Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

clicker

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

clicker

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb gister wat hulp gehad met Jamey leren clickeren, maar dat ging er iets anders aan toe dan hoe ik het een paar jaar terug aan wat paarden geleerd heb... Bij die paarden begon ik gelijk met 'touch' wat overigens ook gewoon goed werkte, maar bij Jamey is dus eerst de clicker opgeladen door middel van klik - lekkers enz.

Bij de paarden begon ik iedere clickerbeurt weer even opnieuw met touch, om te herhalen, waarna ik verder ging. Mijn vraag is nu dus of ik dat bij Jamey dus ook moet doen. Dus eerst een paar keer enkel klik - beloning, voordat ik weer verder ga uitbouwen.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: clicker

Ongelezen bericht door Belle »

Jacksel schreef:Ik heb gister wat hulp gehad met Jamey leren clickeren, maar dat ging er iets anders aan toe dan hoe ik het een paar jaar terug aan wat paarden geleerd heb... Bij die paarden begon ik gelijk met 'touch' wat overigens ook gewoon goed werkte, maar bij Jamey is dus eerst de clicker opgeladen door middel van klik - lekkers enz.

Bij de paarden begon ik iedere clickerbeurt weer even opnieuw met touch, om te herhalen, waarna ik verder ging. Mijn vraag is nu dus of ik dat bij Jamey dus ook moet doen. Dus eerst een paar keer enkel klik - beloning, voordat ik weer verder ga uitbouwen.
Als Jamey goed weet wat de click betekent, hoeft dit niet. Wel begin ik zelf altijd een trainingssessie met wat eenvoudige aandachtsoefeningetjes: aankijken, click, brokje weggooien (zodat de hond een eindje wegloopt en weer terug kan komen om aandacht te hebben). Of ik loop even een stukje waarbij ik beloon voor aandacht.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”