Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevaarlijke muggen
Moderator: moderatorteam
- Skye
- Actief
Gevaarlijke muggen
Nou wil ik volgend jaar voor het eerst op vakantie met de hond, naar zuid-frankrijk.
Nou heb ik alleen gehoord dat er daar bepaalde muggen zitten die bij schemering tevoorschijn komen en die gevaarlijk zijn voor honden.
De muggen steken en je kan pas een hele tijd daarna (maanden) ziekteverschijnselen zien.
Weet iemand hier wat meer van, en of je de hond er iets preventiefs tegen kan geven.
Nou heb ik alleen gehoord dat er daar bepaalde muggen zitten die bij schemering tevoorschijn komen en die gevaarlijk zijn voor honden.
De muggen steken en je kan pas een hele tijd daarna (maanden) ziekteverschijnselen zien.
Weet iemand hier wat meer van, en of je de hond er iets preventiefs tegen kan geven.

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
We zijn regelmatig met onze hond in Frankrijk geweest (het zuiden), en dit is voor het eerst dat ik dit hoor 
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Skye
- Actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Ik had er nog nooit van gehoord, totdat ik er een aantal maanden gelden over gelezen heb.
Volgens mij is deze ziekte nog bij weinig mensen bekend. Of weet iemand in hoeverre de kennis hierover bij bijvoorbeeld dierenartsen is?
Vorig jaar is een door ons gefokt hondje overleden
, deze had dezelfde symptomen als bij deze ziekte. Dit hondje ging altijd mee op vakantie naar Frankrijk.
Volgens mij is deze ziekte nog bij weinig mensen bekend. Of weet iemand in hoeverre de kennis hierover bij bijvoorbeeld dierenartsen is?
Vorig jaar is een door ons gefokt hondje overleden
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Skye
- Actief
-
Sita
- Zeer actief
nee hoor de scaliborband beschermt ook tegen zandvliegjes die de ziekte over brengen. Voor de zekerheid heb ik van de dierenarts ook nog stronghold meegekregen.Skye schreef:Die is alleen tegen de dodelijke teekloving bulls schreef:misschien zeg ik nu iets stoms hoor maar een scaliborband?
Dus bij mijn dierenarts is het in ieder geval bekent. Let op in midden-Frankrijk komen deze vliegjes/mugjes ook al voor.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan