Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bonny op cursus

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

bonny op cursus

Ongelezen bericht door senna03 »

Aanstaande zaterdag hebben Bonny en ik "examen" van de puppy-cursus. Sinds 2 weken vindt Bonny er niet veel meer aan. In het begin leerde ze heel snel en vond het erg leuk. Nu gooit ze "zit" en "af" doorelkaar of kijkt me aan of ik soms gek geworden ben. Hoe ik ook mijn best doe om het leukste baasje van de wereld te zijn, hoge stem, heel enthousiast doen zodat waarschijnlijk m'n mede-cursisten denken dat ik gek geworden ben maar dat boeit me niet. Als Bonny het maar leuk vindt, maar helaas....Ze is nu ruim 5 maanden, zou ze misschien al in een vervroegde pubertijd zitten? Of vindt ze deze oefeningen te simpel? We hebben al erg veel oefeningen gehad, wat ik eigenlijk voor een puppy-cursus te veel vind, o.a. aan de voet, touch, wacht, los volgen, slalom, etc. Ze leerde het erg snel. Nu voor het "examen" hoeft ze "alleen" maar voorlangs/achterlangs, voorkomen, zit en af, betasten en gebit tonen. Zou ze dit te saai vinden? Wat denken jullie?
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

Sam had bij mij precies het zelfde toen hij zo oud was. In de puppycursus hadden we zo'n overijverige "juf" die ons van alles en nog wat met de pup lieten doen. In de volgende cursus werd dat niet gedaan en verveelde Sam zich helemaal suf. Sam kon dus al veel meer dan de exameneisen. Thuis konden we heel leuk trainen, maar op het veld vond hij er helemaal niets aan en dat liet hij blijken door heel erg nerveus te worden. Daarbij kwam ook dat er diverse honden voortdurend blafte en de baasjes voortdurend aan het schreeuwen waren tegen die honden. Niets voor ons dus. Zonder cursus kwam Sam weer helemaal tot zichzelf en thuis trainen doet hij prima, dus voor ons geen cursus meer. Ik heb ook de indruk dat er op de cursussen veel "probleemhonden" zitten en dat komt het gedrag van Sam niet ten goede. Jammer want ik wilde serieus trainen voor de sport en niet, omdat mijn hond lastig is.
:denken:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze zou het wat saai kunnen vinden, of ze is een beetje "overvoerd". :wink:
Doe thuis alleen af een toe een oefeningetje met haar dat op het "examen"vereist is en speel verder gewoon met haar. Als ik jou was zou ik ook op de laatste les(sen) alleen de oefeningetjes kort doen en verder met haar spelen. (Je hebt toch een speeltje bij je?)
Succes! :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Joostie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Joostie »

is het misschien de puberteit?
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk inderdaad dat het een combinatie van de factoren is die jullie beschrijven. Heb ook nog es wat zitten zoeken over de pubertijd en ik herken veel dingen die op Bonny van toepassing zijn. We gaan gewoon rustig door trainen en wachten tot het overgaat!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”