Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve Bella, weltrusten,

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

STerkte !
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Heel veel sterkte.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

sterkte
Afbeelding
Bella
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bella »

Dank jullie wel,

Het ging ook allemaal zo snel. Ze was pas 17 maanden...

Ik was vergeten dat daar schapen lopen omdat ik een jaar niet in mijn geboorte dorp geweest ben. Toen ik grapte van ik hou het balletje hier voor het geval ze achter een schaap aangaat ofzo, sprong ze net het water in.

Ze ging de sloot over en rende dwars door de kudde. 1 schaap sprong de verkeerde kant op en die dreef ze in een hoek van de wei. Vervolgens sprong het schaap de sloot in en de hond er achter aan. Die zwom achter het schaap langs en beet deze in z'n nek.

Op het moment dat het schaap de sloot in sprong, ben ik ook de sloot in gesprongen had de hond net te pakken voor dat deze het schaap onder duwde. Tegen m'n moeder geschreeuwd dat ze de hond vast moest houden en schaap terug naar de overkant gedreven. Vlak daarna kwamen mensen mij helpen om het schaap op de kant te krijgen. Het schaap heeft het overleeft. Doordat ik niet weet van wie het landje is heb ik geen contact op kunnen nemen met de boer.

De blik die ik in haar ogen zag toen ik haar in de sloot te pakken had gekregen. Die had ik eerder gezien in het park hier tegenover. Toen rende er een klein kind langs, maar zat zij vast en had ze een bal in d'r bek. Ik kon toen die blik niet plaatsen omdat ik die bij haar nog nooit gezien had.

Die connectie legde ik niet meteen maar later pas en heb toen besloten dat het risico om de hond te houden of te herplaatsen gewoon te groot was. Contact gehad met de dierenarts en heb haar diezelfde middag nog in laten slapen.

Ik heb er geen spijt van, maar het doet wel heel erg veel pijn. Aangezien het net zo goed ging.

Liefs Desiree
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik schrik hier erg van...
Ik ga totaal geen verwijten of dergelijke maken...
Maar ik nam aan dat ze verdronken was...
Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes...
Maar mijn hond in laten slapen omdat het achter een schaap aanging en zelfs beet voor mijn part dood beet...nooit!
Afbeelding
Bella
Vaste gebruiker

Leanne schreef:Ik schrik hier erg van...
Ik ga totaal geen verwijten of dergelijke maken...
Maar ik nam aan dat ze verdronken was...
Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes...
Maar mijn hond in laten slapen omdat het achter een schaap aanging en zelfs beet voor mijn part dood beet...nooit!
Ze is niet verdronken, maar het ging me niet om dat schaap.

Waar het om ging is dat ze dezelfde blik in d'r ogen had bij dat schaap als bij een kind. Ik ga het risico niet lopen dat ze een kind grijpt, al zou ik haar nog haar hele leven moeten vasthouden.

Ik heb het besproken met een gedragstherapeut, dierenarts en mijn honden uit laat service. Die zeiden allemaal het zelde, dit is niet meer te redden.

Vandaar dat ik haar heb laten inslapen. Dat schaap zou heel jammer geweest zijn, maar mijn eigen schuld. Als ze een kind gegrepen had, had ik veel verder van huis geweest.

Misschien is het kul, maar de intensiteit waarmee dit ging. Het systematische werken. Ik ga niet het risico lopen en een kind in gevaar laten brengen. Dat doe ik niet.

Liefs Desiree
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik wil er geen discussie van maken :wink:
Ieder maakt zijn eigen keuzes...
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Wat afschuwelijk!
Had je haar als pup al of was het een herplaatser? Ik vraag dit omdat ze in het laatste geval misschien heel veel heeft meegemaakt.
Het kan ook een tumor in haar kop geweest zijn. Zoiets heb ik in mijn kennissenkring meegemaakt.

Hoe dan ook heel veel sterkte!
Bella
Vaste gebruiker

Teckelgek schreef:Wat afschuwelijk!
Had je haar als pup al of was het een herplaatser? Ik vraag dit omdat ze in het laatste geval misschien heel veel heeft meegemaakt.
Het kan ook een tumor in haar kop geweest zijn. Zoiets heb ik in mijn kennissenkring meegemaakt.

Ze was een herplaatser die inderdaad heel veel had meegemaakt. Tumor was het niet, maar gewoon weinig menselijk contact gehad in extreme omstandigheden.

Liefs Desiree
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Bella schreef:
Teckelgek schreef:Wat afschuwelijk!

Ze was een herplaatser die inderdaad heel veel had meegemaakt. Tumor was het niet, maar gewoon weinig menselijk contact gehad in extreme omstandigheden.

Liefs Desiree
Vreselijk :cry: :cry: .
Ze heeft het in ieder geval nog goed gehad bij jou!
toy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door toy »

Sterkte ! mooi geschreven :cry:
Als je de mens leert kennen, ga je de dieren nog meer waarderen.
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Heel veel sterkte :(:
Afbeelding
Bella
Vaste gebruiker

Inge O schreef:ik vind het erg voor je, maar vind het evengoed vreemd. die hond is dus dood omwille van een blik in haar ogen.
evengoed sterkte.
Vreemd mag je het vinden, ik heb meerdere vragen gehad.

Ik ga niet wachten tot ze een kind pakt. Midden in Amsterdam met heel veel kinderen in de buurt. Dat kan gewoon niet. Het was mijn beslissing die ik in overleg met pro's gemaakt heb. Verder ga ik het gewoon niet meer uitleggen.

