Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over GG beginners

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ranetje schreef:Dan doe je dat thuis :wink:
Met een beetje geluk loopt hij binnen korte tijd met dat ding in zijn bek :smile:
Kan ik hem niet een dagje bij jou brengen :mann: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
Met een beetje geluk loopt hij binnen korte tijd met dat ding in zijn bek :smile:
Ik weet niet waar jij zit in Nederland. :mrgreen:
Als het in de buurt is wil ik je best helpen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat het leuk maken van iets niet werkt bij Bram. Ik doe dat weleens in het bos: ooooo wat heeft Linda een moooooie stok gevonden, kijk nouuuuu dan (en zo even door). Maar als meneer geen zin heeft, dan heeft hij geen zin. Hij heeft echt zoiets van :piew: heb je haar weer.

Tis soms toch wel een heel zinnige kabouter hoor. Dit gaat niet eenvoudig worden.
Dan kan ik alleen nog maar zeggen: Succes! :ok: :mrgreen:

Maar ik heb er alle vertrouwen in. Bram is net een dieselmotor, komt langzaam op gang, maar als 'ie eenmaal op ging is, is hij niet meer te houden :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:
Graag! Ik ga nu eerst met die airkong aan de slag en wordt dat weer niks, dan kom ik even bij je terug. Als je het meent tenminste :wink:

Ik woon in Bunnik, dus dat is goed te doen naar Oosterbeek!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat het leuk maken van iets niet werkt bij Bram. Ik doe dat weleens in het bos: ooooo wat heeft Linda een moooooie stok gevonden, kijk nouuuuu dan (en zo even door). Maar als meneer geen zin heeft, dan heeft hij geen zin. Hij heeft echt zoiets van :piew: heb je haar weer.

Tis soms toch wel een heel zinnige kabouter hoor. Dit gaat niet eenvoudig worden.
Dan kan ik alleen nog maar zeggen: Succes! :ok: :mrgreen:

Maar ik heb er alle vertrouwen in. Bram is net een dieselmotor, komt langzaam op gang, maar als 'ie eenmaal op ging is, is hij niet meer te houden :mrgreen:
Weet je nog hoe ik hem door de lucht gooide bij het terug plaats? :smile: Hij heeft voor die oefening bijna het maximale aantal punten op het examen gehaald. Dus een beetje hoop heb ik nog wel mbt apporteren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:
Graag! Ik ga nu eerst met die airkong aan de slag en wordt dat weer niks, dan kom ik even bij je terug. Als je het meent tenminste :wink:

Ik woon in Bunnik, dus dat is goed te doen naar Oosterbeek!
:ok: Stuur t.z.t. maar een PB tje :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef: Weet je nog hoe ik hem door de lucht gooide bij het terug plaats? :smile: Hij heeft voor die oefening bijna het maximale aantal punten op het examen gehaald. Dus een beetje hoop heb ik nog wel mbt apporteren.

Ooohhh, hou op hoor! Als ik nog aan die foto denk bescheur ik het weer! :smile: :smile:
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Bij Britt werkte het heel erg goed om het aan te leren met de clicker.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Bij Britt werkte het heel erg goed om het aan te leren met de clicker.
Zie je? Ook een teckel :ok: :smile:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Benji&Brenda schreef:Bij Britt werkte het heel erg goed om het aan te leren met de clicker.
Hoezo óók een teckel :pffff:
Britt kan heel goed luisteren hoor als ze zin heeft :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
ranetje schreef:
Hoezo óók een teckel :pffff:
Britt kan heel goed luisteren hoor als ze zin heeft :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Mijn goede apporteur was ook een teckel :ok: :smile:
Ik bedoel maar..... een teckel kan het ook :wink: als ie zin heeft :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: :smile: :smile: :smile:
Mijn goede apporteur was ook een teckel :ok: :smile:
Ik bedoel maar..... een teckel kan het ook :wink: als ie zin heeft :pffff: :mrgreen:
Britt vind apporteren nu bijna net zo leuk als wegrennen hoor :smile:
Nee maar serieus, tuurlijk zijn er honden die het leuker vinden dan de ander, maar het is op zich best te leren. Ik kreeg het bij Britt ook niet voor elkaar haar te laten zitten met het apport in de bek bijvoorbeeld, tijden bezig geweest, toen de clicker erbij gepakt en daar is het uiteindelijk vrij snel mee gelukt (moet je je hond wel eerst de clicker aanleren natuurlijk). Bij mijn hondensportvereniging wordt overigens ook niet met de clicker gewerkt (ze willen het wel uitleggen) maar je kunt het er zelf wel bijpakken natuurlijk als hulpmiddel :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef: Britt vind apporteren nu bijna net zo leuk als wegrennen hoor :smile:
Nee maar serieus, tuurlijk zijn er honden die het leuker vinden dan de ander, maar het is op zich best te leren. Ik kreeg het bij Britt ook niet voor elkaar haar te laten zitten met het apport in de bek bijvoorbeeld, tijden bezig geweest, toen de clicker erbij gepakt en daar is het uiteindelijk vrij snel mee gelukt (moet je je hond wel eerst de clicker aanleren natuurlijk). Bij mijn hondensportvereniging wordt overigens ook niet met de clicker gewerkt (ze willen het wel uitleggen) maar je kunt het er zelf wel bijpakken natuurlijk als hulpmiddel :ok:
Daarom vroeg ik ook aan "Zoek stok" of ze bekend was met de clicker :wink:
Een Kooiker is net zo min als een Teckel gefokt om te apporteren, maar ze kunnen het meestal best leren :ok:

