Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KC De Kempen (Geldrop)

Moderator: moderatorteam

schotsecollie
geregistreerd lid

KC De Kempen (Geldrop)

Ongelezen bericht door schotsecollie »

Ik ben wezen kijken naar deze hondenclub en de voorlichting en kennis sprak me zeker aan. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die er training volgen (volgden) en wat de ervaringen zijn.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik train sinds kort bij de Kempen. De enige reden dat ik daar train is eigenlijk dat ik er behendigheid wil gaan doen en je dan per se daar EG gehaald moet hebben :wink: . De behendigheid vind ik er wel erg goed. Ik moet zeggen dat de EG er wat beter uit ziet maar de puppycursus vind ik nog niet echt wat. De groepen zijn te groot en daardoor zit er weinig tempo in de lessen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Watdehek
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Watdehek »

Ik heb basis gehoorzaamheid en EG gedaan bij KC de Kempen, was erg tevreden.

Niet duur, goede begeleiding.

Twee nadelen: Je kunt in een grote groep terecht komen waardoor je hond en jij erg lang moet wachten op bepaalde oefeningen en het tweede is dat niet iedere begeleider dezelfde methode volgt.
AnimalPedigree.com, online stambomendatabase.
Nirak4ever
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nirak4ever »

Wij zijn er begonnen met onze boxer toen ze nog pup was omdat we heel lang op de wachtlijst hadden gestaan bij een boxerfokker die ook bij KC de Kempen betrokken was. (is nu intussen 5, dus er kan natuurlijk het een en ander verandert zijn)

Wij hadden heel veel pech. We hebben 5 lessen gevolgd en toen zijn we gillend weggelopen. We hadden in deze 5 lessen 3 verschillende instructeurs voor de groep gehad en deze begonnen elke keer opnieuw met les 1.
Kortom op de vijfde les waren we nog steeds bij les 1.
Daarbij hadden we een instructeur voor de groep die niet de standaard instructeur is die ze had moeten zijn.
Als ze opmerkingen plaatste naar ons en wij reageerden daarop dan had ze altijd een opmerking terug. En dat is natuurlijk geen probleem als de reactie dan maar inhoud had en dat was verre van waar.
Dus deze beledigingen waren de druppel die ons heeft doen besluiten om te vertrekken.

Maar als ik heel eerlijk ben, als je er zelf een goed gevoel bij hebt. Je vind het leuk en je hond heeft het er naar zijn zin dan zou ik niet mijn keuze laten bepalen door wat anderen ervaren.

Iedereen bekijkt het toch allemaal vanuit zijn eigen referentie. En dat kan goed of slecht zijn.

Wij hebben zelf een hondenschool in Helmond en vinden het allemaal prettig als mensen vooraf komen kijken en op basis van al wat ze zien, horen en beleven hun keuze maken.

Dus als het goed voelt bij KC de Kempen dan moet je je lekker inschrijven en aan de slag gaan.
Want er is niets zo leuk om samen met je hond aan de slag te gaan

Veel plezier

Karin
schotsecollie
geregistreerd lid

dankjulliewel voor de reacties! Ben er zelf nog niet helemaal aan uit of ik daar de cursus (puppy) ga volgen, jullie horen het wel
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Kijk anders ook eens bij B-bob in Nuenen. www.b-bob.nl

Nirak4ever
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nirak4ever »

Natuurlijk ben je ook welkom om een keer bij ons te komen kijken.
Onze Hondenschool zit in Helmond, Bij Sportpark de Braak.

Onze website is momenteel even uit de lucht maar dit weekend is hopelijk ons probleem weer opgelost en kan hij de lucht weer in.
Kijk dan maar eens op www.talking-dogs.nl

Groetjes

Karin

Enne, zo veel mogelijk verschillende hondenscholen gaan bekijken hoor
Dat geeft je een goed en compleet beeld.
Ten slotte sta je toch ten minste 12 weken op het veld en hopelijk nog langer natuurlijk
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

visje schreef:Wij zitten ook bij KC de Kempen.
Onze pupcursus zat inderdaad behoorlijk vol, maar doordat wij in de zomerperiode lesten hebben we ook regelmatig les gehad met maar 4 pups en dat was erg leerzaam.
We zitten nu op de jongehonden cursus en dat is een iets kleinere groep (7-10 honden).
We hebben gekozen voor deze school omdat ze veel verschillende cursussen hebben (en we willen ook behendigheid gaan doen ooit). We zijn ook een keer bij een pupcursus gaan kijken en dat vonden we er goed uitzien.
Jullie trainen ook op donderdagavond of niet? Volgens mij heb ik jullie wel eens gezien :denken:

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Ik heb er een paar keer ringtraining gedaan op maandagavond.
Ben op een gegeven ogenblik weggebleven omdat het er altijd blauw ziet van de rook....
Hier idem ditto....... De eerste lessen die ik toentertijd had gedaan waren buiten met 'n klein groepje, heerlijk. Toen werd het donker en koud gingen we naar binnen, pure ellende.

Mocht je Roos kennen (vrouw achter de bar) is de fokker van Tirsa.
schotsecollie
geregistreerd lid

trainen ze daar binnen ja?? Hebben ze een grote hal ofzo? die heb ik anders nog niet gezien, haha :denken:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

schotsecollie schreef:trainen ze daar binnen ja?? Hebben ze een grote hal ofzo? die heb ik anders nog niet gezien, haha :denken:
Nee alleen de ringtraining is binnen :wink:

Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”