Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe leer ik hem liggen vanuit zit?
Moderator: moderatorteam
-
Marloes
Hoe leer ik hem liggen vanuit zit?
We zijn met verschillende dingen bezig hem aan te leren, maar hoe krijg ik hem tot liggen? Volgens mijn boekje moet je dat vanuit zit met iets lekkers en dan steeds wat verderweg tot hij gaat liggen. Maar dan staat hij dus op om achter het brokje aan te lopen....
Zitten kan hij wel, pootje geven ook. Nu dus liggen...
Hij pikt het wel snel op, vooral pootje geven. We leren het hem aan met andere commando's dan normaal, maar dat snapt hij ook wel.
Hoe doe ik dit?
Zitten kan hij wel, pootje geven ook. Nu dus liggen...
Hij pikt het wel snel op, vooral pootje geven. We leren het hem aan met andere commando's dan normaal, maar dat snapt hij ook wel.
Hoe doe ik dit?
-
speurneus carola
beetje moeilijk uitleggen zonder hondje om te laten zien.
maar de bedoeling is een brokje, stukje kaas of worst onder zijn neus te houden, dan langzaam recht langs zijn borst naar de grond te laten zakken, zijn neusje moet het dus achterna gaan, dan bukt ie zeg maar, dan ga je langzaam over de grond. dan hou je hem met je andere hand zachtjes op zijn rug tegen of net aan zijn halsbandje achter in zijn nek om te voorkomen dan ie opstaat, niet te hard met het voertje schuiven. met die andere hand kun je ook zachtjes een duwtje geven zo dat ie door zijn pootjes zakt, op dan moment geef je commando af en wanneer zijn buikje op de grond is krijgt ie gelijk het voertje en dan is het spelen
hondjes die gek op een speeltje zijn kun je door het in een zwaai voor hun neus naar de grond te zwaaien soms verleiden om er achteraan te duiken met als gevolg dan pootjes los zijn van de grond en dat ze dan ineens af liggen.
maar de bedoeling is een brokje, stukje kaas of worst onder zijn neus te houden, dan langzaam recht langs zijn borst naar de grond te laten zakken, zijn neusje moet het dus achterna gaan, dan bukt ie zeg maar, dan ga je langzaam over de grond. dan hou je hem met je andere hand zachtjes op zijn rug tegen of net aan zijn halsbandje achter in zijn nek om te voorkomen dan ie opstaat, niet te hard met het voertje schuiven. met die andere hand kun je ook zachtjes een duwtje geven zo dat ie door zijn pootjes zakt, op dan moment geef je commando af en wanneer zijn buikje op de grond is krijgt ie gelijk het voertje en dan is het spelen
hondjes die gek op een speeltje zijn kun je door het in een zwaai voor hun neus naar de grond te zwaaien soms verleiden om er achteraan te duiken met als gevolg dan pootjes los zijn van de grond en dat ze dan ineens af liggen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ga als ie zit met een brokje voor zijn borst naar beneden en naar voren.
Lukt het zo niet, ga dan op je hurken zitten en strek 1 been helemaal voor je uit.
Beweeg het brokje dan onder je been door. De hond moet wel gaan liggen om erbij te kunnen
Lukt het zo niet, ga dan op je hurken zitten en strek 1 been helemaal voor je uit.
Beweeg het brokje dan onder je been door. De hond moet wel gaan liggen om erbij te kunnen
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, zo heb ik het aangeleerd bij KayaInge schreef:Ga als ie zit met een brokje voor zijn borst naar beneden en naar voren.![]()
Onder je gebogen been door en dan gaan ze vanzelf liggen en dan is het natuurlijk direct 'affff, goed zooooo'. En dit bouw je met tijd dan steeds wat uit.
Werkte perfect hier
-
Sita
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
De manier met het uitgestoken been heb ik ook gebruikt, en is er eentje waarbij de hond het heel spelenderwijs gaat leren.Inge schreef:Ga als ie zit met een brokje voor zijn borst naar beneden en naar voren.![]()
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
Marloes
-
Marloes
Hij snapt het!!!
We hebben net even flink zitten oefenen en hij kan het al een beetje!!! Hij snapt iig wat de bedoeling is. En ik prijs hem de hemel in...!!!
Nu natuurlijk nog veeel vaker oefenen maar het begin is er....
Volgens mij snapte ik zelf niet helemaal wat ik nu moest doen met brokje naar voren, maar nu komt het goed.
Wat knap van hem he... Hij is helemaal geweldig.
En dat gewoon met gewone brokjes en niks speciaals...
-
bentley
- Vaste gebruiker
geweldig dat hij het al kan! gewoon vaak herhalen leuk is dat he als ze het ineens kunnen
ik heb het zo gedaan: vanuit zit was het makkelijkste iets lekkers bv zijn eten als hij nog geen eten heeft gehad in je hand nemen plat je hand naar de vloer bewegen en dan leggen en met je andere hand zachtjes zorgen dat hij gaat liggen en dan heel enthousiast hem prijzen en het snoepje natuurlijk geven dat oefende ik dan een aantal keer en dan met een tussenpoze weer en hij kon het al heel snel! hij vond het nog leuk om te leren ook
ik heb het zo gedaan: vanuit zit was het makkelijkste iets lekkers bv zijn eten als hij nog geen eten heeft gehad in je hand nemen plat je hand naar de vloer bewegen en dan leggen en met je andere hand zachtjes zorgen dat hij gaat liggen en dan heel enthousiast hem prijzen en het snoepje natuurlijk geven dat oefende ik dan een aantal keer en dan met een tussenpoze weer en hij kon het al heel snel! hij vond het nog leuk om te leren ook
-
Marloes