even off topic, hoever ben jij met Britt in de GG?
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Daarom vroeg ik ook aan "Zoek stok" of ze bekend was met de clicker :wink:
Een Kooiker is net zo min als een Teckel gefokt om te apporteren, maar ze kunnen het meestal best leren :ok:

Ik ga nu met de G&G beginners starten in augustus (als mijn inschrijving goed is gegaan). Ik had het vorige seizoen al wel willen beginnen maar toen mocht ik niet, nu mag ik het toch proberen :wink:
Dus ik ben net zo ver als zoekstok hihi
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
ranetje schreef:Daarom vroeg ik ook aan "Zoek stok" of ze bekend was met de clicker :wink:

Ik ga nu met de G&G beginners starten in augustus (als mijn inschrijving goed is gegaan). Ik had het vorige seizoen al wel willen beginnen maar toen mocht ik niet, nu mag ik het toch proberen :wink:
Dus ik ben net zo ver als zoekstok hihi
Succes jullie allebei dan :ok: :wink:
Ik heb met mijn Teckel GG III gehaald, dus het kàn :smile:
Met een hóóp geduld, dat wel :mrgreen:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: Succes jullie allebei dan :ok: :wink:
Ik heb met mijn Teckel GG III gehaald, dus het kàn :smile:
Met een hóóp geduld, dat wel :mrgreen:
Okay, nog 1 berichtje off topic dan :mrgreen:
Britt vind het trainen echt heel erg leuk en kan het allemaal supergoed. Probleem is alleen dat ze periodes heeft waarin het opeens niet meer goed gaat en dan doel ik alleen op de losse oefeningen. Ze zet het dan namelijk op een lopen en dan echt puur voor het weglopen dus niet om te spelen of wat dan ook. Op training zagen ze ook totaal niet waarom, het is niet zo dat ze wat ziet en het dan gaat doen bijvoorbeeld. Maargoed, als mijn theorie klopt dan zal ze bij het starten van de cursus (eind augustus) weer het volgzame teckeltje zijn (op cursus dan he :mrgreen: ) en vermoed ik dat de 'problemen' weer rond december zullen ontstaan. Tot nu toe lijkt het wegloopgedrag namelijk een halfjaarlijkse cyclus te hebben :mrgreen:
Maar ik weet dat ze het kan :ok:
Wel gaaf dat jij ook G&G hebt gelopen met je teckel maar ik zal er verder niet over doorgaan, want dat wordt wel erg off topic he :wink:
Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik heb dan wel een ras waar het apporteren in het bloed hoort te zitten, let op hoort. Maar toch wil niet elke labrador graag apporteren, gewoon gek maken (zie mijn eerdere berichten) en langzaam uitbouwen, elk stapje is er een. Mijn jongste labrador wil momenteel niet zittend afgeven als ik sta, maar wel als ik iets ga hurken. Er zijn dus verschillende stappen bij apporteren, steadyness, het halen van het apport, binnenbrengen van het apport, afgeven in de hand (het liefst zittend, maar staand is opzich ook prima) Als ze daar wat steadyer in worden kan je een keertje spontaan zit zeggen en hop je hebt de hele oefening. Mensen willen vaak te snel iets aangeleerd hebben, ga het gewoon stapje voor stapje uitbouwen. :wink:

ps. Laatst liep er een teckel mee met een GG-wedstrijd en die liep de sterren van de hemel. Overigens doen er zeer weinig labradors mee aan deze wedstrijden, ben vaak de enigste. :idea: En ze doet het goed als ze er zin in heeft. :wink:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Rotti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rotti »

Leg het blok eens een nachtje in de kippenbouillion vinden ze vaak erg lekker. Maak er twee oogjes aan en een touwtje en ga er eens mee rennen, kijken of hij het dan wil pakken, zodra hij het pakt ermee spellen en het zo steeds verder uitbouwen. In de bek proppen heeft geen zin dat geeft alleen maar weerstand van de hond.
Rennen met het blok in je hand en dan kijken of hij het wil pakken, en zo zijn er nog 100 manieren om iets heel leuk te maken.
Succes, het heeft mij 2 jaar gekost om mijn Rottweiler te laten apporteren maar het is me gelukt en nu pakt hij alles ook ijzer, en hebben we op 1 juli ons GG3 diploma binnen gehaald.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Anne heeft een HEKEL aan apporteren...En hoe meer druk, hoe erger idd...Maar het is geen verplicht onderdeel voor GG beginners. Houd ik me maar aan vast. Want ik heb in oktober examen... :roll:
Rotti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rotti »