Ik dank iedereen voor de steun.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen. Je verdriet moet groot zijn, maar een dier schuldig bevinden aan iets waartoe behalve een blik in de ogen geen enkel gedrag eerder aanleiding toe gegeven heeft vind ik bijzonder heftig.
Maar goed, dit is niet de plaats om erover in gesprek te gaan. Wel hoop ik dat je voor een eventuele volgende hond kiest voor een hond met minder pit en een makkelijker verleden. Een herplaatser met een verleden kan nou eenmaal forse gebruiksaanwijzingen hebben. Dat is niet erg, maar een eerlijke kans krijgen om te veranderen vind ik voorwaarde als je begint aan een moeilijke hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Heel veel succes gewenst de komende tijd
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Eline* schreef:Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen. Je verdriet moet groot zijn, maar een dier schuldig bevinden aan iets waartoe behalve een blik in de ogen geen enkel gedrag eerder aanleiding toe gegeven heeft vind ik bijzonder heftig.
Maar goed, dit is niet de plaats om erover in gesprek te gaan. Wel hoop ik dat je voor een eventuele volgende hond kiest voor een hond met minder pit en een makkelijker verleden. Een herplaatser met een verleden kan nou eenmaal forse gebruiksaanwijzingen hebben. Dat is niet erg, maar een eerlijke kans krijgen om te veranderen vind ik voorwaarde als je begint aan een moeilijke hond.
ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier ook mee eens ben...
een blik in de ogen van een hond zegt niet genoeg over hoe het karakter is..
kijk maar b.v. bij spelen. dan is de blik fanatiek en dat word bij veel mensen vaak verward met agressie...

maar hoe dan ook veel sterkte met het verlies
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Sterkte
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Bella schreef:
Ik heb het besproken met een gedragstherapeut, dierenarts en mijn honden uit laat service. Die zeiden allemaal het zelde, dit is niet meer te redden.

en die waren er allemaal bij deze 3 "Pro's" toen dit gebeurde met schaap en de blik naar het kind??
dood omdat een hond een opgewonden blik heeft....tsja sterkte maar dan he?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk niet dat dit het juiste moment is om hier een discussie over te voeren.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies!

gr Aimee
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Phoe heel heftig. Zeker niet het moment voor een heftige discussie en het is te laat daarvoor. Sterkte joh

Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mark-fryslan schreef:Phoe heel heftig. Zeker niet het moment voor een heftige discussie en het is te laat daarvoor. Sterkte joh

Mark
Het is nooit te laat om ergens iets van te leren. Het is niet de plek voor discussie, dat is absoluut waar, maar toch vind ik wel dat met gepast respect mensen iets mogen zeggen. Er komt namelijk ook over een paar maanden hier geen topic meer over.
Ik vind het een enorme heftige beslissing en schrik er enorm van. Als een hond een gevaar is voor andere mensen of kinderen zal niemand inslapen een foute beslissing vinden. Maar het gevaar van een hond afmeten aan een oogopslag..allemachtig..
Het is voor Bella te laat en het moet voor de baas van Bella vreselijk zijn geweest.
Ik hoop alleen inderdaad wel dat ze bij een volgende hond niet weer begint aan een pittig ding. Pittige dingen kijken nou eenmaal wel eens gefuckt als ze schrikken of opgejut worden. En iedere hond kan achter schapen aangaan..dat zegt gewoonweg echt niets over omgang met andere wezens.
Geen discussie, maar hopelijk wel een leerschool dat een moeilijke hond misschien niet de juiste keuze is voor deze baas.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Heel jammer dat het zo gegaan is..... ik denk dat er nog wel andere mogelijkheden waren geweest maar daar is het te laat voor. Ik snap dat je in hartje Amsterdam geen hond kan hebben die misschien achter kinderen aan gaat maar er zijn ook mensen die op andere plekken wonen en er zijn ook mensen die misschien veel tijd en energie hadden willen steken in training e.d.
Pongo een van mijn honden gaat achter kinderen aan als die voorbij rennen of als deze druk doen, hij kan daarbij ook happen in mauw o.i.d. Daarnaast heeft hij nog meer problemen.
Buiten loopt hij niet los en hou ik de omgeving goed in de gaten. Pongo is ook een herplaatser met zijn eigen onbekende verleden. Ik heb hem inmiddels alweer 1,5 jaar, die tijd is echt niet altijd gemakkelijk geweest met een hond die niet helemaal sociaal is en nu nog is het soms moeilijk maar het lukt wel en ik kan ook heel erg van hem genieten want vooral binnen is het een totaal andere hond. Ook daar reageert hij wel op kinderen/volwassenen als deze druk doen maar ik voorkom dat er dingen kunnen gebeuren en dat lukt gelukkig. Ik heb in het begin toen ik hem net had ook vaak getwijfeld over wat moet ik hier nu mee, we brengen hem terug naar het asiel, het is en blijft soms erg moeilijk maar ik zou hem niet graag willen missen.
Ik wil met dit verhaal alleen maar zeggen er zijn wel mogelijkheden voor "probleem"honden, misschien niet altijd bij jezelf maar misschien wel bij een ander.
Ik heb het idee dat het besluit vrij snel is genomen.... of zit ik daar helemaal naast? Ik vind het goed dat je mensen om advies hebt gevraagd maar ik snap hun advies niet helemaal.

Ik wil je wel nog heel veel sterkte wensen met het verlies van je hond want dat is iets wat altijd moeilijk blijft!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”