Tico is best slim, maar blijft natuurlijk een Greyhound.
Hoe kun je aan zoiets beginnen?
Gewoon thuis dus uitproberen of hij daar gevoelig voor is.
Wat zijn de do's en dont's?
Wat zijn de basisoefeningen?
Moderator: moderatorteam

Ik ben zelf met de clicker begonnen toen Kiera 2 was. Kiera was ineens veel meer op mij gericht en had er superveel plezier in. Als je langer me tde clicker werkt, kun je echt zien dat je honden zelf gaan nadenken wat ze moeten doen voor de click.M@ri@nne schreef:Ik vroeg mij laatst ineens af of dat iets zou zijn.![]()
Tico is best slim, maar blijft natuurlijk een Greyhound.![]()
Hoe kun je aan zoiets beginnen?![]()
Gewoon thuis dus uitproberen of hij daar gevoelig voor is.
Wat zijn de do's en dont's?
Wat zijn de basisoefeningen?

Ja, altijd! De click is geen beloning, maar zoals Esther al zegt, de click zegt: "het gedrag wat je op dit moment vertoont, wil ik zien'.fabienne s schreef:maar na een klik moet dus altijd een koekje komen? de klik is dus zeg maar geen vervanging van...? ik heb namelijk ook een klikker maar geen idee wat ik er allemaal mee doen kan.

Is geen vervanging van. Een hond vindt niks aan een klik, alleen als hij het geassocieerd heeft met een beloning. Als het gedrag er eenmaal inzit hoef je niet altijd een voertje te geven, maar wel vaak en ook af en toe een "jackpot" om de hond in spanning te houden.fabienne s schreef:maar na een klik moet dus altijd een koekje komen? de klik is dus zeg maar geen vervanging van...? ik heb namelijk ook een klikker maar geen idee wat ik er allemaal mee doen kan.

Het lijkt mij zeker de moeite waard. Belle en Catootje zijn nu ook niet echt rassen die uitblinken in gehoorzaamheid, maar met clickertraining zijn ze zo enthousiast dat de trainster ze echte "werkhonden" noemt. Je moet er bij mijn honden alleen een beetje rekening mee houden dat ze niet, zoals bijvoorbeeld border collies, van eindeloze herhalingen houden. Als ik zorg voor veel afwisseling in de oefeningen blijven ze heel erg enthousiast.M@ri@nne schreef:Dus als ik het zo lees is het best de moeite van het prtoberen waard.
Ik heb vandaag een clicker gekocht en daar kun je het volume bij instellen.Mama-Lou schreef:is wel grappig dat clickeren...heb van de week mijn pup in een doos geclickerd..(niet geknikked hoor). ik vind het wel een hard geluidje voor mee op pad te nemen.