Het is nergens verplicht, maar hoeverder je komt in de GG komen er steeds meer apporteeropdrachten bij, zoals ijzer apport, sorteren en apport met richting en dan kost het je zoveel punten dat je het echt niet meer kunt missen, dus toch blijven proberen zou ik zeggen. :ok:
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik vind apporteren één van de moeilijkste oefeningen van de gehoorzaamheid. Ik heb er met mijn beide honden heel veel tijd in gestoken en ze apporteren nu hartstikke goed :ok: Ik heb dit met de clicker aangeleerd, en heb het steeds verder uitgebouwd. Je kunt gewoon beginnen met een flosstouw en dat verwisselen voor een dummy. Voor het GGB-examen mag je volgens mij met blok en met dummy werken. Ik heb met Rakker een blok gedaan, maar zij is ook helemaal apporteergek geworden, dus voor haar is dat geen probleem ;) Kiera (Golden Retriever) heeft een dummy, dat vind zij fijner. Een blok pakt ze wel, maar niet van harte ;)

Als ze bij jouw hondenschool allemaal een blok gebruiken, wil dat nog niet zeggen dat je geen dummy mag gebruiken. Het gaat erom dat je hond apporteert, en bij het examen mag het ook met dummy, dus zou ik dat gewoon doen :wink:

Jessy, waar ik A- en B-cursus mee heb gedaan, wil helemaal niet apporteren. Die heeft als pupzijnde nooit iets in d'r bek vastgepakt (ze heeft niks met haar gebit, dat is al nagekeken). Jessy is het hondje van mijn vriend. Ik heb het haar nog steeds niet aangeleerd, maar ze pakt nu wel al speeltjes op en doet al trekspelletje, ik bouw het heel langzaam op, omdat ik al blij ben dat ze iets vastpakt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik weet inmiddels dat we alles mogen gebruiken om te apporteren, behalve een bal.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik weet inmiddels dat we alles mogen gebruiken om te apporteren, behalve een bal.
:ok: klopt
Volgens mij mogen piepbeesten (met functionerende piep :mrgreen: ) ook niet
Afbeelding
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Met Dootje van onze windhonden doe ik nu de EGG C, voorloper van de G&G beginners, en daar wordt begonnen met het apporteerblok vasthouden. Herido wilde ook nooit iets vasthouden, dus ook het blok niet. Hij wilde zijn bek er niet eens voor open doen. Met snoepjes wilde het ook niet, hij probeerde het gewoon om het blok heen te pakken te krijgen. Uiteindelijk heb ik een plakje kipfilet (van dat broodbeleg) uit de koelkast gepakt en dat om het blok gewikkeld en zowaar, hij hapte in het blok. Weliswaar om de kipfiltet eraf te eten, maar hij pakte het blok vast. Een paar dagen later haalde ik het blok weer uit de kast en toen hapte hij er zo in. Meteen beloond met een koekje en sindsdien hapt hij dus wel in het blok, al een hele vooruitgang. Vasthouden is een tweede, maar het begin is er. :wink:

Ik denk niet dat apporteren ooit zijn hobby wordt, maar ik krijg nu weer hoop dat hij het ooit een beetje zal leren, al is het maar genoeg om niet helemaal 0 punten te scoren tijdens het examen voor het apporteergedeelte.

Succes met het aanleren van apporteren. Als ze het niet uit zichzelf doen is het nog een hele klus om ze zover te krijgen, maar ik lees hier dat het zeker niet onmogelijk is.
Laatst gewijzigd door Laura W op 20 dec 2006 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

Laura W schreef:Uiteindelijk heb ik een plakje kipfilet (van dat broodbeleg) uit de koelkast gepakt en dat om het blok gewikkeld en zowaar, hij hapte in het blok. Weliswaar om de kipfiltet eraf te eten, maar hij pakte het blok vast. Een paar dagen later haalde ik het blok weer uit de kast en toen hapte hij er zo in. Meteen beloond met een koekje en sindsdien hapt hij dus wel in het blok, al een hele vooruitgang. Vasthouden is een tweede, maar het begin is er. :wink:

Ik denk niet dat apporteren ooit zijn hobby wordt, maar ik krijg nu weer hoop dat hij het ooit een beetje zal leren, al is het maar genoeg om niet helemaal 0 punten te scoren tijdens het examen voor het apporteergedeelte.

Succes met het aanleren van apporteren. Als ze het niet uit zichzelf doen is het nog een hele klus om ze zover te krijgen, maar ik lees hier dat het zeker niet onmogelijk is.
Wat een leuk idee Laura van die kipfilet :ok:
Eentje om te onthouden :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”