Mijn vraag is wat jullie zouden doen als een pup totaaaaal niet komt als hij los is (geglipt in dit geval).
Broer en zusje zijn 20 weken..gaan sinds 3 weken pas op cursus maar wat we daar nu krijgen dat kenden ze allemaal al..ze kennen vele trucjes en commando's, willen heel graag leren etc etc....maaaar zogauw we buiten zijn valt dat dus allemaal weg
Ik neem ze soms aan de korte en soms aan de lange lijn mee > dat laatste om te trainen met 'hier komen'.
Ik durf ze dus (nog niet) niet los te laten, maar zou dat heeel graag willen.
Toestrax was ik aan t wandelen..Jip moest na het hondentoilet weer vastgemaakt..schiet ervandoor om naar spelende kindjes te gaan kijken.
Het was op een groot veld en hij bleef maar ronrennen..hij kwam wel steeds maar net als je hem wilde pakken rende hij weer weg. Leuk spelletje dus.
Nu heb ik gehoord en gelezen bij andere 'hierkomen' topics dat je zelf nog leuker moet zijn dan al het andere op de wereld. Dat lukt dus niet meer bij hem...beloningen, roepen, weglopen etc > alles om zijn aandacht te trekken daar heeft ie maling aan.
Ik heb eveneens gelezen dat je geen 'kom' moet blijven roepen, want dat heeft natuurlijk geen effect meer na 3 x niet komen..maar hoe maak je een hondje dan duidelijk dat het WEL effect moet hebben.
Boos worden op afstand haalt dus nix uit.hij doet net of ie het niet hoort dus ik weet echt niet goed meer wat ik moet doen.
Voorlopig kan hij dus nog niet los, maar ik zit ook een beetje met mn handen in het haar als ie per ongeluk los glipt..wat dan??
nogmaals, sorry als het hier verkeerd staat...ik hoop dat jullie toch een idee voor me hebben