dick begon te blaffen maar de mevrouw kwam met een plantenspuit. dat vond hij niet zo prettig, maar echt onder de indruk was hij nog niet. tot ze een glas water pakte en dat over hem heen kiepte :N: , toen ging hij heel braaf tussen mijn benen liggen en bang kijken (met een nat kopje
daarna had ik het glas vast en vanaf dat hij wilde blaffen of zijn haar recht kwam (zijn haar komt altijd recht in een streep over zijn hele rug van nek tot staart) moest ik water over hem gooien, dat heb ik 2keer gedaan en toen was het klaar
daarna gaan spelen (eerst spelen omdat dick nog moest wennen en er was nog een hondje dat bang was) dat ging goed. ik had wel de plantenspuit bij me voor het geval dat. maar hij was braaf en speelde mee
daarna aan de les begonnen, omdat we met oudere honden waren (geen echte pups meer) is het een basiscursus geworden, dat ging goed. dick kan al best veel dingen, zit, liggen. blijf af en toe
maar ik was heel trots op hem
toen we klaar waren nog even gezeten (heerlijk buiten want het was zo lekker) en nog even gespeeld aan de riem. dat ging ook goed. niet meer blaffen.
nou moet ik wel met een flesje water met een spuitdop gaan wandelen voor als we andere honden tegenkomen. want het is een groot deel dominantie.
ik ben erg blij dat het goed gegaan is. maar nou zat ik in de auto terug te denken, hij zal nu toch niet bang worden van water?? dat denk ik niet, maar je weet maar nooit.
en ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van deze aanpak vinden.