Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oefeningen

Moderator: moderatorteam

aika
Actief

oefeningen

Ongelezen bericht door aika »

ik zat eens me een vraagje !

aika kan de basisoefeningen ! ( zit , lig , poot , zit en lig op afstand , komen , blijven , komen en voor hij bij mij is liggen van zit naar staan ,van lig naar zit )

maar ik wil hem nog iets nieuws leren maar ik weet nniet wat ! :19:

mischien weet iemand van jullie om hem nog iets aan te leren ! en dan ook meteen hoe dat moet ??

of een filmpje van een hond die die opdracht doet ! :wink:

weet iemand nog iets ?? :idea:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt een riem neer leggen en haar eerst vanaf korte afstand daar naar toe sturen en dan zeggen dat ze af moet gaan. Daarna de afstand vergroten.
Kan ze ook apporteren?
Dat zou je anders nog kunnen doen
Daarna kan je ook nog naar een pionnetje sturen en als ze daar is naar een apporteerblok of dummie wijzen om te apporteren.
Of over een hindernisje laten springen en dan apporteren en over de hindernis weer terug laten springen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
aika
Actief

ranetje schreef:Je kunt een riem neer leggen en haar eerst vanaf korte afstand daar naar toe sturen en dan zeggen dat ze af moet gaan. Daarna de afstand vergroten.
Kan ze ook apporteren?
Daarna kan je ook nog naar een pionnetje sturen en als ze daar is naar een apporteerblok of dummie wijzen om te apporteren.
Of over een hindernisje laten springen en dan apporteren en over de hindernis weer terug laten springen.
corectie het is een hij !

apporteren kan hij ook dat was ik vergeten ! maar ik snap van die andere oefeningen eigenliijk niet zo goed heb ja niet een filmpje ofzo van een hond die dat doet ?? of wil je het nog eens een beetje duidelijker uitleggen ??
Afbeelding
aika
Actief

ranetje schreef:Je kunt een riem neer leggen en haar eerst vanaf korte afstand daar naar toe sturen en dan zeggen dat ze af moet gaan. Daarna de afstand vergroten.
Kan ze ook apporteren?

apporteren kan hij ook dat was ik vergeten ! maar ik snap van die andere oefeningen eigenliijk niet zo goed heb ja niet een filmpje ofzo van een hond die dat doet ?? of wil je het nog eens een beetje duidelijker uitleggen ??
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

aika schreef:
Kan ze ook apporteren?

Sorry HIJ :wink:
De hindernis kan je maken van wat plankjes. Je gaat samen met hem voor die hindernis staan, je gooit het apport over de hindernis en zegt "apport", of "hoog apport" al hij gesprongen is en het apport vastpakt lok je hem over de hindernis weer terug tot hij voor je komt om het af te geven. In het beging de hindernis niet te hoog maken. Begin maar met 30 of 40 cm. Niet hoger maken (uiteindelijk) dan 60 cm.
Je kunt hem naar een pion toe sturen. Dat kan je hem leren met bijv. iets lekkers dat je er op legt, dan ga je op korte afstand staan en wijs je naar de pion en geef je het commando "pion" Zodra hij er is kan hij het lekkers pakken en in het begin loop je achter hem aan, je beloont hem nog eens terwijl je iets zegt als "wacht".
Als hij het door heeft wat pion bekent leg je opzij een apport (5 meter afstand) Je stuurt hem naar de pion, zegt dat hij moet wachten en als hij naar je kijkt wijs je op het apport en geeft het apportcommando.
In het begin leg je dat pas neer als hij bij de pion staat, later ligt het er al.
Eigenlijk de start van het "dirigeren"van je hond.
Ik heb geen filmpje van mijn hond. Het zijn oefeningen uit de G & G .
Is er geen hondenschool bij je in de buurt? Dan zou je daar eens kunnen kijken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
aika
Actief

ranetje schreef:
aika schreef:
Kan ze ook apporteren?

Sorry HIJ :wink:
De hindernis kan je maken van wat plankjes. Je gaat samen met hem voor die hindernis staan, je gooit het apport over de hindernis en zegt "apport", of "hoog apport" al hij gesprongen is en het apport vastpakt lok je hem over de hindernis weer terug tot hij voor je komt om het af te geven. In het beging de hindernis niet te hoog maken. Begin maar met 30 of 40 cm. Niet hoger maken (uiteindelijk) dan 60 cm.
Je kunt hem naar een pion toe sturen. Dat kan je hem leren met bijv. iets lekkers dat je er op legt, dan ga je op korte afstand staan en wijs je naar de pion en geef je het commando "pion" Zodra hij er is kan hij het lekkers pakken en in het begin loop je achter hem aan, je beloont hem nog eens terwijl je iets zegt als "wacht".
Als hij het door heeft wat pion bekent leg je opzij een apport (5 meter afstand) Je stuurt hem naar de pion, zegt dat hij moet wachten en als hij naar je kijkt wijs je op het apport en geeft het apportcommando.
In het begin leg je dat pas neer als hij bij de pion staat, later ligt het er al.
Eigenlijk de start van het "dirigeren"van je hond.
Ik heb geen filmpje van mijn hond. Het zijn oefeningen uit de G & G .
Is er geen hondenschool bij je in de buurt? Dan zou je daar eens kunnen kijken.
ik denk dat ik eerst maar eens die apport over een hindernis ga doen en als hij dat goed doet met dat ander beginnen ! bedankt voor je hulp !!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

In deze topic: ht[url]tp://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=97271[/url] die als sticky bovenaan staat hier bij Gehoorzaamheid, staan inmiddels 3 verschillende opdrachten die je je hond kunt leren, met heeeeeeeel veel filmpjes van honden die deze bewuste opdrachten uitvoeren. Daar ben je wel even zoet mee denk ik! :wink:
aika
Actief

LongFields schreef:In deze topic: ht[url]tp://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=97271[/url] die als sticky bovenaan staat hier bij Gehoorzaamheid, staan inmiddels 3 verschillende opdrachten die je je hond kunt leren, met heeeeeeeel veel filmpjes van honden die deze bewuste opdrachten uitvoeren. Daar ben je wel even zoet mee denk ik! :wink:
dank je!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”