft er ook geen te kopen, je kan ze huren bij een fietsverhuurbedrijf, dan kan je gelijk kijken of het nog past. Ik heb een fietsmand waar in principe een Border nog in past, hij gaat tot 20-25 kilo geloof ik

Anne
Fietsmand achterop past zeker nog wel lijkt me. Moos en Saar zitten altijd samen achterop in het mandje (da's samen ruim 10 kilo).
Fietsmandje voorop durf ik niet aan met honden boven een kilo of 5-6, maar dat is ook meer persoonlijk denk ik.
Afbeelding
Yvonne_s&k
Vaste gebruiker

Oke het is een herder x bordeaux dus een vrij forse en drukke hond. Ik hoop dat dat gaat lukken.

In zo'n fietsmand kun je ze ook vastmaken?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Yvonne_s&k schreef:Oke het is een herder x bordeaux dus een vrij forse en drukke hond. Ik hoop dat dat gaat lukken.

In zo'n fietsmand kun je ze ook vastmaken?
Ja, met een tuigje, dus niet met de halsband. Ik heb zelf 2 van die ijzeren kettinkjes die ik door de speciale gaten in het mandje kan doen en dan op de rug vast aan de tuigjes.
Afbeelding
Yvonne_s&k
Vaste gebruiker

ze is dus nog niet zindelijk, dat duurt langer dan verwacht..
We huren een appartement van anderen.. Is het dan wel wat om je pup mee te nemen?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hij is pas negen weken. Met 12 weken is hij niet meer lek en hoewel hij dan nog niet zindelijk zal zijn, gaat hij wel al een beetje in de richting en komt er wat meer tijd tussen het plassen te zitten. Wat ligt er op de vloer van dat appartement? Als er dure vaste vloerbedekking ligt maakt het dat wel lastig, ik weet niet of ik het dan zou doen.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Yvonne_s&k schreef:ze is dus nog niet zindelijk, dat duurt langer dan verwacht..
We huren een appartement van anderen.. Is het dan wel wat om je pup mee te nemen?
Vloerbedekking of iets waterbestendigs op de vloer?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Yvonne_s&k
Vaste gebruiker

zaterdag gaan we vertrekken met de pup.. :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”