Fietje schreef:Waarschijnlijk ben ik de enige die niet negatief is over een aanpak op maat , schoppen en slaan is niet nodig maar het balletje moet wel gelost worden , ik vind dat je niet altijd koekjes bij je hoeft te hebben om voor het balletje of wat dan ook te ruilen ,stel dat je hond een knuffel pakt van een kleuter en je moet eerst naar de slager voor een worst om de knuffel terug te ruilen

als de hond weet wat los is dan moet hij dat ook uitvoeren , en een hond met heel veel buitdrift zal het balletje niet graag willen lossen , ik heb zelf ook zo'n hond
Ze weet dat ze moet lossen en doet ze dat niet krijgt ze een okkernootje en van tijd tot tijd is dat gewoon weer nodig.
Dat een hond het commando: "Los" moet kennen vindt ik niet meer als normaal, ook al heeft hij of zij een overdreven: "buitdrift" of hoe je het ook noemen wil.
Maar ben wel van mening dat het slaan en schoppen van een hond niets oplost, en eerder een teken van je eigen onkunden en macht is dan dat je er feitelijk iets mee wint!
En het grappige ... die Mechelse Herder had mijn balletje in z'n bek, en het had me werkelijk geen zak uit gemaakt als de brave borst het balletje mee naar huis had genomen!
Dylan en Ozzy lopen ook aan een gentle leader, maar dat is maar ong voor 3 minuten en dan gaan ze los.
en ze hebben ze meer om dat ik geen twee kanten opgesleurd word.
Geef ze maar eens een paar dagen mee, dan lopen die 2 voortaan keurig mee aan de lijn zonder te trekken of raar te doen, en dan zonder enge dingen